Draghici Dragos

Biciclete de sosea - ce cauciucuri folositi?

Recommended Posts

Am sa ma duc să vad cum arată modelul de la Michelin. Singura chestie mai ciudată ar fi ca, din ce am vazut prin comentariile utilizatorilor la varianta de 25mm lățimea reală a anvelopei ar fi mai degrabă 27-28mm. Ma poate afecta chestia asta avand in vedere ca urmează sa schimb doar o anvelopă?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@black rider eu am michelin pro4 endurance v2 de 28 și-s mulțumit. Au 7200km, le-am inversat fața cu spatele prin Aprilie. Sezonul următor îl încep tot cu ele :)

 

P.S. Le-am băgat o dată și pe drumuri neasfaltate, bolovănoase pe alocuri, fără nici o problemă.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, black rider said:

Am sa ma duc să vad cum arată modelul de la Michelin. Singura chestie mai ciudată ar fi ca, din ce am vazut prin comentariile utilizatorilor la varianta de 25mm lățimea reală a anvelopei ar fi mai degrabă 27-28mm. 

 

Depinde mult pe ce jante le pui... vezi cati dintre cei care au declarat valorile alea au jante de 17 mm latime interna. Chiar si asa, din ce retin cadrul si furca ta au o toleranta chiar generoasa pentru cauciucuri, nu ar trebui sa ai nici o problema daca cele de 25 au 27-28 mm reali. Iar din experienta mea cu Aksiumuri, cam orice cauciucuri am montat pe ele au avut in cel mai bun caz balonul declarat de constructori, si in marea majoritate a cazurilor un balon mai mic.

LE: poate te ajuta @paulrad si masoara cu un subler ce latime au cauciucurile lui de 28 mm montate pe rotile Aksium, chiar daca sunt modelul cu frane disc. Poti extrapola apoi ce latime reala vor avea cele de 25. Jantele au aceeasi latime interna (17 mm) din cate stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/27/2019 at 2:42 PM, majikstone said:

 

Depinde mult pe ce jante le pui...

 

This ^

 

Primele mele cauciucuri dupa Mavic Aksium (cred), au fost Michelin Pro4 SC2 (Service Course 2), de 23mm. Foarte ok, foarte faine. Pana am taiat unul intr-o sticla de Cola, nu foarte tare insa viata lunga nu mai avea. Dar pe drum ca in palma, neted si fara denivalari prea multe, cu presiune mare, mergeau tare fain. Insa nu le recomand pe drumurile noastre toate, ca un all arounder.

 

Fiind fan Scwhalbe pe metebeu, am pus si pe cursiera. Modelul One Evo, de care am mai spus si in alte randuri ca sunt tare faine. Pe 25mm. Un motiv in plus pentru care le-am luat a fost ca au Red Stripes. Arata foarte curat si simplu, mult peste alte modele, inclusiv SC2, care are aproape juma de cauciuc pe culoare. Trecand de la 23 la 25 si la o presiune usor mai mica, am simtit diferenta de confort, mai ales la traseele lungi, peste 100-150km, unde este nevoit sa stai in sa timp de mai multe ore. Am ajuns sa avem pe ambele cursiere, si ea si eu, ea venind de la Vittoria Rubino.


De curand am luat de la un amic de pe forum o pereche de Mavic Yksion Pro UST Tubeless, inca nu le-am montat, pentru ca ma gandeam sa iau niste roti Mavic de 40mm de la el, insa a picat treaba si am ramas cu ele in debara. Le voi pune pe rotile standard in schimb, dupa revizie. Cum am luat cauciucurile astea, am o pereche de Schwalbe Evo One pe 25mm de vanzare, daca e cineva interesat, cauciucuri luate de backup pentru cand mai mergem la ture lungi pe cateva zile, inca in cutie, noi (la pretul de achizitie plus transport la comun :D) .

 

Singurele curiozitati sunt Vittoria Corsa G+, care arata foarte fain, sunt foarte laudate, dar iarasi ne lovim de problema drumurilor, plus ca nu rezista foarte bine in timp. Iar mai nou, Continental GP 5000 TL, tubeless. Insa pretul lasa de dorit la ambele.

