Draghici Dragos

Biciclete de sosea - ce cauciucuri folositi?

Recommended Posts

@@ViorelCapruciu

stiu ca acu ceva ani am tot citit studii despre asta, ideea principala retinuta era ca, daca ciclistul e supraponderal, trebuie umflate spre valoarea maxima. Despre asta e vorba?

 

In general, cum zice @@cox, cel spate il umflu exact la limita maxima permisa,  mai ales daca stiu ca merg pe asfalt curat si drumuri cunoscute. Cand ma aventurez pe drumuri judetene sau mai rau, strategia asta nu se aplica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@cox tot ce se poate, dar din ce am vazut peretii laterali la cauciucurile astea cu TPI mare sunt absurd de subtiri si de fragili. Asta e, o sa merg o (buna bucata de) vreme pe Schwalbe Marathon Supreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vittoria Rubino Pro III, ieftine, usoare si cu aderenta f buna! Rider 90kg+ cam 2000km fara pana cu camere Vittoria din alea usoare! 90 psi spate si 80 fata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Schwalbe Lugano. Au K-guard 3 si fac fata destul de bine la drumurile noastre. Aderenta buna.

2.Rubena V69 Hook. Aderenta buna, rezistenta mare la cioburi si drumuri romanesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai ce ma gandeam sa scriu si eu despre Lugano, dar nu intr-o nota pozitiva. Deloc.

 

E prima data cand folosesc, au venit stoc pe cursiera si, dupa 4000 de km sint praf. Cel fata l-am schimbat defapt pe la 3 mii din cauza unei taieturi de 1 cm prin care iesea camera. Cel spate e deja sita, fac un pariu cu mine ca nu mai rezista nici 500 km de acum. Are si el o taietura de vreo 3 mm care se largeste zi dupa zi si acolo cauciucul deja se deformeza pe margini.

 

Cred ca dupa Maxxis Detonator, Lugano sint cele mai proaste care le-am folosit,cel putin ca rezistenta. In ultima luna 6 pene, adica mai mult de una pe spatamana.

Da, cand erau noi erau f ok, parca se lipeau mai bine ca orice Conti, pe ud drenau apa decent si ramaneau aderente, dar dupa prima mie de km aratau ca un Conti dupa 6 mii. Eu unul, nu voi mai folosi, prefer un cauciuc ultra rapid de curse, care daca tot e sa se consume in 2 luni, macar sa ofere un plus de performanta. Altfel, de la un cauciuc de antrenament, am pretentia sa ma duca spre 5-6 mii fara nici o pana si sa arata ca swaiter-ul  spre 10 mii.

 

Am vazut ca sunt colegi care a avut ghinion cu Conti S II, la mine deocamdata ramane nr.1 pt spate. La 7 mii m-a intrebat cineva daca atunci il montasem; l-am inlocuit la 10 mii cand am facut prima pana, desi mai puteam trage de el, parca imi si pare rau acum ca l-am aruncat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu merg tot pe GP4000SII. Cursiera a venit cu GP4000 nitel folosite. Dupa vreo 3000 de km a cedat partea laterala, pe unde mi-a si iesit putin camera. Am observat la munca ce s-a intamplat si am scazut presiunea in drum spre casa. 15 km a mers, am ajuns acasa.

 

Am schimbat cu Maxis Detonator, avandu-le un amic acasa. Greu ca dracu. Nesigur. 

 

Am luat GP4000SII si acum, dupa vreo 2000 de km, inca se mai observa "creasta" de pe calea de rulare.

