Sign in to follow this  
Micutzu

Estimare cursiera Peugeot - help

Recommended Posts

Salutare, e primul meu post pe ciclism.ro, asa ca bine v-am gasit!

Deranjez si eu cunoscatorii de pe acest forum cu o cerere de estimare pentru o cursiera Peugeot. Estimarea o vreau de curiozitate, deoarece bicicleta a fost cumparata ieri de tatal meu cu 6 milioane din targ si sunt curios cat de mare este "teapa" pe care si-a luat-o (sau, dimpotriva, o fi mai valoroasa de 6mil...).

Din pacate nu am reusit sa identific modelul exact si nici nu am poze cu ea intrucat nu am avut cu ce sa le fac, dar pot sa va dau urmatoarele detalii tehnice:

- bicicleta este o cursiera cu roti de 27" (cauciucuri din acelea subtiri de tot), 2 foi si 6 pinioane (inca mai avea eticheta originala cu "12 vitesse")

- cadrul si furca sunt HLE Magnalloy (vopseaua originala este alb sidefiu, inca mai are serigrafia Peugeot, dar si diverse retusuri cu vopsea autohtone, din care unul mare pe bara transversala si alte cateva ici si colo).

- pe ghidon este o heraldica Phillippe, in stanga si in dreapta, langa imbinare.

- roata spate este Maillard, la fel si butucul. Pe acesta este gravat 88; din cate stiu, aceasta cifra denota de obicei anul de fabricatie al modelului.

- roata fata este Shimano; prezinta o sectiune care a fost sudata, nu cred ca asa vin rotile Shimano din fabrica; oricum, a fost sudata bine, nu se simte deloc pe sosea. Maneta de strangere este cea originala, Maillard.

- angrenajele sunt Shimano; schimbatoarele de viteze se afla pe cadru (ca la semicursierele rusesti); intrucat foile sunt usor tocite dar pinioanele deloc, am tras concluzia ca pinioanele sunt schimbate de curand; intreg ansamblul se prezinta insa excelent, nu exista nici o urma de rugina pe nicaieri, nu prezinta scartaituri sau click-uri neplacute pe sosea.

- franele sunt dintr-un aliaj auriu (pe sistem gen rusesc, nu stiu sa le descriu altfel); au gravate pe ele Galli.

- pedalele sunt Campagnollo, arata foarte bine; bratele pedalelor sunt din aluminiu, si probabil Shimano, tot in conditie buna.

- saua este oarecum o enigma; este galbena, tare, dintr-un material plastic si nu pare sa prezinte arcuri de nici un fel; are o banda de plastic la varf pe care scrie "Super" si "Turbo", ca si pe spate; este usor tocita pe la muchii (arata mai batrana decat bicicleta heh).

- cablurile, daca sunt originale, arata exceptional; daca nu, isi fac treaba foarte bine.

- cauciucurile sunt vechi si tocite; inca nu pocnesc, dar nici mult nu cred ca mai au; cel de pe spate este Hutchinson si e "Made in France"; cel de pe fata are un singur segment de dreapta, alb, undeva pe circumferinta si pare mai prost calitativ.

- pe cadru, chiar sub butucul foii, este seria: Y803 03513; Google nu gaseste asa ceva.

Bicicleta are ceva mai putin de 10kg. Omul care a vandut-o a "romanizat-o" din scurt, adica i-a lipit tot felul de etichetute de rahat pe unde stia el ca are petice de vopsea (inclusiv un sticker mare cu "MTB Sportbike" pe bara transversala http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif. Am pierdut vreo doua ore sa o curat, ocazie cu care am dat jos si abtibildurile originale cu "Made in France". Am descoperit ca i s-a facut o vopsitorie partiala pe cadru, (partea care tine roata spate), cu un argintiu cam ieftin (macar e uniform). Pe ghidon are piele naturala alba si masti din cauciuc la frane (care functioneaza foarte bine).

Dupa curatare si spalare, aspectul initial este foarte placut. Cadrul este realizat foarte bine, sudurile de imbinare (daca exista) nu sunt vizibile. De notat ca imbinarile nu sunt facute ca la bicicletele mai vechi, sau rusesti (adica folosind terte parti de imbinare) ci direct. Vopseaua originala s-a pastrat foarte bine mai peste tot (mai ales pe furca, ceea ce imi spune ca nu a avut accidente). Firele pentru frane sunt "pitite" foarte elegant in ghidon, iar cel pentru spate este de asemenea trecut prin bara transversala, nu pe exterior.

