Guest

Topic Galerie: Ciclocros

Recommended Posts

Daca binevoiesti sa raspunzi: de unde ai luat-o, cu cat si ce marime are cadrul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul si cockpitul l-am luat de pe shop4cross, iar restul componentelor de pe diferite siteuri din afara (bike-components/discount)

LE: marimea 52 (179cm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa o arunci pe umar, cadrul pare cam mic. Daca nu, nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic, pe site-ul producatorului recomanda 52 pentru inaltimea mea. Drept e ca sunt intre marimi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciclocrosul asta e cam cum e motocrosul la moto. Ultra-specializat. La fel cum cu un motocross nu merita sa parasesti pista de motocross si sa te aventurezi cu el in padure, asa si cu ciclocrosul, nu merita sa parasesti circuitul de ciclocros si sa o apuci pe trasee MTB. Asa ca eu mi-as lua ciclocros strict pt curse si as exersa incalecatul si descalecatul, aruncatul pe umar, etc... Adica ciclocrosul nu-l vad pt plimbari sau ture, ci strict pt curse, oficiale sau hobby.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Culmea, eu l-am luat fix pt versatilitate :D

Btw...unde gasesc ce curse de cyclocross sunt in Romania? Stiu doar de una la Oradea in 20 Martie...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu.

 

Dar cu ciclocrosul nu mergi bine nici pe sosea, nici pe munte, nici in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ramas suprins cat de bine merge pe sosea, nu degeaba multi folosesc ciclocrossu pe post de bicicleta de iarna. Unii profesionisti intentionau (sau chiar au folosit) X-Night-ul in clasicele pe pavate. Acuma daca o folosesti doar in curse "oficiale" la noi, cred ca dai paianjenii jos de pe ea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dar cu ciclocrosul nu mergi bine nici pe sosea, nici pe munte, nici in oras.

 

Di șe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Pt ca pe sosea mergi mai bine cu o cursiera, pe munte cu un MTB, in oras cu o bicla cu aparatoare de lant si aripi. Orice dispozitiv universal face de toate dar nimic bine.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce înțelegi prin "mai bine"... dacă te lupţi cu strava-ul, atunci da, îi mai bine cu cursiera; dar dacă doar ai chef să pedalezi, atunci îi mai bine cu CX-ul pe şosea.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu cyclo mergi BINE pe unde vrei tu, doar că este specializat pentru trasee de ciclocros, iar pe celelalte este surclasat de oricare dintre specialiști.

@@Deathwish felicitări pentru agregat! Curse dedicate pentru ciclocros nu prea sunt pe la noi, rămâne varianta să te bagi la concursuri între mtb pe trasee mai domoale (fără urcări sau coborâri lungi și tehnice, fără pietroaie etc.)

SPOR!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu sunt de acord ca nu il poti folosi cu succes pe sosea. Eu, am mers numai pe cursiera pana acum pe sosea si am decis acum vreo 2 luni sa fac un ciclocross cu ceva piese ce le aveam pe acasa si un cadru cumparat de la un prieten.

Singurul motiv pentru care am facut asta este pentru ca vroiam cauciucuri mai groase de sosea, care nu intrau pe cursiera, atat pentru confort cat si pentru nenumaratele pietricele, ce le avem pe pista de biciclete care duce spre Serbia, datorita carora am facut cateva snakebite la cursiera, chiar cu presiune de 7-8 bari.

In concluzie mi se pare bicicleta ideala cu care sa iti faci antrenamentul de la inceputul anului...perioada de baza(rulaj).

 

Aceasta este:

IMAG0923.jpg

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa luam fiecare situatie pe rand

 

- Daca iti pui cauciucuri de sosea nu e mare diferenta intre un ciclocros si o cursiera pe sosea, poti sa plusezi si sa ai o furca de cursiera dedicata.

- Muntele luat stricto sensu e ceva destul de exclusivist, nu tinem cont de proprietarii de mtb de la orasele de ses care ajung ocazional la munte ... Aici comparatia cyc-mtb nu-si prea are rostul. Intr-adevar cine vrea si trasee montane autentice are nevoie de bicicleta nr.2.  

- Plusurile unei biciclete de oras fata de ciclocros este ca are aparatori? Pai asa ceva se poate pune si pe ciclocros sau orice altceva daca tii neaparat, inclusiv portbagaj, lumini. Specializarea pentru "oras" e mai mult un moft, orice bicicleta e la fel de buna ca city-bike pentru utilizare urbana.

 

Ciclocrosul sau randoneusa raman cele mai versatile biciclete.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altii au 3 masini. Eu prefer sa am 15 bicle. In fine, am decat 3. Si nu le-as inlocui cu una universala. E adevarat ca ciclocrosul face fata cu succes la antrenamentul de sosea de iarna, la oras si chiar la trekking. Dar, domeniul pt care a fost proiectat e destul de exclusivist. Modelele de top nu mai au prinderi nici de portbagaj, nici de aripi. In paranteza fie spus, bicla mea de oras e un model mai vechi de Cube SL Cross care e o bicla de trekking/fitness cu V-brake la care i-am pus ghidon de curse si cauciucuri de 32. As putea sa spun ca e un ciclocros daca nu ar trada-o unghiurile....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altii au 3 masini. Eu prefer sa am 15 bicle...

 

... dar nu şi un CX veritabil... ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

... dar nu şi un CX veritabil... ;))

 

Pai nu, ca e de nisa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îi de nişă, dar face faţă cu succes la şosea, oraş, trekking... merge bine pe asfalt şi continuă să meargă şi după ce se termină asfaltul...

 

... mie mi se pare că o cursieră îi mai de nişă comparativ cu CX, cum şi un TT îi mai de nişă comparativ cu cursiera...

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

... mie mi se pare că o cursieră îi mai de nişă comparativ cu CX ... merge bine pe asfalt şi continuă să meargă şi după ce se termină asfaltul...

Mai ales ca la noi asfaltul se termina subit iar de multe ori este combinatie de asfalt cu asfalt terminat.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Am vazut ca in Ardeal asa e. In afara de europene, nu prea ai ce face cu cursiera. Auzi: pista de biciclete spre Serbia. Un fel de Strade Bianche dar mai proasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciclocrossul mi l-am luat si eu tot ca bike de allround sa strabat in lung si in lat Apusenii pe asfalt curat, dale de beton, macadam sau poteci montane. 

 

Cu toate astea deja e o confuzie intre ciclocross si o cursiera de gravel. Iar in timp confuzia se poate intinde si la cursierele clasice tinand cont de  pavate si alte competitii cu segmente de offroad pentru care unii producatori fac bikeuri dedicate. 

 

La sosea au inceput sa se utilizeze franele pe disc, cauciucuri cu balonaj mai mare, grup de pinioane cu raport specific MTB 11-30, 11-32, insertii in furci ptr amortizarea socurilor, chiar mici suspensii pe spate sau la tija de sa, etc.

 

Ptr sosea singurele bikeuri de nisa o sa ramana TT-urile si cursierele gandite pentru sprinteri.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

discutia despre diferenta intre o bicla de gravel si una de cx cred ca se incepe mai bine nu de la ce poate sa faca bicicleta, ci de la ce utilizatorul poate face cu ea. asa mi-am dat seama ca singura diferenta notabila este geometria cadrului, la gravel este mai relaxata decat la cx. in rest,sunt detalii. poti face cx cu gravel si gravel cu cx. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm. As zice ca CX poti face doar cu CX. Sa fiu mai clar: CX inseamna doar curse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.