Sign in to follow this  
Guest

Cadre De Carbon, Piese Made In Asia

Recommended Posts

Guest

Introducere: atunci cand sunt tratat cu tupeu si prostie raspund cu tupeu si inteligenta, si atat de mult voi spune si voi scrie pana cand si ultimul cioban din ultimul colt al tarii isi va tatua adevarul pe creierul sau mic si odihnit. Fiindca la noi in tara se mai crede inca in Mos Craciun si merele de aur.

Pentru a degaja marele secret al cadrelor de carbon, al producatorilor italieni, germani si americani, facem o excursie departe de Europa, in China, putin la nord de marea metropola Hong Kong. Ce a ridicat China in acest oras modern se numeste marea putere a viitorului. Uzine si fabrici moderne, tineri specializati in prelucrarea carbonului, imbracati in uniforme perfecte, un intreg oras al tehnologiei avansate. Shenzhen este un fenomen al viitorului. Aici producerea si prelucrarea carbonului, formarea lui in chipul unui cadru, al unei mufe, al unei furci, al unui ghidon, al unei pipe, a unei jenti, al unei tije de sha, a devenit treaba profesionala, ce nu poate fi "copiata" altundeva pe planeta numita Terra (exceptiile exista si multiplica pretul). Uzinele din Shenzen impreuna cu celelalte doua din Shangai si Lenzen impart puterea intre ele. Puterea se afla in mana taiwaneza si aici se produc peste 95% din ramele de carbon existente pe piata. Carbotec respectiv Conbow produc pentru firme precum Colnago, Pinarello, Orbea, Specialized, Cube, Ghost, Stevens, Issac, Univega, Storck, Scott, Ridley, Quotta, Cervello, Fuji, Felt, Ideal, KTM, Simplon, Canyon, Hai, Radon, Koga, Lapierre, Müsing, Trenga, Focus, Merida, Trek, Centurion, Corratec si producatori de piese, precum Ritchey, Fsa, Campagnolo, precum multe altele (mai nou Cannondale), firme ce se incred in mana de lucru si profesionalitatea asiatica. In anul 2002 uzinele din Shenzen au aparut ca ciupercile din pamant si produc cu ajutorul a 650 de oameni specializati pe acest produs rame pentru intregul comert vestic.

Cadre de carbon made in Asia

-atentie, poza are 645KB, dureaza ceva incarcarea ei

Producerea unui cadru de carbon este un poces foarte complex si se efectueaza in principal de mana, la urma urmei si aceste cadre se pot numi handmade, daca o luam neaparat adliteram. Treaba incepe prin pregatirea formelor din lemn si silicon pentru infasurarea fibrelor de carbon si fixarea lor in forme scumpe, metalice, pentru fixarea carbonului , inaintea laminarii, respectiv introducerea formei in cuptor.

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

La fiecare sfarsit de an apare un catalog de 500 de pagini cu forme: terminatii, mufe, furci, tevi, profile etc, de unde fiecare producator poate sa-si aleaga forma dorita. Aceste date sunt trimise dupa dorinta in China, unde se decide, in functie de dorinta forma cadrului, ce va iesi. Rareori se intampla ca doua sau trei cadre de la diferiti producatori se semene la marele fix intre ele, se intampla ca mai multi producatori sa aleaga aceleasi mufe, aceleasi terminatii, etc, insa de cele mai multe ori , mai ales la marii producatori, formele sunt fixate de inainte in centralele vestice, deseori acestia au si dorinte speciale, sau forme speciale, scoase de ei, pe care pun si un patent pentru doi, trei ani. Dupa expirarea acestui patent, apar cadre asemanatoare sub alt nume, la preturi mai mici, bineinteles. Exemplu tipic: Scott CR1 a aparut dupa 3 ani sub numele de KTM, este acelasi cadru, cu aceleasi mufe, la aceiasi greutate. Scott acum are patent pe forma Addict. Asa merg treburile si nu altcumva......

