JimmyDanger

Cine mai circula cu bicicleta pe vremea asta ?

Recommended Posts

Si cum va descurcati ? Viscol, balti, zapada, gheata.

Stiu sigur ca nu sunt singurul nebun, fiindca i-am mai vazut si pe altii, inclusiv un tataie care pe viscolul de saptamana trecuta se ducea cu un tohan printre banda 1 si 2 de n-avea nici o treaba.

Personal, cel mai mare dusman mi-e viscolul, din cauza caruia nu mai pot sa vad cum trebuie. Cred ca o sa-mi iau niste ochelari de schi http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/smile.gif . Pe locul 2 sunt baltile / gramezile de zapada de la marginea drumului.

Am avut si surpriza ca in 9 ore de stat la servici sa inghete apa ramasa in lant si sa nu-l mai pot misca. Vineri l-am lasat cum era, iar duminica seara l-am gasit iarasi cu rigor mortis, de data asta din cauza ruginii, chestie la care chiar nu ma asteptam. Se pare ca apa a reusit sa spele lubrifiantul (Motorex wet chain lube) care exact asta ar fi trebuit sa nu lase sa se intample. Naiba sa-l ia, cred ca mai eficienta ar fi untura de porc.

In alta ordine de idei, ma bate serios gandul sa-mi schimb bitza cu una la care munca de intretinere sa tinda la zero, in speta o Merida Speeder i8. Pe scurt, Shimano Nexus 8 viteze internal gearing, roller brake fata si spate. Daca are cineva cunostinte referitoare la cum se comporta (in special in conditii de iarna), as fi mai mult decat recunoscator sa le impartaseasca. La noi se vinde teoretic cu 2.300 RON (www.bikefun.ro), ceea ce mi se pare mai mult decat acceptabil pentru ceea ce ofera. Iar lipsa muncii de intretinere e un mare plus atunci cand nu ai timp pentru asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea ta e de actualitate, insa imi e teama ca nu e acceptata pe aici, isi vor exprima unii opinia ca aceste topicuri sunt ridicole, iar administratorul va sterge topicul. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Te-nseli si ai o parere foarte proasta si gresita despre cei care modereaza si administreaza acest forum :roll:. Atita timp cit se discuta cu seriozitatea cuvenita nu cred ca se sterge ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca discutia poate continua....omul are o problema reala, nu se intreaba de ce ii cedeaza furca daca tine bicicleta in balcon.

@Jimmy

Am vazut si eu vineri 14.12 ceva lume pe bicicleta (veneam de la aeroport in taxi la caldurica).

La universitate era chiar Urspedouaroti (nu cred ca ma inseala vederea).

Nu cred ca o bicicleta mai buna rezolva problema lantului ud lasat in frig.

Solutia este cea prezentata de Trevizes, "parcarea" bicicletei in locuri mai putin lovite de frig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru vremea asta m-am inarmat cu overshoes neopren, manusi winstoper Gore, ochelari cu geam transparent (buni si pentru drumul de seara) si aparatori. Aparatoarea de la roata din fata am prelungit-o sa nu mai stropeasca pe grupul pedalier. Insa acum am probleme cu apa care odata ajunsa pe aparatoarea spate incepe sa se scurga pe pinioane si lant.

Am micsorat viteza de deplasare sperand ca asa o sa am un lant mai curat. Dar cam tot aia e. La servici o tin in depozit, iar noaptea o bag in casa. Asa ca inca nu a inghetat.

Asfalt uscat tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu circul zilnic. La drumul zinlic pina la servici (dus-intors 50 km) renunt iarna. In schimb incerc sa fac cite o tura la sfirsit de saptamina. In cursul saptaminii fac zilnic cel putin 5 km (gara si inapoi). Stiu ca nu e mare brinza dar e suficient pentru a te lovi de problemele descrise de JimmyPericoloso :wink: , mai ales lantul inghetat dupa 10 sau mai multe ore de parcat prin gara. Cu rugina n-am asa probleme fiindca incerc sa sterg zilnic lantul si sa-l ung mai des. Trebuie sa specific ca scula cu care fac acest drum nu prea merita numele de bicicleta; pentru gara insa e ideala (nu cred ca cineva e tentat sa fure o bicicleta de dame asa jegoasa si cu o tija de sea ultralunga).

