ilpirati

Subcultura fixed gear

Recommended Posts

haideti maa.. lasati bla-bla'ul de-o parte.

back to Eduard Grosu. tipul e foarte tanar, 20 ani, si deja e de 11 ori campion national la cyclocross... pe langa o groaza de alte victorii...

aici niste foto in actiune B-)

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt cei care se gandesc la varianta foaie-eliptica pe fixa :D

-in primul exemplu e o foaie normala rotunda de 40 dinti, pinion 12 dinti, lantul intins (402,44mm chainstay), 31 de zale sus (393,70mm), 31 de zale jos.

-in al doilea e o foaie eliptica cu axa majora verticala, tot de 40, pinion tot de 12, lantul intins (400,88mm chainstay), tot 31 de zale sus (393,70mm) si 31 de zale jos.

-in al treilea exemplu foaia eliptica are axa majora orizontal, tot de 40, pinion tot de 12, acelasi chainstay de 400,88mm, insa lantul e mai scurt (390, 78mm), altfel spus lantul e lasat atat sus cat si jos. in total diferenta e foarte aproape de 6mm, ca si cum lantul ar fi mai lung decat trebuie cu 6mm, adica foarte aproape de jumatate de zala.

este diferenta asta de 6mm semnificativa, sau e ok?

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers cu foaie eliptica (biopace) pe SSP (raport 52/16) si se simtea in picioare destul de aiurea iar schimbarea de tensiune in lant era foarte vizibila. Beneficii...nimic. Am trecut rapid inapoi pe foaie normala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am uitat sa precizez, elipsa din foto are axa minora 140mm si axa majora 182,37mm. cred ca e cu mult mai ovala decat 'biopace' sau 'rotor q-rings'. asta inseamna ca daca se folosesc foile astea diferenta de lasare a lantului e mai mica decat e in foto (6mm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

bottom bracket'ul de la biclele fixe este mai sus decat cele de cursiera, 58-50mm. stiu ca asta e util pe velodrom caci atunci cand stai vertical pe panta aia inclinata tre sa nu dai cu pedala in sol, de acel parchet. pe un drum drept, pe sosea oare e necesar sa fie atat de sus BB'ul? adica cand te inclini in curba daca nu ar fi atat de sus ai da cu pedala in asfalt? ce experiente aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E un avantaj dar nu e un capat de tara daca mergi pe un cadru de cursiera. Poti sa iei angrenaj cu brate mai scurte daca simti nevoia. Eu am cadru de semicursiera si am atins de multe ori cu pedalele dar nu atat incat sa ridic roata spate. Si cu bicla asta m-am dat si pe velodrom, nu am avut probleme decat ca am atins de multe pt ca-mi era frica sa-i dau tare.

In oras e mai naspa la fixa cu bordurile si acolo trebuie sa ai grija indiferent cat de sus e BB-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bottom bracket'ul de la biclele fixe este mai sus decat cele de cursiera, 58-50mm. stiu ca asta e util pe velodrom caci atunci cand stai vertical pe panta aia inclinata tre sa nu dai cu pedala in sol, de acel parchet. pe un drum drept, pe sosea oare e necesar sa fie atat de sus BB'ul? adica cand te inclini in curba daca nu ar fi atat de sus ai da cu pedala in asfalt? ce experiente aveti?

Da, si pe sosea e cel putin la fel daca nu chiar mai important sa ai garda bicicletei mai inalta cand mergi pe pinion fix. Pe pista nu poti atinge cu pedala decat in proba de sprint daca esti nevoit sa mergi foarte incet, in rest nu sunt probleme nici cu brate de 175-180, pentru ca se merge cu viteze relativ ridicate constant. Pe sosea e exact invers, e nevoie de o bicicleta cu bb inalt si brate scurte daca planuiesti sa iei viraje in viteza. Eu am lovit cu pedala in oras avand brate de 165 si un cadru cu geometrie clasica de sosea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bottom bracket'ul de la biclele fixe este mai sus decat cele de cursiera, 58-50mm. stiu ca asta e util pe velodrom caci atunci cand stai vertical pe panta aia inclinata tre sa nu dai cu pedala in sol, de acel parchet. pe un drum drept, pe sosea oare e necesar sa fie atat de sus BB'ul? adica cand te inclini in curba daca nu ar fi atat de sus ai da cu pedala in asfalt? ce experiente aveti?

prefer sa zic mai degraba BB height decat BB drop. 58-50mm zici pt BB drop sa inteleg...

steamroller-ul pare sa aiba 270mm BB height si nu e de pista ci pt mediu urban. foarte putine au mai mult de 280mm.

foarte important de retinut:

1. trebuie q factor cat mai mic din mai multe motive printre care si acesta (pedal strike).

2. pt cei mai multi indivizi trebuie angrenaj de 165mm atat pt ca pedalele sa nu loveasca asfaltul in viraje dar si pt ca la cadente mari e mai eficient asa. spre exemplu individul asta are 1.87 si merge pe angrenaj de 167.5mm la sprint pe velodrom. deci pe sosea cu atat mai mult e inutil angrenaj cu brate mai lungi decat daca faci transfagarasanu si ai 'viteze'...

3. daca stii ca vei lovi cu pedalale asfaltul in viraje atunci pune de o incetinire, eventual un derapaj cat sa nu mai lovesti.

4. ca incepator e bine sa ai cauciucuri mai mari atat pt ca inalta pedalierul cat si pt ca daca dai in gropi lucreaza 'suspensia' mai bine. ca avansat vei avea suspensia genunchilor mai functionala.