Aceste forme ce iau forma in Shenzen, Lenzen si Shangai si se ofera in acel catalog au forme pregatite si asteapta montarea si prinderea in cadre. Ele sunt prevazute cu mufe ce permit circulatia aerului fierbinte si se aseaza in cuptoare de coacere la 150°C. La final ele sunt lipite si coapte din nou impreuna cu tevile intermediare. Dupa coacerea cadrului, el trebuie sablat si finisat de mana (deseori exista spatii minuscule goale pe suprafata exterioara, ele sunt inchise cu chit special).

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Cunoasteti acest cadru de undeva?

Nu toti producatorii isi lasa cadrele vopsite in China, de exemplu Pinarello, Colnago, Hibikes si unelee modele de la Orbea precum si multi producatori germani, lasa cadrele doar finisate, ele fiind vopsite in Europa. Exista si producatori precum vedeti in poza, ce lasa cadrele finisate complet in China.

Imagine postată

Aceasta furca pregatita pentru coacere si asezata in matrita ce va intra in cuptor poate fi montata mai tarziu la un cadru Orbea de exemplu sau poate fi pregatita pentru lipirea ei ca furca de spate intr-un cadru de aluminiu ce poata numele Kona, Colnago, etc. Multi producatori italieni apeleaza la piese de carbon ce vin din China, pentru a le monta in cadre de otel , aluminiu sau otel ce sunt sudate in Italia. Nu este nici un secret si nici o rusine, asta este noua industrie.....(si totusi exista modele ce se produc inca in Europa si America, prin sistemul tube to tube, sistem mai ieftin din punt de vedere al fortei de munca, ca exemplu dau: Parlee, Spin, Endorphin, unele Look, unele Colnago, unele De Rosa..., dar si acestia se folosesc de unele produse ce vin din China si Taiwan(este mai ieftin si usor de a le procura de acolo).

Cum se explica pretul astronomic cerut de dealeri in magazine?

Preturile ridicate pornesc in primul rand de la marii producatori japonezi de fibra de carbon precum Mitsubishi si Toray care cer pentru fibrele lor sume imense. Specialistii in domeniu presupun ca 40% din pretul de productie al unui cadru de carbon il reprezinta pretul fibrei de carbon. Al doilea factor important este mana de lucru, care desi mult mai ieftina decat in vest, ocupa foarte mult din pretul de fabricatie al unui cadru. O zi intreaga finiseaza un muncitor la un cadru de carbon. La sfarsit se aduna costurile de transport si se fixeaza pretul oficial, asa incat sa castige si concernul, si importatorul si dealerul. Uneori insa preturile depasesc o limita al bunului simt, aici este unul dintre punctele unde eu personal nu pot fi de acord 100%. Piesele de carbon scad permanent in pret, datorita cerintelor pietii vestice, ma gandesc ca vor scade si in viitor, diferenta fata de cele de aluminiu va ramane insa constanta.

Al treilea factor, ce aparuse mai mult in anii de inceput ai producerii cadrelor de carbon, sunt esecurile in numar mare, si ele se revad in pretul final, caci carbonul, spre deosebire de otel, titan, si aluminiu 6061, nu se lasa aliniat.

Imagine postată

Imagine postată

In domeniul controlului de calitate, nu toti producatorii isi lasa verificate cadrele in Asia, unii producatori au liniile lor proprii de control sau apeleaza la firme private din vest.

Imagine postată

Haideti sa ne ocupam si de cadrele asa zise Noname, sau de care voi nu ati auzit inca, si bineinteles ca nu aveti incredere, ba chiar, unii dintre voi, din lipsa de stiinta le credeti rable. Cum spuneam, catalogul cu 500 de pagini poate fi cerut si de dealeri, ei pot comanda pe costuri proprii cadre cu propriul lor nume, chiar daca nu sunt un concern, si bineinteles ca aceste cadre vor costa mai ieftin, desi poate acelasi cadru poate fi gasit la un mare producator la pret dublu. Un exemplu concludent il pot da: Voitl Bikes, Fat sau Red Bull, si multi altii, ca nici nu pot sa-i enumar. Exista multe magazine in vest ce vand cadre de carbon la preturi de 600-700-800-900 de euro, cadre ce costa la mari producatori 2000-4000euro, si sunt aceleasi. Va dau aici un exemplu elocvent: Radon, Haibikes, Storck. (cadrul de carbon road) Foarte des, multi producatori europeni ce vopsesc cadrele in Europa, ofera clientelei posibilitatea alegerii cadrelor in culori diferite.

