basso

My Bike All Road

Recommended Posts

O sa pun maine, acuma-i cam tarziu. Asa, la prima vedere, e cam la fel de mult spatiu ca in cadrul vechi. Ceva mai mult pe spate si ceva mai putin in fata, dar diferente mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa fiu sincer, ma intereseaza cum aghiuta intra gumele alea si nu ating de clesti sus in imbinarea bratelor...

La mine furca e similara, o fixa de 26 la baza, dar daca sar de 25 alecu! nu mai se roteste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clestele e foarte vechi, un Dura-Ace 1st generation (1978 daca m-am documentat bine). Lasa mult mai mult spatiu in partea de sus comparativ cu clestii noi. Iar clestele spate e long-reach.

LE: asta-i clestele: http://velobase.com/ViewComponent.aspx?ID=1B8C85C8-6CA4-48C2-8F78-752B72A5FB83&Enum=117&AbsPos=32

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...

E din alt film. Eu am Campa Veloce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bun, niste poze deci:

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Cauciucul fata e de 32 (cu latime reala de 28) si cel spate de 37 (cu latime reala de 32).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu, 32 si 37 se refera la inaltime, adica distanta de la janta la calea de rulare, nu la latime. Aia difera de la model la model. Asa stiu eu. Evident, exista o corelatie intre cele doua marimi, dar difera in functie de structura cauciucului si daca producatorul l-a vrut mai ingust sau mai balonat.

La KeroBike am vazut frane de genul ala de cursiera, foarte largi, in diverse culori, potrivite pentru proiecte fashion, gen single-speed. Habar n-am cat costau, cativa zeci de lei oricum, nu foarte mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inaltimea si latimea tot atata sunt (am masurat), si asta in contextul in care cauciucul e montat pe o janta mai ingusta decat aia pentru care o fost conceput. Daca l-as monta pe o janta de 19mm, inaltimea ar scadea si latimea ar creste. Oricum, la majoritatea cauciucurilor dimensiunile reale sunt un pic mai mici decat cele declarate, de dragul de a se lauda cu "o greutate de doar xxx grame la dimensiunea yy". De la Sheldon Brown am auzit prima oara de teoria asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

Eu nu am inteles de ce cadrul de aluminiu iti poate oferi o pedalare mai eficienta decat cel de otel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai pentru ca e mai rigid si flexeaza mai putin. Cel putin teoretic. Otelul e mai moale, absoarbe mult mai eficient denivelarile din drum, dar la fel absoarbe si din forta de pedalat in momentul in care ma infig mai tare in pedale. Asta spune teoria, iar practica mi-a confirmat ca pe MTB-ul de aluminiu, daca blocam furca, sprintam mai bine decat pe bicicleta cu cadru de otel, chiar daca MTB-ul era ceva mai greu. Acum trebuie sa vad cum se comporta in combinatia asta.

Principala mea grija e ca din cauza rigiditatii mersul pe drumuri jalnice o sa fie un chin. Dar again, voi vedea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as zice ca sprintai mai bine pe MTB din cauza rapoartelor.

Anyway, sper sa iti iasa struto-camila asa cum planuiesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rapoartele cam tot alea erau, pedalier triple de MTB cu tot felul de casete, de la 11-32 la 12-21.

Mersi. Sper si eu sa fiu multumit de ce-o sa iasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bun, dupa inca niste ore razlete de mesterit, mission accomplished.

Imagine postată

Imagine postată

Rezumat tehnic:

- 13 kg fix cu cauciucurile de touring (grele, cam 700g bucata) si portbagaj (peste 1 kg)

- in furci ar intra fara prea mari emotii niste 37-uri cramponate sau 40-uri slick; am un 42 cramponat pe balcon, o sa-ncerc sa-l montez sa vad daca e viabil;

- asa la o tura scurta prin jurul blocului, bicicleta se simte mai rigida si parca sprinteaza mai bine, dar pana peste cateva saptamani cand o sa am timp de-o tura lunga pe un traseu familiar n-o sa ma pot pronunta cu adevarat daca a meritat sau nu efortul

- se poate sa ma gandesc serios la ideea de a pune si dropbars si niste ergopowere 3x8 (probabil second), insa imi e greu sa inghit ghidonul de sosea ingust - am mers pe unul de 42cm si mi s-a parut ca n-am absolut deloc control asupra bicicletei; cel actual are cam 52 cm latime si ma simt excelent pe el;

Probleme intalnite pe traseu:

- frana spate a trebuit s-o montez invers si s-o schimb cu una normal-reach din cauza ca se lovea de prinderea superioara a portbagajului; in momentul in care iau adaptoarele Mavic, problema va disparea (teoretic, trebuie sa vad exact ce dimensiuni are potcoava respectiva)

