stefanhellzone

Vreau sa ma antrenez pentru urcat

Recommended Posts

Nu stiu ce sa zic. Nu m-am gandit oricum sa schimb foaie sau pinion ci mai degraba sa ma mai antrenez. Dupa mine cadenta optima este intre 70 si 80. Pe Sotri am avut sub 70 medie cu siguranta. Sunt pante grele

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu sunt un incepator si nu prea inteleg termeni precum "cadenta, angrenaj, si acele intervale 50-34 etc" poate vrea cineva sa imi explice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ori faci trolling, ori n-ai mai mult de 6 ani :rolleyes:

Apeleaza cu incredere la dictionar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu sunt un incepator si nu prea inteleg termeni precum "cadenta, angrenaj, si acele intervale 50-34 etc" poate vrea cineva sa imi explice

http://www.cptips.com/climb.htm

angrenajul are 1-2-3 foi (sau placi) fiecare avand un numar de dinti.

Un angrenaj de sosea are doua foi, una de 53 si una de 39 (cel mai comun). Unul compact are tot doua foi 50 si 34.

Intervalul gen 11-23, 11-25, 11-28 etc. este un grup de pinioane care numara 7, 8, 9, 10 sau 11 din acestea unde prima cifra este cel mai mic si a doua este cel mai mare.

Cadenta este numarul de rotatii complete ale unui brat al angrenajului pe minut. (Se poate spune la fel si despre celalalt brat :-D deci sa nu inmultesti cu doi)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu sunt un incepator si nu prea inteleg termeni precum "cadenta, angrenaj, si acele intervale 50-34 etc" poate vrea cineva sa imi explice

Incercati la iesirea din Barlad de la UM 01458 sa suiti spre Dealul Cimitirului (sau spre fostul Liceu Pedagogic...acuma M. Eminescu) azi 1 data, maine de 2 ori...etc. Cand il vetzi sui de min.50 de ori pe zi, fara pauze semnificative...probabil suntetzi apt de TransFagarasan ... fara nici un freamat. Edited by moromete

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunteti din Barlad?am inceput sa merg spre Ivesti pe dealurile acelea, este foarte obositor mai ales pe aceste calduri, dar sper sa ma ajute .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai pentru urcat, cea mai buna strategie este sa stai asezat pe sa si sa pedalezi intr-o cadenta relativ ridicata (75-90 de rotatii complete ale pedalierului intr-un minut). Arareori este indicat sa intri „tare” intr-o panta, sa fortezi urcarea sau sa pedalezi in picioare. Unge bine pinioanele mari si foaia mica, sa functioneze bine.

Ajuta foarte mult un ciclo-computer cu cadenta. Merita sa ai o sa buna si pantaloni cu burete (bazon).

Cand abordezi pentru prima oara Transfagarasanul, este important sa fii pregatit si psihic, pentru 4-5 ore de pedalat sustinut, in lupta cu panta care „nu se mai termina”.

In ce priveste masuratul pantelor, eu folosesc Google Earth. Iei altitudinea in punctul de plecare si in cel de sosire. Apoi afli cumva distanta pe sosea intre ele. Imparti diferenta de nivel la distanta de parcurs. In final, imparti la 10 cifra obtinuta si aceea e panta.

Exemplu aproximativ pentru Trans: Cartisoara 500 m alt, Balea Lac 2050 m alt, diferenta de nivel 1550m, dist 29 km; 1550 / 29 = 53. Rezulta panta medie 5,3%.

O mica corectura daca imi este permis. Unge LANTUL bine, nu pinioanele si foaia

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunteti din Barlad?am inceput sa merg spre Ivesti pe dealurile acelea, este foarte obositor mai ales pe aceste calduri, dar sper sa ma ajute .

Nu draga stefanhellzone...

Mi-am petrecut 9 luni din tineretea mea (1975-1976), obligat de un regim de trista amintire inainte de a putea incepe facultatea de Mecanica ...si 2 saptamani dupa terminarea facultatii ca au vrut sa ma faca slt. in rezerva de artilerie.

Succes la antrenamente de catarat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unge LANTUL bine, nu pinioanele si foaia

... foloseste ulei numai in "doze homeopatice" ;) .
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu prea cred ca se stie. Depinde de panta, de vant, de picioarele fiecaruia. Da si tu la pedale pe plat, numara rotatiile intr-un minut. Si apoi incerci sa aproximezi cadenta pe urcari cu cea calculata pe plat in functie de cat de repede simti ca dai din picioare (asa la intuitie). Mult mai simplu e cu un ciclocomputer cu cadenta :).

quote:"Pai depinde de unde incepi, nu?"

Pai din Cartisoara. Abia de-acolo se poate spune ca "incepi sa urci transul" Doar nu incep sa urc transul din Bucuresti?

