jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

Se poate transporta bicicleta in cuseta de dormit pe ruta buc-suceava? Trebuie o atenție la controlor sau se poate oficial?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exact e vorba de vagon de dormit nu cuseta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui să se poată. Ideal ar fi s-o poti transforma in bagaj, intr-o cutie sau geantă de bicicletă. Asta pt că oficial ar trebui ca trenul să aibă vagon de bicle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LE: vagonul de bicicleta nu mai apare pentru aceasta pereche de trenuri. Astfel revin la prima sugestie (a mai fost practicata de catre alti colegi in drumul spre Budapesta si Viena). Am inteles ca n-ar fi prea prietenosi conductorii maghiari cand vine vorba de biciclete...

 

Vagonul ăla nu se vinde în trafic intern la noi, iar Infofer arată doar compunerile pentru trafic intern. Nu cunosc situaţia din Ungaria, dar au un serviciu de relaţii cu clienţii care răspunde destul de rapid la mail-uri, inclusiv în limba engleză.

 

Ar trebui să se poată. Ideal ar fi s-o poti transforma in bagaj, intr-o cutie sau geantă de bicicletă

 

N-are rost să o pui în geantă/husă. Dacă încape în cabină şi nu protestează colegii de drum, nu cred că are ce să zică naşul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu intentionez sa merg cu bicicleta si cu un prieten la Budapesta si nu stim ce sa facem ca sa ajungem cu trenul in ARAD cu bicicletele .Uni spun ca trebuie sa stai cu ochiul pe ele alti ca ar fi destul de scump etc . As fi dorit sa mergem seara ca sa nu pierdem toata ziua pe tren plus oboseala de a merge toata ziua .Cateva sfaturi si in special cat ar fi taxa pentru biciclete pana acolo .Intreb ca biletele pentru noi plus pentru biciclete se aduna o suma care cred eu nu este mica de loc .

sanatate multa

Share this post


Link to post
Share on other sites

În urma scandalului ce a fost perioada trecută, nu se mai taie bilete dacă nu e vagon de bicicletă. Trebuie să te înțelegi cu controlorul...dar dacă ai o rută ce prevede schimbarea controlorilor de mai multe ori, nu te poți alege decât cu bilet normal.

 

Prin urmare, la dus, București - Piatra Neamț, deși am schimbat 2 controlori, București - Bacău - a cerut 20 lei (șpagă) iar doamna de pe Bacău - Piatra Neamț nu a specificat nimic.

 

La întoarcere Sighet - București, pentru distanța noastră, 3 lei/kg * 15 kg (bine că nu a pus bagajele) = 45 lei.

 

e188yr.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamne Fereşte, 45 lei în loc de 10 lei... nu aş plăti atâta nici să cheme Miliţia, mascaţii şi armata.

 

Regulamentul spune ,,3. Pe toate trenurile se pot transporta gratuit biciclete pliabile/demontabile, la clasa 1 şi a 2-a sau schiuri la vagoanele de clasa a 2-a, ca bagaj de mana, in limita spatiului disponibil ."

 

Dacă roata din faţă se scoate, atunci e demontabilă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate nu era spatiu disponibil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In schimb, la operatorii privati ...

 

http://www.regiotrans.ro/tarife/tarife-diverse.pdf              3 sau 5 lei

http://www.transferoviarcalatori.ro/tarife/biciclete.html     4,5 lei

 

Eu ma minunez de încăpățânarea CFR-ului de a nu lasa 4-5 locuri pentru biciclete in nenorocirile alea de automotoare DESIRO, ca loc e in ele, langa WC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CFR e plin de mentalitate comunista. Le doresc faliment placut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci sa inteleg ca nu neaparat trenurile au si vagon pentru biciclete .Eu am adus o bicicleta din Moldova si adevarat ca nu era aglomerat dar am stat stresat ,incomod si controlorul mereu vinea sa vada daca dau spaga .I-am dat multa sanatate si multumiri dar oricum un vagon pentru asa ceva este absolut necesar

seara faina

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le doresc faliment placut.
 

 

Ca toate societățile „de interes național”, și asta e susținută de la bugetul de stat până-n pânzele albe. Când știi că nu poți fi dat afară și firma nu poate să crape, normal că te cam doare-n pix de orice responsabilitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e chiar asa.

Nu stii niciodata cin-te da afara iar firma poate sa crape oricand, vezi CFR Marfa.

