polter

Salutare cer un sfat - prima bicicleta SH

Recommended Posts

Salutare la toti ,nu stiu daca am facut post unde trebuie si imi cer scuze pentru eventualele neplaceri.

In urma cu 3 -4 saptamini ,dupa ce am vazut ca s-a umplut orasul de biciclete ,am ajuns la concluzia ca trebuie sa incerc si eu acest sport, singura problema fiind bugetul.

Au urmat cautarile pe net pentru a-mi face o idee despre preturi si aici a rezultat un mare semn de intrebare: "de ce costa atit de mult unele biciclete ,avind chiar preturi de mii de euro?".Raspunsul a venit atunci cind am dat de forumuri de specialitate unde am incercat sa culeg si eu citeva informatii.

Dupa ce am privit cu atentie aria ce era destinata celor ce vor sa achizitioneze, va spun sincer ca toate visele mele de a avea o bicicleta au fost spulberate ,deoarece acolo am vazut ca in bugetele de 400-600 lei nu prea aveai ce alege .

Ca sa intelegeti de ce visul era spulberat, pot spune sincer ca mai mult de 150 lei nu am avut pentru achizitie ,desigur el era destinat pentru ceva sh dar si asa first bike sau dhs erau mai scumpe .Ultima mea bicicleta a fost acum 13 ani si am apucat sa ma bucur de ea mai putin de 1 luna,asa ca mari pretentii nu aveam.

In urma cu 3 zile mi-am luat inima-n dinti si am intrat pe ocazii.ro cu gandul ca poate am noroc de ceva ce sa tina 3-4 luni si iar am ajuns la concluzia ca pentru Bucuresti nu sunt decit 3 bucati in pretul de 150-200 lei, doua dintre ele erau cu suspensii full la "180 lei si una singura la 150.

Mare suparare dar din cele 3 modele am luat-o exact pe cea mai urita,am vorbit cu omu' la telefon a spus ca o ok numai ca nu a folosit-o 2 ani .

Foarte suparat ca nu am avut de unde alege ma indrep spre locatia stabilita cu gandul ca o sa dau pe un morman de fiare 150 lei ,nu am apreciat bine timpul si am ajuns ceva mai devreme, dau telefon si baiatul imi spune ca in 5 minute ajunge si el. Va spun sincer cind am vazut ca vine pe ea m-a cuprins o bucurie enorma. Totusi, bicicleta nu arata foarte bine . Am urcat pe ea sa vad cum merge ,desi bicicleta arata destul de rau (murdara ,abtipildurile sterse ,cauciucul din spate avea o galma). Sincer va spun ca m-am bucurat ca un copil mic care asteapta cadoul de craciun si am batut palma .

Am mers pe ea pana acasa 2 oameni, eu si pretena mea pe cadru o mare parte din drum, deci am zis ca e ok cit timp a suportat mai bine de 100 kg . Dupa ce am ajuns acasa, am hotarat totusi sa fac o inspectiie mai amanuntita ,nu vroiam sa ma joc cu sanatatea mea in trafic.

Dupa mai bine de 20 de minute ,timp in care am studiat foi,pinioane,lant,cadrul sa nu fie fisurat sau sudat ,am gasit o serie pe ea si pe unul din abtibilduri scria "neuzer".

Am fost ieri la un "mester" ce face service si am dat 50 lei sa schimbe foile (una din ele era curbata),a uns-o acolo la pedale (a scos axul si a pus niste bile de rulment,a dat cu vaselina),a umblat la spite si la frane, la roata din spate ce avea un joc micut, acum e fixa (din pacate cea din fata inca are joc ,si el nu s-a uitat la ea).

Acum Intrebarea mea este daca pot face cu un buget de 100 de lei ceva din aceasta bicicleta ?

Nu prea schimba foile, doar cea mica si mijlocie merg mai usor + ca scoate un sunet urat cand incerc sa schimb (exemplu foaie mare si pinion mare.

Va rog sa nu radeti de mine ca incerc sa fac din "nimic " ceva bun ....daca aveam un buget mai mare ma uitam la altceva,am intrat aici deoarece am prins si eu gustul acestui sport si vreau sa cer parerea unor oameni ce au mai multa experienta ca mine pentru a putea macar sa invat despre el(desi sper sa ma pot bucura macar cateva luni si de plimbari cu bicicleta)

Imi cer scuze pentru eventualele greseli de gramatita este ora 3.30 si pe linga oboseala am si o mare durere la picioare ,am pedalat ca nebunu continu de cind am luat "trabantul meu",oricum in parc sincer la ce firme vad a mea este chiar trabant .

