basso

My Bike All Road

Recommended Posts

Si mie imi place la nebunie - e alba, materialul e cu gaurele si se potriveste momentan destul de bine pe fundul meu. Pacat ca a ajuns deja destul de murdara, trebuie sa vad cu ce-o pot curata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, o sa caut cand am timp si resurse pentru asta. Multumesc pentru pont.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In toamna, in plimbarile cu cursiera am fost deseori tentat sa parasesc soseaua si sa patrund in padurile ale caror carari erau spectaculos acoperite cu frunze galbele...aceasta placere insa ii este refuzata cursieristului.:(

Deasemenea am suferit in turele mixte in care 80% din timp se merge pe sosea sa pedalez pe MTB cu roti mici si cramponate de 5 cm latime facand zgomot asemanator unei masini :)

M-am hotarat, deci, sa-mi construiec in aceasta iarna o bicicleta all-road. Zis si facut:

Am cumparat un MTB Bianchi din 1996, de aluminiu, cu roti groase de 26'' si frane cantilever pe care l-am ''tunat'' cu ce aveam pe acasa: roti de cursiera :) cu butuci Shimano 600, jante Mavic MA2 si cauciucuri Maxxis Locust 700X35, manete frana Avid, clesti frana dublupivot Shimano Nexus capabili sa cuprinda lejer cauciucul gros si cramponat, sa si tija, caseta 7 pinioane 11-24 si lantul aferent...

Dupa un ''fine-tuning'' la atelierul lui martin1967 pot spune ca functioneaza ca la carte.

In viitor voi schimba pipa cu una mai scurta, intrucat aceasta ma intinde prea tare.

Angrenajul de MTB ma va ajuta cu siguranta in catatarile pe teren accidentat.

Cata vreme ghidonul drept nu ma va deranja (si probabil nu o va face:)) nu-l voi inlocui cu ghidon curbat si ergopowere.

Desi pe bicicleta scrie XC eu afirm ca este CX. Voi ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa piesa.

Nu e tocmai un CX ca la carte, din cauza cadrului de MTB si a ghidonului drept, dar tot se va descurca onorabil prin locurile prin care se va descurca un CX veritabil si are aceleasi principii in spate.

Mie imi place la nebunie ca ai sfidat regulile. Cadru de MTB + roti de 28" e o chestie care-mi suna si mie prin cap intr-o vreme, dar am renuntat din motivul ca nu m-as prea desparti de otelul pe care-l am deja. Altfel, e grozav ca s-au potrivit clestii aia Shimano Nexus pe configuratia actuala. Caseta 11-24 + angrenaj triple suna ok, depinde si de picioarele tale.

Singura eventuala problema - manetele V-Brake + clestii road. S-ar putea sa te doara mainile la coborari prelungite din cauza ca trebuie strans mai tare de manete din cauza diferentei de cable pull. La bicicleta mea, pe spate am cleste de road, ce-i drept ca single-pivot, si nu e foarte fericit impreuna cu maneta de V-Brake aferenta. Pe fata am un Avid SD3 care merge brici, asa ca se compenseaza lipsa de eficacitate a franei spate.

Flatbar vs. dropbars e o chestiune de alegere. Pe dropbars ai cateva avantaje clare (pozitie mai aerodinamica, mai multe moduri de prindere a mainilor pe ghidon), dar si dureaza ceva sa te obisnuiesti cu el, plus ca un upgrade ar costa ceva. Ergopowere (de care abia mai gasesti pe 9spd), pinioane, butuc spate, schimbator spate, lant, schimbator fata road, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai vin cu o fotografie

post-10000-0-77292400-1326223189_thumb.jpg

Initial cu otel am vrut si eu sa dezvolt ideea insa am fisurat cadrul Reynolds incercand sa extrag cu forta tija de sa intepenita... :((

Totusi sunt multumit de aluminiu intrucat toata jucaria cantareste 10 kg si ceva...

Franele sa sti ca sunt super ok...M-am temut si eu de o lipsa a compatibilitatii dintre clesti si manete deoarece avusesem o experienta antarioara nefericita cu niste clesti single pivot Weinmann insa diferenta este uimitoare...

