hcampian

Rapoarte de transmisie pentru sosea

Recommended Posts

Mda, pe catarare greutatea e un factor cam decisiv ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierzi, daca bine imi aduc aminte (nu mai verific acum) pinionul de 16, asta oricum intra in functie cam dupa 35 la ora. Normal ca poti sa mergi in cadenta si fara 16 si fara 18, dar e clar mai bine cu ele. Un salt de 2 dinti odata e foarte mult cand mergi la 80-90% din capacitate si vrei sa accelerezi doar un pic.

Acum ca ma gandesc, ipotetic as fi curios sa incerc pentru catarari niste pinioane 16-30 sa zicem, care sa aibe mai multe pinioane intermediare cu salt mic intre cele mari ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierzi, daca bine imi aduc aminte (nu mai verific acum) pinionul de 16, asta oricum intra in functie cam dupa 35 la ora. Normal ca poti sa mergi in cadenta si fara 16 si fara 18, dar e clar mai bine cu ele. Un salt de 2 dinti odata e foarte mult cand mergi la 80-90% din capacitate si vrei sa accelerezi doar un pic.

are 11-12-13-14-16-18-21-24-28. eu unul am mers bine cu ea. sa ajung si la munte sa vad cum este si cu 28 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, pe catarare greutatea e un factor cam decisiv ...

da, la cele 105 kg ale mele, ce n-as fi dat sa mai am pinioane dupa 27 (pe Trans alpina) desi am angrenaj triplu.

eu vreau sa-mi iau o caseta de 10, 11-32 doar cand merg doar la munte pe catarari criminale din punctul meu de vedere. Pe valea fiarelor am reusit sa urc cu 30-27, dar pe transalpina nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curios, mie mi s-a parut TransAlpina mult mai usoara decit Valea Fiarelor (ca intensitate, nu ca efort total).

In ceea ce priveste angrenajul triplu vs. compact, va pot spune eu ceva: la ORM 2009 & 2010, cind eram la start, privind in jurul meu, cam 6 din 10 aveau triplu, 4 compact si niciunul normal. Acuma, dintre cei cu triplu, probablil majoritatea au ajuns dupa mine, in timp ce dintre cei cu compact, majoritatea au ajuns inaintea mea la finish. Cred ca asta spune multe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curios, mie mi s-a parut TransAlpina mult mai usoara decit Valea Fiarelor (ca intensitate, nu ca efort total).

da, valea fiarelor e mult mai grea, panta mult mai mare, dar scurta, pe cand transalpina e lunga rau si cu scurte portiuni care rivalizeaza cu valea fiarelor, ca panta ma refer.

In ceea ce priveste angrenajul triplu, cam 6 din 10 aveau triplu, 4 compact. Acuma, dintre cei cu triplu, probablil majoritatea au ajuns dupa min. Cred ca asta spune multe.

da, dar au ajuns. si eu mi-as pune compact, dar nu stiu daca as mai ajunge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma bucur sa aud ca ai ajuns pe Valea Fiarelor si ai dovedit-o ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, valea fiarelor e mult mai grea, panta mult mai mare, dar scurta, pe cand transalpina e lunga rau si cu scurte portiuni care rivalizeaza cu valea fiarelor, ca panta ma refer.

da, dar au ajuns. si eu mi-as pune compact, dar nu stiu daca as mai ajunge

Tocmai de-aia exista mai multe optiuni si se folosesc mai multe variante, pt.ca nu sunt doi oameni la fel, fecare cu caracteristicile lui, cu plusurile si minusurile lui.

Dupa mine, nu exista "angrenaj bun" si "angrenaj rau" chiar si pt.un traseu dat; ci "angrenaj potrivit pt.un anumit traseu si un anumit ciclist intr-un anumit context".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai, tre' sa spun ca Sotrile e o descoperire care ne-a schimbat mie si la multi ciclisti din zona viata.... Oricum am dat un plus ca e geniala remarca http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Probabil daca nu exista Sotrile, multi ramaneau cu foaia de 39... Bine, mai sunt unii care au obiceiul sa bage banii si in ture prin Alpi in loc de carboane scumpe, aia si-ar fi luat oricum compact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate un compromis bun e caseta Tiagra 12-30 (12, 13, 14, 15, 17, 19, 21, 24, 27, 30). Se zice că de anul viitor vor oferi și grupul 105(poate și altele) cu această combinație.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna asta, nu stiam de ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am citit acest post m-am hotarat sa schimb pinioanele pe care le aveam, 11-25 cu unele 11-28. ( Shimano 105 : 11-12-13-14-15-17-19-21-24-28 )

Domnule hcampian ati avut dreptate cand ati ales un set de pinioane 12-27.