Cam atat pot sa zic din observatiile de pana acum. Marea mea problema cu aceasta bicicleta este ca m-am trezit cu ea pe cap http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Eu mai dau la pedale din cand in cand, dar in Bucuresti, iar cu cauciucurile alea subtirele ar fi crima si pentru mine si pentru roti. As prefera oricand sa o vand sau sa o schimb cu un model mai sportiv (nu trebuie neaparat MTB, dar ceva cu cauciucuri omenesti), dar ca sa fac acest lucru, ar trebui sa stiu o valoare corecta a bicicletei. Va astept cu pareri.

Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte lunga si obiectiva detalierea, chiar daca nu am vazut bicicleta, deja mi-am facut o idee despre ea. Din pacate, se pare ca tatal tau s-a inselat la pret ... cam cu vreo 3 milioane, pe putin.

Faptul ca bicicleta ta aduna pe ea tot felul de nume, nu inseamna mare lucru. Peugeot, Shimano, Campagnolo ... Si pe DHS, gasesti Shimano scris mai peste tot, inclusiv pe cadru, uneori http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Butuc Maillard, costa cam 200 de mii de lei, nou nout. O janta dubla, o iei la 300 mii de obicei.

Doar 6 pinioane ... in momentul de fata, s-a ajuns la 10 pinioane, deci poti sa iti faci o idee unde se plaseaza cursiera ta.

Inteleg ca ai mers putin cu ea pe sosea. Ai incercat sa tragi de ea, mai in forta? De exemplu, un sprint, sau o urcare, in picioare? Sa vezi daca ai jocuri, daca scapa lantul?

Asa cum prezinti tu bicicleta, nu ma simt deloc ispitit sa-i fac un test drive.

Ca pret, undeva la 250 RON, din descrieri.

Pentru tine, mi-as dori sa ma insel ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru promptitudine. Am dat toate numele pe care le-am gasit ca sa fac o descriere cat mai corecta, nu pentru ca voiam sa ii fac "reclama". Din pacate ma asteptam la acest raspuns. Adesea biciletele mai vechi, dar usoare si cu alura frumoasa sunt supra apreciate. Din acest motiv sunt convins ca estimarea ta este foarte sincera si cel mai probabil si corecta...

Pe de alta parte nu pot sa nu ma gandesc la ce alternative are romanul in 3 milioane. Am intrat la First Bike odata si mi s-a ridicat parul in cap. Eu nu stiu cum cumpara lumea bicicletele alea facute parca in fierarie (si oricum toate sar de 3.5mil). Cora, Metro, Carrefour sunt singurele locuri unde te mai poti duce sa iei o bicicleta sub 3 milioane, iar acelea sunt facute si ele "la kil", chiar daca arata ceva mai finut decat cele FB si daca dai cu ele intr-o bordura le cari pana acasa.

Ce e drept, nu stiu de unde se pot cumpara biciclete "de sosea" la noi, nu prea am vazut, asa ca nu pot face o comparatie. La modele de competitie nu ma gandesc, nu ar avea sens dpdv tehnologic, al materialelor si evident al preturilor. Sper ca esti de acord ca daca orice bicicleta mai noua poate avea "nume" pe ea, asta nu inseamna neaparat ca si este un model bun.

Cu "forjatul" nu am apucat, intr-adevar. Oricum, am doua probleme in aceasta privinta: 1. eu am 2 metri si saua are un ax de numai ~15cm. Mi-ar mai trebui inca vreo 8 ca sa ma pot aseza cumsecade pe ea. Pana atunci, daca "alerg" 300 metri imi omor picioarele din cauza pozitiei. Si 2. abia ce am venit cu ea la munca (de ieri seara), "soseaua" este o bucata buna de drum proaspat asfaltat pe langa Parcul Circului.

Tragand o linie, daca estimarea ta este corecta intr-un sistem de valori ideal (oferta variata, optiuni multiple ca pret si calitate), imho in conditiile pietii noastre este usor subapreciata (si ma refer exclusiv la ce variante are romanul in 3 milioane, nu neaparat la valoarea ei de piata).

O sa incerc sa ii fac niste poze cat de curand, mai ales la detalii. Ce ma enerveaza este ca bicicleta arata foarte bine, este usoara si pare robusta. As folosi-o eu fericit. Din pacate, ma repet, nu am ce face cu un astfel de model. Sa vad ce solutii am http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

edit: ma intreb cat "face" cadrul ala magnalloy? Nici macar nu stiu daca mai este un aliaj de actualitate heh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tragand o linie, daca estimarea ta este corecta intr-un sistem de valori ideal (oferta variata, optiuni multiple ca pret si calitate), imho in conditiile pietii noastre este usor subapreciata (si ma refer exclusiv la ce variante are romanul in 3 milioane, nu neaparat la valoarea ei de piata).

Nu vreau sa te contrazic, fiindca ai dreptate, in ceea ce spui : 350 RON un FB sau DHS, care tine pana la prima intersectie, si 300 RON o cursiera, care e mult mai buna, la mers prin oras. Insa problema nu este subaprecierea cursierei, ci supraaprecierea cojilor cu 2 roti (ca biciclete nu pot sa le zic), facute de FB sau DHS.