Spune-mi te rog, ce anume din geometria si configuratia cadrului tradeaza faptul ca e de XC nu de CX? (in afara de sticker, desigur:))

LE: am vazut la un prieten ergopower Shimano pt 7 viteze, ceea ce mi l-ar face mai accesibil (ramanand totusi provocarea de a gasi unul pt tripla) Dar de ce ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu e vorba de faptul ca ceva tradeaza asta sau ca ar fi un lucru rau cadrul asta. Dar, fiind conceput pentru roti de 26", apar micile incompatibilitati (franele - asta ai rezolvat-o cu succes si clearance-ul pentru cauciucuri - din nou, nu pari a avea o problema cu asta). Iarasi e grozav ca cadrul a fost gandit pentru o furca rigida si ca ai furca cu care a venit. Daca era gandit pentru o furca cu amortizor, era greu sa gasesti o rigida care sa duca la aceleasi unghiuri. In cazul MTB-ului meu, ar fi fost o lupta sa gasesc o furca rigida care sa compenseze inaltimea furcii cu suspensii.

E bine ca au iesit ok franele si si greutatea suna bine. Pacat de cadrul Reynolds. Mie nu-mi prea place aluminiu pe o full rigida din cauza ca materialul e rigid in sine si e inconfortabil la ture de 80-100 km pe drumuri pline de gropi sau forestiere. Otelul e mai confortabil, dar si pierde o gramada de energie la pedalat. Nici gand de sprint-uri pe urcare pe un cadru de otel. Cel putin nu daca nu te cheama Contador.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu, cam merge pusa o roata de CX cu cauciuc ingust, pana in 33, pe majoritatea cadrelor de MTB, iar la povestea cu franele, rezolvarea e cat se poate de simpla si fara nici o improvizatie: frana pe disc. Iar modelele BB5R si BB7R de la Avid sunt special concepute pentru manetele de cursiera, pentru cine vrea ghidon de CX, iar cine vrea Cross, pune orice frana pe disc, chiar si hidraulica. Evident, trebuie construita o roata cu janta de cursiera si butuc de MTB pe disc, dar asta chiar nu e o problema.

Ca veni vorba, am vazut la un coleg de-al nostru de forum, toamna asta, frane pe disc hidraulice adaptate sa mearga cu manete de cursiera - pusese cumva un cablu de frana sa traga de manetele de la hidraulice - mergea perfect!!! Poate ne incanta cu o poza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, intr-adevar, franele disc sunt o solutie, da deja intram la biciclete high-budget. Ce-a facut Gold Special e o versiune low-budget si inca una chiar reusita.

Grozava ideea cu hidraulicele. Eu tot am o idee in cap de ceva vreme legata de hidraulice pentru CX. Sistemul de franare e format practic dintr-un piston la maneta si un piston (sau mai multe ?) pe etrier. De ce sa nu se puna si pistonul primar tot pe etrier si sa fie actionat de un cablu de frana default?

Obtii aceleasi avantaje ale franei hidraulice, doar ca ai ca bonus: faptul ca le poti monta pe manete de cursiera, greutate mai redusa din cauza ca e mai putin lichid in instalatie, protectie mai buna la agatat prin tufe si alte nebunii care pot duce la ruperea conductelor hidraulice. Singurul dezavantaj ar fi un etrier ceva mai mare (care sa faca loc si pistonului primar).

Bine, asta ar fi o idee pentru producatori. Ca acasa trebuie sa ai un atelier serios si cunostinte vaste sa-ti faci singur asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naaa, hai sa-ti explic ce a facut el. A pus manete normale de cursiera, dual control, iar pe ghidon a montat manetele de hidraulica, exact ca si manetele alea suplimentare de pe unele biciclete de ciclocross. Apoi a dat cate o gaura in manetele de la hidraulica si a facut o adaptare astfel incat, cand trageai de manetele de frana dual control, cablul tragea de manetele hidraulice spre ghidon. Era atat de simplu si de ingenios si mergea perfect - iar manetele hidraulice erau exact unde se pun manetele suplimentare, bicla arata ca un ciclocross normal.

Nu stiu de ce zici ca cu franele pe disc intri la costuri mari, un butuc pe disc Acor e 30-40 lei pe fata si 60 lei pe spate iar o frana pe disc mecanica nu e mai scumpa cu mult ca un V-brake bun, vreo 300 RON setul. Iesi sa zicem cu 100-150 RON mai scump, dar bani care chiar merita. Bine, trebuie sa aiba cadrul suport de etrier, cel din pozele de mai sus nu are, dar e o idee asa, in general, ca mai toate cadrele mai noi au suport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai no, in cazul meu aveam niste Mavic Aksium-uri pe care n-aveam nici o sansa de butuc disc si un set de roti cu jante ieftine si grele. Pe astea ieftine si grele le folosesc iarna ca sa nu umplu de jeg Aksium-urile. Nu-mi convenea sa le folosesc pentru varianta disc, deci practic imi trebuiau roti noi cu niste jante decente. Cu tot cu butuci si spite, vreo 200 RON. Frane disc - inca vreo 300 RON.

