Draghici Dragos

Biciclete de sosea - ce cauciucuri folositi?

Recommended Posts

Conti GP4000 si GP4000s sunt doua modele foarte diferite, doar profilul caii de rulare le aseamana. 4000 e facut din cauciuc ordinar, 4000s din Black Chilli Compound, ultimul foloseste aceiasi tehnologie ca si combinatia Force/Attack. Combinatie care, daca tot veni vorba, suna foarte interesant si ma gandesc serios sa fie viitoarea alegere, daca le prind la pret bun.

4000s am avut si eu, da-le in masa, ca am primit si abtibild cu black chilli ala. Dar tot nu mi-au placut :)

Sus am postat gresit, Attack e pe fata si Force pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca impresii personale:

eu unul mi-s fan Vittoria Rubino Pro.

Am folosit intensiv modelul simplu, care mi-a lasat impresia de cauciuc indestructibil, neavand am avut nici o pana cu el in ~2500km, desi l-am hingherit pe toate tipurile de asfalt si cantaresc peste 90kg. M-a impresionat aderenta excelenta cam pe toate tipurile de asfalt, inclusiv ud. Greutatea este destul de ok, in jur de 225gr.

Am mai folosit o perioada scurta si varianta Slick (Vittoria Rubino Pro Slick). Desi insezizabil mai usoara ca varianta de mai sus (oficial 215gr), ruleaza mult mai usor, in principal datorita benzii de rulare centrale din cauciuc mult mai dur decat la modelul simplu (vizibil cu ochiul liber). Consecinta e insa o aderenta mai scazuta: mie au reusit sa-mi dea fiori derapand de cateva ori la coborare cu asfalt curat, pe franarea dinaintea curbei. Asta in conditiile in care tocmai facusem trecerea pe ele de la varianta simpla, deci eram obisnuit cu aderenta mai mare a celorlalte.

Schimband producatorul, am impresii de bine si despre un model de la o firma mai putin cunoscuta, si anume Serfas Seca RS . Sunt in aceiasi gama de greutate (210-215gr), iar aderenta si rezistenta la pene si uzura le recomanda ca un compromis ideal vs performanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare-se ca asa e, cred ca de anul asta. Si 4000 simplu e cu Black Chilli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Schwalbe Blizzard ceva pareri ?

N-am avut, dar le-am vazut pe un site la un pret de dumping. Ceea ce ma face sa cred ca nu prea s-au vindut, deci, indirect, n-ar fi cine stie ce de capul lor.

@Kathar: si eu am Vittoria Rubinio Pro slick, si intaresc spusele tare. Intr-adevar, robuste, ruleaza surprinzator de bine (mai bine decit Continental 3000-4000), dar stau f.prost la capitolul aderenta. Bune de antrenament, dar cu grija. Nici cauciucul ala mai aderent de pe margini nu m-a convins, oricum, daca trebuie sa frinezi brusc, esti pe cel dur central, ca doar nu te apuci sa faci serpuiri pe drum cind frinezi, ca sa prinzi marginile cauciucului.

Diamante mi s-a parut ca ruleaza cam la fel de bine, e sensibil mai usor (170-185g) si mult mai aderent, dar parca tot nu asa de aderent ca Supersonicul de la Continental. In schimb, eu am avut un sir de ghinioane cu Diamante, am luat mai multe pietre intr-o perioada scurta, le-am peticit pe interior+scotch cu fibra, ca sa ma mai pot folosi de ele pina le tocesc cit-de-cit

@Bitza: si eu am fost dezamagit de Conti 3000 fata de cele anterioare (2000, pe care le mai am si acum, e incredibil cit de bine au rezistat), dar poate suntem dezamagiti pt.ca asteptam prea mult de la noile variante, dupa ce cele vechi ne-au dat satisfactie deplina (la ce laude le baga producatorul+comerciantul, nu e de mirare sa ne asteptam la luna de pe cer).

Concluzie: cauciucul asta e o functie cu multe variabile, destul de greu sa obtii varianta optima, dar citind pe ici-pe-colo, cu bun-simt (tehnic) ai suficiente varante bune (poate prea multe).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In schimb, folosesc de vreo 2 ani jumate combinatia Conti Force (pe fata) si Conti Attack (pe spate) si pot sa spun ca din cate am testat se apropie cel mai mult de ceea ce vrei tu. Versatile, rezistente, rulaj bun, stau bine in cube, pe sosea uda, clar nu cele mai usoare, dar de incredere.

Am gasit aceasta combinatie pe bike24 la un pret foarte tentant. Cred ca voi incerca si aceasta varianta, pare ceva promitator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Schwalbe Blizzard ceva pareri ?