In privinta cursierelor mai vechi si implicit mai ieftine: cred ca problema care se pune, este cea de "reliabilitate" (traducere libera din engleza ...) Nu m-as simti deranjat, sa merg pe o vechitura, pana la piata si inapoi, dar oare nu cumva se desface la 60 km/h, intr-o coborare? Probabil cursiera ta ar avea mai mult succes, daca toate piesele si angrenajele de pe ea purtau o singura marca, chiar daca era o serie veche. In felul asta, eram mai siguri ca e o bicicleta entry-level, dar suficient de buna la banii ei, pentru un incepator.

Un alt aspect: sunt aproape convins ca marimea cadrului, la bicicleta, este mult mai mic, decat ai tu nevoie, la 2 metri. Cu siguranta iti trebuie un cadru de 60, sau 58 cu o pipa mai lunga, Nu cred ca tija de la sa e prea scurta. Sunt multe resurse pe internet, inclusiv aici pe site, care iti zic cum sa iti alegi/masori bicicleta. Tu incearca sa masori distanta de la jumatatea axului pedalier, pana la jumatatea barei transversale, de-a lungul barei verticale; rezultatul iti indica marimea cadrului, in cm.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am corupt pe cineva la munca si am reusit sa prind niste poze. Sper sa fie ceva mai concludente decat descrierile.

Imagine postată Imagine postată Imagine postată Imagine postată

Imagine postată Imagine postată Imagine postată

Imagine postată Imagine postată Imagine postată

Bara transversala a fost vopsita (reparata? forma este uniforma, nu arata ca si cum ar fi fost indoita/lovita) inspre fata (vezi Vedere globala). De adaugat ca micile pete maronii de pe cadru nu sunt rugina (nici nu ar avea de unde cred) ci murdarie (ar fi trebuit sa o desfac ca sa o curat complet). Sunt totusi locuri unde vopseaua s-a mai ciobit pe suprafete extrem de mici (mmp).

Despre "reliability test" nu am ce spune, este evident proba cea mai concludenta. Iti multumesc insa pentru sfaturi si pareri, din pacate la inaltimea mea am invatat de mult sa nu fac mofturi. Astept noi opinii pe baza pozelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare draguta bita. E adevarat ca ai dat cam mult pe ea. Pentru comparatie, am trecut prin Orhideea si pe langa DHS-urile diferite modele, am vazut pentru prima data o cursiera. Era un model Altrix si arata foarte bine. Pretul era neasteptat de mic - 1500 RON.

N-ar fi frumos din partea ta sa renunti asa repede la ea. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Macar fa cateva teste cu ea pe sosea cand sunt drumurile mai libere (in Bucuresti asta se traduce prin duminica seara http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif ). E cu totul alta senzatia pe o cursiera decat pe un MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pot spune, arata foarte bine, ai intuit bine modelu ca fiind din '88.

Peugeots built in France during the 1980's can be dated by year through use of their serial numbers. Following a letter prefix, typically Y or B, the first number of the numeral code indicates the bicycle's model year (ex. PKN-10 #B 0667631, built in 1980).

Link-uri:

http://www.classicrendezvous.com/France/Peugeot/PX10_history.htm

http://home.wanadoo.nl/peugeotshow/ (cataloage Peugeot '29-'89; nu apar modelele HLE, dar e destul de clar ca e acelasi model al decoratiilor cu cele din 88 ).

Oricum, daca mai vad multe bicle d'astea, cred ca o sa-mi iau si eu una, sunt prea misto. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toata lumea il sfatuieste pe micutzu sa pastreze bicicleta ... numai ca nimeni nu a observat ca el are o problema, anume, bicicleta este prea mica pentru inaltimea lui (hehe, ma dau si eu rotund http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif).

Ca solutie, daca nu reuseste sa o schimbe, stie cineva daca/unde gaseste o tija de sa mai lunga, eventual si o pipa lunga?

Micutzu, masoara cadrul, sa stim si noi ce marime este, pare un 56. Daca e prea mic, te chinui degeaba pe el, poate mai dezvolti si vreo durere de genunchi pe bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca as vrea sa am un Peugeot PRO 10 numa` asa sa ma plimb duminica cu el, ca sincer arata super apetisant http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif dar imi iau cand oi fi la pensie http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif sau in concediu http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

Spre rusinea mea, nu stiu cum se masoara bicicleta. Am masurat si eu toate barele cadrului si au cam asa ("din sudura in sudura"):

- bara transversala 55 - 56

- bara diagonala din fata - aprox. 60

- bara diagonala dintre sa si butucul foii - aprox. 52.

