Sign in to follow this  
100%vegetarian

am nevoie de pedale clippless?

Recommended Posts

...vad ca toti profii au pedale clipless (exceptie bmx, trial, downhill) si (1) ma intreb daca am nevoie sau nu? Din ce citesc, toti spun ca aceste pedale te fac una cu bicla. Eu... ma gandesc ca-mi iau din "libertate" :oops: , insa sunt doar un amator. Trebuie sa spun ca sunt 'commuter', merg doar prin oras. (2) Acest pachet pedala-incaltaminte te ajuta si sa tragi in sus de pedala? Daca da, din toata puterea ce o produci ca sa invarti roata, cam cate procente revin impinsului in pedala si cate trasului de pedala?

:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproape toti amatorii de afara se dau cu pedale clipless inclusiv cei profi de la downhill.Toate accesorile facute special pentru bicileta ajuta si creste placerea.Daca te dai numai prin oras nu cred ca ai nevoie de pedale clipless.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... cam cate procente revin impinsului in pedala si cate trasului de pedala?:wink:

Mai "mircea100%vegetarian", eu ca "ardelean100%ardelean", adica "100%mai incet din fire", mai incet decit restul tarii :cry: tare as vrea sa te ajut da nu prea bunghesc problema cu impinsul si cu trasul. Daca stii sa traduci vind si boii numai ca sa te ajut la dilema pe care o ai :wink:. Cred ca am experienta cu "impinsul si cu trasul", am tras si am impins de mi-au sarit ochii dar nu m-a facut una cu alta nici impingatorul din Scornicesti. Scrie si tu cu litere mari si de tipar despre problema care e problema ta, chiar daca e clippless :wink: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

... cam cate procente revin impinsului in pedala si cate trasului de pedala?

:wink:

Asta e din ciclul: "cat indoiti genunchii" :?

Daca marea majoritate a celor care se pricep le folosesc ,inseamna ca sunt bune si ajuta. Intr-o singura situatie sunt contraindicate: cand ti se rupe lantul la semafor http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Daca ciclismul va deveni si pentru tine mai mult decat poze sau plimbari prin cartier atunci ti le recomand(sa-ti vor deveni indispensabile)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e din ciclul: "cat indoiti genunchii"

Asa este .As putea umple o pagina cu discutii despre propietatile fizico-chimice ale ''sosonilor lipiti de pedala'' ,cat de buni sunt ,si ce bine ma simt cu ei ,ca au multe avantaje etc etc.

De ce cred (am un dejavu) ca %/%mircea are deja un raspuns pe 2 pagini ptr noi,cu care sa ne nauceasca,sa ne drogheze ,iar noi sa ramanem mutzi. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Ptr toti cei care nu au incercat: ''incercati ca nu aveti ce pierde ,doar incercati''.Dar daca va plimbati , ori va dati prin parc la gagici ,sau sunteti stangaci sau colectionari de bike ''mai bine nu incercati'' :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mircea... intrebarea pe care ai montat-o un pic mai sus este.... :oops:

Ideal dpdv randament este sa invarti angrenajun "rotund" nu doar sa impngi si sa tragi. Bineinteles ca impinsul si trasul sunt doua componente ale acestui invartit. Ca sa iti dai seama de ce vreau sa iti spun incearca sa pedalezi cu un singur picior aplicand permanent o forta asupra pedalei. Ai sa constati ca fara sa te legi de pedala nu prea ai cum.... :roll:

Cu cate procente exact este greu de estimat... in primul rand sunt mai multe tipuri de pedalat, pe care ar trebui sa le adopti in f de traseu. Am sa incerc sa ti le schitez in mare fara sa intru prea mult in detaliu pentru a fi mai usor de digerat :twisted:

1. stat pe sa si rulat 40% apasare, 40% tractiune 20% tras de ghidon

2. stat un pic deasupra seii si tras: 35% apasare, 35% tractiune 30% tras de ghidon

3. pedalat in picioare cu descarcare la apasare: 60% apasare, 20% tractiune 20% tras de ghidon

Cu toate astea aceste valori nu mi se par semnificative...

Daca nu esti legat de pedale cand stai in sa si pedalezi normal poti cel mult sa apesi pe pedala cu greutatea corpului tau..... pentru ca altfel te ridici in picioare

Si ar mai fi un aspect pe care este bine sa il iei in considerare... sansele sa iti sara piciorul acidental de pe pedala atunci cnd esti legat sunt aproape 0 :P

Alegerea insa inti apartine.. ca si alegerea intre a fiiiiii un ciclist adevarat sau un pusti snob :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu... ma gandesc ca-mi iau din "libertate" :oops: , insa sunt doar un amator. Trebuie sa spun ca sunt 'commuter', merg doar prin oras.