Imagine postată

Asadar la topicul: biciclete italieneste, americane, nemtesti, etc......da, se poate spune ca numele si firma provine de acolo, bicicleta provine in proportie de 90% din Asia, atat la cadru cat si la piese. Exceptiile sunt, cadrele produse in Europa, America, respectiv piesele de pe ele, Dura Ace, Ultegra, Tune, Lightweighs si multe altele exceptii rare, care sunt scazute la numar si isi au bineinteles pretul de cuviinta. Niciodata nu am spus ca ele sunt mai presus decat cele ce nu vin din tara de destinatie, ci numai ca pentru unii consumatori reprezinta ceva mai mult. Atat. Daca vrei un carbon in mov, il iei taica de la producatorul pe care il ofera, cu pretul este problema ta. Ca tot acelasi cadru il gasesti la alta oferta in negru la un pret de jumatate, este alta problema, faza este ca acel producator nu-ti va oferii pe cadru o garantie pe viata, cum face Orbea. (aici se ascunde marele secret, platesti defapt garantia, in cazul in care pocneste, asigurarea exista deja).

Daca exista nelamuriri si nu ajunge, continuam...fiti siguri de asta....(numa cu vapoarele sa nu ma luati, ca fac colaps, nu ai cum sa faci cadre pe vapor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

made by GABEE,niciodata nu scri de prisos sau prea mult 8)

dar....sunt convins ca multi ar cumpara cadre ScottCR1 la pretul de 500 pe bucata,fara sa scrie nimic pe el, dar sa nu aiba 300 g In plus :idea:

eu prefer sa fie albastru mov negru si sa fie inscriptionat cu numele marilor firme,si daca se poate sa fie vopsit de catre cei de la Art Decor http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

garantie>e si asta o acoperire,una e sa se tot rupa cadrele vopsite cu numele unei mari firme[nu-si permit asa ceva],iar alta e sa se rupa zeci de no name,"prinde orbu' scoate-i ochii"

pt cei ce nu-i deranjeaza aspectele de mai sus,cadrele nevopsite sunt o mare afacere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un articol adevarat, ma gandesc ca nici pe forumurile nemtesti, americane, italiene sau care or mai fi nu gasesti informatiile astea.

Parerea mea e ca topicul asta ar trebuie curatat de orice comentarii, facut lipicios si lasat asa. Dezvoltari si amanunte astept de la gabee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

va rog frumos sa pastrati acest topic curat http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif .merci.

Nu vreau sa comentez articolele puse de Frank(Papa de la Roma, sarut mana), doresc sa raman neutru. Faza cu cadrul Hai(Winora)(Storck are acelasi cadru) a fost chiar o faza de ghinion, firma s-a trezit cu cadrul pus de cei de la bike magazin pe masa :shock: , nu se stie cum s-a putut ajunge la faza asta, cert este ca s-a gasit o mica greseala in diametrul tevii, cert este ca a crapat acolo unde peretele este prea lat si dur. (daca ma aude cineva si daca ar stii romaneste, as fi un om mort :wink: ). Se mai intampla, imediat s-a simtit numarul scazut de comenzi de catre consumatori. (asa de repede poate face un bike magazine,corupt, rau unei firme). Topicul va continua.....

Adaug: acest articol/topic a avut o reactie pozitiva in randurile cititorilor si membrilor forumului. Imi scrie un baiat (nu va spun cine si ce), din care reiese ca el se simte inselat de abtibildul de pe cadru, crezand pana acum ca are ceva italian. Ei bine, nu are nimic nasol, ci un bike chiar bun. Asta ne dovedeste cat de focuzati suntem pe "Eticheta", sa ne fie asta o caracteristica a poporului?. (eu zic ca da). 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fara pic de ironie...poate ma lamureste cineva...de exemplu cadrul EXTREME POWER de la Colnago unde e facut?!!pe buletinele lor scrie 100% made in ITALY...eu am inteles ca e facut din tevi si mufe livrate de ATR italy si asamblate la Cambiago tot in italy...repet fara ironie intreb si fara dorinta de a transforma topicul in balci...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

fara pic de ironie...poate ma lamureste cineva...de exemplu cadrul EXTREME POWER de la Colnago unde e facut?!!pe buletinele lor scrie 100% made in ITALY...eu am inteles ca e facut din tevi si mufe livrate de ATR italy si asamblate la Cambiago tot in italy...repet fara ironie intreb si fara dorinta de a transforma topicul in balci...