Am atasat o poza pentru a vedea forma cadrului ,(poza a trimis-o un prieten care a ajuns la concluzia ca bicicleta a fost un Matrix Neuzer desi eu cred ca se inseala deoarece asta am eu este gri, si are rotiile rotile fara acea dunga rosie si manetelee de schimbator arata diferit ,singurele lucruri identice sunt : schimbatorul acela de la pinioane , foile,cadrul )

post-10608-0-13646200-1307493567_thumb.jpg

Edited by vera
mici modificari de forma, continut si stil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si bun venit printre noi! :)

Nu rade nimeni de tine, stai linistit, si daca rade, atunci n-are minte. Stii vorba aia cu haina care nu-l face pe om.

Prima chestie pe care ti-o zic e ca se recomanda sa eviti combinatiile de foaie mare + pinion mare si foaie mica + pinion mic. Astea sunt situatii in care oricum nu prea are sens sa mergi (foaia mare o folosesti cand vrei raport de transmisie mare, iar pinionul mare atunci cand vrei raport de transmisie mic, deci... nu-si prea are sensul; idem invers). Iar in combinatiile astea doua, lantul sta oblic fata de cadru, si freaca patina schimbatorului de pe fata, de acolo si sunetul urat. Deci nu te speria, doar incearca sa folosesti combinatii de foi si pinioane care tin lantul cat mai aproape de paralel cu cadrul.

Ca schimbatorul fata nu schimba, e posibil sa fie vorba de reglaj, care nu e complicat. Dar e posibil si sa fie vreun defect sau chiar calitatea indoielnica a schimbatorului.

In 100 de lei nu stiu ce poti face, dar depinde si de ce are bicicleta nevoie. Daca vrei, cand am timp, poate prin weekend, dam o tura s-o vad si eu si mai reglam de prin ea. :)

Profit de ocazie si adresez un mesaj celor care vor scrie dupa mine: mi-ar placea sa vad ca posteaza oameni care stiu ce-nseamna sa ai nevoie de ajutor si sa-l si primesti. Raspunsurile de genul "eu tocmai mi-am luat furca de 2000 de euro, tu ce vrei sa faci cu 1 milion?" nu prea-si au rostul. Omul si-a luat o bicicleta cu ce a putut si cauta sfaturi si ajutor, nu sa stie cat ati dat voi pe frana voastra hidraulica pe disc. Imi pare rau daca ofensez pe cineva, dar vad din ce in ce mai multi de pe forumul asta cum se blazeaza cand vad biciclete la o valoare mai mica decat cea a bicicletelor lor. In concluzie, hai sa-l ajutam pe om sa-si faca treaba. :)

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspuns,sper ca in timp sa ma indrept si eu spre un bike mai bun,dar deocamdata eu cred ca face fata si asta .Inca invat sa merg ,am ceva probleme la frinare ,ieri era sa pic in cap deoarece frina pe fata e mult mai strinsa si cum eu sunt incepator am momente cind ma panichez si string tare de frina cind vin masini cu viteza sau pietoni ce .Ma bucur oricum ca am frinele bune .Ieri am mers putin pe Lipscani,pe stradutele ce sunt in reparatie si pot spune ca la acele denivelari ,prin gropi si nisip sau pietris aveam o senzatie diferita si placuta ,parca bicicleta se comporta mai bine decit pe asfalt .Ce trebuie sa iau urgent este un stop in spate (cred ca i zice ochi de pisica),un antifurt si un far pentru noapte.

Cadrul se prezinta foarte bine pina acum tinind cont ca am luat foarte multe gropi si borduri ( nu stiu cum sa ridic fata la borduri ,am vazut la multi ca trag de coarne insa eu ma dezechilibrez daca incer ,am incercat ieri de 7-8 ori si era sa ma duc pe burta).

Imi pare rau ca am schimbat foile si bratul de tine pedalele ,acum arata ca o chinezarie si parca nu e asa de solid ,poate era mai bine sa indrept cumva foaia curbata.

Seria de pe cadru este GM20826554 in caz ca are importanta.

Referitor la weekend as fi foarte bucuros daca ai avea timp... ,nu am cu cine sa discut de biciclete ,sa cer un sfat ....in general eu ma duc in parc la izvor cu ea ma si mai merg pe potecile cu pietris (are ceva se descentreaza?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ti-ai raspuns singur la intrebarea cu suta de LEI. O lumina pe spate este neaparat necesara si o casca as spune eu. Incearca sa mergi in decathlon, acolo au o oferta mai mare de produse si mai ieftine si mai scumpe. Sa ai mare grija cu anvelopele, sunt foarte importante, nu trebuie sa aiba galme, crapaturi sau sa fie foarte tocite. La faza cu bordurile, te vei obisnui sa le urci, stai linistit. Sa nu cumva sa umbli la frana care spui sa este "prea stransa" asta inseamna ca functioneaza, mai degraba te obisnuiesti tu cu ea. De asemenea nu cred ca se vor descentra rotile daca mergi pe aleile de pietris. Si daca se descentreaza le centrezi la loc, nu-i problema. Incearca sa te duci la Ionut in Crangasi la DK Bike, pentru omul ala nu conteaza ce bicla ai, de 1 sau de 1000 de EURO ii trateaza pe toti cu acelasi respect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am inteles cat ai dat pana la urma pe ea , dar arata foarte bine . Eu as incepe cu un far + stop + catadioptri , cam 50 ron . Daca anvelopele mai merg , cu siguranta as schimba camerele , cu unele noi si usoare de la Maxxis ( 125 gr. ) ( 22 ron x 2 ) , iar pe cele vechi le-as tine de rezerva . Asa nu se va desumfla prea des si nu vei avea nici surprize neplacute la drum lung . Din ce mai ramane , as lua un ulei decent de lant , cam 12 ron , din Hervis , eu il am de peste 1 an si abia e jumate . Daca intre timp mai faci rost de bani , macar o pereche de manusi , pentru ca orice grip vei avea , bataturi tot faci fara manusi , cam 20 - 25 ron .

