shine

Cauciucuri indoite/optate

Recommended Posts

Problema: de fiecare data cand trec de la cauciucurile off-road la cele de sosea (Scwalbe Maraton) acestea nu se aseaza perfect pe janta, astfel dunga alba circulara e cand mai aproape de janta, cand mai departe. In mers la viteze mari o simt ca nu e perfect dreapta roata.

Janta e perfecta, nu are nicio problema.

Posibila cauza: locul unde e valva intrata in camera e intarit. E posibil sa nu intre cauciucul suficient de mult in janta in bucata asta si de aici sa plece toate probleme?

Rezolvare: aici va las pe voi sa scrieti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taie cateva bucati(4-6) de chinga de jaluzele, le introduci cat mai simetric din loc in loc in janta, de ex. daca ai 4 bucati, la ora 12, 15, 18 si 21, pe sub talon astfel incat capetele sa iasa afara pe sub buza cauciucului.

Umfla camera beton si bucatile de chinga ramase afara le tai cu foarfeca ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umfli partial, indrepti anvelopa la mana, apoi umfli de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit si eu acelasi lucru cu doua anvelope noi schwalbe maraton racer folding. Prima oara cand le-am pus am crezut ca am primit rebuturi (deh...transport catre romania). Doua nopti nu am dormit de necaz. Rezolvarea a venit dupa ce am umflat cat am putut de tare cu pompa mica. S-au asezat ca la expozitie. Problema pe care o aveti este datorata presiunii insuficiente pe care o folositi. Pe ele scrie min 3.5 bari - max 6 bari. Garantez ca la peste 4 bari, anvelopele se aseaza perfect. Foarte posibil ca la 'pompat la mana => gata, e suficient' nici macar spre 3 bari sa nu ajungeti cu presiunea. Cauciucul se simte umflat relativ, dar trebuie sa fie tare ca piatra sa se aseze bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E 1, am umflat, dezumflat de mi-au sarit ochii. nu se aseaza neam.

Axe, teoretic am inteles cum ar veni treaba, dar poti sa imi spui si mecanismul? de ce functioneaza smecheria asta? Daca e secret, inteleg si o sa urmez orbeste, dar voiam sa si inteleg, nu sa fac pe robotelul :D

Bogdans, intamplator am un aparat de masurat presiunea si daca pe ele scrie 3.5 - 5.5 eu bag cam 4.5 in ele, uneori chiar mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a largit kevlarul de pe buza si acum e prea larg, daca bagi presiune mare risti sa-ti sara de pe janta cu un mare booooom ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

chinga de la jaluzele e o bucata textila mai lata, de genul fitilului de la lampa? ca eu la jaluzele nu imi aduc aminte decat de un snur de care trageam sa se ruleze alea.

E posibil sa se fi slabit asa din prima? inca de la prima utilizare am observat problema asta si cauciucurile au fost noi.

Si eu credeam ca Kevlarul asta e smecherie, vad ca numa` probleme imi face :D

De intrat cauciucul intra foarte greu pe janta, il bag doar cu levierele (cele de offroad intra si cu mana).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci.. la varianta cu "umflat sa se aseze" merge mai lejer daca ungi janta/marginea cauciucului cu niste solutie de sapun.

Alte idei nu mai am :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci.. la varianta cu "umflat sa se aseze" merge mai lejer daca ungi janta/marginea cauciucului cu niste solutie de sapun.

Alte idei nu mai am :P

Interesante chestii...

La mine, dupa vreo 4000 km cu un Schwalbe road cruiser, la pana cauciucul in raport cu janta imi pare acum destul de departat, sau labartzat incat intra destul de usor, INSA, nu-l pot fixa bine decat atunci cand umflu camera pe jumatate, sa zic.

Sa inteleg ca sieu pot avea parte de un booooooooom , precum se zicea above? :D http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/huh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca spui ca intra atat de greu s-ar putea sa fie invers, sa nu sara pe umerii jantei decat la presiune mare, asa cum zice si E1, cheama-l pe vaselina ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taie cateva bucati(4-6) de chinga de jaluzele, le introduci cat mai simetric din loc in loc in janta, de ex. daca ai 4 bucati, la ora 12, 15, 18 si 21, pe sub talon astfel incat capetele sa iasa afara pe sub buza cauciucului.