se stie de ceva timp ca modelel mai de jos ale lui Colnago cu carbon, ce vin din Taiwan, sunt facute de Giant, asadar cadre Giant cu numele Colnago, uzina lucreza pentu inca alte 20-25 de producatori mari). Dar Taiwan nu este Shenzen, si Ernesto este vazut "zilnic in China, ba chiar asa de des, ca si-a luat si patul cu el". Asadar , ce sa caute Ernesto in Shenzen, daca modelele lui vin din Taiwan?. Oficial stiu si eu versiunea ta, cica Extreme power si C50 se asambleaza in apropiere de Milano, nu in incinta firmei centrale. :? Se lipesc, se vopsesc si se asambleaza acolo. Si-o fi gasit si el la cei 75de ani vreo chinezoica in Shenzen :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gabee presupun ca jignirile alea becalizatoare imi erau adresate. Faptu ca ai o functie de administrator ma face sa nu mai intru pe un forum ca asta in care cineva in loc sa provoace cu dialog arunca cu idei geniale. Nu sunt singurul idiot care stie ca ca o multime de proiecte nu se dezvolta in taiwan in felul in care crezi tu. E bine ca inainte de sa arunci cu rahat sa mai intrebi in dreapta si in stanga kiar la tine in Bucuresti oamni care au intrat in ateliere unde se puneau la cale proiectele pt anii viitori. Ateliere situate in Europa... proiecte prezentate la Eurobike... Decat cu un user de ciclism.ro cu creier odihnit mai bine cu un user in minus

PS Aici in ultimul colt de tara kiar si fara avansata tehnologie a carbonului din Taiwan lumea prefera sa foloseasca un limbaj decent si kiar nu ne scoatem oki ca unu e mai destept k altu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum din ce stiu eu tehnologia carbonului nu e foarte sigura si usor de controlat...in sensul ca,de exemplu prezenta bulelor de aer in sectiune duce la scaderea drastica a rezistentei...de aceea incercarile si testarile sunt f. importante...au costurile lor,cadre care nu rezista...si aici eticheta iti poate "certifica" ca cel putin statistic e mai in regula decat un noname...

apoi cu tehnologia carbonului s-a cam schimbat cumva industria asta si apare

intrebarea: e la fel de justificat ca acum 30 de ani sa ne dorim un cadru Colnago,De Rosa,Pinarello...etc?...o alta intrebare ar fi:stim cand cumparam un astfel de cadru unde si cum e fabricat?asta cumva e responsabilitatea noastra...doar dam mii de euro...daca ne uitam la Colnago observam in gama de varf cadre produse cu tevi si mufe spun ei in Italia si apoi altele monococa produse in taiwan...diferente mari de pret intre ele...apoi oare nu noi avem o problema daca credem ca sunt la fel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrei...

De unde pana unde ce a scris Gabee iti este adresat?

Este recunoscuta mania resiteanului nostru de a ne convinge ca majoritatea cadrelor sunt facute in tarile baietilor cu ochi oblici (

Mai exista un topic in care am discutat chestia asta acum cateva luni).

Am spus si atunci si o spun si acum. Cine isi cumpara un cadru pentru ca scrie pe el "Made in Italy" si are impresia ca a facut o afacere deoarece macaronarii il fac mai bine decat aia din Taiwan (mai da si o caruta de bani pe abtibildul ala pe care scrie ca bitza este facuta in "cizma")..ei bine omul ala isi merita soarta.

Cadrul meu CR1 este facut cu siguranta in taiwan. Crezi ca de aia nu mai pot eu sa pedalez? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif :D

Eu cred ca resiteanul are niste argumente destul de solide + stiu ca e maniac si studiaza toate fituicile de specialitate+ a dat si cu nasul pe la Eurobike (pe unde nu cred ca merg multi).

