Draghici Dragos

Biciclete de sosea - ce cauciucuri folositi?

Recommended Posts

32 minutes ago, majikstone said:

 

Foarte putine cauciucuri de pe piata respecta strict latimea declarata, si si aia e masurata pe jante de o anumita latime interna (uneori mentionata de producator, alteori nu). La Continental ani de zile cauciucurile erau mai mici cu o masura decat marimea declarata, acum se pare ca unele modele sunt mai mari de fapt (de exemplu GP 4000 SII). Realmente nu prea ai ce sa faci decat sa te informezi sistematic inainte de achizitie.

Da, corect. Conteaza si latimea jantei, intr-adevar. Am auzit totusi lucruri bine despre GP4000.

 

17 minutes ago, Mookyama said:

 

Ce model? Ai masurat cu subler?

Pro 4 Service Course. Nu am masurat cu sublerul, doar ochiometric.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, Radu V said:

Pro 4 Service Course. Nu am masurat cu sublerul, doar ochiometric.

 

Daca povestea ta ca sunt niste mizerii este tot ochiometrica, imi pare rau sa te contrazic, insa esti nitel departe de adevar. Dar fiecare avem dreptul la pareri, insa a aduce o imagine negativa si neconcludenta nu e un lucru vazut prea bine. Din pacate esti prima perioada pe care o aud spunand astfel, motiv pentru care am si dorit sa mentionez acest lucru.

Eu am avut varianta Pro4 SC de 23c inainte, iar acum am Schwalbe One Evo 25c pe 2 biciclete. Balonul e cu 1-1.5mm mai mare la SC. Iar cauciucurile mi se par peste One Evo, mai ales la rezistenta la inaintare. Singurul lucru nemultumitor este ca sa rod foarte repede si majoritatea celor cunoscuti nu au ajuns la peste 5000km cu ele fara sa arate tare urat. Nu stiu daca are a face, dar circula un zvon ca ar conta si de unde le-ai cumpara.

 

As vrea si eu sa vad o poza cu ele la 8000km, daca am inteles eu bine ca este vorba despre SC si daca se poate, bineinteles. Multumesc!

 

ps: daca te intereseaza tubulare, am Fulcrum Speed 55T noi, cu garantie si aproximativ la juma de pret si arata cam asa puse pe bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Mookyama said:

 

Daca povestea ta ca sunt niste mizerii este tot ochiometrica, imi pare rau sa te contrazic, insa esti nitel departe de adevar. Dar fiecare avem dreptul la pareri, insa a aduce o imagine negativa si neconcludenta nu e un lucru vazut prea bine. Din pacate esti prima perioada pe care o aud spunand astfel, motiv pentru care am si dorit sa mentionez acest lucru.

Eu am avut varianta Pro4 SC de 23c inainte, iar acum am Schwalbe One Evo 25c pe 2 biciclete. Balonul e cu 1-1.5mm mai mare la SC. Iar cauciucurile mi se par peste One Evo, mai ales la rezistenta la inaintare. Singurul lucru nemultumitor este ca sa rod foarte repede si majoritatea celor cunoscuti nu au ajuns la peste 5000km cu ele fara sa arate tare urat. Nu stiu daca are a face, dar circula un zvon ca ar conta si de unde le-ai cumpara.

 

As vrea si eu sa vad o poza cu ele la 8000km, daca am inteles eu bine ca este vorba despre SC si daca se poate, bineinteles. Multumesc!

 

ps: daca te intereseaza tubulare, am Fulcrum Speed 55T noi, cu garantie si aproximativ la juma de pret si arata cam asa puse pe bicicleta.

