Sign in to follow this  
KnightRider

Giant Brass 2

Recommended Posts

Imagine postată

Precizez de la inceput ca nu stiu daca asta e aria unde ar trebui sa postez...deci daca este ceva va rog sa imi spuneti.

De circa 2 saptamani am achizitionat aceasta bita si sunt foarte multumit de ea Inainte am avut un MTB de la Decathlon (Rockrider 6.0) care arata cam asa am pus http://www.ciclism.ro/forums/index.php/top...ider-60-tuning/

In concluzie, nu prea stiu cu ce se "mananca" bicicletele de Dirt/Street. Imi place foarte mult si deci as vrea sa o upgradez pe parcurs. In vara ma gandeam sa am un buget de circa 1000-1500 ron pt ea, in care as vrea:

-Furca Rock Shox/Marzocchi (stiu, asta o sa imi cam ia jumate de buget): Eu as prefera sa gasesc ceva de genul asta din video:

http://www.youtube.com/watch?v=OZYupQlcdz0

M-am gandit la: Furca Marzocchi Bomber Dirt Jumper 2 sau: DIRT JUMPER 3 100mm 2011 sau Furca Rock Shox Tora 318

-O imbracaminte din aceea care se pune pe cadru la lant, sa protejeze cadru pt atunci cand loveste lantu' peste el. Nu stiu daca ati inteles

-Kilometraj Fara Fir

-Ceva semnalizari (far+stop) aici nu stiu ce as putea sa iau...ceva mic si util

-Imbracamintea de cauciuc de la ghidon (manerele, unde pui mana)

-Ceva stickere..si ca tot am ajuns aici, imi puteti recomanda o substanta cu care sa le scot pe cele cu "Warning"? Sunt urate rau...

-E ceva slabut pe ea ce ar trebui schimbat? Eu cam atat am gasit...cred ca cu 1000 ron as putea sa o fac...dar am pus 1500 pt alte "sugestii".

De asemenea, daca sunt posesori de astfel de bike-uri pe aici, ii invit sa discutam, pe forum despre anumite scheme sau, eu stiu, tips&tricks etc. In poza de mai jos este chiar bicicleta mea

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam rari spre inexistenti oamenii cu dirtu' pe-aicea. Dar pot sa-ti raspund la cateva intrebari.

Protectia pentru chain-stay (asa se numesc tuburile alea dintre axul spate si butucul pedalier) o poti gasi pe la orice magazin. Poate mai mult te chinui sa gasesti vreuna pe care sa nu scie ceva ce-ti strica aspectul.

Pentru un ciclocomputer ("kilometrajul"), uita-te la topicurile din sectiunea "Electrica si electronica" - personal nu pot sa-ti recomand vreunul, pentru ca nu folosesc. Desi nu prea ii vad rostul pe o bicla de dirt.

Lumini - o pereche de Sigma Micro Light ar fi niste lumini de pozitie mititele, suficiente ca sa respecti legea si sa fi vizibil prin oras.

De asemenea, fiind asa discrete ca dimensiuni nici nu risti prea tare sa le agati/rupi la cazaturi sau mai stiu io ce poti pati cu o bicicleta de dirt.

Mansoane de ghidon - ce nu-ti place la astea pe care le ai ? Sa stim cu ce te-am putea ajuta.

Pentru scos stickerele, jumuleste-le cu mare atentie (eventual ajutandu-te de un cutter ca sa prinzi marginea stickerului, dar cu grija sa nu zgarii vopseaua). Apoi dai cu WD40 (sau chiar ulei de gatit) sa inmoi reziduurile de adeziv si stergi cu o carpa.

E, acu' despre restul, respectiv ce ar putea fi slabut, furca, etc: imi pare ca nu prea te dai cu ea in scopuri de dirt-jump inca.

In general ce-i slabut va ceda la un moment-dat, ca deh - specificul activitatii. Plus ca te vad ingrijorat de aspect, ori.. aspectul la o bicla de dirt se zgarie repejor daca o folosesti ca atare :D

Iar daca n-o folosesti ca atare, e cam incomoda pentru plimbari.

As zice sa n-arunci banii pe furca inca, vezi daca poti s-o strici pe asta mai intai ;)

Parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tora este o furcă pentru XC deci pică din start. Argyle este în schimb o furcă de DJ.

Iar o furcă de buget ar fi un Suntour Duro (obligatoriu pe bolt on)

Va trebui să schimbi şi butucul pe faţă cu unul pentru ax de 20mm.

Renunţi la schimbătorul de viteze şi îţi cumperi un kit de single speed. Dar mai întăi experimentezi ca să vezi ce raport îţi convine cel mai mult. (sau schimbi butucul pe spate cu unul Single Speed)

Din păcate cadrul nu are drop out-uri orizontale dar pentru început poţi folosi chainguide-ul pe post de întinzător.

Prelungeşti cablul la frâna pe spate încăt să-ţi permită căte un bar spin în fiecare direcţie.

Poţi să renunţi la frâna pe faţă, ori dacă vrei să o păstrezi treci cablul prin steertube-ul furcii. (ai nevoie de floare specială)

Manşoanele după preferinţe.

La fel şi scurtarea ghidonului.

În rest schimbi piesele pe măsură ce se strică.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt raspunsuri :)

@E-1

Sigma Micro Light chiar imi plac ca model, mai ramane problema sa vad unde le gasesc la vanzare, dar asa, par foarte ok si mititele, exact ce imi trebuie pt ca nu vreau sa aglomerez prea mult ghidonul :)

In cazul Mansoanelor de ghidon as vrea ceva cu capete de metal (vazusem ceva la Giant in magazin, cu 40 lei) Astea care le am acum sunt cam slabe calitativ si deranjeaza la mana (stiu, imi trebuie si o pereche de manusi fara degete)

Si da, ai dreptate, inca nu ma dau cu ea in scopuri de dirt-jump. Acuma, sa nu crezi ca o sa vreau sa ma rasucesc cu ea in aer pe la diferite concursuri, cel putin deocamdata vreau sa invat sa fac un bunny hop, chestii de genul asta. Pe masura ce ma prind cum e cu treburile astea "clasice" o sa mai invat pe parcurs.

Cat despre banii pe furca, i-as da pentru ca asta e destul de rigida (nu, nu e blocata...) si nu stiu...imi si plac furcile alea de mai sus :D Stiu ca, in stadiul in care sunt acum, furca aia ar putea fi o risipa de bani. Dar daca o sa o stric pe asta si nu o sa am bani in momentul ala de o furca buna? Asa, in vara voi lucra, si voi avea banii mei de "cheltuiala". Pana la urma, decat sa investesc intr-o consola de jocuri si sa-mi creasca burta in casa, mai bine investesc in bicla, si asa ma motivez sa invat sa fac mai multe chestii cu ea. Eu sunt genul de persoana care vrea sa stoarca tot din hardware-ul prezent. La PC-uri ma pricep si le storc si ultimul mega de ram cateodata, la Smartphone's la fel, etc. Cu vechiul Rockrider am avut cateva tentative de a invata cate ceva, dar fiind MTB cu cadru de otel ma cam obosea...grav. Si daca ma pasioneaza sportul acum, iti dai seama ca o sa ma apuc serios :D

@MLADEN

Stiu ca Tora este o furca pt XC (asta i s-a spus si prietenului meu cand a luato) dar el o are, pe bike-u lui de dirt facut "pe piese" plecand de la un MTB Giant. Acum ma gandesc oricum sa iau ceva specific sportului, care sa ma ajute, nu? :) Furca de buget...asa daca e o pastrez pe asta, ca pana la urma nu am facut nimic. Mai bine dau un ban dar stau in fata, nu? De celelalte 2 furci (care sunt de dirt) de la Marzocchi, ce spui?

Cat despre butuc, ce imi recomanzi? Si...daca nu te superi, de ce ar fi recomandat sa il schimb? Nu ma pricep, dar vreau sa invat :)

Cat despre viteze, de ce sa renunt la ele? Stiu ca imi va fi mai usor sa sar fara ele, dar imi e mult mai usor sa urc si sa cobor cu ele...nu stiu..pana acum m-am impacat cu ele si nu cred ca or sa se strice asa repede. Asta cred ca o sa o fac dupa ce se strica, sau...am vreun motiv mai bun sa o fac SingleSpeed?

Ce inseamna "drop out orizontal" si "chainguide"?

O sa prelungesc cablul franei pe spate la Giant. De asemenea, bicicleta este echipata deja cu floare in butuc (pe unde sa bag cablul de frana), dar nu este bagat pe acolo din fabrica, nu stiu exact de ce. Dupa ce intind cablul o sa ii pun sa faca si asta. Atunci voi putea sa intorc ghidonul 360*, nu?

-Ar trebui sa scurtez ghidonul? Ma simt ok cu el asa...

Multumesc inca odata pt raspunsuri, sper ca o sa imi mai raspundeti la intrebari chiar daca nu sunt prea multi oameni pasionati de asa ceva pe aici :D Numai Bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai gasesti totfelu' de mansoane cu capete metalice si strangere cu surub, cam pe la banii aia. Cel mai simplu.. te duci in magazinul cel mai apropiat si alegi :D

O furca de dirt-jump va fi destul de rigida tocmai pentru ca scopul ei este sa absoarba socuri mari - nu denivelarile mici.

Butucul fata ar necesita schimbare daca treci pe o furca de dirt-jump cu sistem bolt-on (cum e SunTour Duro) - pe furca se potriveste un ax de 20mm grosime ce se fixeaza prin strangerea locasurilor din bratele furcii. E un sistem mult mai solid, ce asigura de asemenea rigiditate laterala crescuta.

La "viteze" e util sa renunti daca faci dirt-jump din cateva motive - scazi greutate, nu-ti mai fleoncane si nu mai sare lantul. Si oricum nu ai nevoie de ele cand sari.

Dar asta o sa vrei mai incolo, daca zici ca esti la inceputul inceputului. Cata vreme folosesti bicicleta ca sa mergi si nu sari prea mult, n-o sa te incurce - ba din contra.

Pentru a intinde lantul cand ai un singur pinion sunt utile drop-outuri (piesele de pe cadru in care se fixeaza axul rotii) cu fanta orizontala - astfel dai roata spre spate si intinzi lantul. Ca la BMX.

Chainguide e chestia cu doua rotite de langa pedalierul bicicletei din prima fotografie - dupa cum ii spune si numele, ghideaza lantul si il impiedica sa sara de pe foaie.

Daca te simti bine cu ghidonul asa, lasa-l. De scurtat ar fi nevoie doar daca te incurca la trickuri (barspin, etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, am dat de ceva bani si ma pregatesc de un upgrade la Bike

Chestia e ca as fi avut 700 lei pentru furca, numai ca astia ar fi toti banii mei si as cam ramane fara o perioada de timp (mai exact o luna). In fine, ideea e ca eu cred ca am stricat franele. (defapt discul, pe spate).

Primele Simptome: Totul a inceput cand a venit ploaia (prima ploaie) suferita de bicicleta mea. Imediat dupa, franele au inceput sa scartaie haotic, dar nu am bagat prea tare de seama, pentru ca majoritatea scartaiau atunci. Ba mai mult decat atat, am inceput sa rad de prietenii mei cu frane mai bune ca ale mele au incetat sa scartaie dupa ce a iesit soarele si a inceput sa se usuce pe jos (fusese o ploaie scurta). Bun, aici s-a comportat bine.

