jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

Eu ma intreb de ce ati intrebat daca trebuie sa dati ceva si pentru biciclete. In mod legal nu trebuie sa platiti nimic. Daca intrebati toti controlorii, le veti da idei.

De unde reiesea asta? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde reiesea asta? :)

Eu asa am inteles din urmatoarea intrebare:

"Pai si bicicletele?"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot continuati cu asta... eu din cate stiu, daca urci in tren cu bagaje mari si blochezi accesul la anumite locuri trebuie sa platesti ceva in plus (locurile blocate sau ceva de genul asta). Trenul nu avea spatiu de depozitat biciclete, era tip "sageata", noi le-am pus pe holul ala larg de langa usi unele peste altele, blocand astfel 4 scaune de acolo. Daca am fi avut gara din care sa cumparam bilete am fi intrebat la casa si eventual am fi cumparat cate un bilet si pentru fiecare bicicleta. Cum nu a fost cazul, civilizat ni s-a parut sa intrebam, nu sa ne facem ca ploua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai pe scurt treba este asa:

In vagoanele prevazut cu spatii pentru bicicleta, transportul acesteia este inclus in pretul biletului, deci nu mai platesti nimic. In trenurile personal sau acclerat care au vagoane prevazute cu spatii mari (etajatele, sagetile, etc) poti urca cu bicicleta nedemontata, dar platesti un supliment (maxim 15 lei de bicicleta pt. distante mai mari de 400 km).

http://www.cfrcalatori.ro/216

Gratis poti lua cu tine doar o bicicleta pliabila sau demontabila cu conditia sa nu-i incomodezi pe ceilalti calatori. Aici se poate discuta mult si bine in sensul ca de cand cu quick release-urile cam toate sunt demontabile ;) insa e mai greu sa demonstrezi ca nu-i incomodezi pe ceilalti pasageri.

De fapt la asta ma refeream fetepeule: de unde ai tras tu conculuzia ca e gratis transportul bicicletei? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, sigur nu puteau ei sa demonstreze ca incomodez alti calatori pentru simplul fapt ca ei nu existau (eram singuri cuc in tren).

Dar, faptul ca bicicleta e demontabila e universal valabil, practic orice bicicleta e demontabila la nivel de suruburi si piulite, dar sunt sigura ca se refera sa fie si demontata/pliata. Deci conditia asta sigur nu o respectam si nici nu intentionam sa o respectam.

Concluzionam ca nefiind intr-un tren cu spatiu de depozitare al bicicletelor trebuia sa platim o taxa, deci am procedat corect intreband. Daca se aplicau taxele, am fi platit aproape cat aproximasem, adica 9 lei de om (4 lei biletul plus 0.5leix10kg).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei interesati, confirm ca personalul 3001 Bucuresti Nord (5.46) - Brasov ( 10.40 teoretic :)) are acum permanent un vagon cu spatiu pentru biciclete (vagonul 1).

Suportii arata altfel decat cei de pe accelerate si nu mai au tijele de fixare (au fost furate, e bine sa vi le aduceti singuri :-bd , reprezentate de cate un surub de 8 mm de vreo 8 cm lungime, sau orice batz echivalent).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In "sageti" se pot transporta biciclete fara sa platesti taxa suplimentara, daca vagonul are bicicleta desenata pe el. Eu asa am facut pe Copsa Mica - Sibiu, fara probleme.

In vagoanele etajate, unde exista spatiu sufiecient incat sa nu-i deranjezi pe ceilalti calatori (fara spatiu dedicat de biciclete) dai o mica atentie la nas (ex. 2-3 lei).

In vagoanele compartimentate fara spatii de bagaje fie se demonteaza bicla, fie se depoziteaza in buda, cu acordul complice al nasului, la care trebuie "cotizat". De exemplu i-am dat 10 lei pe Copsa Mica - Bucuresti (noaptea), la accelerat (pe langa bilet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog, nu va mai laudati ca dati "mici atentii" nasilor, sau cel putin nu o mai faceti pe forumurile publice. Pentru voi a fost bine ca ati scapat ieftin, dar pentru nasii de pe rutele mentionate s-ar putea sa se termine rau facand publice aceste amanunte. Fiti mai discreti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marius, pe forumurile feroviare lucrurile astea se discuta destul de "la vedere".

Eu am facut-o doar pentru informarea celor care vor sa stie care e situatia reala (transportul bicicletei ramanand in continuare o nebuloasa chiar si pentru unii angajati CFR), in nici un caz pentru a face rau cuiva.

La privati (Regiotrans, de ex) ti se taie bilet si pt tine si pt bicicleta, in general fara discutii.

