Draghici Dragos

Biciclete de sosea - ce cauciucuri folositi?

Recommended Posts

O recomandare la cald.pt vremea rece de afara? Ce pneu ati pune o hybrida de naveta?

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce balon maxim acceptă?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca 32..

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să fie ceva de 28 cu protecție serioasă anti-pană.

Ăsta e deja model vechi, dar de încredere: http://www.drbike.ro/anvelopa-continental-2014-touring-plus-reflect-32-622-281-1-41-3-4.html

Există modele recente, urmașele lui, totul e să le găsești pe balonul potrivit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tour ride sau ride tour... de 28 dar ma enerveaza comportamentul dat de protectia antipana la viteze mici si parca nu e asa de aderenta... ma gandeam daca merita sa maresc balonul peste 28 daca tot am loc

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

E adevărat, sunt dure și aderența pe ud sau praf nu e grozavă.

Durano? (dacă încape).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am luat Durano E Performance pliabile dar nu am apucat sa le probez suficient. Din pacate Durano sunt cotate cu durata de viata mai mica decat alte modele (cum ar fi Schwalbe One) dar sunt considerate comproimisul ideal intre guma cu intentie de antrenament versus competitie. Este considerata ca avand o o foarte buna aderenta in perioadele de schimbare de sezon (primavara si toamna).

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, raresr10 said:

Sa stii ca m-am uitat si la el si pare misto , atat ca pretul ii cam dublu si de aia ma uit spre altceva

 

Poate ceva din familia Durano iti va surade. Varianta Plus sau in functie de pret (link). Insa pe 32c nu am vazut decat Performance pe Bike24. Daca nu faci mult off road probabil 28c ar fi suficient. Mai sunt cativa fani schwalbe pe aici :) Avem un coleg care ne bate la fundul gol cu Durano pe orice liniuta :P  

 

@Traveller @iacobdoc E nu este varianta pentru iEliectricié cumva? Mno, doar nu aț ieșit la peeensie ;;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mookyama Da este certificata e-bike cu mentiunea ca este printre putinele certificate pentru pana la 50km/k. Am considerat ca este un indicator al sigurantei in exploatare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un test destul de interesant facut de niste finlandezi la cererea celor de la ChainReactionCycles. Pe scurt, noile cauciucuri de la Michelin (Power Competition) ies castigatoare, iar pe 2 sunt Continental Ultra Sport (model considerabil mai ieftin decat GP 4000 S2). Bun, testul nu ia in calcul greutatea cauciucului, iar anumite rezultate sunt putin surprinzatoare: Continental Ultra Sport are o aderenta in viraje si la franare considerabil mai buna, dar in acelasi timp are o rezistenta la pene mai proasta (desi are TPI mai mic, iar GP 4000 S2 e cu Black Chili Compound).

 

In plus, conform testului lor, Schwalbe One are o rezistenta foarte scazuta la pene, ceea ce eu nu pot decat sa infirm (sunt singurele cauciucuri cu care inca n-am facut nici o pana in peste 5000 km, desi am mers la presiuni de 50-70 psi si am mers si pe gravel cu ele). Alt rezultat dubios e ca Michelin Power Endurance par sa aiba o durata de viata semnificativ mai mica decat Michelin Power Competition, ceea ce nu are nici un sens. Cu toate astea, testul pare destul de serios realizat si scoate putin in evidenta ca nu tot ce zboara se mananca (si aici ma refer la marketing).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-as vrea sa fiu carcotas, dar la prima vedere am avut impresia ca testul este vechi de cativa ani, vreo 3-4. Am dat scrool si am vazut 1 martie...Majoritatea modelelor folosite sunt modele aparute de multa vreme. Pro3 nici nu se mai fabrica. Totusi cred ca e un test facut prin 2016. De asemenea lipsesc multe modele. Da, mereu ne plangem de asta, dar macar 4-5 modele de la fiecare firma ar f indicate, cele mai cautate, daca tot nu e facut pentru marketing. Se pare ca nici nu este interes in acest scop pentru mediul online. Citind ulterior ( sorry e 2 dimineata :D ) textul de la inceput, imi dau seama ca e posibil chiar sa am dreptate.

 

Se stie ca 4000 S II nu este cel mai stralucit pe wet, dar e un bun allarounder. Tare ciudat e ca e pe locul 12 la winter, dar l-au facut castigator pe baza altor rezultate. Cel putin Michelin Pro4 SC sta mult mai bine pe partea de wet fata de 4000 S II. Altfel, exact cum a mentionat majikstone, Endurance si SC au o nota destul de aiurea, desi sunt ceva mai rezistente fata de One, dar mai proaste decat 4000S II. Personal, testul mai mult m-a ametit decat sa il gasesc de vreun ajutor. Punctajul este ciudat facut, nu cred ca e foarte multa lume sa analizeze fiecare aspect in detaliu. E ca si cun benchmark la ssduri, insa oricare l-ai pune in functiune in daily use nu se va obsera diferenta. Toolul respectiv legat de greutati de la sfarsitul articolului, facut probabil in excel, mie nu mi-a functionat.

