Draghici Dragos

Biciclete de sosea - ce cauciucuri folositi?

Recommended Posts

Salut,

 

A utilizat cineva una din variantele cauciucului Schwalbe Marathon/Plus/E-Plus?

 

Pare să aibă cotații foarte bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, eu am Marathon... nu stiu din cap care varianta. Este de 26x1,5", pe sarma, cantareste 950 grame/buc dar este bombproof. Se aseaza _perfect_ pe janta, am foarte multe cauciucuri si asta e singurul la care nu trebuie sa trag dintr-o parte si din alta, ca sta perfect rotund din prima. La cat e de gros si greu si rigid, este usor de montat si demontat. Le-am luat folosite dar nu se vede nimic pe ele, nu cred ca aveau mai mult de 1000km. Eu am mai mers cu ele, nici nu stiu... 2000? 3000? 4000? Arata aproape ca la inceput. Am mers pe tot felul de drumuri si pe langa drumuri, cu bagaje si fara, pe uscat, pe ploaie, niciodata, niciodata nu am avut niciun fel de probleme. Nu aluneca, se rostogolesc bine, franeaza foarte bine, chiar sunt perfecte si par indestructibile. Bineinteles n-am facut nicio pana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc pentru feedback tsisak, deja sunt mai încrezător pentru viitoarea achiziție.

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Azi am montat cauciucul schwalbe marathon e-plus 700x35C (https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-e-plus), de mâine  încep să îl folosesc.

 

Sunt tare curioas cât de bine ține la pană.

 

Peste 1 -2 luni revin  cu detalii.

 

Numai bine!

Adrian

Edited by IonutA
700x35c

Share this post


Link to post
Share on other sites

O primă impresie la cald despre cauciuc.

Este: greu la accelerare, silențios la rulare, amortizează bine șocurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IonutA in mare suna bine, e normal la plecare sa fie mai greu, la mine este aceeasi situatie dupa schimbare, chiar daca am pus alt brand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IonutA Cauciucul mentionat de tine, pare a fi de sosea doar in masura in care e-bike-ul este o bicicleta de sosea.

Desigur ca putem sa ne deplasam pe sosea si cu cauciucuri de MTB.

Daca relaxam criteriile pentru cauciucurile de sosea, atunci pot sa iti impartasesc din experienta de pana acum.

 

Printre primele cauciucuri de touring, mai de Doamne-ajuta pe care le-am folosit, au fost astea: Schwalbe Marathon Mondial Evolution Touring Folding Tire 28 Inches - Black-Reflex ( https://www.bike24.com/p263677.html ). 

Era in vremea cand incepusem tranzitia de la MTB la sosea/gravel.

Cele cu balonaj de 37 mm, pe care le-am luat cu ani de zile in urma, le folosesc si acum si nu stiu cum sa fac sa le uzez mai repede. Din acest considerent le consider cauciucuri de sosea, dar cam atat.

Sunt extrem de robuste, practic indestructibile, cu o rezistenta la pana remarcabila. 

Le-am folosit in ture de MTB cu Cavalerii BBB.

Singura lor problema este ca aduc un plus important de rezistenta la inaintare. 

Daca parcurgi maxim 100k pe zi, si nu iti propui sa te depasezi cu peste 30 km/h, poti sa nu remarci asta dar nu sunt recomandabile pentru anduranta. 

Cu ele, o tura de 200k poate deveni extrem de obositoare.

Sunt perfecte pentru cicloturism dar, totusi, inadecvate pentru sosea pur si simplu.

 

Pentru anduranta, pe sosea si mici portiuni de macadam, folosesc Schwalbe Marathon Supreme HD Evolution Folding Tire - 28 Inches - Black-Reflex ( https://www.bike24.com/p2144693.html?q=Schwalbe+Marathon+Supreme+HD+Evolution ).

Cele mai subtiri sunt cele de 32. Sunt destul de usurele, suficient de rapide si cu o foarte buna aderenta la asfalt. Confera o foarte mare liniste in privinta penelor si a taieturilor.

Le prefer ca principalul cauciuc de anduranta pe sosea pentru linistea pe care mi-o ofera desi as fi preferat sa existe echivalentul lor cu balonaj de 28 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord. L-au ranforsat atât de mult încât probabil e foarte rigid, greu și opune o rezistență mare la înaintare.

N-am înțeles de ce ar trebui să pui așa ceva pe o bicicletă obișnuită.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Mulțumesc pentru feedback.

Bicicleta o folosesc numai în oraș(București) și zonele limitrofe, atât pentru a-mi rezolva drumurile personale (cumpărături, prieteni, familie), cât și pentru deplasarea la bazin (sunt antrenor de înot) dar și pentru un part time de curierat 2-4 ore pe zi, în permanență cu coburi pe  roata spate.

Adică fac în medie 50km zilnic (luni-vineri).

 

Numai bine!

Adrian

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IonutA In cazul asta, te duci in gama de trekking/city care sunt mai grele, mai cramponate dar extrem de rezistente.

Cele de sosea, in intelesul acestui topic, se refera la cursiere cu pretentie de super-viteza si maxim-eficienta energetica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă nu sunt pe topicul bun, rog un moderator să mute discuția la locul potrivit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IonutA Pentru București și drumuri dese eu folosesc Continental Speed King. https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=196238;menu=1000,2,103,105;mid[4]=1;pgc[126]=448

Le am din primăvară pe un trekking clasic din oțel și rulează foarte bine. Sunt rapide, ușoare și fără pană după aproape 2000 de km.

 

Referitor la discuția despre GP4000, folosesc Grand Prix, modelul mai greu dar care pare a fi și mai rezistent la pană. Pe trei biciclete nu am avut o pană în doi ani. Cursierele sunt folosite în oraș și la ture scurte de 50-60 km. Nu în competiții sau pe drumuri grele.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am Continental ultrasport2 700x23C pe sarme si sunt multumit de raport pret/calitate .am mers 7 000 km cu ele si cred ca mai merg cel putin 1000 km dar vreau sa le schimb tot cu acelasi model. O pana am avut doar. Nu sunt pt viteza dar sunt foarte rezistente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnu' Călăreț Bătrân, aici e vorba de caucioace pentru cursiera, nu pentru mtb! 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cauciucuri Mavic Yksion Pro tubeles de 25, au ceva peste 2000 km. Cauciucul  de pe spate are vreo 5 tăieturi mici. O tăietură am peticit-o pe interior, se vedea deja albitura de la lichidul de sigilare.

Nu am avut probleme pe traseu, dar par a fi cauciucuri cam firave, cel de pe fată nu are probleme, dar cel de pe spate e cam obosit, nu mai am încredere în el.

Inițial am folosit lichidul anti-pană de la Mavic, ulterior (după ce am pus petecul) am pus Stan's Race. Ambele par a fi bune, dar am mai multă încredere în zeama americană.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.