 

Diferenta de cauciucuri nu este foarte mare, ma refer la gama de varf, insa ceea ce ne dorim este sa reziste cat mai bine in timp, sa avem un extra confort la turele lungi si sa arate okish pe bicicleta, iar de diferenta de wati avuti in plus, de la nu stiu ce extra cauciuc, o sa ii pierdem la primul pipi long sau la primul chiosc ca sa ne racorim cu o Cola rece.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Caut o recomandare se cauciucuri pentru cursiera asta ca și look in mod special. Cum folosesc Schwalbe Evo One ma gandeam la modelul Classic. Însă sunt doar pe 25, preferând un 28. iar culoarea “pară” nu știu cât de bine s-ar pupa la culori.
Doresc un cauciuc decent, nu de viteza și nu tare scump. Bicicleta e pentru ture mai lungi și oraș, ~11Kg heavy dutty.

de07284ff91addb0f228abefe66ab3f4.jpg

 

LE De curiozitate, povesti despre Mavic si Conti.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, cam toate cauciucurile de mai sus intra in categoria race, poate mai putin Aksion (care nici nu se mai fabrica de ceva vreme, fiind inlocuit de modelul entry-level din gama Yksion). Nici unul nu are protectie anti-pana decat pe calea de rulare, iar asta le face pe toate predispuse la taieturi, in special ale flancurilor. Continentalurile GP4000 in special se duc pe capete din cauza asta, pe cati oameni o sa vezi multumiti de ele pentru performantele pe care le ofera, pe atatia o sa vezi care au reusit sa le taie iremediabil in cioburi sau pietre. 5000-urile inca nu-s de destul timp pe piata incat sa apara destule long-term reviews, dar din ce am dedus din mai multe surse, peretii nu sunt cu nimic mai rezistenti la taieturi decat cei de la 4000. Ba chiar se lauda ca au redus rolling resistance-ul fata de 4000, ceea ce inseamna implicit pereti mai subtiri si/sau putin rigizi.

 

Daca vrei ceva cu protectie reala anti-pana inclusiv pe flancuri, discutam de Michelin Pro4 Endurance, de Schwalbe Durano DD (Double Defense), de Continental GP 4 Seasons, de Panaracer Race Evo Type A (le gasesti si cu flanc rosu, btw), iar din gama Vittoria nu stiu ce model are asa ceva, dar sigur nu Corsa G+. Altfel, exista alternativa cauciucurilor mai ieftine, cu TPI mic si in general pereti mai grosi, care desi nu au protectie antipana dedicata, sunt pur si simplu mai agriculturale. 

 

Altfel, am ajuns si eu sa-mi inlocuiesc Panaracerele cu altele noi, identice, dupa cam 6000 km rulati cu ele. Judecand dupa uzura, le mai puteam folosi mult si bine, dar am fost fortat de imprejurari sa le schimb. Pe unul dintre ele l-am "distrus" din vina mea (montaj prost, dejantare, compromitere ireversibila a flancului), iar pe celalalt am reusit sa-l tai zdravan pe calea de rulare, nu stiu unde si cum, desi asta nu i-a afectat deloc structura de rezistenta, ci doar stratul de cauciuc exterior. De altfel, nici nu am observat ca l-am taiat decat cand am ajuns acasa, si mai puteam rula linistit cu el. Altfel, ambele au incasat nenumarate taieturi si ciupituri de genul celor din pozele de mai sus, si au vazut niste drumuri de munte foarte proaste, fara sa-si piarda absolut deloc integritatea structurala, iar dupa 6000 km si aproape 70.000m rulati cu ele, nivelul de uzura a caii de rulare era de sub 50%. La 19,99€ bucata chiar nu am ce sa le reprosez. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu niste impresii si masuratori 🙂. Am cumpărat până la urmă anvelopa Michelin Pro4 Endurance. Montarea s-a facut destul de ușor, nu am avut nevoie de leviere.  Legat de lățimea reală, am masurat ambele anvelope la presiunea de 6 bari, pe jante Mavic Aksium cu lățimea interioară de 17 mm și am ajuns la urmatoarele cifre:

1.Michelin Pro4 Endurance- 26,5 mm

2.Hutchinson Equinox 2 - 25,1 mm

 

 

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

GP 5000 - o gluma la fel de proasta din perspectiva rezistentei la taieturi precum GP4000. Cauciuc fata taiat pe lateral dupa 400 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indiferent de producătorul/modelul cauciucului, toată treaba ține mult de noroc, pentru că poți să faci pană/tăietură și  în câțiva metrii sau pedalezi sute/mii de km fără nici o problemă.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e chiar asa. Exista cauciucuri de sosea cu banda de protectie anti-pana (si anti-taieturi) inclusiv pe peretii laterali (bead-to-bead). Alea nu se taie nici pe departe la fel de usor si de catastrofal. La asta se mai adauga si un TPI ceva mai scazut, si asta ajuta cand vine vorba de protectia la taieturi.

