jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

@@nicuvasile2008 si @@buchter emil :

 

Am mers de doua ori pe ruta Bucuresti Nord - Budapesta, cu bicicleta in cabina vagonului de dormit. In ambele situatii, insotitorii de vagon romani nu au zis nimic, in afara de rugamintea de-a avea grija in Ungaria, sa stau cu jaluzeaua trasa la cabina si cu usa inchisa (da, in caz ca va vede un controlor ungur si isi da seama ca aveti o bicicleta, iese cu scandal si amenda/bani la suprapret).

Bicicleta intra fara probleme cu roata fata si pedalele scoase. O poti agata in spatiul acela pentru haine (e un cuier in cabine). Noi am bagat 3 biciclete in acel spatiu, intr-o cabina cu 3 paturi:

 

DSC_0006.jpg

 

DSC_0048.jpg

 

Daca esti de unul singur intr-o cabina cu inca 1-2 oameni, teoretic cred ca te poti intelege cu ei si pot aseza bicicleta astfel incat sa nu-i incomodezi. Sa ai la tine niste cordeline si ceva chingi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crezi că dacă scoți roata față devine bagaj de mână?

 

Piatra Neamt - Bucuresti cu doua biciclete si trenul plin ochi de lume nu am platit nici un leu. Roatile din fata le-am scos si tinut intre noi - eram cu prietena.

In schimb a trebuit sa-mi cer scuze aproape tot drumul fiindca oamenii se tot loveau de pedale. Daca aveam o cheie le dadeam jos cu siguranta.

Pe ruta Brasov - Bucuresti am invatat spilul de la un baiat de la Felt, Ionut, ce venea de la Bv XCM. Dupa ce s-a agitat nasul vre-o zece minute si amenintand cu aceeasi 3x15 kg ii spunem ca bicicletele sunt demontate. A plecat plin de nervi pt ca inainte ii oferisem 30 lei pt 3 biciclete si ne-a refuzat. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mers de mai multe ori cu personalul Galați-Mărăsești. Primele două dăți m-am urcat cu bicicleta întreagă ca tot omul inocent (vagon mare, etajat, gol goluț, nu încurca pe nimeni) și a trebuit să dau șpagă 5 lei la "promoție" - adică și dus și întors, nu fără oleacă de ceartă și negociere. Au sărit nașii ca hienele pe mine. Pe urmă m-am gândit că parcă nu-mi convine să o iau de la capăt de fiecare dată. Așa că am început să merg cu ea demontată. Eu îi scot amândouă roți și șaua. Și de atunci am tot mers fără probleme și fără să mai plătesc nimic în plus. Și cu nași, și cu supracontrol. Până într-o zi... când s-a luat un naș de mine că n-am voie, n-am înțeles de ce, că bicicleta mea nu e demontabilă pt. că nu se îndoaie de la mijloc, ceva de genul. :-& Însă am mai mers de atunci, la fel, fără probleme, un alt naș chiar mi-a zis să nu mă mai chinui s-o demontez, s-o duc așa că nu se întâmplă nimic.

 

Așa că ... curaj!  :bici-7:  Poate la un moment dat nu o să mai fim văzuți ca niște extratereștri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afara de CFR Calatori, ce operatori privati mai opereaza pe relatia Bucuresti - Valea Prahovei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ma bazez pe faptul ca trenurile IR1745 si IR1746 au vagonul pentru biciclete atasat pe ruta Bucuresti - Dej Calatori si retur? :D

Pe mersul oficial si peste tot scrie ca este pana in Satu Mare, dar se respecta? A mers cineva pe ruta asta recent?

 

Multam fain!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil ca vagonul să circule doar până la Braşov (aşa e la 1621/2, deşi el apare ca fiind până la Timişoara... când am fost la Sibiu era să plec în revizia de vagoane la Braşov cu vagon cu tot)... singura soluţie e să te duci la gară şi afli când iei biletul. Dacă în calculator vagonul nu apare pe ruta ta, o să-ţi zică sec că nu se poate.

Sau te duci la gară să vezi trenul şi să identifici vagonul/vagoanele cu pricina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 2012 si 2013 stiu ca 1622 avea 2 vagoane de bicle, unul se oprea la Brasov, altul continua pana la Timisoara (am coborat in Brasov si am schimbat vagonul, ca sa pot ajunge la Fagaras). L-am luat si in sens invers, Orastie - Bucuresti. Daca s-a schimbat treaba, pacat.

