Draghici Dragos

Biciclete de sosea - ce cauciucuri folositi?

Recommended Posts

majikstone ! Multumesc! Iti sunt dator cu cel putin o bere! (dar din poze pare ca locuiesti departe....).

Este exact cum ai spus (despre toate! EXACT!).

Deci, au venit, le-am pus si nu am mai recunoscut bicicleta! Sunt asa cum ai zis, mai maricele de 25 cand sunt umflate (le-am dat 7 bar, astea merg 5....7,5 bar)

Am avut senzatia ca mi-am pus motor electric, parca mergea singura! Si au amortizare evident mai buna decat celelalte. Nu exista comparatie!

Nu sunt cele mai usoare, probabil este pretul platit pentru rezistenta la tzeapa. "Endurance" asta inseamna. Din semnele pe cutie pe primul loc este rezistenta si anti tezapa. Deci perfecte pentru oras.

In concluzie, sunt minunate! Nu as fi crezut sa fie asa o diferenta desi stiam de zeci de ani cat conteaza cauciucurile!

...Asa ca am mers la magazin (langa mine la Pallady) si mi-am mai luat doua la fel (sa fie ca mai am biciclete), aveau numai 3 bucati la 1 bucata/cutie (si doua impreuna costa cu 10 lei mai putin decat setul ala la comanda)....si eu de fapt voiam iau 23mm "Endurance" (225gr), ca ma gadila intrebarea cu 23,mm dar la magazin aveau numai varianta "Service course" de 200gr la cutie 1 bucata si am luat doua din astea (3 bucati in tot magazinul). Ca m-am gandit sa-mi fac niste roti (alta bici?) pentru drumuri extra city. Acum ma mananca sa le pun pe astea sa vad cum este cu 23mm usoare. ....Da stiu, nu le poti avea pe toate! Si rezistente, si usoare, etc. Dar ma socheaza totusi diferenta intre ce aveam si astea!

Deci inca o data multumesc pentru sfaturi la toata lumea!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@psb cu placere, sa le folosesti sanatos. Am mai adunat si eu niste kilometri cu ale mele (~1500 cu cel spate), inca n-am nici o pana, taietura sau galma. Atentie ca cele de 23 masoara 23-24.5 mm in functie de jantele pe care le montezi, doar cele de 25 par sa fie semnificativ peste cotele declarate.

 

DIferenta majora dintre Service Course si Endurance e ca Endurance au banda de protectie de kevlar pe toata latimea cauciucului, in timp ce Service Course doar pe zona mediana. Din cauza asta, Service Course vor fi ceva mai usoare, ceva mai suple (peretele fiind mai putin rigid), dar si mai predispuse la taieturi pe flancuri. Practic motivul principal pentru care eu nu mai cumpar cauciucuri de sosea care nu au protectie anti-pana / anti-taieturi integrala pe toata latimea lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc inca o data majikstone! E vreo sansa sa-ti fac cinste ? (ajungi vreodata pe la Bucuresti?)

Cred ca "problema" se poate rezolva simplu, 3 cauciucuri, unul in rucsac. Are doar 200 gr.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, am folosit si eu Michelin Service course si am reusit sa tai doar unul pe o portiunune de offroad cu pietre

In rest f ok

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Variante pe 25c, perechea cost. Aveti ceva pareri legat de modelele pe care le-am listat?

 

Schwalbe One Tube (red stripes) - 46e

Pirelli P ZERO Velo - 68e

Conti GP 5000 TDF (crem) - 86e

Vittoria Corsa Control G2.0 (crem) - 80e

Mavic Yksion Pro UST 2 Tubeless - 40e (olx)

 