Eu nu glumeam, am chiar 201cm din care mare parte picioare. Sa-mi ziceti si mie cum se "potriveste" utilajul la dimesiunile astea, mai ales ca, dupa cum se observa, nici nu o pot transforma in bicicleta "de oras", mi-e mila si de ea si de mine. O alta problema este ca as fi avut nevoie de o bicicleta "de oras", dar clar nu am loc pe hol de doua biciclete (nici balcon nu am) si mi s-ar rupe sufletul sa o tin si p-asta degeaba (bine, e clar ca nu o dau pana nu ii ard un drive test, asa mica cum o fi ea pt. mine).

ps: anul nu l-am "intuit", am citit undeva pe net ca acesta este scris pe butucul rotilor originale si la asta scrie 88 http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

GENUBAH cumsecade ca Intotdeauna,sa sti ca si eu vreau sa-mi iau o cursiera veche,cu Imbinarile lucrate manual,super :mrgreen: .MICUTZU am un prieten care vinde un cadru PEUGEOT marimea,nu o sa va vina sa credeti,dar este de 62.daca te intereseaza fac o poza si o bag aci,mi se pare ca vrea 120 ron si este cu tot cu furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu vreau sa-mi iau o cursiera veche,cu Imbinarile lucrate manual,super :mrgreen:

Un cadru d'ala de otel, cu droputs orizontale, numai bun de convertit in single speed Imagine postată Scuze de off-topic :oops: dar am fost provocat :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

basso, multumesc de oferta, dar cum spuneam nu cred ca pastrez bicicleta. Faptul ca imi place alura si fabricatia nu suplineste nevoia mea pentru alt gen de bike. In alte conditii ar fi fost probabil o ocazie si pentru mine (considerand raritatea cadrelor de mari dimensiuni), dar zilele astea am vandut "jumatate de casa" pentru achizitia unui aparat foto DSLR si numai cheltuieli de bicicleta nu imi trebuie in urmatoarele 4-6 luni (stiu ca suna a sacrilegiu pe un forum de biciclisti dar asta e).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut ocazia sa o scot astazi la o tura pe soselele mai bine facute ale Bucurestiului. Bicicleta se comporta nemaipomenit. Trebuie sa ii fac un mic reglaj la schimbatorul de foi (momentan nu coboara pe foaia cea mica), dar in rest "toarce" pe asfalt ca un motanel.

Aveati dreptate: feelingul cu o astfel de bicicleta e cu totul altul. Se infige altfel la drum, simti ca poti sa prinzi viteza cu ea (am si prins cat de cat, dar fara casca si in Bucuresti nu ma incumet la prea mult). Mi-este clar insa ca e mica (in cazul meu) pentru drumuri mai lungi, pozitia incorecta imi solicita picioarele mai mult decat ar fi necesar. Tot la minusuri, saua e un model foarte tare si incomod pentru mine (macar de ar fi avut axul ceva mai lung sa compensez pentru marimea cadrului).

In fine, am postat pentru cei curiosi de comportamentul pe drum. Am avut ocazia sa ma "sui pe ea" si a trecut testul fara probleme. Incep sa cred ca alea 6 milioane n-au fost chiar toate "aruncate" :roll:

Asadar, dupa cum bine intreba cineva: stiti pe unde as putea gasi o tija de sa mai lunga (poa sa fie si cu sa cu tot, daca e buna)? Daca e dintr-un metal mai usor cu atat mai bine, la cat de finut e cadrul ar fi pacat sa il ingreunez cu o ciobanie de tija.

PS: am luat si aparatul DSLR, un Canon 350D, sper ca weekendul viitor sa-l combin cu bitza la o iarba verde http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest avmasi

... Incep sa cred ca alea 6 milioane n-au fost chiar toate "aruncate" :roll:

...stiti pe unde as putea gasi o tija de sa mai lunga (poa sa fie si cu sa cu tot, daca e buna)?

in nici un caz nu au fost aruncate, numai ca bicicleta se putea lua si mai ieftin.

Tija de sa cauta intr-unul din magazinele de specialitate, gasesti vorbindu-se despre ele peste tot pe forumuri (Sport Bike Center pe Bd. Ion Mihalache-Magazinul Dioda, Bebe in Dorobanti, Magellan pe Sos Pantelimon, etc). Trebuie sa gasesti ceva pe gustul tau.

Am un prieten care tocmai si-a taiat tija de sa ca era prea lunga, daca stiam ti-o dadeam tie http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, Am si eu o cursiera identica cu a ta. E acelasi model de Peugeot. Astazi tocmai mi s-a rupt furca pe spate dreapta (o sudura mai veche din 2001). Acum caut in disperare sa cumpar un cadru sa se potriveasca. Daca stii ceva, spune-mi si mie. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this