Ideea cu Shimano Nexus 8 viteze nu e rea, mai ales daca folosesti bicicleta mai mult prin oras. Daca combini acest butuc cu un chainglider

http://www.hebie.de/html/en/detail_schuetze.php?id=0350

http://www.hebie.de/pdf/0350_EN.pdf

intretinerea (lant, foaie si pinioane) e zero. Stiu ca nu arata „cool“ dar e foarte practic si solutia ideala pentru problema ta. La dealurile din Bucuresti cred ca un butuc cu trei viteze si chainglider ar trebui sa fie suficient (si mult mai ieftin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut biciclete care au intregul traseu al lantului protejat de o aparatoare (inclusiv partea inferioara). Din pacate, cred ca solutia asta exista numai pentru single-speed si numai ca dotare integrata a bicicletei. N-am vazut asemenea piese sa se vanda separat. Banuiesc ca s-ar putea monta si pe un sistem cu internal gearing (fara intinzator), dar daca nu se gasesc ca atare...

@claudel1974: te protejeaza suficient de bine overshoes ? Am si eu asa ceva (waterproof), dar se inalta prea putin deasupra gleznei, iar roata din fata arunca apa pana aproape de genunchi. Ar trebui combinati cu niste pantaloni rezistenti la apa pe care sa ii lasi pe deasupra partii superioare a overshoes-ilor, incat se se scurga apa peste ei, nu in ei. Personal, prefer niste cizme mai lejere, dar rezistente la apa si cu carâmbul inalt.

Am vazut intr-un film niste incaltari la care limba se prelungea pana aproape de genunchi si era prinsa de gamba cu sireturi. Asa ceva ar fi perfect, insa n-am vazut nimic asemanator la vanzare.

Aparatorile sunt indispensabile indiferent de anotimp. Am si eu un cauciuc atasat la cea din fata. Ajunge pana aproape de sol si e destul de lat, insa tot imi mai ajunge apa pe picioare cand trec prin balti mai adanci. Partea proasta la aparatori e ca sunt foarte aproape de anvelope si orice noroi sau zapada care se prinde de ele se indeasa imediat intre roata si aparatoare, pana in punctul in care roata nu se mai poate invarti deloc.

@Frank: nu cred ca 3 viteze mi-ar permite si sa plec in forta de la semafoare, si sa rulez cu viteza pe portiunile libere. Oricum, oferta in materie de internal gearing e ca si inexistenta pe aici, iar sa cumpar asa ceva pe nevazute/netestate de pe net parca n-am curaj. Vreun comentariu referitor la roller brake ? Cu v-brake-urile m-am saturat sa schimb sabotii la 4 zile, iar montarea de frane pe disc la bitza mea m-ar costa mai mult decat merita; plus ca si pe alea ajunge apa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

… cred ca solutia asta exista numai pentru single-speed si numai ca dotare integrata a bicicletei. N-am vazut asemenea piese sa se vanda separat. Banuiesc ca s-ar putea monta si pe un sistem cu internal gearing (fara intinzator)…

N-ai cit ce scrie in link ?

Ar trebui combinati cu niste pantaloni rezistenti la apa pe care sa ii lasi pe deasupra partii superioare a overshoes-ilor, incat se se scurga apa peste ei, nu in ei.

Asa nu prea ai sanse :

Imagine postată

Asa merge :

Imagine postată

Imagine postată

combinat cu :

Imagine postată

Si aceasta combinatie nu arata cool dar e foarte utila (nu vreau sa arat bine ci sa ma simt bine :wink: ). Eu nu-mi permit sa fac 25 de km la servici pe ploaie cu alt echipament; la fel nu-mi permit sa pornesc la o tura de citeva zile sau saptamini. Intr-o geanta Ortlieb care o am intotdeauna cu mine pentru a tzransporta un laptop mai incape acest echipament cu usurinta.

…iar montarea de frane pe disc la bitza mea m-ar costa mai mult decat merita; plus ca si pe alea ajunge apa.

Neglijind partea financiara, tocmai asta este unul dintre avantajele mari a frinelor pe disc; nu le pasa de apa :wink: . Cu roller brake nu am nici un fel de experienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca nu pomeneste nimeni de efectele nocive ale sãrii de pe drumuri. Dupa un "night ride" foarte misto de vreo 2 ore prin oras, a doua zi aveam rugina pe bratele furcii. Asta in conditiile in care am evitat cat am putut zonele curatate cu sare, circuland mai mult pe trotuare. Cred ca o sa astept sa se usuce toata combinatia asta fatala de pe drumuri inainte sa mai incerc sa ies cu bicla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa circulat prin oras cu bicileta pe vremea asta nu-i chiar asa de placut dar sa te plimbi prin padure pe zapada proaspat cazuta i chiar foarte fain :roll: numai sa ai echipament potrivit pentru vreme.

