Draghici Dragos

Biciclete de sosea - ce cauciucuri folositi?

Recommended Posts

As vrea o recomandare pentru un cauciuc 28c, principala calitate care ma intereseaza este rezistenta la pana si rulajul pe drumuri nu foarte bune. Planuiesc sa fac o tura de vreo 10 zile si in 2 dintre zile voi avea si cativa km de drum neasfaltat (drum de tara neasfaltat/ poteca padure), maxim 20-30km pe zi. Ma gandesc sa merg cu bicicleta de sosea, o Merida Ride endurance pe care sa-i pun anvelope de 28c. 

 Din pacate nu pot elimina aceste portiuni decat prin lungirea traseului ceea ce este nefezabil (merg insotit iar partenerul nu ar "duce" lungirea traseului).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveam deja achizitionat o anvelopa Maxxis Detonator 700x28c, care are un TPI de 27 si cca 310g. Asta vad ca este sensibil mai greu, dar la tura asta nu asta m-ar interesa. 

Cum este Vittoria de mai sus fata de Maxxis Detonator la rezistenta anti-pana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am testat Ritchey Comp Alpine JB Folding Tire - 30-622 - Skinwall pe post de cauciucuri de sosea.

Cauciucurile astea au fost gandite pentru orice fel de drum: fie asfaltat perfect, fie drum prost, fie cu pietris.

La cele 300 de grame, pentru un balonaj de 30 mm si un pret de 20 €, pareau o oferta de cauciucuri pliabile care nu trebuia ratata.

Calea de rulare poate fi considerata neteda, aderenta pe pietris fiind asigurata de impresiuni in suprafata cauciucului in loc de proeminente (crampoane). Rolul acestui design era de a asigura rezistenta minima la rularea pe sosea.

Confirm ca rezistenta la rularea pe sosea este comparabila cu un cauciuc gandit pentru sosea.

Cauciucul pare robust si sigur dar aceasta calitate vine la pachet cu o aderenta putin mai scazuta.

Presupun ca este o combinatie nefericita de carcasa cu TPI 30, un cauciuc ceva mai dur si o presiune maxima de 110 PSI.

Una peste alta, desi sunt rapide si demne de un cauciuc de sosea sunt destul de nesigure in exploatare prin aderenta deficitara in cazul franarilor de urgenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut un review pt un Vittoria Randonneur (un 37c) si intr-adevar sta foarte bine la rezistenta antipana dar are si o rezistenta uriasa la rulare. 

Cum viteza in tura asta nu este relevanta (partenerul de tura va fi cu siguranta mult mai lent decat eu pe anvelopele astea) ma gandesc ca sunt o varianta ok. 

Inteleg ca alte variante, mai usoare si cu o rezistenta la rulard mai mica ar fi Schwalbe Maraton Supreme sau Continental Grand Prix 4 Seasons...dar la alte preturi. 

Varianta propusa de @Traveller imi surade. Multumesc.

 

Si cel pus mai sus de @iacobdoc cred ca ar fi ok, avand in vedere viteza mica la care voi rula. Dar recunosc ca si pretul este un criteriu, pt ca nu stiu cat de mult le voi mai folosi ulterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 38 minute, feribotu said:

Am vazut un review pt un Vittoria Randonneur (un 37c) si intr-adevar sta foarte bine la rezistenta antipana dar are si o rezistenta uriasa la rulare. 

Pentru cel de 28 rezistența la rulare e mai mică decât pentru cel de 37. Oricum, fiind vorba de touring, nu prea contează.

Am avut Continental Touring Plus și de 28 și de 32, într-adevăr aveau o rezistență la înaintare semnificativă, cauzată de compusul dur și stratul anti-pană, pe care am sesizat-o când le-am înlocuit cu gume normale de șosea, de 25.

Recent mi-am luat niște Vittoria Journalier cu balon de 37, care la 520 g bucata de comportă foarte bine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar ca cel de 28 va avea o rezistenta mai mica decat cel de 37, insa review-ul respectiv compara Vittoria cu altele, tot de 37c. Deci ma astept ca si cel de 28c, comparativ cu alternativele mentionate sa stea mai prost la rezistenta la rulare.

Dar este ok, nu viteza ma intereseaza in cazul de fata :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feribotu Daca este sa discutam de anduranta pe sosea, in momentul acesta, favoritele mele pentru ca au rezistenta la inaintare mica, aderenta buna si rezistenta la pene buna, sunt Schwalbe Marathon Supreme HD Evolution Folding Tire cu balonaj minim de 32 si maxim de 50, disponibile pentru roata de 28 inch dar cred ca are echivalent si pentru roata de 26 sau chiar 27,5 inch. Astea sunt pe la 33 euro.

Pentru touring hardcore, garantez pentru Schwalbe Marathon Mondial Evolution Touring Folding Tire 28 Inches - Black-Reflex disponibile cu balonaj de 37, 42 si 50. Sunt absolut incredibile. suporta absolut orice tip de drum inclusiv pedalatul pe bolovani. Are o rezitenta la pana aproape garantata. Problema cu ele este ca au 450 g si au o rezistenta la inaintare ceva mai mare. Daca ar fi sa plec "in necunoscut", dar nu mai mult de 100 km/zi si fara a sustine mai mult de 25 km/h,  cu astea m-as duce, fara sa ezit. Cu cauciucurile astea am facut off-road alaturi de Cavalerii BBB in tura de Bucovina si s-au comportat admirabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie imi trebuie un 28c, mai lat de atat nu pot monta pe cursiera.