Asadar, pe mine nu ma doare-n pix de nicio responsabilitate, deocamdata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamne Fereşte, 45 lei în loc de 10 lei... nu aş plăti atâta nici să cheme Miliţia, mascaţii şi armata.

 

Regulamentul spune ,,3. Pe toate trenurile se pot transporta gratuit biciclete pliabile/demontabile, la clasa 1 şi a 2-a sau schiuri la vagoanele de clasa a 2-a, ca bagaj de mana, in limita spatiului disponibil ."

 

Dacă roata din faţă se scoate, atunci e demontabilă.

 

Crezi că dacă scoți roata față devine bagaj de mână?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar daca ai o geanta incapatoare. Ma gandesc serios la una pe comanda, tocmai pentru a combate aceste atitudini obtuze, la nevoie.

O astfel de geanta ar trebui sa se si plieze usor ca sa o pui in rucsac si sa-ti vezi linistit de tura, odata coborat din tren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact. Vad ca e 95 Eur pe CRC, ceea ce nu-i rau deloc. Multumesc de pont!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nu văd cum ai putea împături așa ceva într-un rucsac :) Poate rucsac de 60 litri...că totuși, e cam mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Traveller

N-ai pentru ce, insa (dupa cum a spus si @@Pandy), nu stiu cat de mult te ajuta pentru tren.

Husa are 2,300 kg. Stansa se face cam cat un sac de dormit mai putin performant.

IMG_2972.jpg

Cam asa arata bicicleta in husa.

P1110842.jpg

Adica dat jos rotile, scos schimbatorul de pinioane si pedalele, izolat foile axului pedalier, pus ghidonul paralel cu cadrul, etc.

Husa de la Vaude am folosit-o doar pentru transportul bicicletei cu avionul apoi am carat-o dupa mine cateva sute de km de fiecare data (aeroporturi diferite la sosire/plecare).

In concluzie, merita demonata juma' de bicicleta pentru cateva ore in tren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu acum ma zagari pe ochi ca n-am luat o "lichidare de stoc" de la Decatlon, era 90 de lei (redus de la ~300), impachetata  ocupa undeva pe la 6-8 litrii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam așa ceva caut, ultra pliabil și care să nu necesite o demontarea laborioasă (maxim roata față și ghidon). Deci să se poată reconstitui rapid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Traveller

 

Nu le stiu eu pe toate, insa husa in care sa intre bicicleta doar cu roata fata si ghidon demontat nu cred sa existe.

In plus, nu vad la ce ajuta pentru ca pachetul final iese destul de mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o asemenea geanta. Pachetul iese intr-adevar prea mare de purtat intr-o tura. Merge daca ai avea unde sa o lasi la destinatie si sa o iei la intoarcere, cand iei trenul din nou.

 

In ce priveste demontatul, o cursiera nu trebuie demontata deloc, doar rotile care se baga in niste buzunare ale gentii, iar ghidonul se vireaza si atat.

 

Pentru ca roata spate sa nu murdareasca, poti arunca o carpa pe pinioane, iar pentru ca lantul sa nu murdareasca iar foaia mare sa nu intepe, ca greutatea sta pe ea, am facut rost de un material supraelastic mai gros pe care l-am pus in doua ca sa fie si mai gros, cusut pe dimensiunea schimbator-foaie astfel incat sa le imbrac (de la schimbator pana la foaie) ca pe un fes si sa fie mai intins, sa nu iasa pe timpul transportului.

 

Pentru furca din fata, ca sa nu intepe cumva geanta, am facut pentru fiecare brat al ei cate un capison de vreo 15cm inaltime, tot asa dintr-un material ca pasla.

 

Eu nu la tren o folosesc ci in masina, pusa in spate sprijinita jos pe podea, ca pusa pe bancheta nu prea mai vad in oglinda. Cand merg cu masina altcuiva stau in spate si o tin in dreptul meu, insa vine si peste locul de alaturi, nu deranjeasa din cale afara dar nici nu e o bucurie, acum vara e putin inabusitor ca obtureaza aerul conditionat. In functie de masina merge pusa si in portbagaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu nu la tren o folosesc ci in masina

 

Exista vreun motiv anume pentru care ai optat pentru husa (implicit demontat parti din bicicleta) in loc de suport in exteriorul masinii?

Cum procedezi daca vrei sa cari doua biciclete?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.