Scuze pentru off-topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg cum unii membri ai forumului pot sa aiba o atitudine de genul:

Eu ma intreb de ce ati intrebat daca trebuie sa dati ceva si pentru biciclete. In mod legal nu trebuie sa platiti nimic. Daca intrebati toti controlorii, le veti da idei.

In conditiile in care legal trebuie sa platesti o taxa, treaba demonstrata cu linkul de pe site-ul CFR.

Si, culmea, dupa ce "actul" edificator a aparut vii si il contrazici pe baza unor experiente personale cel mai probabil datorate unor greseli (necunoasteri ale regulamentului) sau a unor oportunitati de "ciupit" ceva din partea ambelor parti. Mai mult, atitudinea nu e de genul "daca vorbesti frumos cu nasul, o sa iti inteleaga situatia si o sa te lase sa transporti bicicleta", e de genul "asa se face", "se poate transporta in trenurile x fara probleme", "poti sa o pui la buda si sa-l ungi pe nas" asta in conditiile in care exista solutii legale. Cum puteti atat de nonsalanti sa sugerati oamenilor sa faca ceva ilegal cand exista metode reglementate si simple de a rezolva problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum puteti atat de nonsalanti sa sugerati oamenilor sa faca ceva ilegal cand exista metode reglementate si simple de a rezolva problema?

Ana, tuturor ne-ar placea ca toate chestiile reglementate in scris, prin lege, sa se poate si aplica fara batai de cap in Romania.

Daca ar fi dupa mine, as recomanda tuturor sa-si cumpere bilet si sa puna bicicleta la vagonul de biciclete. Eu asa caut s-o rezolv in general.

Dar putine trenuri au vagon cu spatiu special pt biciclete.

In cele care sunt mai spatioase, controlorul ar trebui sa iti taie civilizat bilet pt bicicleta. De cele mai multe ori insa, nu se intampla. Eu, cand am fost intrebat, in mod clasic "Dar bicicleta asta ce cauta aici?" am zis ca platesc si bilet pt ea. Dar nu am primit bilet niciodata.

Iar in ultimul caz, daca trebuie sa ma intorc acasa, cu bicicleta, noaptea, iar singurul tren este un accelerat cu vagoane compartimentate, plin ochi de oameni, nu prea am la indemana "solutii legale". Si demontata, tot nu prea aveam loc sa o transport.

Tu ai dreptate "de principiu", asa ar fi frumos si civilizat, dar "pe teren" lucrurile pot sta altfel.

Edited by Adriana
Am mutat posturile Offtopic de la Prima Evadare aici. Acum puteti sa discutati linistiti despre trenuri + biciclete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am `colaborat` cu CFR-ul in privinta asta de 2 ori, fara sa platesc nimic si nici nu mi s-a batut vreun apropo...Roata fata scoasa... iar bicicleta incomoda putin... TL-Buc si Ct Galati

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-au sters posturile referitoare la cum putem face noi o lume mai buna si mai dreapta incepand de la nasul de tren. :)

Reveniti la subiect, va rog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut o tura in apuseni si pentru ca sa ajungem la punctul de plecare cu biciletele am urcat 3 bucati in trenul Accelerat Brasov - Aiud. Trenul era cam devreme, la 4:00, dar m-am gandit ca e mai bine asa... in ideea ca o sa fie mai liber si n-o sa incurcam pe nimeni cu bicicletele.. si o sa ajungem in aiud la 8, avand o zi intreaga pentru pedalat la dispozitie.

In gara i-am spus doamnei de la casa, ca vrem sa ne taie bilete si pentru biciclete. S-a uitat ea daca trenul are vagon de biciclete, (eu vazusem de pe net ca nu e cu vagon de biciclete, dar am lasat-o pe ea facandu-ma mai nestiutor). Bineinteles ca nu avea, a dat din umeri, spunand ca singura solutie e sa ne taie bilete pentru biciclete controlorul in tren.