 

Ca alea au rolling resistance si greutate ceva mai mare e partea a doua. Din punctul meu de vedere, un cauciuc nu are voie sa se taie atat de usor, indiferent cat de performant se vrea a fi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 ore, IonutA said:

Indiferent de producătorul/modelul cauciucului, toată treaba ține mult de noroc

 

Să am pardon, asta e o afirmație de tip "Miorița". Dacă totul ține de noroc,  am putea să nu mai ieșim din casă.

Evident, cauciucurile mai ușoare, cu TPI mai mare și cu marketing de ”race” au risc mai mare de fi tăiate pe șoselele noastre.

În schimb, cele numite ”de antrenament”, cu TPI sub 120, chiar și fără bandă anti-pană, rezistă fără probleme la provocările uzuale.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o afirmație bazată pe experiența de pedalare acumulată în câțiva ani buni.

Mi s-a întâmplat să fac pană pe drumuri cunoscute și pe distanțe scurte și la fel s-a întamplat să pedalez sute de km fără nici o pană cu același cauciuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Penele sunt una, flancurile taiate sunt alta. Un flanc taiat inseamna, de multe ori, ca vei ajunge acasa ori cu masina, ori cu un cauciuc puternic deformat si umflat la presiuni mici, fiind obligat sa rulezi incet si prudent. Iar la GP4000 asta era patologic. Se pare ca nici GP5000 nu sta mai bine la capitolul asta. Iar asta cica e modelul tubeless, cu pereti mai grosi. Cand am patit-o eu cu un GP4000 a trebuit sa apelez la o bancnota de un leu plasata pe interiorul cauciucului, umflat la cel mult 50-60 psi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am nevoie de o parere.
Deocamdata pe bicicleta de sosea am anvelope Vittoria Voyager Hyper pe care va trebui sa le inlocuiesc cat de curand.

Cum astea nu se mai produc, sunt nevoit sa caut altceva.

Doua optiuni care imi trag cu ochiul ar fi Vittoria Terreno Zero si Maxxis Velocita AR... dar cautand pe net am dat si de Challenge Strada Bianca.

Cum pana acu cateva zile nici nu stiam ca exista firma "Challenge", ce parere aveti voi?

 

De fapt problema se pune in felul asta: Daca ar trebui sa iei o anvelopa pentru sosea cu latimea intre 35-40 si cu rezistenta de rulare comparabila cu Voyager Hyper, ce ai lua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Noroc", "Ghinion" inseamna de fapt calitatea corespunzatoare de la producator sau lipsa acesteia la nivelul unei singure bucati din lot. Si eu am facut pana la 1 km de casa cu camera noua si banda de protectie interioara in cauciuc fara sa intru in nici un fel de teren deosebit.

 

Eram mare fan Vittoria Rubino. Am luat in ultimul an toata seria Rubino Endurance G+ (700x23, 25, 28) si un Rubino Control  G+ (700x23C). Sunt excelente pentru naveta, Bucuresti. 60 TPI toate. Nu am facut nici o pana, le folosesc pe 4 biciclete, impreuna au ~ 2000 km in 2019. DAR: sunt lente si carnoase. Arata, si nu numai arata, ai si senzatia ca mergi pe o latime superioara! 700x23 arata ca un 700x25, un 700x25 arata ca un 700x28, etc. Sunt deci oribile pentru mine. Mai bine fac pana sau tavalesc un cauciuc de "competitie" decat sa ma traga cauciucurile la "granny style".  

 

@MLADEN Pe ciclocros in oras sunt foarte multumit de confort si viteza cu Continental Contact Speed  700x37, dar nu cred ca se compara cu Vittoria Terreno Zero, protectia fiind poate pe la jumatate. Dar sunt usoare. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes fiecare cu prioritatile lui. Eu mai bine urc orice varf montan cu 5 minute mai incet decat as fi urcat cu cele mai rapide cauciucuri de sosea de pe piata decat sa trebuiasca sa ma intorc pe jos in camping de la jumatatea coborarii incolo, cu cauciucul facut ferfenita de pietrele de pe sosea. Am vazut si oameni care merg la ture cu cauciucuri de schimb dupa ei (clinchere, nu baieuri), indesate intr-unul dintre buzunarele tricoului, e si asta o varianta pentru unii. Altfel, parerea mea e ca desi e foarte tentant sa faci bicicleta mai potenta si eficienta cu cauciucuri extra-usoare si/sau cu rezistenta la rulare redusa la minim, ajungi sa platesti un pret prea mare in momentul in care ajungi sa distrugi cauciucul "din nimic" si sa trebuiasca sa te intorci acasa cu coada intre picioare. Iar Continentalurile GP4000/5000 sunt campioane absolute la capitolul asta daca e sa ne luam dupa ce raporteaza lumea pe Internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Aș dori și eu o recomandare de cauciuc pentru asfalt/touring dar care să reziste foarte bine la pană/tăietură (adică pentru drumurile noastre toate).