Casca , ochelari , bidoane , chei , buzunare pentru bicla ... vin pe parcurs in maxim o luna , sunt necesare , dar pot astepta .

O revizie totala tot trebuie sa-i faci si daca reusesti , cand schimbi camerele , echilibrezi si rotile si eventual ungi si strangi si butucii .

Ca trebuei sa o cureti bine , sa o scoti la lumina , sa vezi uzura lantului , sa te gandesti daca poti merge ok pe saua respectiva , daca pedalele mai merg cateva luni pana iti iei ce-ti place tie ... asta e altceva .

Daca esti pasionat si iti face placere sa folosesti bicla , vei gasi si bani si timp sa-i acorzi atentie . Ai grija sa nu devina prietena geloasa ! :D Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare dreptate ai cu prietena marius_eugen,deja se simte lipsa mea pe acasa in fiecare seara,profit de tot timpul disponibil pentru o plimbare ,azi de la ora 9-pina la 12;30 am fost numai pe drum.Bicicleta a costat 150 lei + 50 lei revizie la un nene pe ferentari care se ocupa de biciclete.Poza pusa de mine este informativa ,am specificat ca are alta culoare si piesele nu mai sunt originale pe ea dar cadrul si roata fata se prezinta bine ,roata spate a centratot mesteru ,a bagat ceva vaselina la pedale acolo la o tija si a pus niste bile,nu stiu daca ajuta ce a facut el dar sunt multumit pentru cei 200 lei consumati ,frinele tin destul de bine ...azi au fost puse la incercare in trafic si solicitate la maxim (am fost ceva mai grabit ) .Schimbatorul spate merge bine inafara de pinionul mic ,a zis mesteru ca sunt uzate pinioanele si a blocato el (nu stiu cum e faza cu blocatu cert e ca nu mai coboara pe ea lantul).Cauciucul pe spate trebuie schimbat dar nu stiu cum si cit costa unul nou .(desi nu e tocit are o gilma si nu stiu daca se poate repara.)Oricum eu nu am scule sa umblu la ea,totusi azi am fost incintat ca am putut sta de vorba cu un biciclist care a admirat bicicleta spunand :"imi place mult ca are cadru solid si clasic ,e foarte rezistenta ,totusi m-a sfatuit sa merg la un service Decaton ,sau ceva de genu pentru a fi curatat si lubrifiata si centrat la schimbatorul de la foi ....(nu retin numele la piesa),el avea o bicicleta unde scria pe toate componetele shimano xt cred ,foarte frumoasa,am mers impreuna o bucata buna de drum .Mi-a spus sa nu-mi fie rusine ca este un cadru clasic si ca merita bani daca acord putina atentie .

Scuze pentru greseli inca nu am invatat numele de fabrica la componente si incerc sa explic mai batrineste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informatii noi :

Pe schimbatoare sus la coarne si la foi + pinioane scrie sunrun advanced (probabil e ceva din obor ) ,pe cercul de la spite neuzer ,restul de actipilde au fost date jos ca erau sgiriate dar tot neuzer scria ,cauciucul spate ce trebuie schimbat scrie Romvelo 2.5 bar(made in romania ,asta clar ceva mai rau decit chinezii) iar pe fata made by iRC 50 psi.

Scuze nu am putut da edit..

Nu inteleg de ce pozele se vad asa cu o calitate mult mai slaba si pe tot ecranul?

post-10608-0-78980300-1307529815_thumb.jpg

post-10608-0-02433300-1307529830_thumb.jpg

post-10608-0-20624100-1307529839_thumb.jpg

post-10608-0-67747800-1307529856_thumb.jpg

post-10608-0-60743200-1307529890_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi bine daca ai reusi sa o cantaresti , eu nu sunt prea convins ca acel cadru este de marca . Oricum cantereste-o si vezi apoi cum vei sta pe viitor cu banii . Trebuie schimbate ambele anvelope si camerele daca vrei ceva sigur pentru oras , conteaza f mult la aderenta si franare .

