4ad 23 Posted May 27, 2011 Am împrumutat bicicleta unui dement care a sărit cu ea. Eu cu 50km/h la vale pe forestier și cu 40km/h la vale pe offroad, pe pietre, nu am reusit să dereglez schimbătorul. El a sărit cu ea pe asfalt și cumva a reușit să-l deregleze. Este vorba despre un Deore XT 2010, cu 10 viteze. Schimba lent pe pinioanele mici și făcea mult zgomot. M-am decis să încerc să-l reglez eu, trebuie să învăț o dată și o dată să fac asta. Am mai făcut în trecut reglaje minore la deraior XT 9 speed când începea să facă gălagie, dar niciodată când nu mai schimba. Ei bine, l-am stricat de tot, altfel n-aș fi postat aici http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif. Am umblat la șurubul de Hi, l-am făcut să schimbe bine pe pinioanele mici, apoi am umblat la cel de Low până l-am făcut să schimbe bine pe pinioanele mari. Din păcate nu mai merge bine pe pinioanele medii, sare câte 2, iar din shifter am doar 8 poziții în loc de 10 http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/huh.gif. Ce să-i fac, cum îl repar. Merci, Quote Share this post Link to post Share on other sites
Seb 368 Posted May 27, 2011 Suruburile respective sunt limite de cursa (din ele reglezi cat de mult se poate apropia derailleur-ul de roata - pe pinionul cel mai mare, respectiv cat de mult se poate departa - pe pinionul cel mai mic). Pentru pinioanle intermediare nu au nici un rol. Acolo conteaza reglajul de tensionare a cablului (de la maneta si de la derailleur - acolo unde exista si la derailleur) - e vorba de butoiasul ala mic care se poate insuruba sau desuruba. E posibil sa fie ceva indoit (urechea de care e prins derailleur-ul de exemplu)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
4ad 23 Posted May 27, 2011 Mie nu-mi pare a fi nimic îndoit, dar nu pot garanta. Așa stiam și eu despre șuruburile respective, deci nu pot înțelege cum de am numai 8 poziții disponibile :blink:. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,497 Posted May 27, 2011 Verifică traseul cablului, să nu fie sărit pe undeva sau gătuit vreun bowden. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Seb 368 Posted May 27, 2011 Mai verifica si daca roata e la loc. Presupun ca ai fi observat daca era rupt sau indoit cadrul, deci excludem ipoteza asta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
4ad 23 Posted May 27, 2011 Cablul e rutat prin cadru, nu pare să fie îndoit sau gâtuit. Roata e la loc și e centrată ca lumea. Quote Share this post Link to post Share on other sites
killer_fan 135 Posted May 27, 2011 Desfa suruburile opritoare la care ai umblat complet si fa o incercare si asa. Daca ai manete schimbatoare trigger nu ar trebui sa iti faci griji pentru extreme. Daca nu merge nici din piulita aia reglabila iti recomand sa desfaci cablul din deraior si sa il repozitionezi, poate o merge asa. Bafta Quote Share this post Link to post Share on other sites
4ad 23 Posted May 28, 2011 Cred că e îndoit totuși :(. Am mai reglat la el și am reușit să-l fac să aibă 9 poziții (din 10) dar la un moment dat, pe la pinioanele intermediare sare 2 pinioane. Uitându-mă la planele pinioane-scripeți, mi se pare că e îndoit un pic. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marius_eugen 93 Posted July 5, 2011 Daca l-ai reglat si la extreme merge ok si ajunge in ambele parti , atunci inseamna ca "pasul" este dereglat si se rezolva prin reglarea cablului . Ar trebui sa te uiti la alt deraior ca al tau sa vezi totusi cat de mult este afectat fizic prin indoire , pentru ca trebuie sa rezolvi si problema asta . Quote Share this post Link to post Share on other sites