Mai toate review-urile pe care le-am citit dupa ce le-am cumparat si m-am hotarat sa le schimb puneau Pro One printre primele 3 cele mai bune gume (One Evo n-am avut). Subiectiv vorbind (nu am echipament specializat pentru analiza componentei amestecului in cauciucuri, indice aerodinamic sau testare automata la uzura) am avut surprize neplacute mai ales pe asfalt fin cu Michelin, in locuri unde cu Schwalbe mergeam fara nici o grija. Michelin-urile inca nu au urme vizibile de masura (Schwalbe-urile incepusera sa arate urme de uzura deja la ~6000 km, cand le-am schimbat), dar asta nu e un factor determinant pentru mine. Prefer gume care se uzeaza mai repede dar sunt mai aderente decat gume foarte rezistente dar cu care merg cu emotii. Daca-mi e permisa o paralela, pe masina am niste velope despre care se stie ca se uzeaza mai repede deca altele din clasa lor, dar sunt foarte bune atat pe uscat cat si pe umed (Dunlop SP SportMaxx).

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Radu V said:

Prefer gume care se uzeaza mai repede dar sunt mai aderente decat gume foarte rezistente dar cu care merg cu emotii.

 

De asta am ales Pro4 SC fata de 4000 IIs, ulterior One Evo. Au mai multa viata in ele decat 4000. Insa pot zice cu mana pe suflet ca One Evo nu e aceeasi mancare de peste, rezistenta la inaintare am simtit-o atat pe plat cat si pe urcari, nu imi "milisecunde", pur si simplu se simteau altfel. Am dat vina pe diferenta de diametru, ca sa dau vina pe ceva, desi stim cu totii ca diferenta e infima. Acum am pregatite niste tubeless Mavic Yksion Pro UST, insa cred ca doar la anul le voi monta.

 

Daca voi pastra Fulcrum-urile, desi prea putin probabil fiind pe baieu, cred ca voi merge pe Tuffo sau mult ravnitele (de catre mine) Vittoria Corsa G+, chiar si pe clincher. Imi plac tare cum arata. Din pacate nu sunt pentru drumurile noastre compund-ul fiind prea putin rezistent, se pisca repede. Ceea ce am cam patit si cu One Evo, nu la fel de mult insa, pe ambele biciclete. (avem 3 seturi acasa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am experienta cu baieuri, dar am vazut destule roti scumpe echipate cu Tuffo, iar de Vittoria Corsa stiu ca in varianta clincher sunt superbe, doar ca, asa cum spuneai tu, nu la noi. Stiu ca sunt capos, dar cred ca o sa raman la Pro One pentru urmatoarea achizitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schwalbe One si Pro One sunt niste cauciucuri foarte bune din ce am auzit, din anumite puncte de vedere peste "celebrele" Continental GP 4000 SII. Dar chiar si asa nu am nici o garantie ca vor avea marimea declarata pe ambalaj in momentul in care le montezi pe rotile tale actuale. Ideal ar fi sa cauti pe Internet informatii cu privire la latimea lor reala pe jante de latime similara cu ale tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Radu V said:

Nu am experienta cu baieuri, dar am vazut destule roti scumpe echipate cu Tuffo, iar de Vittoria Corsa stiu ca in varianta clincher sunt superbe, doar ca, asa cum spuneai tu, nu la noi. Stiu ca sunt capos, dar cred ca o sa raman la Pro One pentru urmatoarea achizitie.

 

Ah, credeam ca vrei sa incerci ceva roti pe baieuri, altfel nu puneam link. Cat despre Pro One, as zice ca e aceasi mancare cu One Evo, modelul nou (e ca si cum ai compara DuraAce cu Ultegra), doar sa nu le incerci tubeless :) Sau poate esti mai norocos decat altii...

 

Cum zice si @majikstone, nu ai nici o siguranta in asta. As face o paranteza legat de greutate, singurele care le-am vazut pereche egala la greutate si exact cat scrie pe cutie, in cele cred ca peste 50 de cauciucuri comandate pana acum (pentru colegi, pentru mine), au fost doar cele de la Specialized S-Works (40euro/bucata).