Daca bicla nu este cu mult peste 14 kg in stare aceasta ( nu are suspensie pe fata ... ) , merita sa investesti bani in ea si sa o faci mai performanta , altfel , trage de ea cat poti , o vinzi cu vre-o 3 - 3,3 mil si iei alta la anul .

In afara de cadru mie nu imi place nimic la ea , iar acel cadru iti dai seama daca e de calitate cand o cantaresti si in timp la cum se comporta . Componentele de pe ea sunt cele mai ieftine si trebuie sa ai mare grija si sa nu te increzi in ea .

Schimbatorul de pe spate probabil ca avea joc mare si de asta ti l-a blocat mai "devreme" sa nu coboare pe ultimul pinion . Orice vei schimba ca piese pe ea , cauta Shimano , spre generatia Deore . Poti sa iei si SH , chiar de pe acest forum , dar trebuie sa functioneze perfect , altfel nu are rost . Mai bine iei ceva de genul Deore - LX decat porcarii chinezesti noi .

Anvelope gasesti de la 25-30 ron , dar cauta ceva pt. drumurile tale , adica oras sau treking , daca nu ai nevoie de munte ( ca e clar ca nu e de munte ) nu lua anvelope cu crampoane , pt ca sunt grele si te ingreuneaza mult la mers , ceva city ar fi ok .

Astept un rezultat la cantar !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca nu e de calitate dar eu nu stiu sa merg pe munte ,traseu accidentat si cred ca in mai putin de 10 metri as ajunge la urgente,ea este pentru oras oricum daca invat sa merg si eu ceva mai bine o sa incerc sa string un buget in timp pentru una de firma si mai de calitate ,iar la componente sh nu ma pricep mai mult ca sigur ca voi primi teapa .Poate in timp o sa intilnesc si eu biciclisti ce se pricep mai mult ca mine si o sa invat ceva de la ei.

1.Sa inteleg ca pedalatul greu se datoreaza si cauciucurilor ce sunt ceva mai late fata de ce am vazut eu prin oras?

2.Nu cred ca reusesc sa o vind cu mai mult decit am dat pe ea desi as fi foarte multumit sa-mi amortizez investitia facuta de 50 lei la service.

3 Este destul de grea si nu am cintar in casa ,incerc sa vad prin oras daca am noroc

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. DA . Conteaza mult profilul lor , latimea si greutatea . Pentru oras , ca incepator ti-ar trebui ceva cu profil V pe banda de rulare ( pentru eliminarea apei in caz de ploaie ) si ceva crampoane mici DOAR pe margine , in caz de curbe , gropi , greutate si rezistenta pe margine . Ca latime nu ar trebui mai lat de 1,75 , maxim 1,9 , dar ceva calitativ , iar ca greutatea nu are de ce sa depaseasca 700 gr./bucata anvelopa .

2. reusesti , dar daca o folosesti numai in oras si iti este buna ca marime a cadrului si ca pozitie ... nu cred ca are rost 1-2 ani . Abia mai inveti cate ceva in timp , te intaresti ca musculatura si ca rezistenta .

3. nu te apuca sa investesti in ea daca este foarte grea ( peste 16,5 kg ) . Nu te gandi la 50 ron ... pana la urma multe sporturi practicate cateva minute si chiar secunde costa mult mai mult , iar bicla o poti considera si ca o investitie .

Nu uita ca , oricat de oribil arata , se gaseste cineva care sa vrea sa o fure , deci ai grija de ea unde o lasi , indiferent daca o legi !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru informatii,sa sti ca apreciez orice sfat si oricum dupa prea mult sendetarism eu zic chiar daca nu fac performanta macar fac corpul mai sanatos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci omul vrea sa mearga cateva luni cu ea (cat tine caldura), sa se bucure de pedalat si sa faca nitel sport si tu ii zici sa o cantareasca??? Asa iti dai tu seama de marca bicicletei? Si pana la urma ce conteaza marca? Iti trebuie Commencal sau SantaCruz sa mergi prin parc??? Citeste te rog postul nr 2 spre sfarsit... Polter eu iti recomand doar sa mergi cu bicicleta si cu milionul la Ion in crangasi si sa-l rogi sa iti zica ce este imperios necesar sa schimbi. Eu cred ca doar cauciucul spate deocamdata si ceva reglaje la schimbatoare. Apropo, un schimbator Shimano Tourney este pe la 20 de lei si la ce faci tu cu bicicleta este absolut genial, ca d'aia il face Shimano de atatia ani, pt agrement. Pe forumul asta doar 5 la suta din cei inregistrati aici te pot ajuta. Restul sunt echivalentul BMW-istilor in biciclete. Se uita doar la marca si la gramaj si culoarea cea mai tare sa rupa gura in parc! Mergi frumusel la Ion in Crangasi (e cel mai omenos) sau la orice mecanic vrei tu, cu milionul, si te rezolva. Nu uita sa iti iei lumini cel putin pe spate! Bafta!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult Odden Imagine postată pentru sfaturi ,azi am fost la o mica plimbare "Six O'clock - Bucuresti - Intalnirea Zilnica De Pedalat " ,bika a fost ok ,am luat si o mica cazatura ,inca functioneaza ,nu a sarit nimic din ea ....am vazut si eu azi biciclete foarte bune si este clar ca in timp va trebui schimbata cu ceva mai decent ,acum ramine sa sa schimb cauciucurile cu unele mai subtiri ,apoi sa vad daca va merge ceva mai usor la pedalat .Deocamdata ma declar multumit.