Nici bicicleta daca ai grija de ea nu pateste nimic eu las zapada sa se topeasca dupa care o sterg cu o carpa ung lantu si pun cateva picaturi de ulei pe tijele de la furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, a dat Зима si peste Moldova :wink:

Frumos ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine mai circula cu bitza pe vremea asta ?

Doar aia care chiar sunt dusi ,si intorsi,si nu se tem de baubau.

Decat cu masina 2 ore 6 km ,mai bine pe jos.Se intampla ceva nemaivazut:cozi la semafoare de peste 1 km,parcari blocate,haos total.

Daca nu vrei nervi ....ia bicla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca nu pomeneste nimeni de efectele nocive ale sãrii de pe drumuri.

Prin occident multe orase si comune renunta de ani de zile la folosirea sarii pe timp de iarna, se imprastie numai criblura. Pentru a evita efectele nocive la componentele mai expuse si sensibile incearca acest produs (multitalent) :

http://www.ballistol.de/2-ballistol-1-1.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare pt commuteri, pt cei care au rulat prin oras vara cu cauciucuri slick (sau aproape slick):

-acum, pe zapada si gheata asta, va schimbati cauciucurile cu unele mai cramponate sau nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin occident multe orase si comune renunta de ani de zile la folosirea sarii pe timp de iarna, se imprastie numai criblura

Daca am de ales intre a merge cu bicla pe sare sau criblura, aleg categoric sarea.

@mircea100%vegetarian: cu Schwalbe Big Apple am fost chiar surprins cat de bine se comporta pe zapada si gheata. Evident, nici nu mi-am fortat norocul: curbe luate cat mai larg, daca e posibil fara sa ma inclin, viteza cat mai mica, evitarea denivelarilor acoperite cu gheata. De asemenea, am observat ca ajuta sa le tii putin mai dezumflate, parca au priza mai buna la suprafetele alunecoase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca am de ales intre a merge cu bicla pe sare sau criblura, aleg categoric sarea.

Si eu aleg categoric criblura, mai ales ca Big Apple-urile n-au probleme cu asta (ale mele cel putin :wink: ) si am schimbat cam tot ce se poate schimba si poate rugini cu componente din V2A sau titan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iei o curba pe criblura te duci de nu te vezi cu tot cu Big Apple-uri, ca sa nu mai zic ca si cand mergi drept iti fug rotile in toate partile. Acu', poate n-o fi criblura romaneasca asa cum trebuie, insa eu cu asta am de-a face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, nu pune un strat de 5 cm :wink:

B, cred ca nu te urci prima data pe o bicicleta si stii sa-ti adaptezi viteza si stilul de mers conditiilor existente :wink: ; e simpla regula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... nici nu stiu daca se gaseste ceva foarte cramponat pentru roata de 28".

Poti sa folosesti anvelopele astea: ...

Sau astea (28")

http://www.schwalbe.de/gbl/en/bicycle/on_tour/produktgruppe/produkt/?ID_Produktgruppe=16&ID_Produkt=116&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Einsatzbereich=2&tn_mainPoint=Fahrrad&tn_subPoint=On+Tour

Share this post


Link to post
Share on other sites

... nu cred ca asa ceva se gaseste la magazinele de specialitate din Bucuresti ...

... in timp ce eu cred ca (intre timp) multi dintre forumisti comanda online prin strainezia fara nici o problema ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

si io merg la scoala si inapoi cu bicicleta si nui problema.Acum doar ca e mizeria de pe margine si am inceput sa folosesc trotuarul ca e mai curat.Am roti de 28" si dupa cum banuiti cauciucuri slick, ma descurc cu ele merg mai incet si cu grija la curbe.Daca mai e sa iau o cazatura nui bai, rad si ma ridic :D .Am luat mai demult niste mansi profex cu membrana windstopper, daq acum cum nu bate vantul le folosesc pe cele groase ca tin mai mult de cald :P.Pana la primavara va urez sosele curate si uscate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.