Sign in to follow this  
4ad

S-a dereglat deraiorul spate

Recommended Posts

Am împrumutat bicicleta unui dement care a sărit cu ea. Eu cu 50km/h la vale pe forestier și cu 40km/h la vale pe offroad, pe pietre, nu am reusit să dereglez schimbătorul. El a sărit cu ea pe asfalt și cumva a reușit să-l deregleze.

Este vorba despre un Deore XT 2010, cu 10 viteze.

Schimba lent pe pinioanele mici și făcea mult zgomot.

M-am decis să încerc să-l reglez eu, trebuie să învăț o dată și o dată să fac asta. Am mai făcut în trecut reglaje minore la deraior XT 9 speed când începea să facă gălagie, dar niciodată când nu mai schimba.

Ei bine, l-am stricat de tot, altfel n-aș fi postat aici http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif.

Am umblat la șurubul de Hi, l-am făcut să schimbe bine pe pinioanele mici, apoi am umblat la cel de Low până l-am făcut să schimbe bine pe pinioanele mari. Din păcate nu mai merge bine pe pinioanele medii, sare câte 2, iar din shifter am doar 8 poziții în loc de 10 http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/huh.gif.

Ce să-i fac, cum îl repar.

Merci,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suruburile respective sunt limite de cursa (din ele reglezi cat de mult se poate apropia derailleur-ul de roata - pe pinionul cel mai mare, respectiv cat de mult se poate departa - pe pinionul cel mai mic). Pentru pinioanle intermediare nu au nici un rol. Acolo conteaza reglajul de tensionare a cablului (de la maneta si de la derailleur - acolo unde exista si la derailleur) - e vorba de butoiasul ala mic care se poate insuruba sau desuruba.

E posibil sa fie ceva indoit (urechea de care e prins derailleur-ul de exemplu)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie nu-mi pare a fi nimic îndoit, dar nu pot garanta. Așa stiam și eu despre șuruburile respective, deci nu pot înțelege cum de am numai 8 poziții disponibile :blink:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifică traseul cablului, să nu fie sărit pe undeva sau gătuit vreun bowden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai verifica si daca roata e la loc.

Presupun ca ai fi observat daca era rupt sau indoit cadrul, deci excludem ipoteza asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cablul e rutat prin cadru, nu pare să fie îndoit sau gâtuit. Roata e la loc și e centrată ca lumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfa suruburile opritoare la care ai umblat complet si fa o incercare si asa. Daca ai manete schimbatoare trigger nu ar trebui sa iti faci griji pentru extreme.

Daca nu merge nici din piulita aia reglabila iti recomand sa desfaci cablul din deraior si sa il repozitionezi, poate o merge asa.

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că e îndoit totuși :(. Am mai reglat la el și am reușit să-l fac să aibă 9 poziții (din 10) dar la un moment dat, pe la pinioanele intermediare sare 2 pinioane. Uitându-mă la planele pinioane-scripeți, mi se pare că e îndoit un pic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca l-ai reglat si la extreme merge ok si ajunge in ambele parti , atunci inseamna ca "pasul" este dereglat si se rezolva prin reglarea cablului . Ar trebui sa te uiti la alt deraior ca al tau sa vezi totusi cat de mult este afectat fizic prin indoire , pentru ca trebuie sa rezolvi si problema asta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this