Repet, nu inteleg reactia ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC

Cert este ca maniacul din Resita este foarte bine informat si stie despre ce vorbeste (spre deosebire de unii care nu sint informati si nu stiu despre ce vorbesc dar vorbesc fiindca le place sa se auda vorbind), cert este ca maniacul din Resita nu repeta in maniera de papagal ce a auzit de pe la altii sau de la unii care cunosc pe unul care are un vecin cara a auzit ca …, cert este ca maniacul din Resita nu se lauda cu ceea ce stie, cert este ca maniacul din Resita cunoaste scena din Occident si si cea din Romania, cert este ca maniacul din Resita traieste de multi ani “pe afara” si a avut ocazia sa arunce o privire si dincolo de marginea fafuriei proprii (spre deosebire de multi altii de pe acest forum / asta nu e o critica ci doar o constatare), cert este ca maniacul din Resita duca o lupta in maniera lui D.Q. impotriva imbecilismului persistent legat de goana dupa branduri tipica pentru multi care traiesc pe plaiurile mioritice si tot mai cred in Mos Craciun, cert este ca maniacul din Resita duce multa munca de lamurire pentru cei care orbecaiesc prin bezna ciclista si duc lipsa de cele mai elementare notiuni legate de bicicleta, cert este ca maniacul din Resita este o imbogatire enorma pentru acest forum, cert este ca maniacul din Resita este unul dintre cei caruia acest forum, acest site ii datoreaza un format care-l deosebeste de tot ce exista la ora actuala in Romania legat de aceasta tema, cert este ca maniacului din Resita ii mai sare si tandara (tocmai asta-l face atit de simpatic si omenesc), cert este ca maniacului din Resita n-o sa ii se umfle creasta fiindca scriu eu aceste rinduri,cert este ca maniacul din Resita, nu cumva sa-l puna dracul … hai ca ma doare mina :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce, nu puteti sa navigati pe internet ?,ca toate computerele sunt facute in asia.

Acesta e adevarul si nu cred ca poate sa supere pe cineva.

Supararea vine de la faptul ca scrie 'made in italy' sa zicem si nu e adevarat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

V-am rugat frumos, haideti sa pastram acest topic curat, sa nu-l transformam in topic despre mine, ca la urma urmei sunt si eu numai made in romania. Nu l-am deschis sa ne certam, ci sa prezentam celor dornici de informatie si adevar de unde vin cadrele si piesele....poate unora li se pare penibil topicul, la altii li se pare interesant. Ma repet, si eu am doua taiwaneze, stiu ce am, stiu cu ce ma dau.....

Asadar, back la subiect: am aflat de la basso din Bucuresti, ca e plina Bulgaria deja de cadre de carbon fara nume, la preturi de 300-400-500, ba chiar mai mult, au paerut si in Romania. Luand in considerare ca prelucrarea unui cadru de carbon(in China si Taiwan) costa in jur de aceasta suma, va sfatuiesc sa aveti mare grija la ele, pana nu stiti exact, de unde vin. Am sa incerc in zilele ce urmeaza sa prezint o lista cu producatorii italieni, de unde, ce si cum, insa numai acolo unde informatia corespunde 100%.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

...inteleg ca discutia se reduce la:

-e in regula sa mai platim marca daca pana la urma un noname e la fel,dar mult mai ieftin?

-"made in Italy"inseamna mai mult decat "made in China"?

...eu raman la ideea ca produselor din gamele de jos si medii li se aplica aceasta observatie acolo unde e nevoie de controlul costurilor si unde decizia de a cumpara o face pretul.Dar la gama de varf Scott,Colnago si ceilalti arata

cu adevarat ce stiu,cam alea sunt produsele pe care le vedem prin marile competitii si dau identitatea marcii.Pana la urma e o problema de alegere si tine de comportamentul consumatorului si se stie ca ceicare au putere mare de cumparare nu mai aleg "rational",dar nu trebuie condamnati nici cei care aleg bicicleta de 500 nici cei care o aleg pe cea de 5000...e absurd sa-i imparti in prosti si destepti