 

Eu am spre 5000km cu Schwalbe One Evo, modelul nou cu dungi, cu o singura pana pe care nu am apucat sa o analizez. La momentul respectiv eram la Gents, la nici 10 minute de la start; au fost o gramada de pene chiar dupa start. Cu alt set, pe alta bicicleta, 2502km nici o pana.  Pentru mine e o regula, 23c Pro4 SC, 25c One, 28c probabil as alege 4000 II, desi balonul e destul de mare si nu stiu daca furca l-ar accepta. Insa intre Pro4 si One simt ca rezistenta la inaintare pe One este mai mare decat la Pro4, insa usor mai comode. Am mai folosit Viitoria, Mavic, Bontrager, Kenda, Specialized. 

 

Ca o paranteza singurele cauciucuri care mi-au atras atentia de cand pedalez pe cursiera sunt Viitoria Corsa si Specialized Turbo Cotton, iar la reducere mai gasisem Hutchinson Fusion 5. Corsa nu sunt de drumurile noastre, trebuie un asflat bun ca sa reziste, insa daca pretul ar fi sub 35, as lua de curiozitate un set pentru vara. 


 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat de curand peste niste cauciucuri chiar interesante pentru drumuri proaste, eventual chiar si un pic de gravel, si anume Panaracer Gravelking Slick. Pe hartie, dar si conform reviewurilor, par sa fie niste allaroundere bune si care se preteaza si la drumuri proaste: TPI de 126, balon de pana la 32 mm, suprafata de rulare texturata, greutate undeva intre Schwalbe One si ceva de genul Continental 4 Seasons, pereti laterali ceva mai grosi, pentru rezistenta mai buna la taieturi.

 

Avand in vedere ca le-am gasit la un magazin din Franta la doar 20€ bucata (fata de 30 cat sunt in general pe site-urile din Germania), am comandat o pereche in marimea 28c (270g bucata), pe care le voi monta probabil peste vreo luna-doua, ca actualele Schwalbe One mai au inca viata in ele. Altfel as fi mers probabil tot pe Schwalbe One, dar m-am gandit sa incerc si altceva, un pic mai orientat catre gravel, chiar daca cu Schwalbe One nu am avut nici o pana in undeva la peste 6000 de km rulati cu camere ultralight de la Panaracer, nici macar cand le-am bagat pe drumuri pietruite. Ramane de vazut daca a fost o alegere inteleapta sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru un upgrade de la 25c la 28c ce ati recomanda in zona de 60-70e setul? Desi nu sunt fan Continental, daca bicla bine cu 4000 IIs 28c, cred ca ar trebui sa fie mai mult decat decent sau sa ma orientez spre altceva? Schwalbe One 28c ar fi 245gr la 6-8.0 bar, momentan la 30e. Nu am urmarit preturile la 28c, deci cele de 23-25c se vand pe la 30-35e.

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, Mookyama said:

Pentru un upgrade de la 25c la 28c ce ati recomanda in zona de 60-70e setul? Desi nu sunt fan Continental, daca bicla bine cu 4000 IIs 28c, cred ca ar trebui sa fie mai mult decat decent sau sa ma orientez spre altceva? Schwalbe One 28c ar fi 245gr la 6-8.0 bar, momentan la 30e. Nu am urmarit preturile la 28c, deci cele de 23-25c se vand pe la 30-35e.

 

Eu iti recomand Michelin Power  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut michelin pro4 service course 25c , balon real 27.3 , greutate 225 gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, raresr10 said:

balon real 27.3

Pe jante cu ce latime interna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Știu sigur că am pus la păstrare în beci două perechi de anvelope măsura 27x1 1/2 pentru Sputnik acum vreo 29-30 de ani, încă nu le-am găsit. Dacă  voi descoperi locul unde le-am îngropat, le voi dona  unor nostalgici pro Sputnik-Ucraina.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

PDaZeVG.jpg

 

La o prima vedere peretii laterali par intr-adevar ceva mai bine facuti, desi pe calea de rulare Schwalbe One avea o grosime simtitor mai mare. Cu latimea reala si greutatea reala revin mai pe seara, dupa ce montez unul dintre ele pe roata fata. 

In schimb e ciudat ca singura informatie legata de presiune e "keep inflated: 7.4 bar / 105 PSI". Ca aia e presiunea minima sau maxima doar ei stiu, cert e ca eu le voi umfla tot la 60-70 PSI pe fata si 70-80 pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, majikstone said:

In schimb e ciudat ca singura informatie legata de presiune e "keep inflated: 7.4 bar / 105 PSI". Ca aia e presiunea minima sau maxima doar ei stiu, cert e ca eu le voi umfla tot la 60-70 PSI pe fata si 70-80 pe spate.

De curios, ce greutate ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Stuparul said:

De curios, ce greutate ai?