 

Totusi, am o nelamurire legata de partea laterala, la imbinarea cu janta. Materialul ala se cam desira si nu inteleg de ce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc pe struțo-cămila mea Schwalbe Evo One TL easy 25x622 (prima versiune, cea din 2015 mai grea decât cea de anul asta) în sistem tubeless.
Fiind primele cauciucuri de șosea/cursieră folosite n-am referințe similare spre comparație, dar impresia generală a fost una foarte bună încă de la început și continuă să rămână așa (am de gând să trag de ele până la minim 10.oooKm :) )

Am avut până acum (în 8.4oo Km) 5 înțepături de cioburi care au necesitat demontarea si peticirea pe interior a cauciucului din cauza că erau cam mari și doapele de latex formate de soluție nu țineau presiunea maximă și încă vreo câteva la care n-am mai dat cauciucul jos pentru că dopul de latex format era suficient ca să țină presiunea. Din cele 5 cazuri care au necesitat peticire doar în două cazuri a trebuit să opresc și să refac presiunea pentru a continua tura pe bicicletă deoarece soluția Effetto Mariposa Caffe Latte a sigilat la sub 4bar, în rest mi-am continut tura fără probleme chiar daca sigilarea a intervenit pe la 5 sau 4bar, iar o dată am făcut pană în primii doi km de la plecarea de acasă și am preferat să mă întorc și să pun petic deoarece era duminică seara si nu aveam chef de surprize pe timpul navetei din cursul săptămânii următoare.

Iată și câteva poze cu anvelopele:

Imediat după montare și spațiul ramas la MTB-ul cu cadru pentru 26"

5f53a73447acc37e2bc100c81b4b9115.jpg
21a431533715dab282c09b1ce3ca1715.jpg

Prima pană si cea mai urâtă dintre toate de până acum la doar 500km cu ele, la o tură nocturnă care a cuprins și străzi din București, inundate, unde le-am și tăiat pentru că cioburile erau ascunse de bălți:

c78df87b6292175054690278c5951fa8.jpg76a9adb8d6bb8eac05aca22010a96796.jpg

Din cele doua găuri doar una a necesitat petic
9f0dbd12d0a6b50f1d14ab079fe94093.jpg

Pană la 5.oookm care nu a necesitat peticire si nici refacerea presiunii. Când am ajuns acasă după încă 45 km de la întepătură mai aveam 6bar din 7.5 cu cât plecasem la drum inainte cu 60km să înțep. După tura asta la cateva zile am inversat poziția fata/spate a cauciucurilor ca sa nu mai am surprize pe spate:
525184db47cb7d4451362b5c102e45a9.jpg

La 8.oooKm a mai intervenit o întepătură, dar tot la cel mai încercat cauciuc :)) cel de pe față (care a stat pe spate primii 5.oooKm) și cu toate că nu era cazul a primit un petic pentru că a doua zi aveam o treabă serioasă de vreo 300km și nu voiam să-mi ruineze ziua :)
ce8d170bf2535b75b2b8672da334321d.jpg3eb60d9179bc9b194b5971d78224d245.jpg

Am comandat un set tot de EvoOne TL easy 25-622, versiune 2016, pentru orice eventualitate, dar am de gand sa le montez probabil pe la sfarsitul anului sau chiar începutul anului 2017 daca nu voi mai avea neplăceri cu cele actuale.
Ca sa vă faceți o idee mai completă în ceea ce privește uzura anvelopelor mele, vă pot spune că sunt muncite de un rider ce bate spre 90 kg cu tot cu echipament și bagaj (dar în lunile reci am sărit de greutatea asta :)) ) iar bicicleta cu roțile de 28" cantareste ~10.7kg fără bidoanele cu apă care sunt pline la fiecare început de drum :)

 

Montarea in sistem tubeless este extrem de simpla pe rotile mele cu cercuri DT RR440 , DACA folosesc zeama de montaj Schwalbe EsyFit. Practic le umflu cu pompa de picior imediat si fara batai de cap. O singura data am ramas fara solutie si cu zeama improvizata cu apa si sapun a fost un chin chiar si la compresor cu butelie de 50l si 8bar :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cred ca dupa Maxxis Detonator, Lugano sint cele mai proaste care le-am folosit,cel putin ca rezistenta.