Din libertate nu-ti ia absolut nimic. Am citiva colegi care au umblat multi ani cu ratrape si au avut la inceput probleme fiind obisnuiti sa “scoata” piciorul altfel. Unii chiar au vindut pedalele clipless fiindca nu s-au putu obisnui. Poate pentru incepatori si mai ales “commuter” sint mai indicate modelele combi (si asta la un pret acceptabil):

http://www.wellgo.com.tw/p-image/WPD-95B.jp

Eu am facut cu astfel de modele experiente foarte bune. Sint foarte practice daca de exemplu fug repede in oras si pornesc cu o incaltaminte mai “civila” sau prin oras cu incaltaminte de bicicleta in situatii de “stop and go” (eu nu circul pe trotuar).

Maus si Catalin au spus lucrurile relevante despre acest tip de pedale. Din moment ce te-ai obisnuit cu ele garantat te intrebi de ce n-ai facu aceasta investitie mai repede.

cum pun altii intrebarile si nu [i">

ce[/i'] anume intreaba, ca apoi sa para savanti spunind ...

Considerind ca aste e la adresa mea :

- daca vrei sa fii inteles fara a crea confuzii cred ca nu strica sa te gindesti putin inainte de a formula o intrebare

- unele intrebari sint asa formulate ca-ti vine sa-l intrebi pe initiator “nene, vi si tu din Anatolia ?" :roll: ;

- savanti n-am intilnit pe aici; daca tu esti de alta parere, poftim …

- problema cu google si “s-a mai discutat” o cunosc de pe alte forumuri cu trafic mult mai mare. Pentru cei care acceseaza un astfel de forum de ani de zile devine cindva enervant cind incepe o noua discutie despre o tema care s-a discutat pina la voma la intervale regulate an de an. Putina initiativa proprie din partea unui incepator cred ca-l face mult mai simpatic si pe parcurs si mai competent. O fi mai convenabil ca cineva sa-ti rumege toate, de inghitit trebuie pina urma sa inghiti singur. Un cuvint decent care aminteste de google sau functia “Cautare” devine pentru unii utilizatori “cirpa rosie”; e greu de inteles.

- Referitor la acest fenomen i-am facut lui Ovidiu, atunci cind site-ul a primit “o haina noua”, o propunere pentru realizarea unei sectiuni FAQ. Pe forumuri din strainatate cu profil asemanator s-au putut evita multe discutii inutile dupa realizarea unei asfel de sectiuni (presupus ca cineva se foloseste de ea). Pe acest site sint articole foarte interesante si competente legate de tehnica (cineva a investit timp si materie cenusie); cui bono daca nimeni nu le citeste ? Multi apar ca niste impiedecati pe forum fara a arunca o privire jur imprejur, fara a aprecia ceea ce ofera acest site. Stiu ca Ovidiu nu poate sa le faca pe toate singur dar consider ca n-ar strica

Share this post


Link to post
Share on other sites

, nu e mai normal sa ignori?

Si in legatura cu "persoana" am intrebat daca nu exista un "ignore button".

Cunosc asta tot de pe un forum din strainatate si trebuie sa spun, e un lucru foarte practic. Din moment ce ai pus "prietenii" ignoranti pe lista de ignorat "balacareala" lor nu mai este afisata si nici nu mai esti tentat, pentru a vorbi cu cuvintele lui maus, sa-l montezi sau demontezi ... :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

am nevoie de pedale clippless?

Ai nevoie daca:

-mergi multi km

-vrei sa mergi economic ,si rotund

-vrei sa fii una cu bicicleta

Nu ai nevoie daca:

-mergi cativa km si aia la pas

-nu te deranjeaza ca pleca unul de linga tine de parca are motor si in scurt timp iese din raza ta vizuala

-nu poti intelge ca miscarea circulara se face de catre fiecare picior in parte

-te temi ca vei da o tranta(ptr ca sigur vei da cateva la inceput

:P si pe parcurs)

