jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

chiar dacă vagonul de biciclete e fizic în tren, pe ecranul calculatorului casierei va apărea mesajul ,,Pentru această operaţiune este necesar acordul Centralului CFR Călători. Aveţi acordul Centralului CFR Călători?"

 

Eficienta maxima.

Banuiesc ca este de-a dreptul imposibila o sincronizare de soft intre depou (sau unde se formeaza trenul) si calculatorul casierei (in statiile unde exista calculatoare).

Astfel incat casiera sa vada in sistem daca trenul are sau nu vagoane pentru transportul bicicletei.

Fara sa te superi pe mine, insa situatia este de-a dreptul hilara in Europa anului 2015. 

 

In alta ordine de idei, avand in vedere ca lucrezi in domeniu, deranjez cu o intrebare.

Care este cel mai rau lucru care se poate intampla daca ma urc cu bicicleta intr-un tren IR la care nu apare (in mersul trenurilor) optiunea transport biciclete?

 

Adica ce imi poate face nasu?

Amenda, ma da jos din tren, cheama Politia TF?

 

Stiu ca de cele mai multe ori ma pot intelege cu nasu' (care abia astepta sa ii iasa si lui de-o bere), insa poate dau de unul mai batut in cap sau care stie ca vine vreun supra-control.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă e o singură persoană, e posibil ca naşul pur şi simplu să nu te lase să urci în tren (mi s-a întâmplat de 2 ori... bine, când au văzut cu cine stăteau de vorbă nu mai ştiau cum să mă pupe-n fund).

Trenurile fără regim de rezervare nu au o compunere fixă... acolo trebuie să iasă numărul de locuri, adică 240 de locuri poa' să fie 2 etajate (unde încap şi 20 de bicle) sau 3 vagoane compartimentate (unde nu mai încap şi biclele). Compunerea o fac cei de la revizia de vagoane cu ce au disponibil... iar vagoane de biciclete la regio sunt 3 etajate şi atât.

La cele cu regim de rezervare e ştiută compunerea, pentru a se putea da bilete. Dar şi acolo mai apar situaţii... de exemplu, există vagon cu 10 compartimente de 6 locuri şi vagon cu 12 compartimente de 5 locuri. Numai că ăla cu 5 locuri în compartiment ale locurile numerotate altfel... locurile cu 3 în coadă (13, 23...103) lipsesc.

Pentru comparaţie:

- vagon 20-54, 20-55, 21-90 (6 locuri în compartiment), vagoane compartimentate de cls. 1:

culoar 11 13 15 geam

12 14 16

(între rândul cu 13-14 şi cel cu 15-16 intră cel cu 17-18 dacă e cazul; şi la vagoanele salon tot aşa e numerotarea, dar locurile cu 1 şi 2 în coadă sunt tot la geam)

- vagon 22-96 (5 locuri în compartiment)

culoar 11 15 geam

12 14 16

Aşa că cei de pe locurile cu 3 în coadă trebuie reîmpărţiţi în compartimentele 11 şi 12, dar asta trebuie să o facă naşul.

Ce am exemplificat eu e pentru primul compartiment, dar toate sunt la fel. De altfel, în numărul locului unui tren, ultima cifră e locul şi prima (primele) e compartimentul/compartimentul fictiv (la vagoanele salon). Adică locul 105 înseamnă compartimentul 10, locul 5.

Atenţie, că TFC a numerotat locurile la rând (adică ăia au şi locuri cu 9 şi 0 în coadă), nu pe formatul aplicat în toată Europa, deci un loc cu 5 sau 6 în coadă la TFC nu vă garantează că sunteţi la geam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dacă e o singură persoană, e posibil ca naşul pur şi simplu să nu te lase să urci în tren  

 

 

Si cu biletul cumparat pentru persona ce fac?

Chiar sunt unii atat de idioti incat sa imi spuna sa las bicicleta pe peron?