5. cand dai sa treci peste o bordura e uneori necesar sa faci un skid sau un bunny hop si nu prea iti ies tot timpul ca incepator daca ai raport mare. iti trebuie raport gen 47:19, as zice ca maxim ar fi 46:18.

despre pedale am sa ma abtin de la comentarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt cei care se gandesc la varianta foaie-eliptica pe fixa :D

-in primul exemplu e o foaie normala rotunda de 40 dinti, pinion 12 dinti, lantul intins (402,44mm chainstay), 31 de zale sus (393,70mm), 31 de zale jos.

-in al doilea e o foaie eliptica cu axa majora verticala, tot de 40, pinion tot de 12, lantul intins (400,88mm chainstay), tot 31 de zale sus (393,70mm) si 31 de zale jos.

-in al treilea exemplu foaia eliptica are axa majora orizontal, tot de 40, pinion tot de 12, acelasi chainstay de 400,88mm, insa lantul e mai scurt (390, 78mm), altfel spus lantul e lasat atat sus cat si jos. in total diferenta e foarte aproape de 6mm, ca si cum lantul ar fi mai lung decat trebuie cu 6mm, adica foarte aproape de jumatate de zala.

este diferenta asta de 6mm semnificativa, sau e ok?

ai calculat gresit mi se pare mie... oricum, evita foile mari pt rotor/biopace pt ca chain slack va fi proportional cu marimea foii. banuiesc ca poti sa o scoti la capat cu foaie de 42 pe fix, cat sa nu risti sa iti sara lantul.

oricum, foaia biopace sau rotor sau cum vrei sa ii zici nu prea are utilitate decat la deal sau pe asfalt ud. parerea mea. sfatul meu e sa iti perfectionezi tehnica, fluiditatea pedalarii etc. ar fi mai bine sa treci in raport mai mic si brat pedalier mai mic.

ghidonul drop bars sau bullhorn iti ofera posibilitatea de a compensa lipsa vitezelor prin flexibilitatea pozitionarii. daca ai de urcat vreun deal, daca bate vantu... stai mai in fata. daca e drumul lung sau esti nemancat... stai mai in spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

steamroller-ul pare sa aiba 270mm BB height si nu e de pista ci pt mediu urban.

la asta ma gandeam si eu. ca am vazut ceva bicle fixe, cu drop out orizontal, ce au BBdrop mai mare, apropiat de cursiere. cum e si aici, streamroller'ul are 70mm BBdrop. in sfarsit, e clar ca daca BB'ul e plasat mai sus, sunt sanse mai mici sa lovesti cu pedala..

ai calculat gresit mi se pare mie...

ti se pare, ti se pare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti se pare, ti se pare :D

nu mai stau sa ma frec la cap cautand sa inteleg ce milimetri ai calculat tu acolo. oricum, e sterila treaba. no offense. ne-am pierde timpul degeaba.

http://www.coloradobikeaholics.com/2012/09/pedaling-and-eddy-merckx.html

decat sa te complici cu rotor sau biopace mai bine exerseaza tehnica, e mai ieftin si da rezultate mai bune pe termen lung. daca erau asa bune le foloseau pe pista.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai calculat gresit mi se pare mie...

nu mai stau sa ma frec la cap cautand sa inteleg ce milimetri ai calculat tu acolo. oricum, e sterila treaba. no offense. ne-am pierde timpul degeaba.

decat sa te complici cu rotor sau biopace mai bine exerseaza tehnica, e mai ieftin si da rezultate mai bune pe termen lung. daca erau asa bune le foloseau pe pista.

pai daca nu mai stai sa te freci la cap, asta zic si eu, nu mai sta!! nu e nevoie sa calculezi daca nu ai chef... vorbesti de parca am fi in cursa, umar la umar gata sa luam startul, si-mi dai sfaturi.. suntem pe un forum si discutam, vorbim, aberam, having fun..

Share this post


Link to post
Share on other sites

decat sa te complici cu rotor sau biopace mai bine exerseaza tehnica, e mai ieftin si da rezultate mai bune pe termen lung. daca erau asa bune le foloseau pe pista.

Subscriu in totalitate! Nu am vrut sa intru in subiect, dar asta e si concluzia mea. Acum, din punct de vedere subiectiv mi se pare un sacrilegiu sa distrugi, fluiditatea si supletea pedalarii pe transmisie fixa cu instalarea unei placi "eliptice"(chiar daca sistemul ar fi functional) care te va face sa apesi in pedale ca un neanderthal si iti va limita viteza de reactie a cadentei. Si cum probabil folosesti bicicleta preponderent in mediul urban, banuiesc ca te intereseaza sa ai o bicicleta agila, care sa acelereze/decelereze rapid. Daca ai face cu ea doar contratimpuri de 40-50km la viteza constanta poate ai avea un beneficiu de la angrenajul eliptic daca esti genul care apasa in pedale cu dusmanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca Rotor face si o gama de placi eliptice pentru pista: http://www.rotorbike...s_standard.html , Personal n-am vazut si n-am auzit pana acum de cineva care sa foloseasca genul asta de placa in competitii. Am auzit un zvon ca Wiggins ar fi folosit ceva de genul la probele de contratimp pe pista(urmarire individuala si pe echipe), dar din nou, ca si in cazul contratimpului pe sosea, e vorba de un efort linear, constant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.