-nu vrei mai mult de la tine si bicla ta

Share this post


Link to post
Share on other sites

la dh sunt mai multi cu pedale automate, cei care nu au probabil sunt putini

Share this post


Link to post
Share on other sites

...uite!!! eu sunt pe genu' stangaci,dar folosesc look de carbon si pantofi sidi si pot sa-ti spun ca nu trebuie sa faci o facultate ptr.asta si nu ai nevoie de o suta de ani sa te obisnuiesti cu ele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt autorul ptr acel stangaci. :oops: Era de fapt ''stangaci''-adica din dex:''2. Fig. Lipsit de îndemânare, de abilitate; lipsit de siguranþã, de supleþe în miºcãri, în exprimare, în gândire''

Am uitat ghilimelele. :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel putin dupa mine, pedalele cu prindere de pantof (la alea le zice clipless, sau la alea fara prindere ? :?: ) sunt cea mai mare imbunatatire pe care o poti aduce bicicletei, in sensul cresterii performantelor.

In timp, am schimbat multe componente pe bicicleta, am adaugat chestii mai usoare si mult mai scumpe (cadru, furca, roti, si cam tot restul) decat ce aveam inainte, dar de la nici una nu am simtit o imbunatatire a performantei (adica viteza mai mare, evident :D ), decat de la pedalele automate si pantofi special de ciclism.

Asa ca kestie, cand vine iarna, le dau jos (pedalele automate) si imi pun din alea normale, cu care sa pot umbla si cu bocanci (ca mi-i frig numa in Sidi :oops: ). Ei bine, primavara cand le pun inapoi, parca zbor cu ele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

overshoes sile.....sa nu mai chinui bocancii si sa poti zbura linistit si iarna :D

vorba lu` baselu..."iarna nu-i ca vara"

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mdeah, numai ca cu alea ii mai greu de cocotat pe coclauri, prin padure pe zapada, cand numai la impins mai merge...

Share this post


Link to post
Share on other sites

e umpic off topic cred

nu mai stiu pe ce site am vazut dar(pt sile) exista si bocanci cu prindere pentru pedale de ciclism(spd parca).Membrana GORE-TEX, talpa vibram, sunt facuti pentru mtb, daq cred k rezista si in iarna

Si cred ca asta e pagina.

http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=6527;group=83;page=1;ID=08f4469ecf1ba569f90b318e885282ce

Share this post


Link to post
Share on other sites

mesaj sters si rescris.

sa zicem sa sunt deja cuplat in pedale.

este vreo diferenta in felul in care transmit puterea in pedala intre pedale mtb si cursiera? sunt ambele la fel de eficiente in acest sens?

Imagine postată Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mircea...cauta si U pe forum si citeste , invata si aplica tehnica corecta de pedalare.Pentru multi de aici(din pacate)asta este o enigma:( de asta spune Frank ca e complicat cu trasu si impinsu...Tine minte:cel care trage de pedale ( exceptie accelerari pe distante scurte sau pe portiuni scurte de catarare accentuata ! ) acela nu pedaleaza corect si eficient ! Treaba cu trasu in ciclism ( de ghidon sau de pedala) iti recomand s-o lasi deoparte...no offence !

P.S. nu cred ca-ti sunt necesare pedalele clips in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mircea

Nu mai posta in doua locuri aceeasi intrebare. Imi dai de lucru si nu imi place chestia asta.

Raspuns la intrebarea ta:

daca il utilizezi pe MR Google o sa vezi ca exista diferite tipuri de pedale.

Cele de sosea au in general o platforma lata si confortabila.

La mtb trebuie facut un compromis deoarece forma trebuie sa permita o transmitere buna a impulsului dar in acelasi timp trebuie sa permita functionarea in conditii dificile (noroi). Din acest motiv nu o sa vezi pedale de carbon la MTB.

Tu ai in imaginea respectiva un set de pedale de sosea si un set de eggbeater de la crankbrothers.

Concluzie: In functie de ce vrei sa faci iti achizitionezi un anumit tip de pedale. Datorita faptului ca pantofii de ciclism au talpa rigida (cei de top o au din carbon) diferentele de transmitere a fortei nu difera foarte mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi pare rau. deschisesem un alt thread gandindu-ma ca intrebarea nu-si are locul aici la 'am nevoie de pedale clippless?'.

multumesc pt raspuns!

da, stiu ca fiecare pedala cu rostul ei, cea de mtb scoate usor noroiul de pe ele, etc.

spui "diferentele de transmitere a fortei nu difera foarte mult". asta ma intereseaza. sa inteleg ca una din ele este mai deficitara decat cealalta, cu una se pierde ceva din forta de transmitere? care din ele? banuiesc ca cea de mtb. pt un ciclocros care tip de pedala este mai indicat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this