Dimensiune 700 x 35c maxim.

Pe sârmă sau pliabil.

Genul acesta dar puțin mai îngust: 

 - https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=149056;menu=1000,2,103,105;mid[6]=1;sort=price_asc

 

Numai bine!

Adrian

Edited by IonutA
link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vittoria Journalier, îl am eu și mi se pare o achiziție bună.

L-am băgat și pe macadam, am mers și pe șosele în lucru. 

Am puțini km făcuți cu ele, dar nu am nimic să le reproșez pînă una-alta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caut să văd dacă mai găsesc pe undeva, pentru că pe site scrie că nu mai este disponibil.

Mai știi la ce preț l-ai achiziționat?

 

Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/4/2019 at 4:59 PM, Trevizes said:

 

@MLADEN Pe ciclocros in oras sunt foarte multumit de confort si viteza cu Continental Contact Speed  700x37, dar nu cred ca se compara cu Vittoria Terreno Zero, protectia fiind poate pe la jumatate. Dar sunt usoare.

 

Inainte de Vittoria Voyager Hyper am avut Zaffiro Pro. Hyperu de 37 ii cam la fel de greu ca Zaffiro de 32 dar cu rezistenta la rulare observabil mai mica. De aici ma gandesc ca la capitolul protectie nu statea foarte bine.

Dar folosindu-le tubeless pe jante late (interior de 24mm) nu am avut probleme chiar daca am iesit inclusiv pe drumuri cu macadam/pietruite...

Bazandu-ma pe asta vreau din nou anvelope rapide, usoare si cu balon mare (pt confort) nu neaparat unele rezistente.

 

Mersi de idea cu Continentalu', am sa le studiez.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, IonutA said:

Salut,

 

Aș dori și eu o recomandare de cauciuc pentru asfalt/touring dar care să reziste foarte bine la pană/tăietură (adică pentru drumurile noastre toate).

Dimensiune 700 x 35c maxim.

Pe sârmă sau pliabil.

Genul acesta dar puțin mai îngust: 

 - https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=149056;menu=1000,2,103,105;mid[6]=1;sort=price_asc

 

Numai bine!

Adrian

Eu am Kenda Kourier pe bicicleta de naveta. Ei se lauda ca au protectie antipana "k-guard", iar ce mi se pare util pt touring e faptul ca au o dunga reflectorizanta pe laterale.

Nu stiu cat de rapide sunt, ca eu sunt incet ca melcul si bicicleta are peste 17kg cu de toate pe ea, dar n-am avut nici o pana in peste 2000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O recomandare bună având în vedere numărul de km, am să le caut și pe acestea să vâd unde le găsesc!

Merci!

 

Dacă mai aveți recomandări, vă rog să postați.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt in aceeasi dilema, personal posibil sa aleg  CONTINENTAL SPORTCONTACT II 700 x 35C (37-622) sau de 42, cred ca imi intra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, IonutA said:

Salut,

 

Aș dori și eu o recomandare de cauciuc pentru asfalt/touring dar care să reziste foarte bine la pană/tăietură (adică pentru drumurile noastre toate).

Dimensiune 700 x 35c maxim.

Pe sârmă sau pliabil.

Genul acesta dar puțin mai îngust: 

 - https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=149056;menu=1000,2,103,105;mid[6]=1;sort=price_asc

 

Numai bine!

Adrian

 

Schwalbe Marathon Supreme ... eu am o pereche, 700 x 35mm, nici o pana in vreo 2000 de km dar le urasc pentru motive explicate mai sus. am un model mai vechi, seria "marathon" are acum mult mai multe optiuni la Schwalbe. prea mult confort, prea lente. Nu le-as folosi off-road.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Mulțumesc de recomandare!

Supreme parcă are profil de fugă. am să caut și pe acesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.