Draghici Dragos

Biciclete de sosea - ce cauciucuri folositi?

Recommended Posts

Orice michelin pro4 de la decathlon e suficient de rezistent la taieturi si impunsaturi. Au si un pret corect.

45 minutes ago, majikstone said:

Bonus: cu cat rulati cu ele la presiuni mai mari, cu atat cresc sansele sa le taiati si sa ajunga precum in poza de mai sus.

Cred ca este invers. O presiune mai mica creste suprafata de contact cu solul deci si sansele sa nimeresti mai multe cioburi. O anvelopa umflata tare tinde sa respinga pietricele si alte chestii nimerite sub ea.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba, eu cred ca majik are dreptate in legatura cu presiunea. Incearca sa spargi un balon umflat tare, apoi incearca sa spargi un balon similar umflat moale. Ia vezi, care se sparge mai usor?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, paulrad said:

pentru că ești un bătrânel ce se opune performanței

Sa vezi ce rapid esti pe coborari cand trebuie sa suni pe cineva sa vina dupa tine cu masina din cauza ca ti-ai facut cauciucul ferfenita in ceva ciob =D>

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone în cazul ăla probabil suni la ambulanță :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Reavermann said:

Ba, eu cred ca majik are dreptate in legatura cu presiunea. Incearca sa spargi un balon umflat tare, apoi incearca sa spargi un balon similar umflat moale. Ia vezi, care se sparge mai usor?

Exact asa ;) Povestea cu "sansa sa nimeresti mai multe cioburi" e statistic adevarata, dar prea putin relevanta, pentru ca discutia nu e cu privire la peste cate cioburi o sa treci, ci care sunt sansele ca orice ciob (sau chiar si piatra mai ascutita) peste care treci sa iti taie cauciucul. Cu cat "balonul" e mai umflat, cu atat tensiunea din peretii lui e mai mare si cu atat se va taia/sparge/sfasia mai usor in momentul in care un obiect contondent/ascutit intra in contact cu el. In schimb o tesatura de kevlar are rolul de a opri/limita sfasierea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, Reavermann said:

Ba, eu cred ca majik are dreptate in legatura cu presiunea. Incearca sa spargi un balon umflat tare, apoi incearca sa spargi un balon similar umflat moale. Ia vezi, care se sparge mai usor?

Aici e vorba sa perforezi un material care nu este elastic (cauciucul vulcanizat si protectia de kevlar). Nu conteaza presiunea camerei.

Ca daca e mai moale se muleaza pe ciob si poate nu taie anvelopa, depinde de ciob si de locul unde nimereste el pe anvelopa.

Ideea de retinut este ca cel mai mult conteaza protectia propriu-zisa antipana integrata in carcasa anvelopei si nu presiunea.

La presiune umblii sa asiguri tractiunea si viteza maxime in functie de greutatea corporala si starea asfaltului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@c99a presiunea conteaza cu atat mai mult cu cat protectia antipana e absenta sau mediocra. In plus, in "batalia" cauciucurilor cu TPI si suplete cat mai mare, sacrificate sunt mereu flancurile lor, care sunt din ce in ce mai subtiri si foarte des fara nici o forma de protectie suplimentara. Justificarea e simpla: TPI mai mic si/sau tesatura de kevlar pe flancuri = flanc mai rigid si mai greu deformabil = rolling resistance mai mare. Iar un cauciuc cu flancuri subtiri si neprotejate inseamna taietura aproape garantata o data ce ajunge sa fie raschetat de criblura ascutita sau vreun ciob mai zdravan.

 

Altfel, da, presiunea in cauciucuri se ajusteaza in functie de balonul lor real (cel masurat o data montate pe jante) si de masa ciclistului, bicicletei si echipamentelor, tinand cont si de faptul ca distributia masei intre roti nu e de 50%-50%, ci mai degraba de 55% spate si 45% fata, ceea ce implica, in principiu, o presiune cu ~20% mai mare in cauciucul spate fata de cel fata (de exemplu, 95 psi spate si 80 psi fata). Si, bineinteles, de calitatea asfaltului (in majoritatea cazurilor proasta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu iti recomand orice nu e Continental. Deci Pro4 Endurance in cazul asta.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum pro4 era pe stoc și îl putem ridica in timp ce mergeam spre casă fără nici un ocol și chiar mai ieftin cu 40 lei l-am achiziționat și deja e probat in ture.

Pe fata ei Hutchinson equinox 2 so pe spate Michelin endurance pro 4 ambele de 25, alt motiv pentru care am rămas pe 25 in viitor mă gândesc tot mai mult la 28 pt confort

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Continental UltraSport pe 25, până acum își fac treaba excelent ;;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut si eu la Michelin Pro4 Endurance de la Panaracer Race A Evo 3, in parte pentru ca a trebuit sa inlocuiesc pe fuga cauciucurile vechi si n-am mai gasit in stoc Panaracer. Am ramas tot la 25c, care in realitate masoara aproximativ 27-28 mm latime si 26 mm inaltime pe jante de 17C (Campagnolo Zonda).