- problema de la frana spate mi-a permis sa montez pe fata clestele dual-pivot, nu inainte de a ma lupta vreo jumatate de ora sa reglez sabotii sa calce pe janta (din cauza ca furca cerea un cleste short-reach)

- roata spate actuala are butuc de 130mm, cadrul e facut pentru butuci de 135mm; am citit o gramada de pareri pro-contra comprimarii respective, unii zic ca nu-i ok sa se comprime aia 5 mm cadrul de aluminiu, altii zic ca nu prea conteaza si ca doar cand trebuie cascat de la 130 la 135 apar probleme;

- furca nu e suspension corrected, deci coboara putin partea din fata a bicicletei si unghiul facut de headtube cu verticala creste putin; asta ar trebui sa influenteze putin manevrabilitatea, insa nu ma astept sa percep vreo diferenta;

- am inlocuit monoblocul vechi si defect de 122.5mm cu unul nou de 117.5mm pentru a imbunatati Q-factorul si pentru ca eram obisnuit de la cadrul de otel cu un monobloc mai ingust; din cauza asta, m-am chinuit putin cu schimbatorul fata, care avea mici probleme in a cobori pe foaia mica;

De ce "bike all road"?

- cu cauciucuri de sosea am o bicicleta destul de potenta pentru mers pe sosele bune la viteze ceva mai mari

- cu cauciucurile de touring am o bicicleta all-around care se descurca pe tot felul de drumuri

- cu portbagaj, genti si alta roata spate (mai solida - 36 spite, butuc MTB) am bicicleta pentru cicloturism

- cu cauciucuri de CX cramponate pot s-o bag prin padure si pe zapada iarna

Date tehnice:

- cadru: Merida Matts SUB-40 din 2008 cu cuvetarie Cane Creek

- furca: rigida otel pentru roti de 26" (un compromis nefericit, dar de 28" nu gaseam decat la sume astronomice)

- roti: Mavic Aksium din 2007 sau 2008 (inca nu m-am lamurit exact)

- cauciuri: Continental CityRide 37-622 spate, Continental TourRide 32-622 fata

- frane: Shimano Dura-Ace first-gen spate, Shimano Nexus fata, manete Avid FR-7

- transmisie: pedalier Shimano Alivio 22-32-42, schimbator spate si manete SRAM X-4, schimbator fata Shimano Acera, pinioane Shimano Sora 12-21

- pipa Zoom 130mm, ghidon 3ttt Alpina scurtat la 52 cm, coarne BBB CNCStraight alungite cu vreo 3 cm prin metode "neortodoxe" (dar sigure)

- sa Velo (de pe un Fuji Nevada), tija Promax de 27.2mm x 400mm

- alte maruntisuri mai putin relevante

Acum tot ce imi pot dori e sa am timp s-o calaresc cum se cuvine. Urmeaza cateva saptamani destul de incurcate pentru mine, asa ca n-o sa prea am timp de pedalat decat dupa aia. Sper sa fie ce mi-am imaginat eu ca e.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arata enervant de bine. Mergi cu saua asa sus? E cadrul cam stramt?

Cu portbagajul te-ai cam bestializat. Daca nu pui si pe fata in compensare, o sa stea foarte repede cabrata fara tine pe sa :-SS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi. Da, din pacate cadrul mi-e o idee mic. E de 18" si la 1.85 inaltime mi-ar fi mai degraba bun un 20", dar la momentul la care mi-am luat MTB-ul parea destul de ok si 18". Plus ca si ghidonul e foarte coborat si accentueaza diferenta asta.

Portbagaj pe fata nu stiu daca voi pune. O sa-mi dau seama mai exact cand o sa incep sa umplu gentile din spate si o sa vad ca raman pe-afara lucruri :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

La asta ma refeream si-ti spun din experienta. Orice delestare sau ridicare pe fata, o face calutul Ferrari. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, acum inteleg metaforele - distributia greutatii preponderent pe spate nu face bine. Am citit ceva despre asta, ramane sa vad si in practica cum se comporta agregatul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum potcoavele costa 25 de euro bucata, iar pe mine ma mananca degetele, dupa vreo ora de mesterit si cateva ore de asteptat sa se usuce vopseaua, am facut astea:

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Materia prima au fost 2 manete de frana vechi si ignorate. N-am prea gasit alta sursa de aluminiu suficient de gros si lat cat sa pot taia respectivele piese, care au cam 5 cm lungime si vreo ~2 latime. 3 gauri de 6 mm la distanta potrivita si cam atat. Restul e in poze.

Rigide sunt, sabotul e reglabil in continuare. Tot ce ramane de vazut e cum se comporta in urma franarilor. Daca merge treaba la frana spate, o aplic si la frana fata.

