tsisak 71 Posted April 9, 2016 Am reusit pana la urma sa pun mana pe un set de cauciucuri Mavic noi. Insa mai mult sau mai putin din neatentie, s-a intamplat sa nu fie Yksion Elite ca la @@octav, ci un set Yksion Griplink/Powerlink, ambele de 25. Le-am pus, m-am dat vreo doua ture si nu-mi plac. Cu Powerlinkul (se pune pe spate) fix pe primul colt cand am franat deja mi-a derapat roata, desi nu trag de frana ca un animal si cu Lugano nici poveste de derapaj. Mi s-a mai intamplat de cateva ori la treceri de pieton, foarte naspa senzatia. Pe langa asta se pare ca nu ma avantajeaza 25, nu sunt asa greu incat sa ma tina mai bine si nici asa puternic incat sa nu simt roata efectiv lipita de asfalt. Am umflat cauciucurile la 90-95 psi, asa fac tot timpul, in conditiile in care am 64-65 kg. Intamplarea face ca am gasit acasa un GP 4000S in stare buna de 23. M-am dat o tura si cu ea pe spate si este mult mai bine decat cu Mavic Yksion Powerlink de 25. Si atunci am urmatoarele dileme: - daca pastrez GP pe spate, sa vand doar Powerlinkul si sa pastrez Griplink 25 pe fata? - sa vand cele doua Mavic la set si sa iau un GP de 23 pe fata? sau sa pun inapoi Lugano de 23? - pana la urma ce-i mai important pe sosea, cauciucul fata sau spate sa fie mai lat, mai cramponat, mai nu stiu cum? la MTB ani de zile am mers cu 2.0-2.1 chiar 2.2 pe fata si 1.9-2.0 pe spate in ideea ca ai nevoie de stabilitate in fata dar si de rolling resistance scazut in spate. asa e si la sosea? aici tractiunea e mai importanta decat directia, sau gresesc? mai sus @@radu_vadan ii sugera lui @@krazyeone sa-si puna 28 pe spate si 23 sau 25 pe fata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
krazyeone 369 Posted April 10, 2016 Am montat si eu ieri GP 4000S II (25 mm) , aveam pe spate un Schwalbe Durano de 25 mm si pe fata un Michelin Pro 4 Service course de 23 mm Acel Durano este un cauciuc foarte rigid , ca un plastic tare , nu trasmite decat vibratii si aluneca aiurea , l-am tinut mai mult pentru perioada de iarna primavara Ce senzatie cu noile cauciucuri, se simte confortul imediat, nu mai spun in curbe , parca este legata cu superglue de asfalt , le-am umflat la 8,5 bar (eu avand 91 kg) - pana la urma ce-i mai important pe sosea, cauciucul fata sau spate sa fie mai lat, mai cramponat, mai nu stiu cum? la MTB ani de zile am mers cu 2.0-2.1 chiar 2.2 pe fata si 1.9-2.0 pe spate in ideea ca ai nevoie de stabilitate in fata dar si de rolling resistance scazut in spate. asa e si la sosea? aici tractiunea e mai importanta decat directia, sau gresesc? mai sus @@radu_vadan ii sugera lui @@krazyeone sa-si puna 28 pe spate si 23 sau 25 pe fata. Mie mi-a recomandat Radu sa pun 28 pe fata si 25 pe spate pentru ca la mine mai mult de 25 nu incape sau asa cred, spatiul de la chainstay este foarte mic acum Quote Share this post Link to post Share on other sites
tsisak 71 Posted April 10, 2016 Meștere, pune un 28 pe spate și 25 pe față. Eventual tubeless. N-are să-ți pară rău Pardon, a zis ca ala gros sa fie pe spate si asta m-a intrigat, fata de ce stiam eu de la MTB. Sincer am presupus ca e din cauza kg tale, ca sa fie mai mult ca un amortizor. Ceea ce înseamnă si ca stabilitatea la directie nu-i asa importantă fata de tractiune. Sper ca se intelege. Quote Share this post Link to post Share on other sites
andreibelcic 556 Posted April 10, 2016 , l-am tinut mai mult pentru perioada de iarna primavara Dupa ce ca zici ca e dur, l-ai folosit si in perioada friguroasa, cand cauciucul devine si mai dur. PS. La sosea e cam aiurea termenul de tractiune. Rar se intampla sa derapeze roata spate la acceleratii, chiar si pe cele mai abrupte urcari. Poti vorbi despre confort versus rezistenta la inaintare, dar nu de tractiune. La MTB exista rezistenta la inaintare vs tractiune pe spate si rezistenta la inaintare vs stabilitate (pe coborari, evident) pe fata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