 

Bicicleta sotiei a venit cu Maxxis Detonator de 25. Dupa vreo 2mii i-am luat altele care sa ruleze mai usor si unul din cele doua Maxxis l-am pus la mine pe spate la o bicicleta mai de munca. Am vreo 6mii de atunci (100% asfalt uscat) si ma declar foarte multumit. Nu a crapat de la cioburi si pietricele, nu a facut galme. De curand am facut o pana (de fapt singura) cu gaura chiar pe calea de rulare, semn ca uzura se apropie de gata. Am inteles ca sunt ieftine, deci raportul calitate/pret ar fi bun. Si nu prea e de viteza, ca sa si critic ceva.

 

adi.murariu Sunt cauciucuri predispuse la gaurele din acelea. Am avut si eu 2 Kenda, nu mai stiu modelul si in timp s-au umplut de astfel de gaurele , dar finalul li s-a tras de la galme. Ce-i drept, pe atunci le umflam la maximul admis tot timpul.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pot folosi fâșii de cauciuc pentru astuparea găurilor din cauciucurile tubeless

La bike....de se găsesc asemenea produse de la Genuine Innovations sau MaXalami.

Review road.cc

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Review road.cc

Multumesc mult pentru link!!! :-bd

Am chiar doua seturi de MaXalami luate pentru rotile de offroad de 26". La astea de sosea mi-a fost teama ca prapadesc degeaba un snur si mai maresc si gaura putin cu sula aceea speciala. De maine o sa port un set la mine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.Rubena V69 Hook. Aderenta buna, rezistenta mare la cioburi si drumuri romanesti.

 

Am echipat si eu o bicicleta cu Rubena V69 Hook. Dupa 25 km parcursi bland in regim de "rodaj" (a se citi "sa vad daca se desurubeaza ceva"), cauciucul de pe fata a facut o galma de ~1 cm patrat si 1 mm adancime. As zice "defect de fabricatie", dar in stanga/dreapta galmei se vad 2 puncte de intepatura (pe partea cealalta nu-i nici o problema, deci ramane varianta de zgariat/lovit peretele lateral in ceva). Ambele anvelope erau umflate la presiunea nominala, chiar inainte de tura respectiva. Asta e, urmatorii bani se duc spre fratii chinezi (cu CST Traveller am mers mai tare tot anul, n-au avut nici pe naiba).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ambele anvelope erau umflate la presiunea nominala,

 

Eu prima tura o fac cu presiune aproape de minimul admis, daca scrie undeva, daca nu, apreciez eu. Si merg mai atent in ce il priveste (cauciucul). Ulterior, asa cum am mai zis, nu umflu la maxim niciodata. Daca vreti usurinta si viteza, faceti-le beton, apoi veniti si scrieti aici ca v-au facut galme.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers pe Continental GP 4000 s, pe 23, pliabile.Mi-au placut, nu am facut pene cu ele, dar un minus la ele ar fi snake bite-ul, dar in rest le recomand cu incredere.Le umflam la 8 bari si mi s-au parut soft si placute la rulare.

Dupa care am pus Vittoria Open Corsa CX tot pe 23, pliabile, cu care la fel nu am avut parte de pene si nici snake bite.Pe astea le puteam umfla pana la 9 bari, mi-au placut si ele, dar parca prea dure la rulare.

Acum merg pe baieuri Continental GP 4000 sII de 22, in care am solutie antipana.Super tare mi se pare senzatia.Le recomand si pe astea.Chiar daca se umfla pana la 11 bari nu le simti duritatea.

.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dar un minus la ele ar fi snake bite-ul,

 

Snack bite-ul se produce ca o greseala de biciclist. Poate ca sunt si cauciucuri cu flancurile mai fragile, dar indiferent cum, n-ai voie sa-l strivesti, si asta tine de cum mergi. Eu cred ca trec de 50 mii km si n-am facut nici unul, cu mai multe marci de cauciucuri. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snack bite-ul se produce ca o greseala de biciclist. Poate ca sunt si cauciucuri cu flancurile mai fragile, dar indiferent cum, n-ai voie sa-l strivesti, si asta tine de cum mergi. Eu cred ca trec de 50 mii km si n-am facut nici unul, cu mai multe marci de cauciucuri. 