 

 

* Ca un semn de carte, o sa vad cum o sa fie peste ani, as lua cam asa:

Commuter orice gasesc ieftin cu ceva aderenta la vreme ploioasa sau 4 Season, daca e scos bani, preferabil cat mai groase, 25/28c

Antrenament One Evo 25c, desi mi-au atras atentia cele de la Specialized pe 26c, desi la prima vedere mi s-au parut cam plasticoase

"Race" cred ca Corsa / Turbo Cotton, insa cei 65euro/bucata nu m-au convins nici daca tata era Faisal bin Abdulaziz Al Saud (sau care e rege acum)

MTB variatiuni de Schwalbe, fara discutie :)

Gravel cred ca as merge tot pe Schwalbe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 1800 km cu continental ultra sport 2 700x25 , nu am avut nici o pana cu ele pana acum nici nu se vad intepaturi sau taieturi pe suprafata de rulare daca ma uit la indicii de uzura zic ca nici pe jumatate nu sunt uzate , merg cu 7 bari pe fata si 8 bar pe spate ele suporta 8.5 bar .In iarna asta o  sa-l mut pe cel de pe spate pe fata ca are o uzura putin mai mare si cred ca o sa ma mai duca un sezon . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am inteles niciodata chestia asta cu schimbatul fata-spate.

Daca anvelopa spate nu e uzata complet de ce nu continui s-o folosesti acolo?

Daca o pui pe fata (unde oricum si aderenta si integritatea sunt mai mai critice) crezi ca o sa se dez-uzeze?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 13 minute, LucianLS said:

N-am inteles niciodata chestia asta cu schimbatul fata-spate.

Daca anvelopa spate nu e uzata complet de ce nu continui s-o folosesti acolo?

Daca o pui pe fata (unde oricum si aderenta si integritatea sunt mai mai critice) crezi ca o sa se dez-uzeze?

 

La bicicleta cand am schimbat cauciucurile le-am schimbat pe ambele . Cel de pe spate se uzeaza mult mai repede decat cel de pe fata si ca sa nu ajung sa am un cauciuc pe spate uzat la maxim si cel de pe fata abia 50% le schimb intre ele Daca nu e depasit indicele de uzura si nu e foarte vechi ar trebui sa aiba aceeasi aderenta ca in prima zi 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, LucianLS said:

N-am inteles niciodata chestia asta cu schimbatul fata-spate.

 

Motivul e ca in momentul cand schimbi cauciucurile, sa le schimbi pe ambele deodata si nu unul singur. Daca schimbi sa zicem un cauciuc spate pe sezon si un cauciuc fata o data la 4 sezoane (ceea ce e realist in functie de cum te dai), cauciucul fata e posibil sa "imbatraneasca" in aia 4 ani (crapaturi in material din cauza expunerii la soare) fara sa se fi uzat complet banda de rulare, deci ajungi sa il arunci prematur. Plus ca unii prefera sa aiba mereu cauciucuri de ultima generatie, iar daca cauciucul fata nu apuca sa se uzeze decat o data la cativa ani, ori il arunci prematur ca sa-ti iei altul nou doar de dragul de a face un upgrade, ori mergi cu el pana rad colegii de tura de vechimea lui :)) impul ala

 

Daca le rotesti o data la 1000 km sa zicem, asa ajung sa "moara" amandoua din cauza uzurii dupa putin sub 2 sezoane in loc de 4 vs 1, si atunci iti poti cumpara 2 cauciucuri nou-noute. In medie fix la fel de multe cauciucuri pe an o sa "consumi", dar asa te asiguri ca amandoua au acelasi grad de "uzura morala" in loc sa ai mereu unul mai "modern" sau pur si simplu recent achizitionat decat altul.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o intrebare despre camere, dar banuiesc ca se incadreaza la cauciucuri, din moment ce nu e ceva suficient de important incat sa fie pornit un topic nou.