+ http://ciclism.ro/2010/03/sfaturi-pentru-ciclistii-incepatori-1/

Eu aveam o discutie cu Kimosabe, dar am uitat sa dau quote, pe el il intrebam de ce avea nevoie. Altfel intrebarea chiar ar fi fara sens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca depinde de bulanu` fiecaruia,eu am 53-39 cu 12-27,in zona mea sunt catarari destule si cu inclinatie maricica,cine a fost pe Resita-Anina stie,nu ma obosesc pe acele catarari cu angrenajul asta care e destul de mare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin "bulan" a se intelege picior antrenat,caci bulane avem cu totii,mai mici sau mai mari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astept cu nerabdare sa vad un filmulet facut macar cu mobilul cu user-ul (nu ma mai deranjez sa ma uit cine era) care dadea indicatii cu cadente de 90 pe Valea Fiarelor si-i lua la misto pe cei care au urcat cu 70, sa vad cum o urca el in cadenta aia (90) cu cursiera. Dau o lada de bere instant. De fapt dau o lada de bere la oricine urca Valea Fiarelor pe cursiera echipata normal cu cadenta de 90 medie fara oprire - Contador sa se abtina.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata! Ne-apucam de antrenament. Asa da motivatie. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie nu mi-e rusine: n-am fost inca pe Valea Fiarelor cu cursiera cu pinion de 27, da' cu 25 nu stiu daca reusesc o cadenta de 70, probabil sensibil mai putin. Eu sunt mai varza si am nevoie sa pedalez aproape toata urcarea aia din picioare, asta e, fiecare cat poate.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana si Unchiu' Contador a avut foaie de 36 si pinion de 30 pe Zoncolan.

Si mi se parea ca merge cu 70-80; nicidecum cu 90. Ce sa mai zic de Nibali sau Scarponi. Mergeau cu maxim 70 cadenta si totusi urcau cam la fel(mici diferente) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astept cu nerabdare sa vad un filmulet facut macar cu mobilul cu user-ul (nu ma mai deranjez sa ma uit cine era) care dadea indicatii cu cadente de 90 pe Valea Fiarelor si-i lua la misto pe cei care au urcat cu 70, sa vad cum o urca el in cadenta aia (90) cu cursiera. Dau o lada de bere instant. De fapt dau o lada de bere la oricine urca Valea Fiarelor pe cursiera echipata normal cu cadenta de 90 medie fara oprire - Contador sa se abtina.

De mine e vorba, doar ca eu eram avocatul angrenajului triplu pentru asa ceva, 90 pe compact acolo e pentru zei. Nu i-am luat la misto, doar am intrebat de cadenta, eu fiind mai in largul meu la o cadenta mai mare. Cred ca e o mica neintelgere la mijloc sau poate ai trecut prea repede peste posturile alea si ai retinut distorsionat, eu in niciun caz nu mi-as permite vreo critica de genul misto-ului banuit de tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am avut o cursiera cu triplu atunci si am preferat un xc. Nu cred ca as putea urca toata catararea in picioare ever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai iti zic eu ca pe cursiera se poate DOAR in picioare si nu se pune problema de cadente de 90, ba chiar nici de 70. Chiar si cu angrenaj compact, nu prea ai cum sa pedalezi din sa. De aia e cam stupid sa intrebi ce ai putea sa-i pui la cursiera sa urci in cadenta de 90. Nimic nu poti sa-i pui. Cunosc o gramada de cataratori mult mai buni decat mine si cadenta lor pe urcari de peste 10% nu sare de 70, pentru ca nu are cum efectiv.

Cu MTB-ul, am mai zis, pe sosea e stupid sa pui foaia mica daca vrei sa sustii ideea ca faci sport nu plimbare. Pe Fiare, cu 32/32 pe MTB, tot in picioare se urca, desi te mai poti aseza jos din cand in cand.

Sfatul meu pentru cei care vor sa invete sa urce cu bicicleta este... sa urce cat mai mult. Sa incerce sa nu faca nici o pauza pana sus, sa mearga cu cea mai grea viteza cu care pot tine o cadenta de 60-70 iar la MTB sa nu renunte si sa incerce sa urce toate dealurile alea nenorocite pana cand nu mai pot. Sa gaseasca mereu provocari noi si sa fie perfectionisti, nu automultumiti. Sa revina la dealul ala care i-a obligat sa puna piciorul jos si sa exerseze pana le iese fara pauza. E ca la escalada, unde cei care pica in coarda revin si fac traseul pana le iese fara sa mai pice, la rotpunkt. Si pe MTB, la fel, trebuie sa incerci sa le faci fara oprire.