Daca stau sa ma gandesc ca cu tot cu Aksium-urile cumparate de la Radu Vadan, camilocross-ul meu (piesele din el la valoarea de achizitie) nu valoreaza mai mult de 1000 RON, ar fi fost un upgrade financiar consistent. Eu cam la asta ma refer cand zic cross low-budget, sub 1000-1200 RON. Unul echipat frumos cu un groupset decent si ergopowere, niste roti decente, un cadru de aluminiu care suporta frana disc si o furca la fel cred ca trece lejer de 2000 de lei si cu economii si piese second.

Cat despre cross-ul lui Gold Special, nu cred ca a investit mai mult de 500 RON in tot proiectul. Momentan :D

Ideea cu franele hidraulice adaptate e grozava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrele mai noi de mtb care suporta frane pe disc, sunt de obicei pt furca cu suspensie, si nu furca fixa. Iar cele vechi pt furca fixa au cam doar suporti pt vbrake. Daca pui un cadru nou cu furca fixa suspension-corrected arata mai degraba a monstercross nu cx, cu toptube sloped.

Un set de avid bb7 nou e cam 100e iar unul de bb5 pe la vreo 70.

Daca e sa-l faci pe piese, oricum ai face mai putin de 800e nu ai cum :( (grupset 300 minim + roti 100 + frameset 300 + altele 100). Daca mai vrei si frane pe disc ... oho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@superpipo Iti dai seama ca n-are rost sa te apuci sa faci o strutocamila de CX pe cadru de MTB de la 0 pe piese. Asta merita asa, daca ai tu pe-acasa un cadru, multe piese si vrei sa faci un experiment. Iar daca mai ai si principii estetice, sa arate nu stiu cum, te duci frumos si iti iei de la Merida, cu mai putin de 1000 de euro, un CX pe discuri nou nout si ai rezolvat problema.

Luciane, interesant ce ai pus tu, dar colegul nostru n-a facut nici o adaptare sofisticata decat cate o gaura in fiecare maneta hidraulica prin care a bagat cablul de frana si parca a sudat pe ghidon doua opritoare pentru camasi sub manete, investitie suplimentara aproape 0. Apesi pe frane, cablul trage manetele inspre ghidon si bicicleta franeaza. Vrei sa tii mainile pe partea de sus a ghidonului, ai acces direct la manetele hidraulice. Absolut genial!

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDAAATE!

Roti Mavic cosmos,

manete xenon 9s, schimbator spate la fel. (de la sharky)

Selle italia SLR (fostul de la cursiera)

In spate avid shorty 4 datorita opritorului de camasa de la Doctorul. ( Daca are cineva unul in plus de fata as aprecia. :D )

furca fixa de la Sharky. :D

Urmeaza pinioane 13-26, incerc sa vad daca raman doar la foaia de 32 datorita problemelor cu maneta si cu schimbatorul meu au ba.

Imagine postată

Imagine postată

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. E primul meu post in acest forum si cu ocazia asta vreau sa imi prezint si eu otelul. Nu stiu cat se incadreaza bicicleta mea in categoria CX dar fiind o cross country e destul de versatila.

Cam astea sunt specificatiile:

- Cadru: Schwinn Cr-Mo Double Butted, Racing Red Paint

- Furca: Schwinn Cr-Mo Unicrown Double Butted, Racing Red Paint

- Angrenaj: Shimano Exage 400LX 170mm, 28/38/48T, Superglide Biopace Chainrings

- Monobloc: Shimano BB-UN26

- Pedale: Shimano PD-M324 + Mt. Zefal cage

- Pinioane: Shimano Hyperglide Cassette 7-speed

- Schimbator foi: Shimano Exage 400LX

- Schimbator pinioane: Shimano Exage 400LX SIS

- Manete schimbatoare + frane: Shimano Acera St-EF60 EZ Fire-Plus

- Ghidon: MTB Double Butted (nu stiu exact producatorul)