 

A incercat cineva camere din latex?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Mookyama said:

 

Cat despre Pro One, as zice ca e aceasi mancare cu One Evo, modelul nou (e ca si cum ai compara DuraAce cu Ultegra), doar sa nu le incerci tubeless :) Sau poate esti mai norocos decat altii...

 

 

Ce tot îi dai nene acolo cu One Evo?!?!
Nu te mai lua după toate site-urile de vânzări piese de biță care înșiră în denumire mai multe cuvinte decât numele de botez dat de producător. Ex: Schwalbe Pro One Evo MicroSkin TL-Easy Folding Road Tyre în loc de pur și simplu Schwalbe Pro One.

Schwalbe după ce a renunțat la denumirea Ultremo, odată cu trecerea la era tubeless și-au denumit gama de vârf pentru clincher "One", gamă pentru care au avut mereu două versiuni cu aceeași compoziție de cauciuc, dar cu carcase diferite. One, (simplu, fără Pro, Evo sau altceva în denumire) este clincher pliabil și Evo One (redenumit după doar 1 an în Pro One) care are carcasă tubeless. Ambele versiuni, atât One cât și Pro One (fostul Evo One) au compusul de cauciuc One Star și ambele versiuni sunt încadrate in gama EVO Line (The very best possible. Highest grade materials. Latest technology.) Deci cine dorește varianta de top clincher de la Schwalbe fie merge pe tubeless caz în care va cumpăra Pro One, iar cine preferă varianta clasică a camerei va lua One (simplu). Să iei Pro One și să-i pui cameră mi se pare o stupizenie deoarece ai avea doar dezavantaje față de un One cu cameră.

 

Între Evo One (prima versiune de carcasa tubeless, care nu se mai fabrica de vreo 3 ani) și Pro One (versiunea actuală de tubeless) diferențele sunt enorme atât legate de greutate cât și de structura carcasei. Ca aderență pot spune că Evo One mie unul mi s-a părut puțin de tot mai  aderent ("lipicios")  pe asfalt  decât e Pro One, dar diferența eu unul cred că se datora exclusiv compoziției carcasei care la Evo era considerabil mai moale dar și  mai groasă decât la Pro. 

 

Referitor la dimensiunile lui Pro One voi reveni cu un post în topicul dedicat ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adi.murariu folosesc prescurtarea Evo de la Evolution. Cei care folosesc Schwalbe stiu de acest aspect, eu scriu astfel de lene prescurtat. Ma poti certa pentru asta :))Altfel, precum am mai mentionat, Evolution nu este tubeless. Nu ma iau dupa nimic, pentru ca doar Schwalbe folosesc in mare parte de multi ani. Altfel este suficient sa ma uit pe ambele cursiere :P Am fost mega incantat cand a aparut modelul si am scris si pe forum - dungi rosii in sfarsit! Din pacate nu sunt mega incantat de ele, dar arta cere sacrificii :))

 

(Am mai raspuns la subiect, detaliat, dar ca sa opresc vreun flame pentru niste aspecte care oricum nu conteaza, am rugat sa fie sterse posturile mele.)

-

 

Nu le folosesc, nu stiu unde sa le pun pe forum, dar au aparut de curand si in magazine, Schwalbe One Evolution Classic Skin. :D  Nu sunt ele Vittoria Graphene cu gust de para, dar cred ca ar arata bine pe niste bicle inchise la culoare si niste jenti mai inalte. Calitatea cauciucului o stim. Tot ce trebuie este sa se ieftineasca putin :))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am terminat inca un set de Force/Attack ( al 3-lea cred), varianta noua din 2017 , adica 23 fata-25 spate.

 

Dupa peste 9000 km, suprafata de rulare arata chiar foarte decent, pe spate nu am avut nici macar o pana!