Urmeaza si alte plimbari de genu ,oricum nu renunt la Six O'clock - Bucuresti numai ca trebuie o conditie fizica mult mai buna decit am acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odden am mai citit cateva posturi de-ale tale si tot flame-uri sunt ... Mi-am exprimat opinia si gata . Nu m-am referit la nici o marca , eu eram doar curios de greutate si atat . Daca bicicleta e mai grea "decat prevede legea" , nu are rost sa-l sfatuiesc pe om sa bage bani in ea si apoi sa fie dezamagit , ci sa o foloseasca asa cum este si apoi sa o schimbe cu una mai buna .

Pana la urma nu inteleg care este problema ta , ca eu imi spun parerea in topicul omului , pana la urma nu i-am spus sa o arunce si sa dea mii de euro pe alta , ci din contra . Fiecare stie ce bani are si ce doreste de la hobby-urile lui si nu esti tu in masura sa-i critici pe toti , ca de ce au bagat bani in bicle si ca se plimba cu ele prin parc , este placerea si dreptul fiecaruia .

Imi cer scuze fata de Polter , ca am fost mai off-topic , o zi buna tuturor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu te astepti sa-ti raspund?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia uite, mestere, ce sfaturi bune iti dau baietii!... Te felicita, te invata una, alta... Printre altele (care?), macar ai invatat sa nu fii ca ei.

Nu v-ati putut abtine, nu? Gata, mie mi-e clar. Romanul, pana nu se simte superior, nu poate sa doarma. As gasi o gramada sa va spun, dar n-are sens. Ma rezum la "Condoleante, natiune"...

Chiar ma bucur ca esti multumit. Treaba cu cauciucurile eu inca n-am facut-o (slick-uri, si mai subtiri), dar aud si citesc peste tot ca se simte clar diferenta. O s-o fac si pe-asta pana la urma, mai ales ca gasesti ieftin cauciucuri. Ideal (si de fapt cum ar trebui facut) e sa ai 2 seturi de roti, 1 cu slick-uri de sosea si 1 cu crampoanele de off-road, in functie de unde ai chef sa te plimbi in ziua aia, ca sa nu stai 30 de minute sa schimbi cauciucurile intre ele. Dar asta presupune inca un set de butuci, spite, caseta de pinioane si alte cateva, asa ca ajungi la prea mult.

La intalnirea celebra de la 6 seara as vrea sa ajung si eu intr-o zi, dar pana acum n-am reusit. Locuiesc la 10 km de Bucuresti, si cand vin acasa la 4:30 de la serviciu... Fix de caldura Bucuresti-ului imi arde. :D Dar o sa vin pana la urma. Aseara pe unde v-ati plimbat? Cum a fost? Pe cine ai cunoscut pe-acolo?

Nici eu n-am bicicleta de mult timp, dar in ultima vreme m-a prins damblaua si am invatat destul de repede multe chestii utile. Sunt genul care prefera sa mestereasca acasa decat sa mearga la mecanic. Nu doar de economie, ba mai mult din placere. Asa ca nu ma pricep ca un mecanic adevarat, dar ma duce capul la destule. Deci daca mai ai probleme, intrebari, nu te sfii si intreaba-ma, daca stiu, iti raspund. Legat de ceilalti membri de pe forum, e un tip aici care mi-a facut o impresie buna si cu care chiar mi-ar placea sa port o discutie. hcampian are user-ul (Horatiu, sper ca nu te superi :D). Se vede ca se pricepe bine si stie multe lucruri utile, si nu in ultimul rand, nu e ca altii. :) Din posturile lui am invatat multe.

N-am uitat de weekend. Daca am timp, ne vedem si vorbim. :)

Multa bafta si drum intins!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am fost in Cringasi la domnul Ion ,am schimbat cauciucul spate si merge mult mai fin bicicleta ,din pacate nu sa ocupat el de ea ci un baietel ....oricum am vazut ce inseamna pe pielea mea sa te duci la lume sa faca o lucrare fortindute sa cumperi "alceva mai bun".