 

 

Subscriu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am comandat un set tot de EvoOne TL easy 25-622, versiune 2016, pentru orice eventualitate, dar am de gand sa le montez probabil pe la sfarsitul anului sau chiar începutul anului 2017 daca nu voi mai avea neplăceri cu cele actuale.

 

Mi-au sosit astazi cauciucurile Schvalbe ProOne TLE. Ca prima impresie doar la vedere si pipait sunt cam asa:

- mult mai usoare decat versiunea anterioara

- carcasa este mai subtire, dar mai rigida

- marginea cauciucului (extremitatea care il fixeaza de janta) deasemenea are mai putin cauciuc, dar este mult mai atent finisata 

- grosimea caii de rulare este mai subtire si aproape uniforma, la versiunea anterioara se simtea ca e mai bombata spre centru si se subtia spre talon

- aderenta cauciucului pare cel putin la fel de buna

 

Schwalbe zic ca ruleaza mai usor ceea ce tind sa cred ca e adevarat, dar imi fac griji in ceea ce priveste rezistenta lor ca numar de kilometri :). Acum sa vedem cat ma tine rabdarea sa nu le montez in locul celor vechi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil cele mai bune cauciucuri tubeless, review road.cc

Zice că la început nu au aderență foarte bună, dar se îmbunătățește pe parcurs.

Și eu sunt tentat să folosesc cauciucuri tubeless, dar parcă nu merită efortul.

Cel mai mult mă îngrijorează faptul că se întărește soluția anti-pană și nu o să observ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce avantaje ar fi cu tubeless la sosea? La MTB avantajul principal ar fi faptul ca se pot folosi la presiuni mai scazute. La sosea nu prea ai nevoie de asa ceva... iar castigul de greutate nu stiu daca exista (decat eventual daca folosesti deja aceeasi cantitate de solutie antipana in camere, iar kitul tubeless cantareste mai putin decat camerele actuale).

 

Avantajul major pe care il vad momentan e ca inlocuiesti camera de rezerva pe care o cari dupa tine (sau nu) cu niste solutie antipana intr-o sticluta considerabil mai mica decat camera. Sau cu nimic, pe ideea ca reduci riscul de pene suficient de mult incat sa-ti asumi sa nu iei camera de rezerva cu tine. Dar daca te alegi cu o taietura mai nasoala pe lateral, tot o camera te mai scoate din mizerie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schwalbe ProOne Tubeless folosesc eu de mai bine de 2 luni de zile pe rotile de sosea. Inainte de astea am avut Conti 4000 S2 care dupa o luna le-am aruncat ( foarte dezamagit de rezistenta la pana si taieturi).

 

Revenind la Schwalbe mi se par excelente: rapide si aderente. Versiunea de 700x25c cu tot lichid mi-a iesit mai usoara decat varianta Conti 4000S2 cu camere light.

Momentan ca si lichid folosesc Stans NoTubes  - la intepaturi mai mari, de la 7bari se astupa si stabilizeaza la 4-5bari.  Daca le-am umflat la 7 bari au inceput iar sa fasaie, asa ca am pus un banal petic cu power tape pe interior iar in solutie am adaugat glitter. Momentan n-am  mai avut probleme cu pierderea presiunii. La urmatorul set de gume o sa incerc varianta aniversara de la Stans care contine particule mai mari si se coaguleaza mai repede. 

 

Iar avantajul major in toate cele 4 cazuri in care am intepat cauciucul e ca mi-am continuat/terminat tura fara sa dau roata jos sau sa o umflu. Dupa cativa zeci de metrii te obisnuiesti cu presiunea de 4-5 bari si te poti bucura in continuare de tura.