 

Daca sa ma gaseste nasu' in tren cu bicicleta, ma mai poate da jos?

Sau daca vrea sa ma amendeze, ai idee cat este amenda.

 

Oricum, daca as opta pentru un astfel de tren si trenul ar fi aglomerat, m-au duce la unul dintre capetele trenului, as slabi ghidonul incat sa-l pun paralel cu cadrul si as da jos pedalele.

Astfel incat bicicleta sa ii incruce cat mai putin pe ceilalti pasageri.

 

 

In rest, la transportul bicicletei, eu ma refeream daca exista sau nu vagon cu loc de biciclete.

Adica cand iese trenul din revizia de vagoane, se stie daca are sau nu un astfel de vagon.

Si asta se poate comunica in sistem, incat sa vada si casiera de la casa de bilete.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca sa ma gaseste nasu' in tren cu bicicleta, ma mai poate da jos? Sau daca vrea sa ma amendeze, ai idee cat este amenda.

 

"Călătoria fără bilet pentru bicicletă presupune plata în tren a unui tarif/kg/zonă km (o bicicleta se considera 15 kg) mai mare decat tariful de la casa de bilete !" http://cfrcalatori.ro/6020

 

Adică 10,5 lei pentru distanțe până în 100 km. Dacă iei în considerare tariful de IR, iesi mai scump cu 50 de bani ;) mai nasol pentru distanțe mai mari. Așa că eu m-am urcat în tren fără prea mare grija.

 

Depinde mult de naș:

 

Am avut de-a face cu unul pornit pe șpagă și care începuse să facă gura, drept urmare m-am răstit la el, spunându-i ca promit să merg cu Regiotransul data viitoare, i-am cerut sa-mi taie chitanța pentru bicicletă și se făcuse mielușel, îi tremura chitantierul în mână.

 

Într-o altă  zi, dimineața, spre Târgoviște nașul nu mi-a zis nimic de bicicletă, a văzut că am bilet pt. mine și i-a ajuns. La întoarcere am găsit unul care mi-a dat rest :D. I-am dat 10 lei pentru taxa de bicla și în loc să-mi taie chitanță mi-a dat 5 lei înapoi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am calatorit cu Hyperion, trenul companiei Softrans, pe ruta Bucuresti Nord - Craiova si retur. 

Plecare din Bucuresti Nord la 17.20, plecare din Craiova 5.45.

Este automotor electric cu 4 vagoane, delimitate in zona burdufurilor.  

PICT3449.JPG

 

Loc se poate rezerva online. Se plateste la controlor in tren. Bucuresti - Craiova costa 30.5 lei (regim de Regio).

Pentru pasageri trenul e foarte confortabil si il recomand cu caldura. Exista dozator de cafea, 1 leu bucata. Exista cosuri de gunoi. Locurile sunt confortabile.

 

Pentru  biciclisti nu. Nu exista decat un singur spatiu mai mare in care s-ar putea depozita biciclete, in vagonul 3, in zona toaletei.

PICT3450.JPG

 

In acest spatiu au adaugat cateva scaune pliabile de lemn, datorita afluentei foarte mari de calatori. Scaunele se aflau pliate in spatele pozitiei de unde am facut poza de deasupra. Ca atare, in curand va fi transmis oficial faptul ca transportul bicicletelor nu va mai fi permis in acest tren. Avand in vedere succesul foarte mare pe care il are pentru pasagerii pedestri, decizia nu ma surprinde. Trenul nu a fost proiectat cu un spatiu decent pentru transportul bicicletelor, poate in proiecte viitoare va fi prins.

 

Locuri de langa zona spatioasa din vagonul 3:

PICT3451.JPG

 

La dus, dat fiind ca eu rezervasem in vagonul 1, am stat pe unul din scaunele pliabile. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noutăți ( bune ) de la Regiotrans

http://www.regiotrans.ro/reluare-circulatie-trenuri-Regiotrans

 

"Stimati calatori!