Operatiunea a fost rapida ,aveam 50 lei diponibili azi pentru ea dar socoteala nu e tot aia de acasa tigari + suc + altele am secat de 90 lei si ma gindesc ca mai bine ma ocupam eu de tot .

Am vrut sa centrez rotile ..."nu e timp ramine pe alta data",dupa schimbare cauciuc desi unul din saboti tot mai atingea la roata (am unblat eu la el ) ,era ok mergea acum nu mai am frina mai deloc pe spate si roata e infrinata.Pe roata din fata aveam un mic joc ,dar frinele erau tepene ,dupa ce a strins roata (el stie ce a facut ...) joc nu mai are dar : a trebuit sa umble la frine ca atingea saboti rau ....deci a descentrat-o sau cum i zice cind o pui gresit acolo la piulite (nu vb de spite ) s-a preferat sa se umble la frina decit la surub,merge in sururi ,inainte mergea lin ,o roteam cu mina si dura enorm sa se opreasca ...acum merge 3 /4 si un sfert parca o opreste ceva la o rotire completa ,iar da drumu si tot asa (mai scoate si sunet urit la viteza mare ).

Iam zis la baiat sa stinga surubu din capatu furci mai bine daca poate ,eu am o cheie hexagon mai tocita si nu pot ,el a strins alceva ( o piulita unde se imbina furca si cadru ...a trins pina a plesnit (a scuze si nam alta de schimb ).Bun ma duc in piata dau 7 lei pe un set de tot kk i dau piulita ,stringe iar pina da filetu peste cap ...acum am o piulita proasta de metal (asta e de fier ...cea a bicicletei era mai usoara dar casabil ,nu stiu materialu dar oricum mai bun decit ce am luat eu) si ce crezi pe la romana era sa dea autobuzul peste mine ,am luat o gura de canal cu viteza si m-am trezit cu roata in stinga si coarnele in dreapta .

Singuru lucru cu care m-am ales este un suport pentru sticla de aluminiu 10 lei ....si un stop pe spate din piata 8 lei cu tot cu baterii.

Acum rog pe cineva daca are piulita pentru furca de otel ...mai calitativa (platesc dar nu exagerat) ....cred ca este ultimul meu post pe acest treath .

Am crezut ca daca explici la om ca esti mai nepriceput si mai sarac te intelege la mine a fost reversu (am ajuns la 150 lei bagati in ea si nu se vede nimic ....s-a tot umblat la spite si mai stiu eu ce si merge mai rau .Eu zic ca ajungeau de :cauciuc + centrat + suport sticla + strinsa la suruburi,dar la mine se pare ca nu se poate face aceste operatiuni e prea distrusa ....sunt suparat rau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am fost in Cringasi la domnul Ion ,am schimbat cauciucul spate si merge mult mai fin bicicleta ,din pacate nu sa ocupat el de ea ci un baietel ....oricum am vazut ce inseamna pe pielea mea sa te duci la lume sa faca o lucrare fortindute sa cumperi "alceva mai bun".

Operatiunea a fost rapida ,aveam 50 lei diponibili azi pentru ea dar socoteala nu e tot aia de acasa tigari + suc + altele am secat de 90 lei si ma gindesc ca mai bine ma ocupam eu de tot .

Am vrut sa centrez rotile ..."nu e timp ramine pe alta data",dupa schimbare cauciuc desi unul din saboti tot mai atingea la roata (am unblat eu la el ) ,era ok mergea acum nu mai am frina mai deloc pe spate si roata e infrinata.Pe roata din fata aveam un mic joc ,dar frinele erau tepene ,dupa ce a strins roata (el stie ce a facut ...) joc nu mai are dar : a trebuit sa umble la frine ca atingea saboti rau ....deci a descentrat-o sau cum i zice cind o pui gresit acolo la piulite (nu vb de spite ) s-a preferat sa se umble la frina decit la surub,merge in sururi ,inainte mergea lin ,o roteam cu mina si dura enorm sa se opreasca ...acum merge 3 /4 si un sfert parca o opreste ceva la o rotire completa ,iar da drumu si tot asa (mai scoate si sunet urit la viteza mare ).

Iam zis la baiat sa stinga surubu din capatu furci mai bine daca poate ,eu am o cheie hexagon mai tocita si nu pot ,el a strins alceva ( o piulita unde se imbina furca si cadru ...a trins pina a plesnit (a scuze si nam alta de schimb ).Bun ma duc in piata dau 7 lei pe un set de tot kk i dau piulita ,stringe iar pina da filetu peste cap ...acum am o piulita proasta de metal (asta e de fier ...cea a bicicletei era mai usoara dar casabil ,nu stiu materialu dar oricum mai bun decit ce am luat eu) si ce crezi pe la romana era sa dea autobuzul peste mine ,am luat o gura de canal cu viteza si m-am trezit cu roata in stinga si coarnele in dreapta .