Am impresia ca One Tube sunt modelul vechi Evolution One, model pe care il deja pe cursiera, tot cu dungi rosii. Momentan sunt in trupa 3 cursiere care folosesc modelul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu folosesc fix ultima linie, nu am facut comparatii , atata timp cat nu fac pana restul nu ma pasioneaza, si chiar nu am mai facut de ceva vreme(am taiat un baieu la carboane dar asta nu se pune)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le am acasa, mai trebuie sa cumpar o siringa cu furtun de undeva ca sa le pun pe rotile astea si sa caut un tutorial apoi, nu am mai pus tubeless. Insa fiind subtirele ma intrebam cum o sa arate niste cu niste cauciucuri pe crem, in special ca mi-a placut mereu look-ul pe care il au Corsa, Panaracer, etc. Pe roti profilate insa da tare bine ca si look :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Mookyama said:

o siringa cu furtun

La cursieră n-am făcut tubeless, dar fără furtun nu merge? :) Eu din 2018 mă folosesc de o seringă de 20ml luată de la farmacie, după ce scot miezul valvei, desigur. Îi dau 4 injecții per roată și e imună.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, paulrad said:

La cursieră n-am făcut tubeless, dar fără furtun nu merge? :) Eu din 2018 mă folosesc de o seringă de 20ml luată de la farmacie, după ce scot miezul valvei, desigur. Îi dau 4 injecții per roată și e imună.

La cursiera poti pune mai putin, la mtb da, 60 80 ml

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cursiera se recomanda 30-50 ml, dar la mtb 60-80 e prea putin. De regula 100-140 ml in functie de marimea (26,  27,5, 29) si balonajul anvelopei (50-60 mm). Parerea mea si a altor specialisti. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știu dacă m-am uitat vreodată la ce recomandă specialiștii, dar n-am simțit că 80ml e prea puțin. Acu` văd că Stan's recomandă 90-120ml pt o gumă de 29x2.0-2.2 și 60ml pt cursieră, deci n-am fost în mare eroare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! In ultimul timp fac aproape zilnic 20-30 km pe asfalt, si pe mtb cu wtb volverine de 1.95 era decent, dar zgomotoase... Si parca voiam ceva mai ok, am primit cadou 2 kenda de 1.0 le-am montat azi, alta viata. Intrebarea mea este, daca se potriveste furca clasica simpla de otel la cadrul meu... Ca as pune si o furca simpla de otel, sa mai scad un kg din greutate. Ce zice-ti? Aveti vreo recomandare?b0f8d5bfc72049b1c4b7fdf6c0c2d58d.jpga518664c0e40f505c1cc33df14caca58.jpg8f805fc1df86c07d996028aa96b71263.jpg

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare și bine ai revenit! :)

 

Teoretic poți să pui furcă rigidă, dar:

- trebuie să fie suspension-corrected (adică să aibă aceeași distanță de la ax la coroană), altfel înălțimea ghidonului va fi mai mică și poziția foarte agresivă, lipsită de confort.

- trebuie să aibă suporți pentru v-brake.

 

Din păcate, nu prea am văzut să se mai găsească așa ceva. Ba sunt pentru roată de 28/29 cu suporți v-brake, ba sunt de 26 doar pentru frîne pe disc. 

https://www.marosbike.ro/furci-rigide/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea era sa fie otel ca sa nu fie rigida ca aluminiul, si acum cu rotile subtiri amortizarea este oarecum inutila. Ptr ca pe forestiere nu mai pot iesi cu asemenea roti... O sa iau bicla sotiei cand mai ies pe undeva. Are slicuri si ea, dar macar cu balon mare. Sper sa nu crape jantele la presiunea mare... Ca sunt vechi... Daca crapa iau altele noi, dar sper sa nu fie cazul... Deci ce furca ar trebui da caut ca dimensiune? Stiu ca trebuie prindere ptr V-brake. Ma gandeam si la una clasica veche, de mtb, dar alea sunt cu alt fel de frana parca... Si vazusem si eu ca o furca normala va schimba total pozitia pe bicicleta, dar nu cred ca ar deranja ingrozitor, ar fi mai aero pozitia. Daca aveti vreo idee sau vreun pont, va ascult... Nu vreau furca de carbon, am alte prioritati :) deci ieftin si bun trebuie sa fie.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi MULT mai aero. Am trecut prin asta la o biclă de 26, de la primul drum prin oraș mi-am dat seama că poziția nu e ce trebuie (mă dureau încheieturile și ceafa). Eventual poți compensa cu un prelungitor de pipă. 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La incheieturi nu m-am gandit, ai dreptate... Si cum arata o furca care compenseaza amortizarea?