Portiunile de drum neasfaltat din tura sunt cam 2: poteca care duce la cascada Beusnita si drumul spre Ravensca (cel cu urcare dinspre nord, de la Barz). In rest voi merge pe drumuri asfaltate, probabil unele nu prea bune (cum sunt cele din zona Sasca Montana-Oravita).

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca voi renunta la cauciucurile astea usoare sau usurele

Am avut pana acum michelin lithion 2 si pro3

Ambele modele au capatat crapaturi pe sutrafata de rulare

 

Hai la pro3 sa zic am facut pana

 

Dar la lithion 2 nu am avut nici o pana dar m-am trezit cu o taietura/crapatura aproape ca ajunge la camera

 

Cred ca mai mult de 2500km cu lithion 2 nu am facut

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vittoria Rubino Pro IV 25...10.000 km fara o pana facuta, dar verificat presiunea periodic pt a o avea pe cea recomandata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreo doi ani am avut Vittoria Rubino Pro cred ca III, fără noua minune graphene, de 25 și TPI 120 sau 180. Mi-a plăcut mult de ele, erau ușoare, rulau bine, am făcut foarte putine pene. Acum după vreo 6000 km le-am schimbat pt ca au deja câteva tăieturi mai adânci si s-au cam aplatizat pe mijloc.

 

Am luat Cotinental GP4000SII de 23 și diferența e enorma! Merg sensibil mai ușor, adică mai rapid, adică pot sa țin cadența mai mare, viteza mai mare pe plat și nu știu care factor contează mai mult: TPI 330, black chili compound sau lățimea de 23? Dar sunt foarte faine! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt foarte faine pana se taie flancurile :P dar macar tu esti usor, ai sanse mai mici sa le tai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E diferenta intre versiunea cu graphene si cea fara, adica respectiv III si IV si de aici probabil diferenta de 4000 de km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, majikstone said:

Sunt foarte faine pana se taie flancurile :P dar macar tu esti usor, ai sanse mai mici sa le tai.

 

In tura de ieri au fost vreo 3km de asfalt decopertat, un fel de Paris Roubaix, asa-mi tremura ghidonul de nu-l vedeam clar, dar mi-a plăcut, a fost masaj la brațe. Cauciucurile au mers excelent, am avut și 31kph pe acolo. 

 

Stiu și de ce a pățit taica-tu, dar aia era altceva, nici măcar gravel, ca erau bolovani cât pumnul și ascuțiți. 

 

Mai mult ma interesează oare de la ce e diferența de rulare: TPI, compound sau latime?

 

 

41 minutes ago, FlorinCristian said:

E diferenta intre versiunea cu graphene si cea fara, adica respectiv III si IV si de aici probabil diferenta de 4000 de km.

Da, foarte posibil. Eu le-am luat acum fix 2 ani cu 50% reducere, probabil ca tocmai ieșeau din producție. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E in cea mai mare parte de la TPI, plus indirect faptul ca peretii laterali sunt mai subtiri tot din cauza TPI-ului mai scazut si datorita absentei oricarei protectii anti-pana pe flancuri. Altfel, eu am reusit sa tai unul de 23 ca ale tale pe asfalt impecabil pe care a ajuns niste criblura fina de pe marginea drumului. Am prins o pietricica din aia pe flanc, a taiat ca bisturiul cam 2-3 cm din flanc. Am ajuns acasa cu o bancnota de 1 leu bagata intre camera si cauciuc :P Si pe langa experientele din familie, am vazut pe diverse forumuri inclusiv cazuri de flancuri sfasiate pe 10-20 cm din lungimea lor, soldate cu explozie a cauciucului si cazaturi la viteze mari.

 

Eu unul nu mai cumpar cauciucuri fara banda de protectie antipana pe toata latimea lor (si nu doar sub zona centrala), chiar daca au rolling resistance mai mare din cauza asta. Cred ca modelul 4 Seasons de la Continental s-ar incadra in categoria asta. O sa pun niste poze cu cateva taieturi de pe flancurile Panaracerelor mele, adunate prin Alpi vara trecuta si oprite cu brio de tesatura de kevlar din interior.

 

PS: Mark Beaumont a facut ocolul pamantului in 80 de zile cu Panaracer Race Evo 3 Type D (similare cu Type A pe care le am eu, dar cu ceva mai multa carne in ele). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

rlka6o2.jpg

 

Cate una pe fiecare cauciuc :D tesatura aia alba care se vede in zonele taiate e banda de protectie, din ceva soi de kevlar sau ceva similar. Desi arata cum arata, integritatea lor nu e deloc afectata, nu am facut pene (cu exceptia unui por aparut intr-o camera, dar n-are legatura cu taieturile) si merg cu ele bine mersi in continuare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt in cautare de niste cauciucuri 700x20c. Tot ce am gasit pana acum sunt complet negre iar eu as vrea sa pun un model cu banda laterala alba/galbena, cum erau Continental pe vremuri. Oare am sanse sa gasesc asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar m-a batut internetul. Multam de linkuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.