Singuru lucru cu care m-am ales este un suport pentru sticla de aluminiu 10 lei ....si un stop pe spate din piata 8 lei cu tot cu baterii.

Acum rog pe cineva daca are piulita pentru furca de otel ...mai calitativa (platesc dar nu exagerat) ....cred ca este ultimul meu post pe acest treath .

Am crezut ca daca explici la om ca esti mai nepriceput si mai sarac te intelege la mine a fost reversu (am ajuns la 150 lei bagati in ea si nu se vede nimic ....s-a tot umblat la spite si mai stiu eu ce si merge mai rau .Eu zic ca ajungeau de :cauciuc + centrat + suport sticla + strinsa la suruburi,dar la mine se pare ca nu se poate face aceste operatiuni e prea distrusa ....sunt suparat rau .

Asa ca idee poate ultimul coment oricum ma stept sa-mi sara lumea in cap ; am luat un stop din piata ,mam chinuit sa'l montez cu mina .....eram vazut cum executam operatiunea ,m - am gindit ca se ofera la imprumutat surubelnita 30 secunde (eu stringeam cu cheia de la apartament) .Am lasat 5 lei bonus si am plecat cu stopul atirnind de bicicleta si balanganinduse de parca era legat cu ata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. reglarea franelor se poate face singur , dar cu scule si rabdare .

2. centrarea rotilor trebuia sa o faci inainte sa pui cauciucul nou , asa cum ti-am spus . Daca nu se putea , veneai alta data si faceai si butucul si centratul si cauciucul si verificai si camera ;

3. centrarea rotii o poti face si singur , nu e problema , dar trebui sa ai cateva chei sau schimbi strangerea pe quick-release-uri si termini cu cheile pentru umblatul la roti ( 10-15 ron )

La Ion este ok , dar dai un telefon mai intai , vezi cand este liber si apoi te duci . Si eu pateam din astea si apoi ma enervam pana ajungeam casa si mi-o reglam singur . NU se poate sa lucreze doar el in tot magazinul , cam toti stiu meserie , dar trebuie sa-i freci putin pana esti multumit , ca pana la urma platesti serviciul .

Imi pare rau ca ti-au lasat o asa impresie , stiu cum e , dar trebuie sa fii optimist si sa nu pierzi scopul tau din ochi . Daca ajungi prin Drumul Taberei , te pot ajuta sa reglezi franele si ne uitam si la ea sa vedem cam in ce stare este , desi nu stiu cum va fi vremea zilele urmatoarele . Bafta si ramai optimist !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru incurajari dar, nu eu am strins pina a cedat piulita , de ce trebuie sa te tii de capu unui om sa faca lucru cum trebuie daca tot dai bani (doar nu lucra pe gratis ...), nu mai avea de lucru doar s-a bagat la masa si nu am fost invitat mai tirziu doar in alta zii (oricum nu mai merg acolo ...omu face bike ,dar nu ce am eu ci doar alea scumpe si bune ) ,putea totusi sa spuna si el ca se face intai centrarea ,apoi cauciucul (aici adaug :la cerc vad descentrarea in functie de un punct fix ...am legat o sirma la ceva mm de cerc ,si cauciucul face mai rau ca cercu ....zici cai oval),nu pling dupa 30 lei ci doar dupa timpu pierdut.

1.O sa fac acasa eu singur toate operatiunile atit cit stiu ,macar am o scuza daca nu iese bine.

2.Daca aveam scule centram saboti singur (am scule doar pentru depanare hardware pc,Cleste Sertizare Mufe RJ-45 ,sfic,cablu cat5,etc)

3.Ce este de zis la faza cu stopul pe spate unde la 15 cm de mine era pustiu cu surubelnita uitinduse la mine cum string la el cu cheia de la iala?

4.azi am avut si alte belele si sunt mai agresiv la cuvinte si gindire ,miine poate e o zi mai buna

5.Cum vine asta ?: schimb cauciuc ,ramin fara frine ( nu erau bune inainte dar dupa nu mai erau deloc)

6.poate am fost antipatic si nu ia placut fata mea (nu am vorbit mai mult decit trebuie...)

7.Trebuie sa intelegi ca unu cu traban la un service e tratad diferit fata de un proprietar de Mercedes (probat in realitate cind "ai mei"=tata,mama-nu prieteni ,au dus la reparat Passat-ul si loganul (cu loganu era si imbracat mai lejer ce-i drept ----la luat de la usa "salut tu esti ala cu aia rosie?" :)