krazyeone 369 Posted April 10, 2016 Pardon, a zis ca ala gros sa fie pe spate si asta m-a intrigat, fata de ce stiam eu de la MTB. Sincer am presupus ca e din cauza kg tale, ca sa fie mai mult ca un amortizor. Ceea ce înseamnă si ca stabilitatea la directie nu-i asa importantă fata de tractiune. Sper ca se intelege. Iti bati prea mult capul, ia ce este mai ok pentru confort Am mers si pe baieuri de 22 mm umflate la 14 bari , nu are treaba greutatea mea :) La unul mai lat pierzi din viteza dar castigi la confort , cu cat un cauciuc este mai subtire cu atat este mai aerodinamic , dar discutam de castiguri marginale unde fiecare secunda conteaza Quote Share this post Link to post Share on other sites
krazyeone 369 Posted April 10, 2016 Dupa ce ca zici ca e dur, l-ai folosit si in perioada friguroasa, cand cauciucul devine si mai dur. PS. La sosea e cam aiurea termenul de tractiune. Rar se intampla sa derapeze roata spate la acceleratii, chiar si pe cele mai abrupte urcari. Inseamna ca nu ai urcat Sultanu :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
andreibelcic 556 Posted April 10, 2016 Nu. Unde e? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tetelu 120 Posted April 10, 2016 Caut un cauciuc cu balon de 28 mm ce va fi montat pe o hibrida folosita in majoritatea timpului in oras la curierat, deci nu va fi menajat. Ma uitam la Continental Ultra Sport II foldind, ce se mandreste cu 280 de grame la un pret de 16 euro(bike24). O guma destul de laudata la rezistenta la inaintare, dar hulita cand e vorba de protectia la pene. L-a folosit cineva? Sau sa ma orientez spre altceva, dar tot la pretul acesta, pana in 20 euro/bucata si aproximativ aceeasi greutate? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aditz 25 Posted April 10, 2016 Tocmai rezistența la pene ar trebui să fie pe primul loc. Nu e amuzant să schimbi o cameră când plouă și ai bicicleta încărcată cu bagaje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cata M 27 Posted April 25, 2016 Caut un cauciuc cu balon de 28 mm ce va fi montat pe o hibrida folosita in majoritatea timpului in oras la curierat, deci nu va fi menajat. Ma uitam la Continental Ultra Sport II foldind, ce se mandreste cu 280 de grame la un pret de 16 euro(bike24). O guma destul de laudata la rezistenta la inaintare, dar hulita cand e vorba de protectia la pene. L-a folosit cineva? Sau sa ma orientez spre altceva, dar tot la pretul acesta, pana in 20 euro/bucata si aproximativ aceeasi greutate? Eu am montat Continental Ultra Sport II 25 folding fata + spate pe cursiera. Am facut o pana pe spate la prima tura spre Giurgiu din cauza ca am folosit camere continental ultralight. Acum am o camera btwin pe spate , iar pe fata am in continuare camera continental ultralight. De atunci am adunat 1200km fara nici o pana cu ture pe langa Bucuresti, Sinaia, Valea Doftanei, Comarnic. In prezent se prezinta fara nici un pic de uzura, insa ma bate gandul sa pun un 23 pe fata si sa las 25 pe spate. Le-am gasit la oferta in Bucuresti la 110 lei setul si nu am rezistat tentatiei, insa data viitoare parca mi-as lua Vittoria Rubino Pro pt ca au reviewuri foarte bune si nu sunt asa de scumpe ca GP 4000 S. Quote Share this post Link to post Share on other sites
giginic 416 Posted April 25, 2016 Eu am o pereche de Vittoria Zafiro 28mm, cam 280-300g (nu mai stiu exact, acum sunt montate si nu le demontez numai ca sa le cintaresc), le-am folosit pe cursiera peste 1.000km, din care mare parte pe drumuri forestiere. Nicio pana si nici nu stiu cum as putea face, mi se par indestructibile fata de cele uzuale, de 23mm. Pretul e cam tot ala, ma gindeam la un moment dat sa iau Conti, dar Vittoria Zafiro mi s-a parut a avea un profil mai potrivit pt.ce-mi trebuia mie (forestiere, drumuri de pamint, alte drumuri proaste). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pandy 1,747 Posted May 5, 2016 Dilema... Am avut pentru mai bine de 3 sezoane o pereche de Continental 4000S de 23mm. Pana recent, Randonneurul de 200km. Dupa cateva zile ma duc sa verific bicicleta, ma pregateam sa o iau ziua urmatoare. Verific presiunea si pe spate vad ca e cam moarta. Mai pierde din presiune dupa cateva zile, dar moarta niciodata. Imi dau seama ca e ceva in neregula si vad ca are o taietura mai mare pe mijloc. Nu e prima, probabil e mai veche si doar s-a latit, dar pe acolo scapa. Clar, ceva s-a intamplat. Nu am mai apucat sa verific, dar la cat de lunga e taietura e clar ca nu am alta variata decat schimbarea. Nu ma pot plange prea tare de ele, le-am folosit o perioada buna de timp + momente de offroad, doar nu era sa o iau in spate pentru cateva sute de metri. Tin si acum minte o pana in oras pe care am reusit-o luand un ciob. Acum tot pe spate. Micile ciupituri in calea de rulare, ma fac sa ma gandesc poate exista ceva mai interesant, mai bun. Nu ma intereseaza greutatea, caut ceva de durata si rezistent la pene pentru profilul de utilizare descris mai sus. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 6,268 Posted May 5, 2016 In conditiile astea iti trebuie un cauciuc asa-numit "de antrenament", balon 23 dar cu TPI <120, greutate in intervalul 200-250 g. http://www.marosbike.ro/anvelope-28-29-inch/anvelopa-michelin-lithion-2-albastru-23x622.html http://www.decathlon.ro/cauciuc-sosea-michelin-pro3-negru-700x23-id_8052174.html http://www.decathlon.ro/cauciuc-hutchinson-equinox-kevlar-700x23-id_8328781.html http://www.decathlon.ro/cauciuc-michelin-pro4-anuduranta-700x23-v2-id_8337541.html http://www.crossbike.ro/cauciuc-schwalbe-durano-R103141.html Bullet-proof ar fi asta, dar e mult prea greu pentru un cauciuc de sosea cu balon 25: http://sportwin.ro/city-trekking-28/4961-anvelopa-continental-super-sport-plus-25-622.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,805 Posted August 20, 2016 Din categoria "dai un ban dar stii ca face", astazi am reusit si eu performanta de a taia pe lateral un cauciuc Continental Grand Prix 4000S de 23mm (umflat la o presiune de 105-110 PSI, maximul acceptat fiind de 120). Asta s-a intamplat pe un drum cu asfalt perfect, pe care mai erau ocazional pietre mici si razlete (desprinse din covorul asfaltic). Din senin m-am trezit ca incepe sa fasaie camera spate, iar la o inspectie atenta am descoperit taietura si din cauciuc, si din camera. Am reusit sa ajung acasa dupa ce am lipit pe interiorul cauciucului 2 petece pentru camera si, bonus, dupa ce am fixat o bancnota de 1 leu impaturita intre camera si cauciuc. Bineinteles, umfland camera la o presiune mica. Cu ocazia asta mi-am invatat lectia: prefer sa ma lipsesc de greutatea scazuta si rulajul mai bun al cauciucurilor de top si sa raman la cauciucuri mai rezistente. Ironic, era abia a doua oara anul asta cand am decis sa ies la tura cu cauciucurile astea. Inapoi la Marathon Supreme-urile de 32...PS: acum inteleg de ce am tot vazut prin grupurile de ciclisti francezi indivizi care aveau in buzunarul de la tricou cate un cauciuc (nu baieu) impaturit. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Diesel 215 Posted August 20, 2016 Sunt tare nenorocite pietrele alea,eu am facut numai pana tot la un 700x23,nu am taiat si cauciucul(poti pune de 25 si iti mai incerici sansa o data),mai ales in perioada asta cand se da cu criblura si sunt numai pietre pe sosele.Am si eu un 32 pe spate la o bicicleta si sar pietrele cand lecalci cu el de era sa indoi o masina parcata cu o piatra aruncata de roata :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
cox 12 Posted August 20, 2016 recomand la toata lumea vittoria open corsa orice varianta. am folosit acum un an si acum folosesc michelin pro race. michelin-urile au 3000 km si se vad mici crapaturi ca de cauciuc imbatranit ( si au 4 luni). vittoria de anu trecut de pe fosta bicicleta pe care o detine un prieten sunt impecabile. Urmatoare pe care le incerc sunt tot Vittoria cu graphene. Sent from my iPad using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
