Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

ciprian_m

Tura solo Bucuresti-Bacau-Brasov-Bucuresti

Recommended Posts

informațiile de care am nevoie le-aș putea găsi, teoretic, și pe net. practic, nu-s convins de asta, plus că mi-ar lua foarte mult timp. așa că, pentru mai multă eficiență, apelez la jutorul vostru.

weekendul viitor, cu plecare de vineri, sau poate chiar joi, voi porni într-un circuit bucurești-bacău-brașov-bucurești. porțiunea bucurești-adjud va fi cu trenul. apoi, din adjud până în bacău urc pe biclă, cu ocol pe la bunici. deci prima zi va fi de vreo 100 de km. apoi, din bacău, voi pleca duminică spre brașov. voi face traseul în două zile, am totuși un mtb. din brașov mă urc din nou în tren. tura ar trebui să fie una lejeră, vreau să mă bucur de ce văd și de bicicletă.

și acum întrebările mele.

1. ce șanse am să urc o bicicletă într-un intercity și să nu fiu dat afară la prima? e unul care pleacă la 6 dimineața și un accelerat pe la 7 jumate. mi-ar conveni mai mult intercity. din experiența voastră, nașii sunt mai exigenți pe intercity sau e cum mi-o fi norocul? oricum, nici intercity și nici acceleratul nu au vagoane pentru biclă, bănuiesc că e cum mi-o fi norocul orice tren aș alege. (mă gândeam chiar să merg într-o dimineață și să vorbesc cu ei.)

2. există mai multe rute pe care se poate face traseul bacău-brașov? dacă da, m-ar interesa care e mai scurtă și care e mai spectaculosă.

3. știți vreun loc de cazare undeva la mijlocul drumului și în care îmi pot lăsa bicla în siguranță? sau, din ce știți voi, pe la pensiuni se poate intra cu bicla în cameră? e după sufletul omului sau e cu plata extra sau nici nu se pune problema?

4. am ales ca punct de înnoptare, duminică spre luni, târgu secuiesc. dar pentru că duminică nu voi porni în traseu chiar de dimineață, e posibil să fiu nevoit să opresc mai devreme. doar că din ce văd eu pe harta rutieră, nu prea îmi dau seama unde aș putea face asta în caz că. sugestii?

5. apropo de naș, cât se dă pentru o biclă, așa, la mica înțelegere și cum se procedează cu ea într-un tren care nu include și vagon special?

cam astea ar fi deocamdată. cum ziceam, dacă aveți ceva sfaturi, sugestii, poate chiar completări sau atenționări, v-aș fi recunoscător. e prima mea tură mai mare, o fac singur, așa că încerc să-mi fac viața cât mai ușoară. și chiar dacă n-o să răspund tuturor celor ce scriu, asta nu înseamnă că nu voi citi și nu voi aprecia. dimpotrivă. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La IC sau R e musai sa desfaci bicla. Nu e permis accesul cu bicicleta intreaga, dar daca o faci bucati si o amplasezi cu bun-simt n-o sa se ia nimeni de tine si va fi moca.

Du-te in gara si vezi cum sunt vagoanele din trenul cu care vrei sa pleci, astea modernizate au deseori rafturile de bagaje cam nepotrivite pentru o bicicleta (chiar si demontata). Trebuie sa fi un pic creativ, eventual sa ceri loc intr-o zona a vagonului in care iti poti face treaba mai usor (sau sa speri ca vei rezolva un schimb de locuri pe parcurs la buna-intelegere, daca doamna de la ghiseu isi prinde urechile in sistemul dubios de alocare a locurilor).

La nas se da 0.6 lei/kg X 10kg pe fiecare suta de kilometri sau fractiune, daca trenul permite accesul cu bicicleta nedemontata (taxa de bagaj voluminos ce se achita in tren), daca nu nu se da nimic :D

(atata vreme cat ti-ai achitat biletul si in rest esti in regula)

Share this post


Link to post
Share on other sites

demontat pe bucăți bănuiesc că înseamnă dat jos roțile, cel puțin.

ps. și la accelerat sunt alte condiții?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat jos rotile, preferabil si pedalele ca incurca, lasata saua la maxim sa incapa cadrul .. etc. Eventual facuta pachet toata treaba cu niste chingi, dupa cum esti dotat.

(oricum e util sa ai o chinga sau o sufa elastica pentru ca sa asiguri dracia in rafturile prea mici).

La accelerat poti s-o bagi intreaga in vagoanele etajate (spatiu bun in vagoanele modernizate langa scarile de acces la etaj) sau in automotoare (sageata albasta or something) - acolo unde e loc.

In vagoanele cu compartimente tre' sa faci bucati, dar macar e moca transportul.

E ditai topicu' la sectiunea "Biciclist in Romania" pe tema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am citit aici, am citit și dincolo, cred că voi merge cu acceleratul. e mult mai sănătos așa. și la vorbit frumos cu nașul mă descurc eu.

ok, am rezolvat și cu punctul 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2. Fiind prima ta tura mai lunga e bine sa te rezumi la cea mai scurta: Bacau - Onesti - Brasov (50km - 130km)

Mai ales ca ai de urcat serpentine atat intre Bacau si Onesti cat si intre Onesti si Brasov.