 

Constructiv, cele doua modele mi se par foarte similare spre identice, pentru ca ambele au:

- protectie anti-pana pe toata latimea cauciucului

- greutate 245g in marimea 25c

- latime reala ~27.5 mm pe jante 17c

 

Singura diferenta dintre ele o percep la capitolul textura si aderenta a cauciucului - cel de la Panaracer pare mai moale si mai aderent, in timp ce Michelin ofera un cauciuc ceva mai dur. Cu cauciucul spate de la Michelin am facut pana acum cam 700 km si ~15.000m de diferenta de nivel si ma declar multumit de el. In ciuda faptului ca l-am bagat si pe sosele de calitate ceva mai indoielnica, nu are nici o urma de uzura semnificativa, deci ma astept linistit sa ma tina bine peste 5.000 km, mai mult daca fac permutari fata-spate, comparabil cu fostele. Cel fata abia l-am montat. Cu privire la aderenta pe ud (singurul capitol unde presupun ca cele de la Michelin sunt usor inferioare celor de la Panaracer, judecand dupa textura cauciucului) inca nu ma pot pronunta, ca momentan am scapat neplouat.

 

In conditiile astea, am "promovat" Pro4 Endurance pe pozitia de cauciuc ideal in gama de pret 25-30€, pentru ca ofera protectie anti-pana integrala, e foarte usor pentru un cauciuc atat de bine protejat, are o aderenta buna si se gaseste inclusiv la Decathlon (la un pret cu vreo 10-20% mai mare fata de restul pietei, dar macar e usor de gasit). Panaracer erau, cel putin in Franta, putin mai ieftine decat Michelin, dar am fost foarte multumit de calitatea lor si in special de protectia anti-pana oferita. Problema cu Panaracer e oricum se gaseau destul de greu in magazine (inclusiv in cele online din strainatate) si ca, fiind produse in Japonia, cred ca importul lor in Europa a fost afectat negativ de pandemie. Altfel, dintre cele doua inca mie greu sa spun pe care l-as alege daca ar avea un pret identic si o disponibilitate in magazine similara.

 

Altfel, studiind restul pietei, nu am gasit nici un alt producator care sa ofere in gama asta de pret un cauciuc cu o greutate scazuta (sub 250g pentru un cauciuc cu balon real de 28) alaturi de o protectie anti-pana decenta si completa (pe toata latimea cauciucului). Continental, Vittoria si Schwalbe au cel putin un criteriu lipsa: ori au protectie anti-pana doar pe calea de rulare, ori cantaresc 300g sau mai mult, ori costa bine peste 30€/bucata. Hutchinson au niste modele interesante, dar faptul ca fabrica sub licenta cauciucuri pentru Mavic si ca respectivele cauciucuri mi se par cele mai proaste si mincinoase pe care am pus mana in ultimii ani m-au facut pana acum sa evit marca asta. La Maxxis recunosc ca nu m-am uitat, dar din ce tin minte niciodata nu au oferit modele mid-range sau high-end comparabile cu "concurenta".

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, majikstone said:

Singura diferenta dintre ele o percep la capitolul textura si aderenta a cauciucului

N-ai motive de îngrijorare, au mai multă aderență decât ai tu nevoie. :D

 

Eu le-am băgat chiar și pe ulițe neasfaltate, cu pietre destul de mari și au scăpat cu o singură ”zgârietură” pe lateral. Pentru comfort psihic am pus un petec autocolant peste, pe exterior. A ținut și petecul și zgârietura câteva mii de km :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad cat timp nu-s ca Mavic, sa piarda aderenta pe ud in secunda in care ai atins finut frana spate, totul e in regula. Pe asfalt uscat nu imi fac griji, iar daca e nisip sau pietris pe asfalt oricum nu te mai salveaza decat bunul simt al vitezei si directiei de la dezastru :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca totusi balonul e un pic mai mare decat la Panaracerele 25c de dinainte (cam 1mm in plus pe inaltime), iar asta inseamna, in cazul meu, ca pe fata spatiul dintre cauciuc si furca a devenit deja periculos de mic. In consecinta, pe fata voi monta un 23c (a carui balon real va fi probabil pe la 25-26 mm), iar actualul 25c va ramane de rezerva pentru spate, unde tolerantele par sa fie semnificativ mai mari.