In data de 17.04.2015 Autoritatea pentru Siguranta Feroviara Romana a completat, in procedura de urgenta, certificatul de siguranta - partea B numarul de identificare UE RO 1220150017 pentru SC Regiotrans SRL cu un numar de 27 de automotoare.

Astfel incepand cu data de 19.04.2015 SC Regiotrans SRL va relua circulatia trenurilor pe urmatoarele rute de circulatie, dupa un mers de tren modificat, ce va fi adus la cunostiinta publicului calator in cursul zilei de 17.04.2015:

    Brasov –Zarnesti
    Brasov – Intorsura Buzaului
    Ploiesti Vest – Urziceni

si va completa numarul de trase pe rutele:

    Iasi-Dorohoi
    Iasi-Harlau

Aceste rute se adauga la rutele pe care Regiotrans a inceput sa opereze la data de 01.04.2015:

    Brasov – Bucuresti Nord
    Timisoara Nord – Resita Nord
    Brad – Ineu –Arad
    Timisoara – Lovrin – Nerau
    Arad – Valcani
    Alba Iulia – Zlatna
    Teius - Ludus – Bistrita
    Arad – Nadlac
    Iasi – Roman
    Timisoara Nord - Cruceni
    Timisoara Nord – Lovrin – Cenad
    Iasi - Dorohoi
    Brasov – Sf. Gheorghe – Bretcu
    Praid – Blaj
    Iasi – Harlau

Conducerea SC Regiotrans SRL"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mersi si eu azi cu Hyperion. Bucuresti-Busteni in 1:40 si 19 lei biletul, fara taxa suplimentara pentru bicicleta.

Grozav, dar s-a terminat.

 

Si mie mi-au spus controlorii ca nu mai accepta biciclete.

Au schimbat deja rangul din R in IR si vor mari tarifele de la 01.05

 

Ce-i drept, in spatiul unde stau bicicletele acum, intra 3, maxim 4 fara sa incurce grav circulatia prin zona respectiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-au amuzat scaunele pliabile. Scaune normale, de lemn, de terasa.

E ciudat ca nu exista norme de siguranta care sa interzica asemenea improvizatii.

 

Iar atmosfera in vagoane mi se pare mult mai linistita...toata lumea profita de "Free Wi-Fi" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyperionul se va scumpi de la 1 Mai.

Mai ales că e tren IR totuşi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie toata lumea ca la CFR Calatori (precum si la unii operatori privati) exista posibilitatea de achizitionare on-line a biletulul de tren.

Trebuie facut un cont pe site-ul CFR Calatori, completarea dataliilor referitor la calatoria cu trenul (ruta, nr. de locuri, biciclete, etc) merge repede iar plata cu cardul bancar (vreo 5 tipuri) se desfasoara fara probleme (daca nu s-a uitat parola de la 3D Secure).

 

Biletul apoi este trimis pe e-mail, de acolo se printeaza si i se arata nasului in tren (nasul deja stie cati calatori are cu bilet on-line).

Plus ca la achizitionare on-line se acorda o reducere de 5%.

Biletul on-line nu se poate achizitiona pentru toate trenurile, detaliile sunt pe site-ul CFR Calatori.

 

Cam asa arata biletul, pentru 2 persoane si 2 biciclete:

 

02.jpg

 

Asadar, laudabila initiativa celor de la CFR Calatori.

La modul ideal, daca ar precuta romanii mai mult la achizitionarea on-line a biletelor de tren, poate asta i-ar ajuta pe cei de la CFR la compunerea trenurilor si poate s-ar preintampina situatiile de genul vagon fara loc ce biciclete sau tren prea mic pentru un numar mare de calatori.