Din pacate, drumul este frecventat de tiruri si, pe toata lungimea lui, este cu o banda pe sens (inafara de serpentinele din Pasul Oituz si de intrarea in BV). Tot din pacate, drumul intre Bacau si Onesti este "bombardat" dar nu ar trebui sa ai probleme pe MTB

Din fericire, tura ca si peisaj va fi SUPERBA, garantat!

3. Poti sa iei linistit bicicleta in camera. Eu nu am auzit niciun caz in care sa nu te lase!

180km / 2 = 90 km

90km din Bacau inseamna ca ai sa inoptezi inainte de a urca Pasul Oituz. Asa ca, intai recomand, sa te opresti la o pensiune din unul din satele Ferastrau, Harja, Poiana Sarata sau daca te tin picioarele in Brescu (adica dupa ce urci si cobori serpentinele)

In Poiana Sarata gasesti camping-ul http://www.poianasarata.ro/ unde au si camere de hotel si casute cu cate o camera. Merita sa te odihnesti aici deoarece incepe cea mai grea "catarare" din tot traseul (pe care 90% nu vei reusi sa o faci in totalitate pe bicicleta :P )

Deasemeni, in Brescu, imediat ce cobori serpentinele, pe stanga este o benzinarie unde are si motel.

Am facut si o poza cu ceea ce ti-am recomandat dar nu pot sa o atasez nici aici nici in picassa. O voi pune diseara sau da-mi pe PM email-ul tau.

Atentie! Zona Oituz - Brescu va fi cea mai frumoasa de pe tot traseul!

4. Spune-ne mai intai de unde pleci Duminica dimineta. Oricum cred ca ti-am raspuns. Cad vei vedea poza va fi mai usor :)

5. Ai rezolvat-o la punctul 1 ;)

LE: Deoarece vei merge singur iti recomand cu caldura sa inti pe topicul colegilor din Onesti care, fiind si weekend,sigur te vor insoti pe traseu, iti vor arata ce e de vazut in zona etc. Mersul in grup, in general, ajuta FOARTE mult la moral si satisfactie.

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/2989-ture-in-onesti/page__st__150

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cazare gasesti, sunt destule locuri, totul e sa nu mergi cu capul in pamant si sa citesti panourile. De ex. la Oituz este si hanul Anselmo.

De frumos e frumos dar, cum bine zice Radu, drumul e ingust si e foarte circulat. Poate duminica n-or fi atatea camioane.

Un drum printr-o zona mai putin circulata, mai salbatica si mai "pe-un picior de plai" e DN2D. Iei trenul pana la Focsani, alegi varianta 2D, 2M, sau 2L si cap compas catre vest pana traversezi muntii Vrancei. Cazare gasesti pe drum, pensiuni sunt destule. Locuri bune pe la mijlocul drumului sunt Lepsa sau Gresu, sunt cel putin 3-4 pensiuni in fiecare localitate iar pt duminica spre luni nu-i cazul sa-ti faci griji ca nu gasesti locuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai că m-am mai liniștit. acum am deja o altă viziune asupra traseului. și cel mai probabil voi rămâne peste noapte la poiana sărată. uitasem de locul ăla. cândva se făcea și o tabără de sculptură pe acolo. :)

vă mulțumesc mult pentru informații.

RaduB, m-ar mai interesa ceva. partea de cățărare. ture lungi am mai făcut, rezist, nu-i problema. dar la urcat, habar n-am cum mă voi descurca. de altfel, am ales zona asta și ca verificare pentru transfăgărășanul din iulie. ce-ai vrut să zici cu acel 90% mai mult pe jos decât călare? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am exprimat gresit :(

Vroiam sa spun ca sansele sa urci pe bicicleta de jos pana sus fara oprire sunt de 10%

Cu opriri, sau foaie mica - pinion mare, poti urca fara probleme. Nu e asa "abrupt" :)

La urcare, datorita copacilor nu beneficiezi de cine stie ce panorama dar la coborare ... :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru transportul bicicletei pe CFR-eu, se poate achiziţiona o husă pentru bicicletă. Aceasta are compartimente pentru roţi şi protecţii interne contra loviturilor sau zgârieturilor între componentele bicicletei. Dimensiunile aproximative :120 x 80 cm, poate fi "tratată" ca un bagaj obişnuit, fără taxe suplimentare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa continui putin ideea lui ciomby voi povesti doua experiente: am mers cu un rapid la Braila si cand am ajuns pe peron in Gara de Nord nasi m-au avertizat din pima: "nu urci cu bicla in tren!", "Daca o bag intr-o geanta se poate?" am intrebat Nasi s-au pus pe ras si mi-au zis: "Absolut, mai absolut ca votca!" (asta am bagat-o acuma dar e in spiritul raspunului lor) evident nu se asteptau la ce urma sa se intample... In doua minute arata ASA. Bine poza asta ii din alta tura insa geanta e aceiasi.