- Mansoane: Giant Triple Density

- Endbars: Giant ContactAL

- Frane: Shimano Exage 400LX Linear Response

- Butuc de fata: Shimano Exage

- Butuc de spate: Shimano Exage

- Anvelope: Schwalbe Marathon Plus 700x35C

- Camere: Continental

- Jante: Araya VX-300 700x20C GreyAnodized

- Sa: Velo K

- Tija de sa: Sakae

Imagine postatăImagine postatăImagine postată

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa "roscata", s-o folosesti sanatos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manat de tentatia de a inlocui cadrul de otel cu unul de aluminiu fiind constient ca sacrific confortul in schimbul unui pedalat mai eficient, am tot cautat prin strafundurile internetului un cadru de aluminiu de trekking la un pret decent. Cum cea mai ieftina varianta era un Vortrieb de pe bike-components.de la 120e + transport si mai trebuia sa dau bani si pe o furca potrivita, bugetul pentru miscarea asta ar fi sarit lejer de 600 RON.

Asa ca mi-am scos de la naftalina piticii mai vechi de pe creier care credeau cu tarie ca MTB-ul Merida poate fi un donator bun de cadru, in ciuda faptului ca rotile de 28" teoretic nu se pupau cu cadrul de 26" si ca o furca rigida de 26" care sa nu fie suspension-corrected (= care sa nu coste o caruta de bani) ar fi schimbat radical geometria cadrului. In concluzie, am aruncat exorbitanta suma de 40 de lei pe o furca rigida de otel de 26" si m-am apucat de transplant.

Prima problema au fost, evident, franele. Din fericire, am gasit solutia temporara si la indemana: clesti caliper - pe fata unul cu standard reach, pe spate unul cu long reach - pe care-i aveam prin casa. Stiam de solutia adaptoarelor Mavic, dar pana nu-s convins ca ma satisface cadrul asta de aluminiu, nu arunc 50 de euro pe o pereche de adaptoare. Binenteles, franele astea caliper nu se pupau foarte bine cu manetele V-Brake pe care le aveam inainte, asa ca am decis sa mai arunc 65 de lei si pe o pereche de manete Avid FR7 cu Speed Dial Leverage Adjustment (pe romaneste - manete care se pot face compatibile atat cu clesti caliper, cat si cu clesti V).

Si cam atat cu investitiile. Momentan am montat ghidonul, pipa si manetele, rotile si clestii noi de frana, urmand sa montez si transmisia cand o sa am timp s-o si curat complet cu motorina inainte de montaj. Ca deh, sa arate ca noua. Sa zicem ca nu sunt atat de satisfacut de modul in care lucreaza manetele Avid cu clestele fata single-pivot, insa cel spate dual-pivot functioneaza adecvat. Si oricum, nu-mi prea pasa, pentru ca in momentul in care ma decid sa definitivez transferul, voi lua si o pereche de adaptoare Mavic si voi monta inapoi V-Brake-urile.

Mai am de montat transmisia, portbagajul si ceva maruntisuri (far, vitezometru, etc.). Saua s-ar putea sa ramana asta, din cauza ca e ceva mai confortabila decat cea alba pe care o aveam pe bicicleta care doneaza piesele. Dupa aia reglat si ajustat totul si gata. Momentan sandramaua arata asa si cantareste cam 12 kg fara pedale si cu transmisia initiala de pe MTB.

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ne-ai spus lucrul cel mai important: simti ca noul cadrul te ajuta la eficienta pedalarii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca n-am apucat sa testez nimic, nu e inca gata bicicleta. Cum termin de asamblat la ea si am timp de-o tura, o sa va anunt cum sta treaba.

Altfel, dintotdeauna am simtit ca e mai eficient cadrul asta. Anul trecut am mers cam tot anul pe trekking-ul de otel prezentat ceva mai sus, iar prin septembrie am inceput sa mai ies cu MTB-ul ca ma tot bateau la cap niste prieteni. De vreo 2 ori am ajuns pe niste catarari pe sosea pe care le abordasem de destule ori vara aia cu otelul si desi MTB-ul era ceva mai greu si cu cauciucuri cramponate, am urcat mult mai bine si am simtit ca ma infig mult mai bine in pedale. La fel si tata, care a folosit MTB-ul meu o vreme, zicea ca i se pare mult mai eficienta bicicleta aia fata de otelurile pe care le-a avut pana atunci.

Ramane sa vad cat de tare se sacrifica confortul. Daca n-o sa pot sa fac ture de 100 km pe drumuri dubioase fara sa ma plang de jdemii de dureri, revin la otel. Asta o sa decid mai prin iunie-iulie, dupa ce apuc sa fac niste sute de km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

majikule

Pune te rog mai multe imagini de detaliu cu incadrarea rotilor in cadru si franele.

Subiectul este interesant tratat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.