Umfla camera beton si bucatile de chinga ramase afara le tai cu foarfeca ! ;)

Stai asa ca n-am inteles... Ce e chinga aia de jaluzele?

Si zici ca daca faci asa nu mai sare cauciucul de pe janta? Ca am patit-o, dar nu dau detalii... http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/unsure.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate vroia sa spuna chinga pentru rulouri (nu pentru jaluzele). E o panglica din material textil, impletita, in genul chingilor folosite si la rucsaci, cu latimea de circa 1cm si groasa de circa 1mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu asta am facut eu, poate va ganditi si puneti altceva !?

Imagine postată

Ideea este ca atunci cand se largeste buza cauciucului, 100% la presiune va gasi un singur loc in care se labarteaza si scapa peste janta.

Folosind chinga in mod simetric din loc in loc pe janta, chiar daca este larg, cauciucul ramane dispus uniform pe umarul intern al jantei ! ;)

Se gaseste si la latime de 5cm daca se doreste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu asta am facut eu, poate va ganditi si puneti altceva !?

Imagine postată

Ideea este ca atunci cand se largeste buza cauciucului, 100% la presiune va gasi un singur loc in care se labarteaza si scapa peste janta.

Folosind chinga in mod simetric din loc in loc pe janta, chiar daca este larg, cauciucul ramane dispus uniform pe umarul intern al jantei ! ;)

Costisitor!

Nu vreau sa ma bag ca Nea Ion, dar what s the point or the use of all this? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/mellow.gif

Are ceva cauciucul? Buy another. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costisitor ?! E vreo 3ron metrul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are ceva cauciucul...si anume are ca e nou! si ma zgaltaie :)

si mai e si peste 100 de lei :)

Eu cred ca dai tu in gropi sau tremuri de emotie ca mergi cu bicicloanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa ti cauciucurle dupa ce le dai jos de pe janta intinse pe sol ( ma refer cand cumperi o pereche noua) nu vei mai intampina astfel de probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in cauciucurile care le tin de rezerva las camerele care se potrivesc cu ele umflate , astfel incat anvelopele raman destul de drepte . Si eu cand le schimb pe cele de off-road cu cele de sosea patesc la fel si nu cred ca e cineva care sa nu pateasca ( poate doar la baieuri ) , dar dupa ce asez camera si anvelopa pe janta bine , dau cateva pompe si apoi trag intr-o parte si alta anvelopa pe janta o tura , apoi iar umflu putin si dupa cateva ture , verific alinierea jantei cu linia anvelopei ( majoritatea au o linie trasata din fabricatie ) si trag numai unde mai trebuie sa fie aliniata . O mica abatere mai ai , dar nu se compara ca descentrarile care ti le lasa unii prin service-uri .

Anvelopele foldable e ok ca numai inainte de prima folosire sa se plieze , apoi mai bine se pastreaza intregi pentru iarna de exemplu , eu asta am observat si anume ca isi mai pierd din elasticitate si raman semne pe ele unde au fost pliate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ziceti de guma asta? Evident janta e dreapta.

Eu am tot tras de ea si tot asa stramba sta (ce-i drept e un cauciuc ieftin), in final am renuntat si am inlocuit-o cu un Michelin.

Imagine postată

Sa se fi strambat de la gropi (desi a stat numai pe spate) sau de la o montare proasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ii foarte posibil ca structura cauciucului sa fie deterioara exact acolo unde se termina geanta pe unele portiuni si atunci se trage cauciucul intr-o parte. Si eu am acuma asa la cel de pe fata si va trebui sa il schimb (zici ca am un opt cand rulez cu ea).

Fenomenul acesta l-am vazut la unii care nu au bine reglate franele pe cerc si mai ating si cauciucul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o pereche de Schwalbe Returner,la care unul din cauciuri arata exact ca ala alb din poza si celalalt e perfect.Asa au fost de noi si nu ai ce sa-i faci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.