Am pe Cinelli si se comporta foarte bine Am cumparat bicicleta cu ele si am facut din septembrie cand am luat-o 1350 km fara a se vedea vreo urma de uzura Cauciucurile le am in permanenta la presiunea indicata.Foarte line in comparatie cu Bontrager Selecturile ce le am pe Trek...e drept acestea din urma sunt 700x25 iar Blizzardurile sunt 700x20.Cat despre aderenta daca ma inrebi de ce am pe motocicleta pot sa iti dau un raspuns..asa insa ma hazardez si nu stiu daca e o informatie care poate fi total veridica de la posesori...cine merge cu ele la limita oare si cine se da pe ploaie...eu unul fac ciclism de intretinere si fun ,cum cred ca majoritatea o face..sunt cativa ce fac performanta si aia prefera sa se dea nu sa dea sfaturi si sa fie ciclisti de tastatura...doar parerea mea nuvreau sa generez flame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxxis Fuse,de 25-praf la rezistenta la pene.Stiu sunt modeste,dat le-am luat in necunostinta de cauza...Vittoria Rubino va fi viitoarea pereche de gume

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu mai deschid alt topic si pentru ca aici se discuta despre pneuri, am rugamintea catre cei care au folosit sau imi pot da niste raspunsuri obiective sa-mi spuna despre plusurile si minusurile urmatoarelor doua modele: Schwalbe Ultremo ZLX Evo RaceStar si Continental Grand Prix Supersonic Black Chili. Stiu ca sunt niste cauciucuri speciale, sensibile, cu o anumita dedicatie dar vreau sa le pun pe o pereche de roti de pe o bicicleta care pentru mine este mai "speciala". Asadar, ma intereseaza aspecte legate aderenta, rezistenta la pene, feeling si orice aspect notabil, pozitiv sau negativ, experimentat de voi cu aceste modele. Va multumesc.

Sebi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu sa iti zic personal de Ultremo ZLX nimic, cu Conti GP Supersonic m-am dat la un test de bike, si mi-a placut din toate punctele de vedere. Insa eu zic sa tii cont de ce zic cei de la Conti despre cauciucul asta:

The slick rolling area made out of a carbon black mixture looks cool and is of course made using our Black Chili recipie. But be cautious! The Grand Prix Supersonic is a very apt weapon in fighting for a personal best time, although for this extra speed, the tyre does not feature any additional puncture protection and has limited mileage use. With this in mind, the Grand PrixSupersonic is not a tyre for training!

Eu unul n-am facut pana, insa pe ce drumuri am fost nici nu s-a pus problema. La noi in tara cred ca e cu totul alta mancare de peste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit chiar destul de mult Conti Supersonic, atit in varianta de 23 (cca 160g), cit si in cea de 20 (cca 140g), in combinatie cu camerele Supersonic (50g).

Pot sa-ti spun ca nemtii nu te mint: exact asa este, nota 10 la toate capitolele, in afara de durabilitate si rezistenta la impunsaturi. Acum, la impunsaturi mai conteaza si pe unde si cum mergi, dar la uzura n-ai ce-i face. Odata, dupa cca 500-600km un astfel de cauciuc pus pe roata din spate, era terminat (se vedea "pinza"), asa ca este exact cum spune producatorul: "the Grand PrixSupersonic is not a tyre for training!" (si am cca 60kg, totusi o medie, schimbind fata-spate, ar fi de 1200-1500km, sau mai putin daca tragi tare)

Daca asta e ceea ce-ti doresti, go for it! este cea mai buna alegere!

P.S.De curind, avind de ales intre Conti Supersonic, Schwalbe Ultremo ZLX (23mm, 160g) si Vittoria Diamante Pro Light (23mm, 170g), am ales Diamante. Deci, intre Supersonic si ZLX eu am ales Diamante. Inca nu le-am montat, nici nu cred ca o voi face prea curind, dar "la mina" cauciucul se simta cam la fel cu cel de pe Supersonic (subtire=rezistenta mica la rulaj, moale=aderenta buna).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am mai prins in Decathlon Militari o pereche de Hutchinson Fusion 3 la promotie, de pe site au cam disparut. 159 RON setul de doua. Care sunteti pe-aproape de vreo-un Decathlon, puteti intra sa vedeti daca mai au vreo-una ratacita pe stoc. Merita, sunt super de calitate, usoare si deosebit de frumoase pentru cine are bicicleta rosie sau albastra.... Ia uitati cat de bine pot sa arate:

PE ALBASTRU:

Imagine postată

PE ROSU

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimic, nu mi se par cu nimic mai prejos decat celebrele GP 4000s, au probabil vreo 2000 km. Eu zic ca ma mai tin perioada de antrenament de primavara, ma gandesc ca o sa le schimb la sfarsitul lui aprilie cu cele noi, inainte de Thassos. Greutatea este identica cu ce spune producatorul, diferenta intre cele doua cauciucuri era de 1 g. Asta da o dovada si de calitate a fabricatiei, la Conti sunt diferente mari intre mai multe cauciucuri de acelasi fel. Sunt parca mai usoare decat GP 4000s cu cateva grame, nu mult, dar sunt cu tehnologie triple compound, un cauciuc tare pe centru pentru rulaj, apoi unul mai moale de aderenta si, in final, pe lateral, cel albastru, si mai moale pentru curbe periculoase. Dupa utilizare, prin uzura, a crescut ceva latimea cauciucului central si s-a diminuat cea a randului doi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am mai prins in Decathlon Militari o pereche de Hutchinson Fusion 3 la promotie, de pe site au cam disparut. 159 RON setul de doua. Care sunteti pe-aproape de vreo-un Decathlon, puteti intra sa vedeti daca mai au vreo-una ratacita pe stoc. Merita, sunt super de calitate, usoare si deosebit de frumoase pentru cine are bicicleta rosie sau albastra.... Ia uitati cat de bine pot sa arate:

PE ALBASTRU:

Imagine postată

PE ROSU

Imagine postată

Horatiu ce marca e cursiera ta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horatiu ce marca e cursiera ta?

kona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna asta o sa-mi fac cursiera si vreau sa stiu ce cauciucuri sa iau. M-am hotarat la Vittoria Rubino Pro sau Schwalbe Durano, dar cum doresc sa fac o bicicleta 100% italiana, cred ca o sa merg totusi pe Vittoria :)

Ce nu stiu insa e cum sa aleg dimensiunea cauciucului, intrucat nu m-am dat niciodata cu o cursiera, ci doar cu MTB incaltat cu slick-uri de 1,75. Ma gandesc sa iau de 23 sau 25, intrucat de 28 mi se pare prea mare si cu rezistenta la inaintare pe masura, iar cel de 20 prea ingust si, astfel, nu foarte confortabil. Dintre cele doua ramase, ma gandesc ca cel de 25 trebuie sa fie mai confortabil decat cel de 23 (ma intereseaza acest aspect intrucat imi plac turele lungi), dar nu stiu ce sa spun despre rezistenta la inaintare a celor doua dimensiuni.

Asadar, e mare diferenta la rulaj, rezistenta la inaintare, intre un cauciuc de 23 si unul de 25? Cu un cauciuc de 23, gropile si pietrele se simt la fel precum cu unul de 25? Pt ture lungi si catarari, care dimensiune este mai buna, 23 sau 25?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit 20, 23 (cel mai mult) si 32 (de ciclocros).

Intre 20 si 23 este ceva diferenta, dar n-as putea sa spun exact cit. Intre 23 si 32, pot insa sa spun ca este cam 20-25% ca timp de parcurgere al aceluiasi traseu. D.p.d.v.confort, exista diferente evidente, dar mai putin importante, cita vreme folosesti cursiera pt.asfalt. Eu n-as monta pe cursiera mai mult de 23 decit daca mi-as propune ceva ture offroad (si atunci n-as alege 25 ci 28-32).

Deci, parerea mea: clar 23.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In turele de sosea pe care le-am facut anu' asta cu MTB-ul mi s-a intamplat sa ajung si pe off-road, cand asfaltul disparea brusc de sub roti. Cum nu-mi place sa ma intorc din drum si merg tot timpul inainte ca magaru', trebuie sa am cauciucuri pregatite si pt asa ceva :) Asta o sa se intample rar, insa cel mai des o sa am de-a face cu gropi si imperfectiuni ale asfaltului. Sa inteleg ca ambele dimensiuni se simt la fel in acest cazuri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asadar, e mare diferenta la rulaj, rezistenta la inaintare, intre un cauciuc de 23 si unul de 25? Cu un cauciuc de 23, gropile si pietrele se simt la fel precum cu unul de 25? Pt ture lungi si catarari, care dimensiune este mai buna, 23 sau 25?

Sunt unii care iti vor spune ca exista diferenta sesizabila in ce priveste rezistenta la inaintare, confortul, drumuri cu asfalt impecabil versus cele cu asfalt foarte prost, etc., dar sunt si altii care iti vor spune ca nu sesizeaza aceste diferente. Eu fac parte din a doua categorie.

In teorie, daca iti amintesti de un link pus de Frank, cauciucurile mai late au rezistenta de inaintare mai mica pentru ca in sarcina suprafata de contact e mai mica. E evident insa ca daca te intereseaza acceleratia un 23 este mai potrivit decat un 25, datorita diferentei de greutate, dar pentru un traseu cu viteza constanta e mai convenabil un 25 fata de un 23. Tot teoretic, la pene rezista mai bine un 25 fata de un 23 si are si durabilitate mai mare dar aici intra in calcul si presiunea cu care sunt umflate.

Unii producatori recomanda latimea cauciului si dupa greutatea ciclistului sau a incarcaturii. Am vazut ceva cadre de road de titan cu prinderi pentru portbagaje recomandand cauciuc 700x25. Mi se pare totusi cam putin.

Un alt criteriu este si camera, cele mai multe camere sunt produse pentru latimi 18-23, ceva mai putine pentru 18-25 si doar la Schwalbe am vazut camera buna si pentru 18-28. Fiind o bataie de cap in plus grija unei camere care sa fie compatibila si cu 25, asta e si criteriul meu dupa care imi aleg cauciucurile in cele mai multe situatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In teorie, daca iti amintesti de un link pus de Frank, cauciucurile mai late au rezistenta de inaintare mai mica pentru ca in sarcina suprafata de contact e mai mica.

Nu cumva cauciucurile mai late au rezistenta de intaintare mai mare deoarece contactul e mai mare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.