 

Framesetul era oficial facut pentru cauciucuri pana la 25c, dar ei s-au referit mai mult ca sigur la balonul real, si nu la cel declarativ. Asa ca mare atentie la capitolul asta, mai ales in contextul in care practic fiecare producator are propria definitie pentru dimensiunile reale ale unui anumit balon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primit, montat si testat si Michelin Pro4 Endurance in versiune 23c. Astea sunt mai apropiate de dimensiunea reala, cu un balon cu latime de ~24.5 mm si inaltime de ~23 mm. Era perfect daca aveau cam 1 mm in plus, asa cum era perfect daca cele de 25 aveau cam 1 mm in minus.

 

Ce e surprinzator e ca diferenta de greutate e mult mai mica decat se lauda ei comparativ cu modelul 25c. Daca modelul 23c (24.5 mm latime reala) are ~240g (fata de 225g declarate), modelul 25c (27.5 mm latime reala) are ~250g (fata de 245g declarate). De aici nu pot deduce decat ca peretii modelului 23c sunt ceva mai grosi sau ca pur si simplu tolerantele procesului de fabricatie sunt destul de grosiere.

 

De montat se monteaza ambele relativ usor, pe cel de 25c l-am montat fara leviere, iar la cel de 23c a fost nevoie de putin ajutor din partea unui levier. Cu timpul vor deveni si mai usor de montat, ca orice cauciuc, deci probabil ca la urmatoarea tentativa si cel de 23c se va monta fara leviere. Ramane de vazut in timp daca fac cu ele la fel de putine pene comparativ cu fostele. Altfel, conform celor de la Bicyle Rolling Resistance, au un rolling resistance destul de mare (14.9W per cauciuc fata de 7.5W per cauciuc in cazul Vittoria Corsa Speed G+ 2.0 TLR, referinta pentru ei la capitolul rolling resistance). Cifrele sunt obtinute in urma unor masuratori facute la 100 PSI si 29 km/h (presiuni si viteze realiste in cazul meu). Dar cum greutatea lor e mai mult decat onorabila, prefer sa castig timp prin faptul ca nu trebuie sa sun un prieten sa ma aduca acasa cu masina dupa ce mi-am taiat cauciucurile din cauza vreunei pietricele sau vreunui ciob de pe drum decat sa economisesc 10W la 29 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

va salut! Va cer un sfat. Am o cursiera pe 28" si acum o folosesc peste 90% in orasul "Bukalistan" (recunoscut pentru conditiile tip Uganda).

Am reusit sa pilesc (e loc, unica problema era etrierul spate, cel de sus care e numai de rezistenta deoarece bici asta e pe discuri - pe partea inferioara a etrierului atingea usor cauciucul cu cerculetul de la gaura libera, unde ar fi fost frana clasica, deci l-am polizat, am acum vreo 2...3mm, nu atinge. In rest pe fata e loc sa bag si 34mm) si i-am bagat pe spate un Continental Ultrasport de 28mm (700x28C - am vazut ca s-a ieftinit mult!  A ajuns 75 lei)  si pe fata am un Mavic de 28mm. Initial pusesem ambele Mavic de 28mm care sunt pereche cu sens (noi), spate si fata. Dar nu stiu de ce, nu mi-au placut deloc si cand am pus Continentalul Ultrasport pe spate mi-a placut clar mai mult! Nu stiu de ce nu-mi plac Mavic?! Parca imi inspira nesiguranta si parca au opunere la inaintare. Continental-ul desi categoria ieftina, mi-a placut imediat mai mult! Si mi se pare destul de aderent. Apropos, pe fata unde am Mavic-ul de 28mm mi-am luat zilele trecute teapa (=pana) si nu am gasit ce a intepat si nici urma. Aveam camera din aia "nobila" (usoara) si acum am bagat camera din aia de neam prost de la decathlon, adica mai grea dar mai groasa.

Asa ca m-am gandit sa-i cumpar alte cauciucuri.

Apropos, sunt cam greu, am fix 100 Kg si cadrul este M (marime care imi vine PERFECT).

Insa oscilez daca sa mai merg cu 28mm sau sa trec inapoi pe 25mm ?!

Nu mi se pare ca cei 28mm ma ajuta in plus la gropane si alte alea (cum stim, conteaza jocul de picioare, balansul si nu fieratania de sub cur) insa in mod cert astea de 28mm opun mai multa rezistenta la inaintare (si fac si zgomot la ureche, se simte clar diferenta intre 25mm si 28mm), mai ales la viteze peste 30Km/ora. In medie merg cam cu 25....30Km/ora dar mai trag si peste 30 deoarece in traficul de oras trebuie cateodata sa ai viteza si acceleratie mai ales ca sa scapi din gramada....sau ca sa scapi in general! (azi unul voia sa ma calce intentionat, probabil avea boala pe biciclisti. Sunt multi bolnavi la cap la volan!)