La tren, inainte de a urca am vorbit cu controlorul.. i-am povestit ca avem si 3 biciclete.. Si-a schimbat expresia fetei instantaneu... si ca si cum i-ar fi foarte greu sa ne ajute.... totusi, greu, greu, si-a dat acceptul sa le urcam in ultimul vagon. Eu eram pregatit sa fac fata oricarui raspuns, citisem de acasa topicul acesta, aveam scos la imprimata transportul bicicletelor cu trenul (multumesc tuturor celor care au postat aici informatii :( )dar totusi m-am gandit sa imi pastrez calmul si sa rezolvam treaba cum vrea el. Vagoanele erau model nou.. etajate, foarte faine... curate(deocamdata) usi automate, super. Trenul era aproape gol. Am pus 2 biciclete langa scara care urca la etaj (pe podestul intermediar blocand accesul la o camera tehnica probabil).

post-4555-000177200 1277642687_thumb.jpg

A treia bicicleta nu mai incapea acolo din cauza gentilor laterale. A venit el si mi-a aratat sa o pun peste scaune.... blocand astfel 4 locuri... dar nederanjand circulatia calatorilor.

post-4555-015451800 1277642678_thumb.jpg

Ne-a controlat la bilete... i-am spus sa calculeze cat trebuie sa dam pentru biciclete... Aceeasi expresie de neputinta:

"Trebuia sa va taxeze la casa de bilete... eu nu pot in tren!"

"De la casa mi-a zis ca in tren rezolvam cu dumneavoastra!"

"Nu am cum... nu am voie sa fac asa ceva... nu stiu ce sa va zic... vin mai tarziu sa vedem cum facem"

Vroiam sa ii zic sa imi calculeze greutatea bicicletelor si sa imi taie bilet.. sa ii arat tabelul... dar l-am lasat asa. Mi-am dat seama ca nu ne-a luat nimic deocamdata, nu pentru ca nu obisnuieste sa ia.. ci pentru a fi acoperit in cazul unui supracontrol.

In apropiere de Aiud a venit cu aceeasi poveste: ca nu are voie, el ce face daca vine alt control.. i-am dat 20lei... omul multumit, ne-a invatat asa:

"Daca vine alt control, dar nu cred ca mai vine.. suntem aproape de Aiud, si va da amenda, voi sa spuneti ca nu mai aveti nici un ban la voi... nu scoateti nici un ban!!"

:() Imi venea sa rad.. dar si sa-i da un sut in fund. Eu l-am rugat sa imi taie bilet ca sa fie totul legal.. el a zis ca nu se poate si mi-a aratat ca singura solutie una la care eu plateam amenda... Bravo ma! Bineinteles daca venea controlul .. stiam eu ce sa-i spun.

Dar totul s-a terminat cu bine.. am ajuns in Aiud.

Totusi ca sa fiu eu cu constiinta impacata, Stiu ca am blocat 4 locuri... nu ma incadram tocmai in regulament, dar consider ca pe langa acest lucru am facut tot posibilul ca sa circul regulamentar, cu bilet. Intr-adevar eu i-am dat 20lei.. dar daca nu mi s-a oferit alta solutie desi am insitat?!?

Am procedat normal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu tocmai normal, dar din cate cunosc vagoanele etajate modernizate practic nu e loc sa bagi o bicla cu coburi.

Mai rau, nu prea ai nici unde sa bagi una "facuta bucati" (date jos gentile, scoase rotile, etc.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers si eu de 2 ori anul acesta cu bicicleta pe tren, Polski Trambesh - Gorna Orhalovitsa si Polski Trambesh - Dve Mogili. Pe site-ul BDZ este pus regulamentul in engleza, bicicletele se pun pe platforma ultimului vagon, pentru ele se ia bilet, 2 leva. Daca platforma ultimului vagon e plina, se merge de la ultimul vagon spre locomotiva.

La dus am fost 2 biciclete, nasul a tinut sa ne spuna de 3 ori ca e foarte ok unde am pus biclele si sa le lasam acolo pana la sfarsitul calatoriei.

La intoarcere am fost 5 biciclete, am blocat practic accesul in ultimul vagon, trenurile erau personale, insa vagoanele erau din acelea cu coridor, ca pe acceleratele noastre, nu vagoane comune, cu platforme largi la mijlocul vagonului, cum erau la personalele noastre. Nasa era cam durdulie si se plimba mereu intre statii in cele 3 vagoane, a strambat din nas, insa noi aveam biletele pe care scria "velocipet" si nu stiam bulgareste, nasa nu stia engleza, asa ca velocipetele au ramas acolo si nasa si-a strecurat cam fara dibacie fundul cam mare printre ele.

Trebuie insa sa spun ca daca la Polski Trambesh totul a fost ok, amicilor care au plecat cu o zi inaintea noastra acolo li s-a refuzat taierea biletelor de la gara din Byala, li s-a spus "no problem", asa ca a trebuit sa cotizeze la nas 10 euro, pentru 3 persoane, deci magarie si la BDZ ca si la CFR, depinde peste ce fel de oameni dai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! vreau si eu sa merg cu bicicleta Ploiesti-Alba Iulia si voiam sa stiu ce fel de vagon m ar avantaja. este si unul de biciclete dar nimeni nu stie daca exista (dintre cei de la informatii) in cazul in care nu mai este, este OK sa aleg IC? am vazut niste poze aici, dar nu stiu ce vagoane o sa aibe trenul.