Si cel mai important sfat pentru performanta pe urcari, din propria mea experienta: in secunda imediat urmatoare momentului in care simti ca dai in gol, schimbi un pinion in jos. Momentele alea de relaxare, daca esti in lupta cu secundele, te fac sa pierzi mult. In loc sa te relaxezi lasand ritmul mai moale, mai bine schimbi din cand in cand pedalatul din sa cu cel in picioare - cand se trece la pedalat in picioare e bine sa se coboare 1-2 pinioane. Ideal e mentinerea unui nivel de efort constant de jos pana sus, impingand mereu treaba la maxim.

Tehnica e de asemenea importanta, mai ales la MTB. Rapoartele unui MTB permit urcarea unor pante pe care geometria bicicletei nu le permite, aceasta rasturnandu-se pe spate. Efectul acesta trebuie contrat prin pedalare in picioare foarte aplecat pe ghidon, pentru a apasa roata fata pe sol si a nu-i permite sa se desprinda.

A, si nu in ultimul rand, nu se poate face nimic din cele de mai sus fara pedale cu prindere automata. Asta e clar.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca urci pe compact cu 27 la ~70, ma gandesc ca la o fooaie mica, de 30 (a treia foaie) si un pinion de 28, nu urci tot la ~70 folosind aceeasi putere right? :) Deci nu e stupid ce intreb. Menioanez ce intrebarea ii era adresata lui Kimosabe si cum al a reusit la 70 cu compact, probabil ca se apropie destul de mult de 90 cu foaie de 30. Anyway, s-a deteriorat topicul asta si nu prea mai are rost sa continuam. Fiecare foloseste ce vrea si la ce cadenta ii place. Initiatorul intreba cum sa se antreneze pentru urcat si eu nu ma pot gandi la solutie mai simpla decat sa urce :) Mai complicat atunci cand n-are ce, cum e in Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am incercat sa ma ridic in picioare si sa pedalez pe niste urcari dar mi se pare ca efortul e mult mai mare decat daca stau in sa.

Intr-adevar trebuie sa te chinui , sa strangi din dinti si sa faci tot posibilul sa urci fara sa te opresti. Cumva corpul, muschii se obisnuiesc cu durerea si a doua oara o sa fie mai usor ;)

@shuy_cg corect ! Ce faci in Bucuresti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca urci pe compact cu 27 la ~70, ma gandesc ca la o fooaie mica, de 30 (a treia foaie) si un pinion de 28, nu urci tot la ~70 folosind aceeasi putere right? :) Deci nu e stupid ce intreb. Menioanez ce intrebarea ii era adresata lui Kimosabe si cum al a reusit la 70 cu compact, probabil ca se apropie destul de mult de 90 cu foaie de 30. Anyway, s-a deteriorat topicul asta si nu prea mai are rost sa continuam. Fiecare foloseste ce vrea si la ce cadenta ii place. Initiatorul intreba cum sa se antreneze pentru urcat si eu nu ma pot gandi la solutie mai simpla decat sa urce :) Mai complicat atunci cand n-are ce, cum e in Bucuresti.

Daca schimbi raportul si pui o foaie mai mica (32 sau 30) si un pinion mai mare (28) evident ca obtii o cadenta mai mare. Eu personal la 90-95 pe urcare consum cam prea multa energie. Undeva intre 70-80 sunt bine. La MTB e cadenta ridicata datorita rapoartelor care permit asta insa apare o lipsa de randament. Cadenta urca dar viteza scade. Te apuca baba cu colaci pana sus. Toate discutiile astea sunt insa doar de facut conversatie daca ai picioare dupa cum spune si Horatiu. Antrenament si mai vedem noi ce pinion, ce foaie, ce bem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chinui trainerul :) plus niste exercitii de forta in sala, dar specifice ciclismului, nu body-building-ului.

Da, mersul in picioare necesita ceva skil ca sa devina destul de eficient. Eu nu sunt inca destul de priceput si pulsul meu este mai mare pentru aceeasi putere dezvoltata, dar ma ajuta la dezmortire, schimbare de ritm si chinuirea adversarilor/urmarirea lor in accelerari. Daca stie careva o rampa mai izolata.. poate aia din capatul parcului Carol, facuta de vreo 50 ori :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am incercat sa ma ridic in picioare si sa pedalez pe niste urcari dar mi se pare ca efortul e mult mai mare decat daca stau in sa.

Intr-adevar trebuie sa te chinui , sa strangi din dinti si sa faci tot posibilul sa urci fara sa te opresti. Cumva corpul, muschii se obisnuiesc cu durerea si a doua oara o sa fie mai usor ;)

@shuy_cg corect ! Ce faci in Bucuresti ?

Uneori pe o catarare grea rebuie neaparat sa te ridici din sea macar pentru 5-6 pedale sa relaxezi putin grupele de muschi folosite pana atunci la greu. Sunt articole despre pedalat pe net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now