 

Ca si minus: dupa vreo 3000de km se observa uzura insa e un cauciuc de race prin urmare imi asum treaba asta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci cam la fel cu Effetto Mariposa CaffeLatex :) Uite am citit aici despre niste teste si cel mai accesibil si mai indicat pentru noi ar fi cel de la Bontrager. Orange Seal nu am gasit nicaieri in europa :(. Tot dupa acelasi articol m-am ghidat si cand am cumparat Effetto Maripossa (ca de Bontrager n-am avut bani la momentul respectiv) si pana acum nu regret.

Cei de la Hutchinson care sunt cei mai vechi in domeniul road tubeless aveau o solutie speciala pentru cauciucurile de sosea, dar nici pe aceasta nu prea o gasesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce avantaje ar fi cu tubeless la sosea? La MTB avantajul principal ar fi faptul ca se pot folosi la presiuni mai scazute. La sosea nu prea ai nevoie de asa ceva... iar castigul de greutate nu stiu daca exista (decat eventual daca folosesti deja aceeasi cantitate de solutie antipana in camere, iar kitul tubeless cantareste mai putin decat camerele actuale).

 

Pai in primul rand nu mai faci snakebite oricat de neatent ai fi si orice groapa sau pietroi ai lovi. Penele, cele mai multe din ele, nici nu observi cand le faci pentru ca solutia din cauciuc le sigileaza imediat. In caz de intepatura mai mare sigileaza la presiune putin mai mica, dar de cele mai multe ori tot nu trebuie sa pierzi timp cu demontat/montat roata+cauciuc pentru a schimba camera. Cel mult mai refaci presiunea rapid de la 4 la  5,5 sau 5bar daca intepatura a fost mai mare sau chiar aduci cauciucul la presiunea maxima daca ai la tine un kit cu snur de genul celor de la MaXalami.

 

Alt avantaj ar fi ca taieturi atat de mari precum cele cum ai patit tu de a necesitat aplicarea unei bancnote de plastic sunt mult mai putin probabile datorita constuctiei mai solide a carcasei cauciucului. Dar da, asa cum a zis si krazy, in astfel de cazuri urate doar camera si o bancnota de plastic te mai salveaza si de aceea nici nu renunt la o purta la mine tot timpul. Solutie antipana nu port niciodata si nici nu vad rostul.

Eu am ales tubeless pentru ca majoritatea kilometrilor parcursi de mine ii fac la naveta (65km/zi) si n-am chef de complicatii cu opriri si pierdut vremea cu schimbat camere si apoi chinul draq sa bagi 7bar in cauciuc (da, stiu ca exista pompe cu butelii CO2, dar prefer confortul psihic de a nu depinde de chestii consumabile imediat si prefer pompa clasica)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah am inteles, deci cauciucurile speciale pentru tubeless sunt construite sa fie ceva mai rezistente decat cele clasice. Altfel, avantajul major ar fi ca sunt ceva mai imune la snakebites si intepaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de ce sunt unii asa speriati de pene. Anul asta, in 6mii si ceva de km am facut o pana. Si anii trecuti cam la fel cu o singura exceptie: am plecat intr-un concediu cu un cauciuc nou, un stift ca a fost ieftin, dar era galben ca bicicleta si mi-a placut cum dadea pus pe spate. In afara a doua zile, in rest in toate zilele am facut pene. Altfel, anul trecut de ex am gasit solutia de lipit uscata in tub de cat de rar am folosit-o. Poate si unde sunt mai usor, undeva sub 70kg,   Momentele cand chiar n-as vrea sa fac pana sunt pe vreo coborare mai abrupta sau mai tehnica sau in conditii meteo naspa, frig, vant etc. Sa bat in lemn.  Ar mai fi seara sau noaptea dar nu merg atunci, turele mele se incheie cu mult inainte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.