Asa ca m-am gandit la 3 variante (noi din magazin):

1) Continental Grandprix 4 Season 700x25 (nu am gasit de 28mm.... si e la pret redus) - asta e probabil dintr-un stoc mai vechi ramas.

2) Continental Grand Prix 5000 700x28C

3) Continental Gatorskin 28x622

Ultimele doua le pot lua si pe 25mm, acelasi pret redus, mai multe magazine. Inca nu m-am decis intre 28 si 25.

Cred ca la mine cel mai mult conteaza calitatea anti pana si aderenta, mai ales cea pe uscat deoarece pe ploaie cam iau masina sau merg cu mare atentie. Si ploile aici in capitala Ugandei sunt rare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@psb La 100 kg si mers preponderent prin oras, uita de Continental. Ia niste Michelin Pro 4 Endurance, le gasesti in Decathlon, iar in marimea 25 masoara aproape 28 mm latime. Protectie anti-pana excelenta, greutate decenta, aderenta buna.

 

Continental = flancuri taiate sau sfasiate, poate cu exceptia alora mai ieftine, entry-level. Iar Mavic (fabricate de Hutchinson) sunt destul de petarde, mai ales pentru banii dati pe ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone Citind topicul asta, am decis sa merg pe mana ta si sa comand doua Michelin Pro 4 Endurance, ca sa mai fac o variatiune la ale mele Continental 4 Season - dupa vreo 4 ani in care am folosit exclusiv cauciucuri modelul asta. In ultima vreme m-au cam nemultumit (unul a facut o galma pe flanc, iar altul pare ca s-a pricopsit cu o mica intepatura pe banda de rulare dupa foarte putini kilometri). Revin cu impresii :D

 

P.S. Aviz amatorilor, la decathlon livrarea a fost gratuita

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

majikstone, merci frumos! INTREBARE - in linkul ala la cei 250 lei sunt 2 bucati sau e o bucata ?!?! Nu se intelege din site, in poza apare o cutie cu 2 bucati dar nu scrie nimic. Si scrie ca mai sunt 5 in stoc si e numai la comanda. La 250 lei bucata mi se pare cam scump pentru mine (adica 500 lei). Am mai gasit si linkul asta care pare acelasi lucru si scrie ca sunt 2 bucati, adica set:

https://www.decathlon.ro/set-cauciuc-pro4-700x25-id_8371322.html?rec=recommendations_viewed_1

 

krazyeone - Continental Grandprix 4 Season 700x25 am gasit la 160 lei bucata. NU am gasit de 28mm la modelul asta sa pot cumpara cu pret decent (pentru mine). Dar ma tem ca sunt statute de cativa ani prin depozite.

Pe celelalte mentionate,  pielea de crocodil si 5000, le gasesc online la 215 lei bucata, deci cam scump totusi pentru cat as da eu pe moftul meu.

 

Probabil ca modelul Continental Ultrasport care e entry level si deci mai greu, e mai rezistent la tzeapa, ma gandesc. Ca de aia imi place. Poate tracand la modele superioare, deci mai usoare si implicit mai fragile e posibil sa regret. Deduc logic.....

Totusi, cu cele actuale simt limitare la viteza cand incerc sa bag tare, deci peste 30...35Km/ora. Mai am si alte cursiere, pe 23 si 25mm si asta a fost noua pe 23mm si tin minte cum era. La 28mm s-a simtit limitarea dar numai la vitezele astea mai maricele. Are (asa percep eu) o franare logaritmica, adica la viteze mai mici nu conteaza si cand incep sa urc incepe din ce in ce mai abrupt sa conteze pana cand parca nu mai poate.... de fapt nu mai pot eu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc! (la toata lumea).

Am comandat, curierul e gratis (ajunge vineri). O sa revin dupa ce o incalt cu astea si dau raportul.

Deocamdata constat ca vantul este cel mai mare dusman al biciclistului! (dupa soferul de Bucuresti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ce am luat de la Continental în ultimii ani mi s-a părut superb, fie ca era pentru sosea, ciclocros. Mi se zdruncina încrederea în firma mea favorita, Vittoria. 

Eu la Michelin am renunțat dupa ce niște PRO 3 au făcut galme oribile după 100 km. E posibil sa am pozele pe aici pe forum. 

Despre cauciucurile Schwalbe, ce sa zic, le pun pe bicicletele pe care le vând. Asta spune cam totul... Nu ca ar fi proaste, dar mi se par lente. 

Am luat acum niște Continental GP 5000 700x32 ( scumpe chiar și reduse, erau aproape 300 bucata) pe care le-am pus pe ciclocros pentru folosirea în oraș. Geniale, parca sunt pe alta bicicleta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.