ViorelCapruciu 252 Posted August 21, 2016 Nu se merita cauciucuri cu performanta la rulaj (scumpe si cu minusuri pe la alte calitati) pentru ture de 60km duminica, de unul singur. E un exempu. La polul opus este daca mergi cu un grup de biciclisti buni si vrei sa tii pasul cu ei, sau faci ture (singur) foarte lungi si nu vrei sa ajungi terminat sau cu trenul. Personal, ca am cat de cat o varsta, chiar daca ma tin de pluton, ma gandesc ca e bine sa nu suprasolicit motorasul, De-asta am ales sa folosesc doua biciclete, dar se pot schimba si doar cauciucurile. Cea mai mare greseala este ca se umfla prea tare. Vreti sa va tina mult cauciucurile si fara probleme? Cand e nou bagati 1 atm mai putin decat maximul permis. Pe masura ce se uzeaza, bagati treptat si mai putin, spre sfarsitul vietii sa fie inca 1 atm, deci total 2. Mai sunt niste discutii vizavi de greutatea ciclistului, nu intru in ele. Si vorbesc pentru sosea. La mtb nu ma bag. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cox 12 Posted August 21, 2016 Cand e nou bagati 1 atm mai putin decat maximul permis. Pe masura ce se uzeaza, bagati treptat si mai putin, spre sfarsitul vietii sa fie inca 1 atm, deci total 2.este un sfat demn de luat in seama!Sent from my iPad using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,164 Posted August 21, 2016 Michelin incep sa cam dea rateuri nu doar la gumele de bicla ci si la cele de masina. Cred ca problema este compozitia cauciucului. Probabil ca merg pe ideea ca cea mai buna aderenta o are radiera si produc cauciucuri "radiera". Acum un an am citit un articol care compara gume de cicloturism Michelin versus Schwalbe. Dupa acelasi numar de km, Schwalbe erau ca noi in timp ce modelul Michelin ajunsese la panza. Revenind la topic, insist sa cred ca gumele Michelin au probleme cu calitatea cauciucului. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cox 12 Posted August 21, 2016 nici schwalbe nu sunt chiar stralucite cu toate ca unele au preturi destul de ridicate. parerea mea este ca aceste Continental beneficiaza de prea multe reclama si ridicate in slavi prea mult de cei care le folosesc. Sent from my iPad using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
iacobdoc 1,164 Posted August 21, 2016 @@cox Cred ca trebuie tinut cont si de presiunea din pneuri dar asta e o chestie ciudata. Iti dai seama? proiectezi o guma pentru 120 PSI ca in practica sa fie folosite la maxim 90-100 PSI. Eu am taiat o guma noua ca si @@majikstone si de atunci am trecut pe Maratoane de 28. Momentan nu pot aprecia daca am pierdut ceva pentru ca abia dupa 2500 km am inceput sa simt cum sa asez "cursiera" in curbe dar siguranta in exploatare este nepretuita. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 6,268 Posted August 21, 2016 Dacă vă luați gume de peste 200 TPI fără să fiți "raceri", cam asta se întâmplă. :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
cox 12 Posted August 21, 2016 eu nu sunt "racer" dar imi place sa folosesc cauciucuri de peste 200 tpi datorita rezistentei la rulare reduse dar si pentru ca se aseaza bine in curbe. exista un echilibru bine definit intre aderenta si greutate. eu toate cauciucurile avute le-am umflat la maximul prevazut de producator. Nu am taiat nici unul. De obicei drumurile pe care circul sunt destul de bune fara gropi. Sent from my iPad using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,805 Posted August 21, 2016 imi place sa folosesc cauciucuri de peste 200 tpi datorita rezistentei la rulare reduse dar si pentru ca se aseaza bine in curbe Da, cam acelasi rationament l-am avut si eu cand mi le-am cumparat pe astea (plus greutatea redusa, bazat si pe review-uri). Dar daca s-au taiat pe lateral de la o amarata de piatra de pe un asfalt impecabil, mai bine ma lipsesc. Nu pot sa umblu cu masina de asistenta dupa mine la ture, in caz ca imi fac cauciucurile harcea-parcea de la o groapa sau un ciob sau niste pietris. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cox 12 Posted August 21, 2016 au mai fost cazuri la tipul asta de cauciucuri cu taieturi de genul asta. sa fie calcaiul lui Ahile?:) Sent from my iPad using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites