ilpirati

Subcultura fixed gear

Recommended Posts

...sau pe la noi ceea ce se numeste bicicleta de velodrom in Statele Unite este o adevarata miscare ce rivalizeaza cu bmx, freeride etc...imaginile vorbesc de la sine...

http://www.youtube.com/watch?v=qaxAEXBBKfY

Nu m-as fi gandit niciodata sa ies cu o bicicleta de pista prin oras...dar dupa ceea ce am vazut, manete ergopower sau schimbatoare campagnolo record pe 10 randuri nu par a fi decat niste accesorii inutile daca vrei sa te simti bine pe bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK...recunosc...e tare..desi nu as indrazni sa merg cu o asemenea bicla prin oras...poate doar undeva pe o pista privata, parcare, cu protectiile de rigoare, sa vad si eu cu ce se mananca...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Nu m-as fi gandit niciodata sa ies cu o bicicleta de pista prin oras...dar dupa ceea ce am vazut, manete ergopower sau schimbatoare campagnolo record pe 10 randuri nu par a fi decat niste accesorii inutile daca vrei sa te simti bine pe bicicleta.

piratex, beton, merci..... 8) asa este..... :twisted:

Imagine postată

-scena americana de pe coasta de est :twisted: , iubite sunt in general cadrele handmade acolo de cromoli, simple si mufate :wink:

just one gear, just steel is real :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Pentru cei dornici sa cunoasca subcultura ssp-fixed gear -messengers stuff, le recomand acest link spre situl unui fotograf ce prinde in ilustrate portrete si cugetari din viatza unui singlespeeder. Vizitez acest site deseori pentru a ma delecta, atunci cand imi ajunge dilema cu viteze multe si troace de carbon italienesti. Great stuff 8)

http://www.demoncats.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Supracultura" fixed gear:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow...ce raport are bicicleta aia??? :shock: .Intrebare:poti porni asa o bicicleta la drum???

Share this post


Link to post
Share on other sites

"chestia" aia pare mai mult o macheta nefunctionala la scara 1:1...lasand raportul placa/pinion la o parte...cred ca are 80X25

Share this post


Link to post
Share on other sites

am de gind, doar pentru placerea de a experimenta. Problema este ca nu gasesti pe nimeni in Bucuresti dispus sa transforme o bicicleta de 28 in asa ceva. Cred ca trebuie sa caut respectivul butuc si roata corespunzatoare si sa ma descurc singur.

Pina atunci o sa intreb daca aia de la Surmont aduc asa ceva pe comanda:

http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2008/road/track/t1/

desi nu asta e spiritul, nu? n-are nici un farmec daca nu ti-o faci singur. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Trevizes! :( mmmdaa... asa spun multi, cel mai tare-i s-o faci singur! Si mai ales in cazul tau, si al meu, in care principal este sa experimentezi senzatia. De-aia cred ca-i mai bine sa faci cateva modificari (cateva piese), decat sa cumperi una gata facuta (muuulti bani). Trek-ul... mishto!

Am vazut multe bicle pe fixedgeargallery, si ce-a mai simpla, ieftina modificare a unuia a fost urmatoarea: avea bicla cu terminatiile (dropouts -iarta-ma nu stiu in romana cum ii zice) orizontale, cum au multe bicle model mai vechi, probabil si bicla ta de 28. Deci probleme cu tensionarea lantului nu sunt. Si-apoi, ca sa faca butucul fix, a sudat setul de pinioane de butuc. Da, nu-i prea frumos, insa... baiatul si-a facut rapid un fixed-gear.

Marea majoritate a butucurilor de pe fixedgeargallery sunt flip-flop (fixed pe-o parte, free pe cealalta), insa toti spun ca numai pe fixed ruleaza. Un astfel de butuc pare a fi singura investitie necesara.

Bafta, ciao, :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce vi se pare asa mare inginerie butucul ala de spate?? Cand alergam la velodrom aveam butuci similari cu cei cu filet... diferenta era ca mai aveau un filet mai mic si pe invers care servea la strangerea pinionului cu o siguranta.. :oops:

Sincer cred ca mai mult am mers fara acea siguranta pentru ca mereu nu o gaseam :(

In concluzie poti sa iti cumperi un butuc pe filet si sa iti cauti un pinion care sa fie cu acelsi filet... de pe la grupuri stricate / desperechiate.

Dupa asta ai 3 variante :shock:

1. Mergi cu el asa cu riscul de a se desface accidental la o contrapedalare ... daca nu este bine strans...

2. faci un sant in filet si ii pui un inel de siguranta

3. te duci cu el la un strungar sa iti taie un alt filet si sa iti faca o piulita de siguranta....

Astea sunt probleme usor de rezolvat.... problemele mai greu de rezolvat sunt la cadru :twisted: Mai exact la urechea de pe spate care trebuie sa permita o miscare destul de mare a rotii astfel incat sa intindeti lantul....

Sa nu va treaca prin cap sa va montati la sistemul fix placi ovale sau intinzatoare ca va cam rupeti gatul :shock: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut catalin_mantescu! Ma bucur ca vorbesc cu cineva care stie ce-nseamna FixedGear.

---Butucii si siguranta de velodrom arata astfel, nu!?

Imagine postatăImagine postată

---Nu stiu care sunt butucii pe filet (de care tu vorbesti) care pot fi covertiti pe FixedGear? (sunt nou in lumea bicicletelor, vre-o doi ani) Te rog, daca poti, pune o fotografie cu un astfel de butuc.

---Spui ca intinzatoarele sunt de evitat. Inteleg ca daca intinzatorul este cu arc nu-i de bine, insa daca intinzatorul este fix, blocat de stranderea unui surub, ma gandesc ca n-ar trebui sa fie probleme. Ce crezi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare foarte simplu pentru cine cunoaste. Dar daca nu te sfatuiesti cu cineva care e in tema, nu stii ce sa cumperi din tirg, ce s-ar potrivi la vechea ta bitza, iar un sudor care sa se bage la asa ceva, e de negasit prin piete. Eu am fost refuzat la simpla sudare a unei furci de otel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu va treaca prin cap sa va montati la sistemul fix placi ovale sau intinzatoare ca va cam rupeti gatul :shock: :(

Biopace and Fixed Gear

People are often astonished to learn that I ride Biopace chainrings on fixed-gear bikes. They imagine that there will be tremendous changes in chain tension as the chainring rotates. In practice, this is not the case. A 42 tooth chainring will generally engage 21 teeth against 21 chain rollers, regardless of its shape.

There is a slight variation in tension resulting from the varying angle between the two straight runs of chain as the axis of the chainring rotates, but this has not generally been of a sufficient magnitude to cause any problem in practice for me.

Biopace

Share this post


Link to post
Share on other sites

LuluMOB , interesting...

Cred ca nu-s probleme cu Biopace&FixedGear atata timp cat nu se depaseste o anumita limita, anume raportul intre cele doua raze ale foii eliptice. Cu cat diferenta este mai mare, cu atat lantul se va slabi mai mult cand bratele angrenajului vor fi verticale, sau se va intinde cand bratele angrenajului sunt orizontale. De ce? Pt ca lantul este facut din segmente, iar atunci cand se pliaza pe o suprafata mai curbata "mananca" mai mult spatiu. Asta-i parerea mea, doar o parere, si sper sa nu apar la topicul :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

dap asa arata butucul :shock: asa este si cel de pista......

Intrebai ce este un butuc pe filet :-) pai la bicicletele cu schimbator gasesti doua tipuri de pinioane

1 pe caseta

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.genisysconsulting.co.uk/royce-uk/images/Rear_Cassette_Hub_large.jpg&imgrefurl=http://www.genisysconsulting.co.uk/royce-uk/hubs.htm&h=583&w=600&sz=21&hl=en&start=13&um=1&tbnid=npKOYei8wOI5rM:&tbnh=131&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3D%2Bhubs%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Den

2 pe filet

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.genisysconsulting.co.uk/royce-uk/images/Rear_Cassette_Hub_large.jpg&imgrefurl=http://www.genisysconsulting.co.uk/royce-uk/hubs.htm&h=583&w=600&sz=21&hl=en&start=13&um=1&tbnid=npKOYei8wOI5rM:&tbnh=131&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3D%2Bhubs%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Den

Si ultima problema cea cu intinxatorul :oops: pai cand tragi de pedale in mod obisnuit se intinde partea de sus a lantului.... la fixe cand franezi se va intinde f tare si partea de jos adica unde vrei tu sa ai intinzator :arrow: intnzator rupt :shock: :arrow: lant slab :( :arrow: lant sarit :oops: :arrow: gat rupt :D :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum spune Sheldon Brown, lantul se angreneaza aproximativ pe jumatate din elipsa, intre ora 12 si ora 6. Indiferent de excentricitate, jumatate din numarul de dinti ai foii reprezinta numarul de zale angrenate. Diferenta usoara apare datorita unghiului dintre cele doua ramuri ale lantului (tangentele la foi si pinioane), dar, cum spune S.B. diferenta e prea mica pentru a pune probleme; iar el a testat asta si am incredere ca nu minte :wink: .

Oricum excentricitatea e mica, cel putin la Biopace. Am urmarit oscilatiile derulatorului si e vorba de cativa mm la foaia de 48 de dinti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cataline, pe butuc se infileteaza caseta ce contine clichetii. Pinionul vine tot pe niste caneluri (de obicei). Uneori ultimul (cel mai mic) e filetat, dar oricum e alt filet decat la butuc. Plus de asta, ca sa se tina doar in filet, trebuie un pinion cu o 'buza', pentru ca e prea subtire altfel si cedeaza; practic ar trebui un pinion facut dintr-o bucata cu inelul distantier.

Butuc pe filet n-ar fi greu de gasit, dar cu pinionul acela filetat cred ca e mai greu.

Oricum cu un strung si un aparat de sudura se rezolva usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca acest butuc le are pe-amandoua, nu?

Imagine postată

Din ce stiu eu, se numeste butuc flip-flop ce are fixed pe-o parte si free pe cealalta. Deci partea cu freewheel este de fapt partea pe filet de care vorbiti, nu?

Eu stiu ca pe un astfel de filet se pune asa ceva, un Single-Speed / BMX Freewheel:

Imagine postată

Sau, cum spune LuluMOB, pt al folosi ca FixedGear tre' facut la strung un pinion cu buza.

Am inteles cum e cu intinzatorul si fixedgear... nu se pupa de loc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.