Altadata am urcat intr-un rapid din Buzau cu directia Bucuresti, trenul era deja superaglomerat asa ca am urcat intr-unul din capetele trenului chiar langa locomotiva, cand a venit nasu mi-a zis: "Pai dumneavoastra aveti loc!" I-am spus ca stiu, insa sunt cu "posetuta" dupa mine si am zis sa nu-i incomodez prea mult pe ceilalti pasageri, omul chiar vroia sa ma ajute sa ajung la locul meu.

Dezavantaj unul singur si anume greutatea suplimentara a husei ~ 3 kg, pe de alta parte ma simt ok fata de ceilalti calatori, daca urci cu bicicleta ca atare si trenul este aglomerat ii incomodezi pe ceilalti destul de mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai pontu' e sa lasi ceilalti calatori sa urce pe ceilalti primii, ca doar locu' nu pleaca :D

N-am avut niciodata probleme sa-i incurc pe altii, chiar si cand am fost cu bagaj - ba chiar deseori oamenii s-au aratat binevoitori si m-au mai ajutat cand m-au vazut singur cu toate boarfele.

Daca esti intr-o gara in care trenul stationeaza doar un pic, deseori te poti trezi in situatia in care n-ai timp sa desfaci bicla.. nu-i bai, lasi ceilalti calatori sa urce, o bagi pe holul de la capatul vagonului si o desfaci acolo. A protestat un pic un nasic la Ciulnita in ultima tura, dar dupa-aia s-a aratat placut surprins cand a vazut cum s-a aranjat totul :)

Altfel poti s-o faci bucati de jos, si in lipsa gentii s-o "impachetezi" cu 1-2 chingi sau sufe elastice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu mizati intodeauna pe controlori de omenie eu am nimerit o controloare pur si simplu nesimtita si asta e un termen bland deci eram in Gara de Nord iar in 15 min urma sa plece trenul vreau sa ma urc cu bicicleta eu si cu inca un prieten si ne intoarce din drum sa mergem la casa sa ne cumparam bilet pt bicle cu toate ca ea defapt stia ca nu se poate elibera pe ruta pe care aveam eu nevoie ne intoarcem normal fara bilet dupa alte cateva discuti ne obliga sa desfacem rotile mai erau 5 min pana la plecare si cum nu am quick-relase am reusit la fix.

Iar in tren ciresa de pe tort ce ne spune "bai baieti eu stiam ca nu are cum sa va dea bilet de la casa dar speram sa pierdeti trenu si sa scap si eu de voi" Ca sa nu va mai zic ca o amara pe o batrana pt niste cupoane incurcate (nu prea am inteles eu care era probema) pe care a facut-o sa planga dar slava domnului nu a dat-o jos din tren ulterior am aflat de la acea tanti ca tocmai ce se externase deci... concluzia o trageti voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Părerea mea e că nu vei avea probleme pe tren. Stai liniştit din punctul asta de vedere. Restul discuţiei referitoare la CFR pe topic-ul dedicat.

Vremea cum se anunţă? :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu știu cum se anunță vremea, dar știu că se anunță niște vremuri tare bune pentru pedalat. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sageata albastra nu sunt probleme cu bicicleta (pe usa e un semn exact ca pe usile de la metrou) si nici nu se plateste, iar in trenurile fara loc special, se poate sta in primul vagon la prima usa sau in ultimul vagon la ultima usa deoarece nu incurca pe nimeni. Testat cu succes. Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru tura asta, după doi ani de crampoane, azi mi-am luat slickuri. și încă nu foarte înguste, spre norocul meu. trebuie să recunosc că am ceva emoții. dacă plouă, e posibil să mă gândesc de două ori înainte să plec în traseu. deocamdată nu mă simt deloc confortabil, deși e clar o îmbunătățire la mers. sau poate am doar nevoie de câteva ieșiri mai lungi pentru acomodare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut si o poza cu ceea ce ti-am recomandat dar nu pot sa o atasez nici aici nici in picassa. O voi pune diseara sau da-mi pe PM email-ul tau.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai devreme ți-am trimis mailul. acum am văzut și poza. da, de studiat. și chiar apreciez mult ce-ai făcut, să știi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adjud - Bacau e 60 km, deci prima zi nu va fi de 100 km.

Intre Bacau si Onesti ai asfalt bun, nu e dinamitat cum zicea colegul mai sus. Circula tiruri dar nu e foarte aglomerat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

între adjud și bacău voi face un ocol pe la bunici. s-ar putea chiar să sar de 100 de km.

cât despre tiruri, sper că duminică va fi mai aerisit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca treci si prin Moinesti, da-mi de veste si te voi insoti pana la Onesti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

deși mi-ar plăcea enorm, moineștiul e un loc tare special pentru mine, n-o să ajung. voi merge pe traseul lui radu.

apropro, am o rugăminte. știu că era aici un topic pe care-l tot caut de câteva minute. îmi scapă. voiam să știu dacă în acest moment e sau nu legal să mergi pe drumurile europene cu bicla. dacă știți care-i topicul cu pricina v-aș fi recunoscător. aș vrea să știu cum să reacționez în cazul în care o să am probleme de genul ăsta.

Share this post


Link to post
Share on other sites