Draghici Dragos

Biciclete de sosea - ce cauciucuri folositi?

Recommended Posts

Am si eu o marturie: Schwalbe Lugano moarte la 4000 km in aceeasi maniera: ruptura pe mijloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e663c585c198b740fe4f80815ae4e6ef.jpg2b2e51f167564badb0e10a68f9e682dd.jpg

Michelin Pro 3 service course aprox 3000 km. Umflate la 8 cam tot timpul. Greutatea mea: 80kg. :)

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

SC am și eu, dar Pro4. Concluzia pe care o trag este ca sunt cauciucuri bune, dar nu pentru drumurile noastre.

sent from tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc ca prin Elvetia nici unul din exemplele de mai sus nu ar putea arata asa. Cel putin nu dupa distanta asta.

 

Ieri seara am facut un snakebite cu Conti Attack, in fata intrarii principale a Aeroportului Cluj (!!!), ciupind o piatra putin mai mica decat o nuca. Cauciucul umflat inainte de tura la 120 PSI.  :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt bune Michelin nu am de ce ma plange...dar la noi asta e viata lor. L-am pus pe fata pana la sfarsitul anului.:) Mai trag un pic de el.

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

mavic yksion pro griplink pe fata si mavic yksion pro powerlink pe spate.

camerele sunt tot de la mavic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SC am și eu, dar Pro4. Concluzia pe care o trag este ca sunt cauciucuri bune, dar nu pentru drumurile noastre.

sent from tapatalk

N-as zice. Uzura de la postul #703 e una absolut normala, de "drum lung", nu de "drum prost". Daca era vorba de drumuri proaste, vedeam taieturi, zgirieturi, etc. Asa, o uzura oricit de uniforma tot va ajunge odata-si-odata la pinza.

 

Viteza de uzura (nefortata de taieturi) depinde de tipul de cauciuc, de greutatea ciclistului si de cit de tare trage. La mine (greutate mica) un cauciuc tine intre 1000km si 10.000km. Un cauciuc mai bun tine mai putin, unul mai modest (mai ieftin) tine mai mult... Nu, n-am gresit: exact asa e: cu cit cauciucul e mai "de elita" (si mai scump), cu atit e mai usor (deci are mai putina "carne") si mai moale (pt.aderenta) deci evident ca la anduranta e f.slab. Nu vorbesc de cauciucuri proaste, care se strica din cauze interne (pinza proasta, cauciuc invechit), am avut si asa ceva, stiu cum e. Un cauciuc ieftin si bun ma tine de la 6.000km in sus. Unul scump si pretentios (mult mai susceptibil la a face pene) de la 4.000km in jos.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai e o tehnica prin care pui piciorul pe cauciuc, in mers si desprinzi cu talpa eventuale chestii prinse de el. Atat pe fata cat si pe spate. Incercati sa o deprindeti, e o metoda foarte eficace. Evident daca nu aveti aparatori.

 

Michelin Pro 3 service course aprox 3000 km. Umflate la 8 cam tot timpul. Greutatea mea: 80kg.

Probabil a fost numai pe spate. 8 e maximul permis.  Cum am mai zis. Nu mai umflati tot timpul la maxim ca e pericol de galme plus ca se va uza mai mult pe coama si deci mai repede. Acum am un pro 3 pe fata de vreo 7mii km dar modelul asta cam il stiu ce hram poarta. In premiera am pe spate un pro4, si pe alta bicla, tot pe spate, un Continental gp 4000 s II, ambele de 25. 

 

As mai adauga la comentariul despre uzura si stilul de mers. Daca mergi mai incet, si accelerarile/franarile vor uza mai putin cauciucul. Sau daca esti dibaci si anticipezi traficul mai de la distanta incetinind fara frana, sau rezolvi obstructiile de trafic cu directia si mai putin cu frana, toate astea mai lungesc viata cauciucului. De asemenea, cine face ture lungi va frana mult mai putin iar drumurile din afara orasului pun mai putine probleme cauciucurilor decat in oras. Probabil si viteza are si ea un cuvant de spus. Vad ca sunt cauciucuri la care se specifica "pentru e-bike" adica merg la 50 la ora. Deci vitezistii consuma cauciucuri mai mult, o data din cauza frecarii mai mari data de forta de tractiune, si in plus stresul pe cauciuc dat de viteza.