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare-se ca nu ai tren direct cu vagon de biciclete.

Pentru vagoanele cu compartimente va trebui sa demontezi bicicleta in vederea transportului (asta daca n-ai o plianta). Macar sa dai jos rotile si sa cobori saua - cat sa poti sa o asezi pe raftul de bagaje. Ideal ar fi sa nu nimeresti in compartiment cu omuleti care plimba genti mari, sau daca da - sa gasiti o solutie de compromis satisfacatoare, astfel incat sa nu se planga nimeni nasicului.

In cazul asta, transportul bicicletei e gratuit.

Nu-s sigur daca in regulamentul CFR se specifica ceva de intercity-uri, si mi-e si mie la fel de lene sa-l caut precum ti-e si tie :D

Atentie, unele vagoane modernizate au rafturile un pic cam inguste ca sa poti sprijini bicicleta fara sa cada. Am dat peste unu' d-asta, dar din fericire eram cu bagaj/cort si aveam chingi elastice la mine - am agatat-o din partea dinspre perete de un carlig pentru haine, apoi am pus si gentile deasupra pentru mai multa siguranta (cu atentie sa nu stric nimic, fireste).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care ati mai fost cu vagonul special, credeti ca un tandem ar putea fi introdus in vagonul acela ?!

Are cineva poze cu vagonul/usa/interiorul sa-mi pot da seama ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! vreau si eu sa merg cu bicicleta Ploiesti-Alba Iulia si voiam sa stiu ce fel de vagon m ar avantaja. este si unul de biciclete dar nimeni nu stie daca exista (dintre cei de la informatii) in cazul in care nu mai este, este OK sa aleg IC? am vazut niste poze aici, dar nu stiu ce vagoane o sa aibe trenul.

Multumesc anticipat!

Te urci in A 1745 la Ploiesti (8.13) si cobori la Teius (14.52), de acolo pe bicla pana la Alba Iulia (mai ai putin). Are vagon cu spatiu de biciclete (vagon 5 sau 6).

Nu prea este ok sa iei IC ! Nu ai spatiu si ar trebuie sa o demontezi ca sa ai loc.

PS - @axe - tandemul o sa ocupe tot spatiul destinat bicicletelor. In cel mai bun caz, ai putea sa mergi cu P 3001 (pleaca dimineata la 5.46 spre Brasov). E etajat, are spatiu de biciclete la vagonul 1. Nu prea e frecventat de biciclisti si ai avea loc sa-l pui acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care ati mai fost cu vagonul special, credeti ca un tandem ar putea fi introdus in vagonul acela ?!

Are cineva poze cu vagonul/usa/interiorul sa-mi pot da seama ?

Eu am venit de la Gheorgheni pana in Brasov cu tandemul si remorcuta plus 2 coburi, era tren normal, m-am suit in ultimul vagon la ultima usa, a cam scartait cu nasul dar s-a rezolvat ( ilegal 20 lei ) .

Imagine postată

De la Brasov am venit pana la Arpas cu tren supraetajat, era supracontrolor, dupa plecare a venit si pe langa bilete ne-a mai taiat un bilet de doar 5 lei ( legal )

Imagine postată

Axe eu cred ca merge cu orice tren daca te intelegi cu nasul pentru ca legal la un tandem nu cred ca stie ce taxa sa-ti ia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am descoperit ca-mi incape tandemul in masina !!! Nu incercasem pana acum dar am zis hai sa vedem daca intra, daca nu plecam pe el ! :)

IN concluzie a intrat, am plecat spre Giurgiu, acolo am lasat masina si catinel am mers intr-un parc natural din Bulgaria(dupa granita la vreo 30km)http://www.bsc.rousse.bg/rousse/rlom/index_en.htm . Poti face sute de km in parcul ala si este frumos foc.

In concluzie mi-a trecut de tren, probabil il voi folosi doar la o iesire la peste 800-1000km sa nu mai implic masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tovarasii clujeni. Intrebare: stiti daca pot face Cluj-Bucuresti in tren cu toacla?

evenimentele se petrec ca Iron Maiden este fix dupa vacanta, asa ca tre sa fiu in cluj cu bicla

si ca intrebare doi: stie cineva despre campingul Faget?

multam

Share this post


Link to post
Share on other sites

desi nu-s clujean, la intrebarea 1 po sa-ti raspund io :

asta e trenul tau, cu vagon de biciclete (de obicei vagonul 5 / 6)

accelerat 1746

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.