 

Momentan undeva la 86 kg, iar bicicleta incarcata complet (inclusiv bidoanele cu apa) ajunge pe la 13-14 kg.


Probabil o sa ti se pare mica presiunea cu care rulez, dar la cauciucuri cu balonul real de >= 28 mm nu ai nevoie de mai mult, in special daca vrei sa ai parte de o doza decenta de confort. Si cum spuneam, cu Schwalbe One de 28 rulate la presiunea aia n-am avut nici o pana in 5000-6000 km rulati (nu mai am cifrele exacte, dar discutam de ceva de genul asta, si au vazut inclusiv gravel cauciucurile alea). Ce scrie pe ambalajul cauciucului ca presiune minima recomandata e strict orientativ.

Pe cauciucuri de 32 mm (Schwalbe Marathon Supreme) care aveau balonul real mai mic de atat mergeam cu 50-60 PSI si erau excelente. Iar pe 23-uri (Continental GP4000S) am facut prostia sa merg la presiuni de 100-110 PSI, ca eram convins ca o sa castig foarte multi km/h la viteza medie, motiv pentru care am reusit sa le tai in cateva pietricele ajunse pe asfalt fix cand pornisem la o tura de 200 km. De atunci mi-am invatat lectia atat cu privire la cauciucurile Continental (cel putin astea usoare, de sosea), cat si cu privire la presiunea in cauciucuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Continental Grand Prix 700x28c, pe sârmă, folosite peste 5000 km, fără pene. Cred că mai merg cel puțin încă o dată pe atât.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa montaj... good news bad news. In primul rand, sunt foarte greu de montat pe janta, desi cu timpul probabil ca se vor mai "intinde" putin si vor fi mai usor de folosit. Asta poate fi putin enervant tinand cont de faptul ca, cel putin pe spate, inlocuiesc frecvent cauciucul de trainer cu cel de sosea. Ca dimensiune pe jante de 17mm latime interna (Mavic Aksium 2017), cauciucurile sunt o idee mai inguste decat valoarea nominala (au undeva la 26.5 mm latime si 25 mm inaltime in loc de 28 mm la o presiune de 80 PSI). Din ce-am vazut in cateva reviewuri,  ar avea valoarea nominala montate pe jante de 18-19 mm latime interna.

 

Greutatea reala e de 265g (fata de 270 declarate) iar profilul arata cam asa:

 

MKhyMU9.jpg

buTy2Vb.jpg

 

Voi vedea weekendul asta cum se comporta pe sosea. Sunt putin dezamagit ca sunt mai inguste decat valoarea declarata, dar pe de alta parte asta imi confirma teoria ca peretii sunt ceva mai grosi si rezistenti decat la Schwalbe One. As fi preferat sa aiba mai degraba 28-29 mm, desi e adevarat ca as fi putut sa imi iau modelul de 32 mm latime (care ar fi avut cam 30-31 reali), respectiv alte camere. Ramane de vazut daca chiar e vreo diferenta in confortul la rulare, respectiv daca rezistenta la pene e la fel de buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LE: conform website-ului Panaracer, presiunea aia de 105 PSI trecuta pe lateralul cauciucului e presiunea maxima autorizata pentru modelele de 26 si 28 mm, ceea ce are sens. Modelul de 32 mm tolereaza o presiune de maxim 95 PSI, iar cel de 23 mm o presiune de maxim 125 PSI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am lecuit de Panaracerele de mai sus. Astazi am reusit performanta sa fac o dubla pana, pe ambele roti, pe urcare, pe un asfalt aproape impecabil, din cauza unor pietricele de cativa mm diametru care au intrat in suprafata de rulare, au ramas infipte acolo si apoi au penetrat inclusiv bariera anti-pana (daca o fi avand asa ceva) pana la camere. Iar apoi, din cauza ca respectivele cauciucuri sunt foarte greu de montat pe janta, am reusit sa ciupesc la montaj ambele camere, necesitand astfel inca doua petice. In total, am pierdut aproape o ora cu distractia asta. Macar sunt mandru ca i-am dat de capat fara sa apelez la camera de rezerva, e bine de stiut ca chiar si la aproape un an jumate de cand am avut ultima pana inca mai stiu folosi niste lipici si niste petice.

 

Acum sa imi fie cu iertare, dar astea se vor a fi cauciucuri de gravel, in timp ce fostele Schwalbe One erau aproape in categoria road race. Iar cu alea m-am ales cu destul de multe ciupituri pe calea de rulare in multele mii de km de utilizare, dar niciuna nu a penetrat pana in interiorul cauciucului. Asta este, 40€ aruncati pe geam, imi voi pune la loc fostele Schwalbe One momentan, iar apoi voi cauta mai atent niste cauciucuri cu o protectie reala la pene si balon real de 30-32 mm, ca sa pot merge cu ele la o presiune mai scazuta (gen 50 psi fata / 60 psi spate).

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.