 

Ideal ar fi ca producatorii sa specifice cumva, macar cele patru calitati principale: rezistenta la pene (asta in general e data), anduranta, aderenta (ud/uscat) si rezistenta la inaintare. Probabil ca daca ar fi sa dai note tuturor calitatilor, inclusiv pretul si greutatea, si le-ai aduna, ar iesi cam acelasi numar. Dar neavand specificatii la toate calitatile, n-ai cum. Eventual am putea face noi asta in timp, fiecare dand note cauciucului pe care tocmai l-a aruncat la gunoi. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

numai pe spate a fost....si chiar ma gandeam sa le inversez :)) dar am prelungit prea mult asteptarea. Per ansamblu sunt multumit. Au costat 40e amandoua cu tot cu camere.

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i mare problema ca nu le-ai inversat. Pui cauciuc nou doar pe spate si mergi mai departe. Deci ori le schimbi intre ele din cind in cind, ori doua-trei cauciucuri spate a unul fata. Dar a doua metoda merge doar daca faci multi km, ca  altfel, cauciucul de fata imbatrineste si il arunci fara sa fie uzat, pt.pierderea calitatii cauciucului din cauza imbatrinirii.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum am mai zis. Nu mai umflati tot timpul la maxim ca e pericol de galme plus ca se va uza mai mult pe coama si deci mai repede.

Nu zic că nu e adevărat ce spui, dar eu am observat că anvelopele sunt mai "cărnoase"/"bombate" pe centru și din ce în ce mai subțiri spre marginea căii de rulare. Dacă mergi cu presiune mai mică decât cea indicată greutății călărețului, nu riști oare să uzezi mai repede partea mai subțire a căii de rulare?!?

Sent from my E5823 using Tapatalk

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, alexey said:

 

The cotton casing material is impregnated in a latex solution, so it’s not cured rubber as it would be in a regular clincher tire. That means TT riders get better damping properties, yet the tire’s tread can be the same as it would be on a full-nylon tire. “This latex solution has less hysteresis loss, so there’s more rebound, less damping,” says VormWalde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caut ceva cauciucuri cu dunga crem pentru un proiect pe clicher. Corsa G+ recomanda cineva? Specialized Turbo Cotton arata interesant iarasi. Totusi, preturile sunt mari. Preferabil 25-28c.

 

Altfel, mai caut ceva color, cu rosu preferabil, 25-28c, daca stie cineva, iar nivelul de performanta sa fie apropiat de Conti 4000 II, Michelin Pro4, Schwalbe One, etc.

 

Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa merg deseara pana la ei sa le dau buna seara nitel, am o comanda de aseara pusa in cui :) Si o sa dau un ochi si la oferta respectiva, multumesc! 

 

Eu alesesem asta, chiar am si comandat doua pe 25c, insa m-au sunat sa imi spuna ca sunt pe baieuri. Stiu ca sunt si clicher, nu am observat in comanda. Oricum, mai aveau pe 23c, baieu si doar unul. Totusi, baieu la pretul ala...parca era cam mic.

http://www.mosionroata.ro/cauciuc-vittoria-corsa-graphene-negru-para.html#size=23-622

 

LE. Adica asta si asta. Pacat ca nu au siteurile ai nostrii puse la punct nitel mai bine...ca sa nu zic ca sunt oldish.

cel crem de la mine - http://www.wiggle.co.uk/vittoria-corsa-g-folding-graphene-tyre/

cel de la tine - http://www.wiggle.co.uk/vittoria-rubino-pro-g-folding-graphene-tyre/

 

LE2. Mna, am verificat codul, e clincher. :) Deci era ok. 1113CX0025411BX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa inchid povestea, nu era baieu. Am fost pana acolo.

 

Una peste alta, nu e taiat pe interior, dar ce parere aveti, ar trebui schimbat? Am luat o sticla de Coca Cola, parca nu l-as pune pe fata sa nu faca boom. Michelin Pro4 Service Course 23c ~1500km

 

4Ipvl8k.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune petec pe interior sau o bancnota de 1 leu intre camera si cauciuc.

Trimis de pe al meu SM-N9005 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai in gluma, mai in serios: bancnota trebuie impaturita sau taiata :P?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petec din ala mare, am mers cu unu aprox. 3 mii km, ce-i drept, taietura era cam jumate din ce vad la tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎2016‎.‎09‎.‎21‎. at 10:25 PM, giginic said:

 

Un cauciuc ieftin si bun ma tine de la 6.000km in sus. Unul scump si pretentios (mult mai susceptibil la a face pene) de la 4.000km in jos.

Poti da te rog 2-3 exemple pt cele doua categorii, cu specificarea latimii? Iarna asta trebuie sa iau sosete noi si sunt total indecis. 99% ca va fi clincher, nu tubeless si sigur nu tubular.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.