Posturile dumneavoastra m-au facut sa iau o decizie buna.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ma gandesc la Tiagra ala de 2 zile. Sa renunti la p16 pentru 28 in loc de 27 nu mi se pare un compromis bun, dar sa renunti la el pentru 30, deja suna mult mai bine, dar eu as fi atras de combinatie pentru chestii lungi gen TATF, Peak Break sau concedii de mai multe zile prin Alpi. Nici saptamana viitoare la maratonul Otztal nu cred ca mi-ar indisplace un 12-30, cu siguranta mi-ar permite sa ajung mai odihnit pe final si sa trag tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, mai sunt unii care au obiceiul sa bage banii si in ture prin Alpi in loc de carboane scumpe, aia si-ar fi luat oricum compact.

Accept aceasta "zicala" daca vine din prisma "ingustata" a unui novice si membru de forum mioritic si performant; daca nu e cazul e pur si simplu ridicol si scuturat din mineca :P ... si nu e nou ...
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fapt Shimano a gândit această casetă pentru touring, în combinație cu un angrenaj triplu. Dar nu cred că se supără dacă o folosești în alte combinații, doar să nu cumperi sistemul concurenței (Apex).

Prezentare Tiagra (road.cc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Accept aceasta "zicala" daca vine din prisma "ingustata" a unui novice si membru de forum mioritic si performant; daca nu e cazul e pur si simplu ridicol si scuturat din mineca :P ... si nu e nou ...

Asa, si ce-am zis rau? Am zis ca ii admir pe cei care prefera sa dea banii pe ture serioase decat pe diverse piese scumpe de carbon.

In alta ordine de idei, la maratonul Otztal am vazut la foarte multi o combinatie interesanta pentru munte - angrenaj 53/39 si caseta 11-32 sau chiar 11-34 de MTB. Astfel au un 39/32 relaxat pentru ca sa urce orice in cadenta, iar pe coborare au 53/11 si pot sa accelereze prin pedalare mult peste 60 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A aparut noua caseta Tiagra de 10 pinioane pe bike-components. Ea e in 3 variante:

11-25: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25

12-28: 12-13-14-15-17-19-21-23-25-28

12-30: 12-13-14-15-17-19-21-24-27-30

Dar cel mai impresionant este.... pretul - 19.95 euro (sub 100 RON) pentru o caseta de 10 pinioane (105 e 35.95 si Ultegra 45.95 - nu mai vorbim de preturile de la noi) :blink:

De ce am impresia ca viitoarea mea caseta de munte va fi asta? Probabil 12-28... Sau de ce nu 12-30, ca diferenta e doar la ultimele 3 pinioane mari. Si i-as scoate 12 si as pune un 11 pentru coborari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A aparut noua caseta Tiagra de 10 pinioane pe bike-components.12-30: 12-13-14-15-17-19-21-24-27-30

Dar cel mai impresionant este.... pretul - 19.95 euro (sub 100 RON)

asta ma chinui si eu acum sa iau. 30 ala pe munte sper sa faca minuni si oricum nu se merita diferenta pana la un 105, acum ca au scos si pe 10 viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se par super pinioanele Tiagra pe 10. Si eu sunt adeptul pinioanelor mai ieftine :D Iar cel putin raportul 12-30 cu angrenaj compact este foarte tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In acest caz, pt ca nu fac asa multi km (cred ca max 2000 pe an) si pt a profita mai repede, mi-as vinde 105-ul cu 12-27 si mi-as lua varianta cu 12-30. Se merita?

Pana astept sa se uzeze 105-ul actual mai trebuie sa astept 1-2 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati km ai cu 105-ul? Ca daca nu e foarte uzat (dupa cum spui tu) il poti vinde - cine stie, poate as fi chiar eu interesat mai incolo, ca pinioanele mele tocmai sunt la al 3-lea lant anul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi s-a dus lantul, era trecut bine de 0,7 si l-am inlocuit. M-am decis de test sa pun un lant SLX de MTB cu tehnologia HG-X, de la noile grupuri MTB de 10 pinioane. Diferenta mare este ca acest lant e unidirectional, se pune doar intr-o singura pozitie, lucru care ar face schimbarile mult mai line, ei zic ca in combinatie cu pinioanele HG-X dar eu sunt convins ca e valabil cu orice pinioane. Eu am observat din prima o imbunatatire la schimbarea vitezelor destul de mare, merge cumva mai "hotarat". Astept sa vad cum reactioneaza in timp combinatia, dar pare castigatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.