 

Pe fata m-am ales cu o taietura laterala maricica, pe o scurta zona de offroad cu pietre f ascutite. Am pus un petec pe interiorul cauciucului, nu a tinut, am folosit apoi metoda bancnotei de 1 leu, si de vreo 3-4 ori, colturile ei se pare ca au intepat camera (nu mi-am dat seama daca fenomenul se intimpla doar la o anumita presiune (f mare / f mica, sau nu avea legatura cu asta). Pe acest considerent, plus anotimpul rece, am decis sa pun ceva  mai robust si rezistent, cu care sa trec de iarna si primavara. Altfel, mai duceam cu ele cel putin 2-3 mii de km fara nici un fel de probleme.

IMG_20181214_165020695_zps4ij9ehyb.jpgIMG_20181214_165205014_zpsd4nep9q0.jpgIMG_20181214_165400352_zpszgeriqki.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata foarte bine cauciucul la cati km are , lucru  scump , la o taietura pe lateral e mai greu de facut ceva , incearca cu un petic cald pe la o vulcanizare decat bancnote , la 6-8 atmosfere e riscant  cu improvizatiile. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hutchinson Equinox 2 700x25c, rulate peste 10.000 de km și încă mai duc puțin. Aderenta excelenta chiar și pe asfalt umed, întăritura anti-pană  facând fată cu brio în primii 8000 de km, pana la acești kilometrii au avut 2-3 pene si astea atunci când presiunea în roti era prea mica și am trecut calea ferata sau borduri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut recent (sambata) de la 25c la 23c si mi se pare ca diferenta e foarte mare. E posibil sa fie foarte mult placebo, dar e posibil sa nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la 22/23 la 25 nu am simtit niciodata vreo diferenta, indiferent de presiune.

O urma infima de comfort a aparut la 28 intr-adevar...dar mult prea neinsemnata ca sa-mi bat capul cu asta. Sunt curios intr-un blind test cata lume ar putea spune daca ruleaza pe 23 sau 25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=99664;menu=1000,4,22,35;mid=0;pgc=0;page=2;orderby=2

 

De astea ce părere aveți?

Le-as lua sa am in casa de rezerva.

 

Acum am Michelin lithion 2 și parcă mi se par mai ok fata de pro 3

Sau de setul asta ce ziceți

https://www.decathlon.ro/set-2-atom-700x25-id_8519449.html

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in general am preferat Continental, dar am auzit multe lucruri bune despre Hutchinson (ca raport calitate/pret).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu acum folosesc Hutchinson Atom pe Scott. Sunt recomandate 1000 km si doar in conditii de asfalt de calitate. Evident ca dupa ~ 300 km sunt varza ca aspect dar eu sunt foarte multumit, au rezistenta foarte mica la inaintare si  aderanta excelenta in viraje, sunt usoare. Evident protectia pentru pana nu exista dar nu m-am lovit de pene. 

 

Am vazut la cineva Hutchinson Equinox folosite ~ 2000 km si arata ca noi. Deci Hutchinson va inlocui in lista mea de preferinte Michelin dupa 2 experiente proaste cu Pro3, cauciucuri noi cu defecte dupa 200 km de folosire. Si pe langa Hutchinson, evident preferatele mele Vittoria Rubino Pro, acum sunt in mai multe variante, de endurance, de sezon.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un coleg de club e tester pt cauciucurile Vittoria. Cu noile Corsa Graphene a avut in trei zile doua explozii pe lateral, intai pe fata cand rula pe plat, iar a doua oara pe spate in coborare, spre norocul lui la doar 45kmh. Pedalati in siguranta!

PS - Il gasiti pe Facebook sub pseudonimul Bloke on a Bike.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte multe cauciucuri de sosea din ultimele generatii au fost concepute sa aiba un rolling resistance cat mai mic, iar pentru asta peretii laterali au devenit extrem de subtiri si cu TPI foarte mare. Iar asta inseamna ca la orice impact sau contact cu obiecte contondente pe sosea (fie ele pietre), se taie aproape instantaneu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.