Semne de cedare: A 2a zi franele au inceput iar sa scartaie haotic si nici pana acum nu am reusit sa le "potolesc" ca sa zic asa. Ca e ploaie, ca e soare, ma aud ca un autobuz de cate ori franez de parca intru in statie. Fie incet, fie repede, ele scartaie....M-am dus la service la ei pe garantie si mi-au raspuns: Franeaza mai prost ca inainte? Nu... Atunci nu ai ce sa-i faci, decat sa schimbi franele :)

Chestia care a pus capac: Duminica asta am fost si eu la plimbare si la invatat de "scheme", caci am inceput si eu sa ma dau mai serios. In parc m-am intalnit cu o prietena care era si ea la randul ei cu un Biker...care avea fix Giant Brass 2! Bine, baiatul o are de mai mult timp si e mult mai personalizata ca a mea, dar ce conteaza? Nu m-am mirat deloc atunci cand a inceput sa se planga de frane, iar cu furca din cate face el cu ea, e multumit (nu foarte, dar e acceptabila). Bun, dupa toata treaba asta s-a facut seara si am plecat eu cu inca un prieten spre casa. M-am despartit de baiatul respectiv iar la ultima "curba" frana din spate a franat CA UN TRACTOR! Se aude cum scartaie chiar si cand merg acum, ceea ce ma face sa cred ca s-a indoit discul de pe spate...am slabit frana destul de mult ca sa nu mai ma "incetineasca" in timp ce merg.

Sa fiu sincer, dintre toate bike-urile cu frane pe disc pe care le-am condus, mi se pare ca franele mele nu sunt cu nimic mai bune decat niste saboti calumea. Am citit pe net tot felul de review-uri la Tektro I.O Mechanical si m-au cam lasat rece...toata lumea incurajeaza upgrade-ul, pe scurt, la binecunoscutele Avid (BB5 am gasit la un pret rezonabil). Am testat AVID BB5 pe bicicleta unui prieten cu MountainBike Specialized de circa 500 euro si mi se par cele mai bune frane din cate am vazut. 280 lei as scapa de franele astea mizerabile, iar la 150 lei pot sa dau sistemu meu TEKTRO (inafara de manete)cu disc indoit. Practic, m-as scoate la 130 lei cu Avid BB5...http://www.bikexpert.ro/catalog/bb-5-p-4260.html

Ce spuneti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discul se poate indrepta la service. Franele sunt rodate? Reglate corect? Placutele curate?

Nu te opreste nimeni sa schimbi franele, doar ca daca vrei sa le vinzi ar fi frumos sa rezolvi problemele inainte si sa vinzi un produs complet functional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discul se poate indrepta la service. Franele sunt rodate? Reglate corect? Placutele curate?

Nu te opreste nimeni sa schimbi franele, doar ca daca vrei sa le vinzi ar fi frumos sa rezolvi problemele inainte si sa vinzi un produs complet functional.

Nu cred ca sunt rodate iar discul va fi indreptat pe garantie la Giant inainte sa le vand. Reglate tot de baietii de acolo au fost inainte de a o lua si dupa, la revizia de 10 zile. Placutele sunt curate....sunt practic noi.

Pe mine ma interesau ceva sfaturi in legatura cu BB5-urile...se merita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca nu si-au facut rodajul, e normal sa faca zgomot si/sau sa nu tina bine. Trebuie sa te dai un pic la vale cu franele trase si o sa-si dea drumul usor, usor.

La partea cu placutele curate, ma gandeam ca poate a intrat ceva pe la placute cand te-a prins ploaia, ceva nisip sau alte d-astea. N-are legatura cu varsta placutelor. In principiu e normal sa faca urat cand sunt ude, dar dupa ce se usuca n-ar trebui sa se mai auda nimic, deci probabil s-au contaminat placutele cu ceva.

In legatura cu BB5, am auzit ca sunt niste frane bune, dar nu le-am incercat. Poti sa cauti review-uri pe net, dar din ce am citit eu cand cautam upgrade sunt multe pareri negative scrise de oameni care nu si le-au reglat corect si n-au avut rabdare sa le rodeze cum trebuie, deci nu stiu cat te vor ajuta review-urile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut Tektro I.O si le-am vandut dupa o luna de folosire, si am trecut pe BB7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut si eu azi pe BB7...intr-un fel sau altul :)

Initial am vrut BB5, m-am dus la magazinul cu pricina si mi-a dat BB7 fara sa-si dea seama :) Acum am disc pe fata de 203 mm BB7 si pe spate de 185 mm BB7

Problema e ca el mi le-a dat pe amandoua de fata (deci nu am adaptor de spate, ci de fata la cea de 185). Mi-am pus fata deocamdata si pot sa spun ca face cat ambele Tektro + inca ceva :)) Deci da, se simte diferenta.

Pe spate am discul, dar nu am cum sa montez frana deoarece am nevoie de adaptor, iar la magazinul cu pricina nu ma mai pot intoarce ca deh...e destul de clar de ce.

Deci, unde gasesc un adaptor de BB7 pt spate in Bucuresti? IS Mount

Share this post


Link to post
Share on other sites

la magazinul cu pricina nu ma mai pot intoarce ca deh...e destul de clar de ce.

Deci, unde gasesc un adaptor de BB7 pt spate in Bucuresti? IS Mount

Bine că te şi lauzi. De ce nu te-ai dus cu bb7-ul înapoi la magazin când te-ai prins că nu e ceea ce ai cerut?

Adaptor găseşti pe Google. Descurcă-te, cu altele văd că eşti destul de priceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine că te şi lauzi. De ce nu te-ai dus cu bb7-ul înapoi la magazin când te-ai prins că nu e ceea ce ai cerut?

Adaptor găseşti pe Google. Descurcă-te, cu altele văd că eşti destul de priceput.

Inainte sa ma acuzi, gandeste-te bine (da bine, pune-te in locul meu) daca tu ai fi facut ce imi ceri tu mie ;)

Pana la urma e problema lui, si asa facuse calculul la 250 lei, si nu 280 cat trebuia sa platesc. Norocul lui ca am fost cinstit...dar dupa ce m-am trezit cu franele la celalalt magazin ca sunt BB7 deja trebuia sa fiu de-a dreptul tampit sa ma mai intorc cativa km cu ele pe bicicleta doar pt ca era cu totul in alta parte cu gandurile cand eu am cumparat respectivele frane. Asta e, e problema lui.

Acum, revenind ontopic:

Vreau si niste manete Avid pt ca eu cu astea Tektro am cazut mai demult si pe una am indoito la 90 grade (am indreptato cu picioru, dar imi sta pe creier..). Intrebarea e: FR5 sau Speed Dial 7? Sau altele? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic să cumperi o pereche de SD Ultimate şi să primeşti un singur FR5. ;)

Să nu uiţi ulterior să vi şi să te lauzi căt bo$$ de bo$$ eşti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...genial! Ma mancat in c*r!

Apropo, pot sa accept aproape orice la un om, mai putin ipocrizia ;) Din spatele monitorului toti sunteti sfinti, dar fac pariu ca niciunul dintre acesti "fii ai dreptatii" nu ar fi facut nici macar faza cu inapoiatul acelor 30 lei. Ce nu ati inteles, dupa ce am mers 4 km cu bicicleta respectiva pana la celalalt service, am intrat inauntru iar nenea ala sa uitat la ea, a zis: Cat ai dat pe ele? I-am spus pretul si el: Pe BB7? Si eu atunci am aflat ca sunt BB7, cand deja erau jumate puse pe bicicleta...idiot sa fi fost sa il pun pala sa desfaca, sa ii platesc manopera de 20 lei, sa ma intorc cu ele, sa iau BB5 si sa mai platesc inca 40 lei manopera de montaj pt cele 2 frane. De banii aia ii plateam diferenta la BB7...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai tu liniștit, topicul ăsta a fost nasol de la început. Acum doar i-ai pus moțu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles...sunteti prea "cul" pentru mine :)

Nu mai vreau niciun sfat, rog sa se inchida/stearga topicul, eventual si contul

Logged out, Holy Trolls!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this