Pe 1746 l-am vazut trecand vineri pe langa masina cu care ne intorceam de la tura, in zona Azuga - Comarnic. Avea vagonul de biciclete. In 2012 si 2013 mergea sigur pana la Satu Mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam mult.

O sa verific si la gara zilele astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la 15 septembrie 2014, compania privata Softrans modifica trasa trenului Hyperion, care va deveni Craiova - Bucuresti Nord - Brasov (pana atunci va continua sa ajunga la Constanta).

 

Remarcam tarifele mai avantajoase fata de CFR (trenul avand rang de IR). Nu cunosc detalii despre politica transportului de biciclete inca.

 

http://www.softrans.ro/

 

LE: Da, se poate cu bicicleta, avem o evaluare aici: http://dordeduca.ro/impresii/vestile_bune_circula_repede:_am_fost_cu_trenul_hyperion_da_e_loc_si_de_biciclete/9972/

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regiotrans e și mai avantajos, și dacă nu mă înșel face același timp deși e tip regio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai, arata bine jucaria :D

Da' n-am inteles daca se si misca mai cu talent decat cefereu'? Sau legenda aia cu sinele proaste care nu permit viteze mari nu e tocmai o legenda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e legenda, trenul merge atat de repede cat ii permite nu doar constructia sa, cat si (sau mai ales) infrastructura. 

De retinut ca trenul are exclusiv tractiune electrica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Timpul de parcurs e  la fel ca la Regiotrans, numai că Regiotrans stă 20 minute în Ploieşti să mute locomotiva (de aia face mai mult). În plus, au pus trenul la câteva minute de cel al Regiotrans... e clar ce urmăresc.

 

Trebuie menţionat că Softrans refuză în continuare să acorde reducerile prevăzute de legislaţia în vigoare - elevi, studenţi, pensionari, veterani, revoluţionari.

 

Tarifele... Bucureşti - Sinaia/Buşteni/Azuga/Predeal: 30 lei... la Regiotrans e 19 lei, cu tot cu bicla vine 24 (vorbesc de preţurile întregi). E drept, la Regiotrans ai doar prize şi aer condiţionat, fără wireless (mai puţin pe RIO08, care nu circulă pe Craiova-Braşov, ci doar pe Constanţa, dar ar putea să o mute aici, mai ales că trenul de Constanţa nu mai circulă din 10.09.2014), iar materialul rulant e mai vechi. Dar la Regiotrans măcar ştii că îţi încap o groază de bicle acolo, pe când la Softrans nu ştiu dacă intră mai mult de 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am constatat că trenurile CFR nu mai au vagoane pentru biciclete chiar dacă pe infofer apare că ar avea. Mă refer la 1589 și 1622, în Predeal mi s-a spus că nu mai au locuri pentru biciclete când de fapt nu mai aveau nici vagoanele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 1622 e în diagramă un vagon 84-83, numai pe relaţia Bucureşti - Braşov şi retur. Vagonul are 2 (două) locuri pentru biciclete. Dacă nu e disponibil, probabil se înlocuieşte cu un 22-96 (vagon compartimentat), dar în calculator probabil tot 84-83.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ce mergem la munte dinspre Bucureşti spre Valea Prahovei:

10653307_740852336001282_270379117079820

 

Compunerile sunt bazate pe cele actuale, la CFR Călători e posibil să se schimbe.

Evident, nu am inclus IR-urile, pentru că cine are bani de aşa ceva, are bani şi de maşină, nu merge cu bicicleta >:)  .

 

Bonus: s-ar putea să avem ceva trenuri şi spre Măneciu.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bonus: s-ar putea să avem ceva trenuri şi spre Măneciu.
 

 

Daca baga Transferoviarul tren direct spre Maneciu, sa te tii ture de Tabla Butii si muntii Buzaului ! :D

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu bagă, o să trebuiască mers cu 3001 (că 3003 ajunge cu 10 minute prea târziu) şi pedalat de la Ploieşti Vest la Ploieşti Sud/Nord/Blejoi şi luat trenul de acolo. Trenurile de Măneciu, probabil, o să aibă turnus comun cu cele de Târgovişte, cum era şi la CFR pe vremuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bonus: s-ar putea să avem ceva trenuri şi spre Măneciu.

 

sa te tii ture de Tabla Butii si muntii Buzaului

 

Hm...asta chiar ar fi o veste buna ... aveti idee despre vreo informatie oficiala ?  Poate reia cineva circulatia si de inspre Fieni / Pietrosita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-au făcut licitațiile? Auzisem un zvon dar nimic concret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.