-----nu au fost cu amindoua in acelasi timp.-------

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai , sincer , la Ion exact ce spui tu nu se intampla . Multi vin cu bicle slabe , dar cat timp pretul este la fel ... nu intereseaza pe nimeni ce pret are bicla . Eu daca-i spun sa-mi faca aerisire la hidraulice imi spune ca nu are lichid , daca-i spun sa-mi curete furca , la fel , nu are ulei ... deci nivelul de service la ei nu este foarte ridicat si tocmai de asta ar fi trebuit sa iasa ok la bicla ta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe domnul Ion nu-l cunosc ,si nu el s-a ocupat de ea ,deci nimic de zis ....si chiar mi-a lasat o impresie buna ca om dupa citeva cuvinte schimbate.Pustiu ala a lucrat ca-n cur .....fie oricum,nu-mi pot da cu parerea de bike dupa o saptamina de mers ci doar de lucruri elementare (coarnele aliniate ,frina sa tina ,roata sa fie ochiometric ok .... ca sa nu sar la viteza mare:),in rest nu am pretentii ,stiu ca este ieftina dar am alte prioritati acum.

Uitasem ..Ion...s-a uitat la ea si a spus : ca e Neuzer ,roata fata e originala ,spate cauciucul era schimbat cu unul mult mai slab,maneta frina dreapta de de obor (mi-a dat de inteles) ,cadru otel,si pustiul a zis ca are in jur de 13-14 kg cu tot pe ea (a cintarit el la brand :) )

Am spalat bicicleta in cada cu dusu ,are ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuuuu!... Nuuuuuuuuu!.... Nuuuuu trebuia sa pui dusu' pe eaaaaaaa... Ca te prinde o ploaie, e una, da' sa pui dusu' sau furtunu' pe ea... Iti intra apa la butuci, la pedalier... Cum mai scoti acum apa din camasile cablurilor de la frane, de la schimbatoare?... Of, mama. Nu stiu, asta-mi pare ceva gen apocalipsa. :D

In concluzie, jetul de apa nu e bun. O stergi cu o carpa umeda, lavete, chestii de-astea. Uite, de exemplu, azi am fost la service cu a mea, de ce crezi? Dupa vreo 2 ore de off-road, prafu' strat pe ea, zic hai s-o curat. Laveta umeda, am sters-o frumos pe toata, si ca sa fie treaba completa, m-am apucat sa-mi curat lantul si sa-l ung. Si zic daca tot o curat, hai sa frecam nitel si pinioanele, ca sa fie treaba treaba. Dau cu dregresant si pe pinioane (cu roata aplecata, ca sa nu intre degresant si in butuc). Aiurea. O montez la loc, dau pedale, si sa vezi ce clinchet frumos iesea din butuc. Il sun pe baiat (Ionut, de la Foisor, il stiti?), ii povestesc treaba... Concluzia? M-a mancat in dos ca pe Zambilica. Cand a desfacut Ion butucul, era o curatenie acolo de zici ca nici din fabrica nu iesisera piesele asa stralucitoare. Vaselina - ioc. Am scos-o eu pe toata cu degresantul. :D (Bun al dracu', apropo...) Si uite-asa, din exces de zel, am incasat-o number one.

Ce trebuie sa inveti tu de aici (ca eu am invatat deja): sters cadrul de praf/noroi/mizerii, dai cu grija pe la imbinari, mai bagi carpa cu unghia, dat nitel cu carpa uscata pe lant ca sa iei mizeriile (nu mai mult, ca iei uleiul, sau dai cu degresant CU GRIJA pe el, si il ungi imediat dupa aceea, musai cu ulei special, vreo 30 de lei), si cam aia-i tot. Nici vorba dus sau furtun pe ea. Ce e in plus se face o data la 3-4 luni sau chiar mai mult, si cu grija si produse de intretinere speciale. Cum ar fi sa stai sa desfaci schimbatoarele o data la 3-4 zile?

De Ion din Crangasi am auzit de toate. Multe bune, multe rele. Nu-l cunosc, deci habar n-am care-i treaba. Dar de obicei acord beneficiul indoielii: o fi fost omu' obosit sau nervos azi, poate are si el problemele lui. Evident, asta nu scuza nimic, mai ales daca se repeta. Eu am luat bicicleta de la Ion de la Foisor, si doar la el merg cu ea. Azi cred ca am fost a 4-a oara, si am plecat de acolo la fel de multumit ca de fiecare data. Prima data am luat bicicleta, a doua oara m-am dus cu un prieten care si-a luat bicicleta de la el (identica cu a mea :) ), a 3-a oara la revizie conform garantiei si azi din vina mea. Daca-l cunoasteti, sunt curios cum vi se pare si voua. :)

Iti promisesem ca ne vedem prin weekend, te mai sfatuiesc cu ce mai stiu si eu, si mai rezolvam chestii superficiale. Daca e vreme buna maine sau poimaine, eu ies la plimbare prin Bucuresti, daca vrei, ne vedem. O sa-ti trimit un PM cu numarul meu de telefon si ma suni

Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru suport ,ramine sa te sun ,dar nu promit nimic,miine e ziua de nastere a cumnatei mele si nu stiu sincer programul pentru simbata si duminica ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.