Ideea evident nu-mi apartine, am dat de ea pe bikeforums.net cautand alternative la potcoavele alea de la Mavic. Se pare ca altii au folosit-o cu oarecare succes.

Ca dezavantaj (sa zicem) apare faptul ca se modifica bratul de franare al clestelui, deci trebuie apasat ceva mai zdravan pe niste manete V normale. Dar manetele Avid FR7 de care povesteam mai sus compenseaza problema asta intr-o masura suficient de buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geniale adaptoarele alea, am ramas cu gura cascata.

Trebuie sa te felicit, stii si teorie si practica de nota 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi :D Lipsa de fonduri (sau convingerea ca 50 de euro mai bine-i investesc in altceva) m-au manat intotdeauna la solutii de genul asta. Sper sa reziste onorabil si sa nu trebuiasca sa le refac. Ca altfel conceptul e bun si folosit si de altii in situatia mea (conversie la roti 700c pe cadru de MTB).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clar,ciclocrosistii au ceva sange de 'Manole' B-)

Deranjeaza la franare parghia modificata [cursa manetei mai mica,implicit forta] ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deranjeaza putin cu manete normale, in sensul ca se simte ca trebuie apasat mai tare. Am pus reglajul de la manetele Avid pe minim (adica parghie mai mica a cablului de frana <=> mai putin cablu tras) si se simte destul de ok asa. Cred ca in varianta asta se potriveste frumos cu cable pull-ul de la manetele road, ca maneta Avid desi permite reglajul, tot trage ceva mai mult cablu decat manetele road, deci cu manetele road se poate sa mearga chiar perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LE: din ce-am masurat acum, se pare ca s-ar imperechea perfect cu niste manete road franele astea.

Cu adaptor, lungimea bratului facut de sabotul de frana a crescut de la ~3cm la ~6cm. Aia inseamna, pe scurt 2 lucruri:

- la aceeasi deplasare a cablului, sabotul se departeaza de 2 ori mai tare de janta

- la aceeasi tensiune in cablu, sabotul apasa de 2 ori mai slab pe janta

Ceea ce inseamna ca manetele road, care a) trag de 2 ori mai putin cablu decat cele v-brake si b) produc o tensiune in cablu de 2 ori mai mare pentru aceeasi forta de apasare pe maneta, merg la fix. Ceea ce e bine de stiut daca ma decid sa trec pe dropbars + ergo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu niste pareri dupa 2 ture scurte:

- dupa cum credeam, s-a pierdut destul de tare din confortul oferit de otel; pe coborarile de pe drumurile proaste trebuie sa fiu si mai atent (de parca nu coboram suficient de incet pana acum)

- bicicleta raspunde ceva mai bine la accelerari; o sa-mi dau seama mai bine si dupa ce-mi mai reintru in forma;

- adaptoarele de la frana spate se comporta excelent, asa ca am facut o pereche si pentru frana fata;

- am intors pipa, din cauza ca pozitia ghidonului era o idee prea joasa; momentan e o idee prea inalta, urmeaza sa vad cum ma obisnuiesc cu ea;

- am schimbat tija de sa, din cauza ca aia veche scartaia la imbinarea cu prinderea seii (era o tija ieftina si proasta, i-a trecut vremea);

Bonus: de cand am renuntat la cadrul de otel, m-am facut cu o bicicleta mai draguta de oras. Urmeaza poze si cu ea pe topicul potrivit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi place ce vad, excelente bike-uri fiecare dupa buget si cu rezultate maxime. Si eu am inceput sa merg la servici pe un centurion basic free, de care is foarte incantat de cum merge. Am 28-622 si fuge ca nebuna dar simt cam tare gropisoarele...ma gandesc sa trec la 32-622, are cineva dimensiunea asta, cum se comporta?

Majikstone super tare solutia pe care ai gasit-o!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa presiunea mai jos in ele, catre minimul indicat de producator.

Eu am Continental Touring Plus 700x32. La recunoasterea traseului de Prima Evadare le-am rulat la 5 atm ( [-X ), cu zguduiala corespunzatoare.

La concurs le-am lasat la 3 atm (minimul inscris pe ele), am pus sa de MTB si a fost mult mai bine (exceptand portiunile arate, unde n-aveam ce face).

Balonul lor real (masurat) este insa 28 mm.

Imagine postată

Sunt multumit de ea in cam toate aspectele, exceptand faptul ca are vreo 17 kile ;)) . Aa, si am cam suferit la incheieturi pe ultimii 10 km, cu toate ca i-am pus niste ESI grips.

Aici e topicul biclelor pe care proprietarii incearca sa le faca din tantar armasar :)>- .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.