...apoi curentul asta anti-"made in china"a aparut initial pe pietele vestice si nu in Romania acolo unde neamtul a ramas fara job deoarece fabrica s-a mutat in china ,unde au aparut contrafacerile chinezesti de proasta calitate,etc...iar eticheta asta made in Italy incearca sa dea incredere consumatorului...e adevarat putin fortat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

am aflat de la basso din Bucuresti, ca e plina Bulgaria deja de cadre de carbon fara nume, la preturi de 300-400-500

mda,dar nu mi-as lua asa ceva,aceeasi parere Impartasesc si cei cu care eram,cadre cel putin de mana a doua pt care esti nevoit sa-ti faci asigurare de viata

daca pana la urma un noname e la fel

ma indoiesc,campania asta se poarta in Bulgaria,de aici probabil si invazia cu facaturi no name

am un Colnago Arte {entry level} dar constructorul specifica printr-un stiker ca este fabricat in Taiwan si finisat In Italia,Insa noul Kona Major Jake pt ciclocros este o ciudatenie lucrata din topor fata de cadrul mai sus numit, doua taiwaneze care nu prea se compara chiar daca sunt facute in acelasi loc :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

si daca tot suntem la aceleasi cadre , va prezint doua poze super frumoase, le-am lasat putin mai marisoare, pt a le putea studia pe-ndelete http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Schmolke - este un brand german, ce produce mai nou numai in est(titan este numele modelului, cica de la Schmolke)

Storck - nu mai are rost sa vorbim- Fascenario- acelasi cadru

Hai - acelasi cadru

Isaac - acelasc cadru

adica: Carboteck (am vazut deja acelasi cadru cu nume ciudate sau fara nume, la pretzuri de 1/3 pana la 1/4

si iata:

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pozele arata ca in mod evident e vorba de aceiasi matrita...o intamplare "nefericita" care poate a lovit orgoliul propietarilor...dar sa ne inchipuim ca acum 30 de ani de exemplu imaginea asta o puteai vedea la orice colt de strada...de ce?...fiindca atunci toate bicicletele erau la fel...pe vremea aceea se faceau din tevi mufate...pe care in esenta in Europa le vindeau doar doua firme Columbus si Reynolds.Doar abtibildele le diferentiau...Dar atunci ptr o bicicleta "pe masura" de la Colnago.Ugo De Rosa,Masi,etc...puteai astepta usor 6 luni...chiar imi amintesc marturia unui neamt care ii pastra o amintire nu tocmai placuta lui Colnago deoarece a intarziat livrarea bicicletei achitate fiindca era ocupat cu bicicletele ptr Olimpiada de la Moscova din 1980...Chiar si acum sunt unii si in America si in Japonia si in Europa care si le doresc...Eu cred ca ei si-au dat seama ca abtibildul ala daca e asociat cu sportivi celebri,curse castigate,prezenta in Giro,Tour...asta e cheia de la buzunarul si inima clientilor...adica e un produs care se poate "brandui",adica i se poate asocia o marca...Desi toti spun ca picioarele conteaza ,e vreunul care isi priveste bicicleta ca pe un sac de cartofi?Poate de asta Made in Italy suna altfel decat Made in Germany in materie de biciclete...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu de ce dar si acuma am impresia ca doar abtibildele difera si ca in rest is la fel doar ca in loc de tevile mufate de europa ii fibra de carbon din asia ... nu stiu de ce dar sunt mult prea multe coincidente ......... nu crezi? :roll:

da' oricum felice, cu toate posturile tale de fapt ce vrei sa aperi? imaginea Colnago si a altor firme? sau ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

da' oricum felice, cu toate posturile tale de fapt ce vrei sa aperi? imaginea Colnago si a altor firme? sau ce?

felice incearca sa atraga cititorii si membrii la o discutie intre oameni, dar ...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

incercam sa apar ideea ca e un forum de discutii unde oamenii pot schimba idei si pareri...perfect de acord cu Gabee...si nu cred ca ernesto o sa citeasca topicul asta...asa ca nu astept nimic de la el...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa privim din alta perspectiva.

Sa luam exemplul Televizoare/Monitoare LCD/CRT.

Este exact aceeasi situatie, 4-5 mari producatori de tuburi produc pentru toate firmele.