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Așa arată o furcă obișnuită, necompensată pe înălțime.

https://www.marosbike.ro/furci-rigide/furca-force-mtb-26-ahead-1-1-8-fe-negru-lucios.html

 

Și așa arată una cu înălțimea mai mare, încît să fie la fel cu o furcă față cu suspensie

https://www.marosbike.ro/furci-rigide/furca-force-mtb-26-aluminiu-1-1-8-neagra.html

 

PS - cred că am să mut discuția într-un topic adecvat, să lăsăm discuția despre cauciucuri nealterată.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi. Poti muta unde crezi de cuviinta. Nu am gasit ptr v-brake nimic... Din varianta mai lunga.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 08.10.2020 at 18:09, Traveller said:

Așa arată o furcă obișnuită, necompensată pe înălțime.

https://www.marosbike.ro/furci-rigide/furca-force-mtb-26-ahead-1-1-8-fe-negru-lucios.html

 

Și așa arată una cu înălțimea mai mare, încît să fie la fel cu o furcă față cu suspensie

https://www.marosbike.ro/furci-rigide/furca-force-mtb-26-aluminiu-1-1-8-neagra.html

 

PS - cred că am să mut discuția într-un topic adecvat, să lăsăm discuția despre cauciucuri nealterată.

Salut, unde ai mutat, sa mai dau un refresh, poate ma ajuta cineva cu vreun info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nici eu nu sunt fan Mavic. Si nici nu cunosc vreunul. Chiar ma intrebam daca exista cineva care sa intre intr-un magazin plin cu toate brandurile de cauciucuri, sa se uite atent pe rafturi si sa ceara ..... Mavic!

 

Cand am primit noul set de roti, ma tot gandeam sa dau jos imediat cele 2 Yksion Pro cu care au venit echipate,  si sa incerc sa le vand, mai ales dupa ce am vazut ca pretul lor e unul chiar piperat. Apoi am zis ca le rulez 1-2 mii de km si le fac cadou cuiva. M-am trezit ca le-am tavalit efectiv 12 mii de km fara mila, pe toate drumurile care mi-au iesit in cale.

O singura pana, dupa 11 500, si aia pe fata, cu un ciob care ar fi intrat ca-n unt in orice cauciuc chiar si nou. Anvelopa spate e tocita bine de tot, cu niste taieturi zdravene si pe suprafata de rulare si pe lateral. Cu toate astea, a mers ireprosabil. Cea fata se tine inca binisor, cred ca daca ma incapatanam, mai ducea 2-3 mii asa la limita.

Dar cum tot vine vremea rece si capricioasa, am hotarat ca a fost suficient.

As recomanda cuiva Mavic? Nu cred...dar nici nu le-as incadra la "de evitat".

As mai folosi vreodata, daca le-as gasi la un pret f bun, sau le-as primi gratis? Absolut DA, cu toata increderea! Cred ca s-au comportat mult mai decent decat galonatele GP 4000 si 5000, din toate punctele de vedere.

fGbq1aj.jpg

JqvzeHH.jpg

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia de pe spate pare cam de nepurtat, din pacate. Cred ca daca erai atent la timp, si faceai rocada fata cu spate, le duceai si mai mult de atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Aveti vreo idee comparativa intre Pirelli P Zero 25c fata de Mavic Yksion Pro UST tubeless 25c? Mavic se vand la set la pretul de 170-180lei pe olx (pret bucata 59euro pe siteul Mavic), iar Pirelli sunt 400lei setul (Bike24 39e bucata la reducere).

 

https://velo.pirelli.com/en/ww/catalogue/clincher-p-zero-velo/700x25c/yellow

https://shop.mavic.com/en-int/yksion-pro-ust-ii-g4988.html

 

LE. Dezavantaj - varianta colorata de la Pirelli nu este TLR.

 

Edited by Mookyama
LE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.