Diferenta de pret dintere produse care folosesc acelasi model de tub poate fi f mare.

Acum, de unde apare aceasta diferenta.

1) Brand - nu e cazul sa scriu mai mult

2) Rebuturi: - firmele cu prestigiu testeaza mai serios ce vine de pe linia de productie din China. Apoi, chiar testarea din China, duce la multe rebuturi. Ce se intampla cu aceste rebuturi? Peste noapte apar tot felul de firme cu nume pompoase. Rebuturile merg aici. Peste 1 an nu o sa mai auziti de aceste firme, pentru ca stocul de rebuturi se va fi epuizat. (exista si exceptii).

Luati un TV/monitor de firma si un TV no name si faceti un test de convergenta (ma refer la CRT aici).

Nu vreau sa generalizez, dar oare nu se intampla acelasi lucru si in industria biciletelor?

Desigur ca sunt firme de bun simt, care vand calitate, la pretul corect, dar fiti atenti si la celelalte.

Nu degeaba Cannondale au un motto: Nobody tests like we do, sau ceva de genu. Asta se vede si in pret, dar poate dormi mai linistit noaptea.

Deci, atentie la rebuturi. Un cunoscator poate sa vada ca e rebut, dar marea majoritate nu se pricep asa de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa stric topicul dar daca tot s-a pus problema generala a produselor pe care apare eticheta "Made in China", dar trebuie facuta diferenta intre produsele facute de chinezi, pentru uzul lor, si cele facute de chinezi care lucreaza in fabrici in proprietatea unor occidentali sau sub controlul acestora. Americanii, europenii au investit masiv in Hong Kong si Taiwan, pe vremea cand acestea nu erau ale chinezilor. Era un paradis fiscal acolo si, intr-adevar, nu se compara cu China continentala. Hong Kong-ul e la o aruncatura de bat de Canton insa le despart sute de ani de evolutie. In Hong-Kong se fabrica doar tehnologie de varf, nu chinezarisme. Diferenta e ca inainte scria pe produsele facute in HK ,,made in HK'' acum scria ,,made in China'' pe toate, indiferent in care parte a chinei sunt produse.

La mag. Unirea te duci si gasesti Nike, Adidas, etc. cu preturi de la 250 ron in sus; sunt facuti tot in China. Nu se compara cu marfa de la "Dragonul Rosu" din Europa. 10 perechi de pantofi facuti pe vapor in ape internationale (ca sa nu se plateasca impozit!) costa 1 euro. Cine lucreaza cu furnizorii de asa ceva cumpara la kilogram si fac magazine de pantofi ieftini in care o pereche este 100.000 sau 200.000 lei vechi, marfa de unica folosinta.

Marile concerne din lume au transferat tehnologie de virf acolo pentru ca legislatia nu era restrictiva. Acum insa e cam tirziu, modele produse in china sub o anume marca sunt copiate si vandute cu mult sub pretul pietei, la ei nu exista patente, proprietate intelectuala. Pe mai marii chinei nu-i intereaza decat ca imensa populatie sa-si gaseasca o ocupatie si sa aiba ceva de haleala, pentru ca omul e ca si animalul: daca hranit si pus la munca nu-i arde de revolta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Noi nu conducem ideea ca ceea ce vine din China sub forma de cadru carbon, e rabla, dinpotriva. Noi vrem sa vorbim doar despre realitate.

uitati , va dau un mic exemplu, ca sa continu ce am scris mai sus, acelasic adru, cu mai multe nume, sa-mi spuneti voi mie, pe care il alegeti. sunt sigur ca exista intre noi persoane ce aleg cadrul de Storck, numai pt abtibild.....

Cadrul Hai - pretz oficial 1300euro (sa spunem un pretz definitoriu)

Cadrul Schmolke - 1400euro

Cadrul Issac - 1700euro

Cadrul Radon - 1200euro

Cadrul- Noname, de la un dealer privat(acelasi carbotech) - 800euro

Cadrul Storck - 2000euro

Apropo: am primit catalogul de "China2008" sub forma digitala. Cine il doreste, se anunta la mine cu un mic MP :wink: . La rasfoirea lui, propun si asezatul cu fundul pe scaun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this