Insa, avand in vedere faptul ca la CFR Calatori inca este o mare problema comunicare intre depoul unde se compune trenul si caseriile din gari, deocamdata doar visam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De menționat că sunt două sisteme separate pentru bilete online: unul este cel care vinde biletele, inclusiv cu plată online, iar celălalt este doar pentru a face rezervări de bilete urmând să te duci la gară să le ridici și să le plătești. Și mi se pare că au autentificări separate, fiindcă de ce nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
iar celălalt este doar pentru a face rezervări de bilete urmând să te duci la gară să le ridici și să le plătești

 

Cumva vorbesti despre serviciul de rezervare telefonica?

Adica asta: http://www.cfrcalatori.ro/649

 

Eu am folosit direct serviciul de cumparare si plata on-line si n-am avut probleme.

Adica asta: https://bilete.cfrcalatori.ro/vanzare/ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@gibonu

Din cate am auzit, online nu poti cumpara si biletul pentru bicicleta.

O explicatie ar fi ca pe biletul pentru bicicleta este trecuta seria biletului pentru adultul ce urmeaza a o calari la destinatie :D (lucru vazut personal la mai multe case de bilete, cel putin de prin Sud)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@diorgulescu

Nu cred ca ai auzit bine.

Din poza cu biletul on-line pe care am postat-o mai sus, se vede clar ca biletul este pentru doi adulti si doua biciclete.

Eventual da un click pe poza si o vei vedea la o dimensiune mai mare (scuze ca am pus doar un print-screen).

In plus, nasul stia ca are doua biciclete in tren, cu bilet luat on-line.

 

Este corect ceea ce spui ca "pe biletul pentru bicicleta este trecuta seria biletului pentru adultul ce urmeaza a o calari la destinatie", insa asta se aplica atunci cand iti cumperi biletul din gara (sau probabil agentie CFR ).

Adica tanti casiera din gara, trebuie sa stie / vrea sa butoneze computerul din dotare astfel incat sa treaca seria biletului calatorului pe biletul pentru bicicleta.

Iar cand tanti casiera nu stie / n-are chef sa butoneze computerul, iti spune sec ca "trenul nu are in compunere vagoane pentru biciclete", desi trenul este Regio si ai voie sa te urci cu bicicleta in el indiferent daca are sau nu in compunere vagoane pentru biciclete (am patit-o in gara Medgidia in 2013).

 

In garile care inca n-au computer (Oravita, iunie 2014) biletul om+bicicleta se scrie de mana, pe un formular tiparit.

In haltele fara casa se bilete, te urci in tren (Regio) cu tot cu bicicleta si te intelegi cu nasul. Oricum, mai mul de 5 lei pentru bicicleta nu iti poate cere.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@gibonu

Nu am observat din prima mentiunea bicicletelor in poza respectiva. Scuze :)

O sa incerc si eu curand, sunt tare curios.

 

Multam pentru pont!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@diorgulescu

N-ai pentru ce. 

Desi ma repet, mi se pare cea mai comoda modalitate de a cumpara bilete de tren (plus 5% reducere).

 

Din cate am vazut, cel putin deocamdata functioneaza doar pentru trenurile IR.

 

Eventual, dupa ce iti cumperi biletul, poate ne spui si noua cum ti s-a parut.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vânzarea on-line funcţionează numai pentru trenurile cu regim de rezervare, adică IR şi câteva RE (care, de regulă, sunt grupe ale unor IR pe anumite distanţe). Dar am impresia că la RE eşti obligat să achiţi şi locul.

Numărul de bilete de bicicletă din diagramă e limitat, de regulă 2 sau 5 (5 la Desiro cu 120 locuri, 2 la 84-83).

Momentan, la trenurile care nu apar în sistem cu locuri de biciclete - adică toate trenurile R minus 3001, 3006 şi 3008 + 99% din IR-uri - NU se pot da bilete de bicicletă, calculatorul afişând mesajul ,,Atenţie! Tren fără vagoane cu locuri pentru biciclete. Aveţi aprobarea Centralului CFR Călători?" cu variantele OK şi Cancel. E lesne de înţeles pe ce va da click tanti de la bilete, pentru că orice bilet emis pe modul manual fără dispoziţie scrisă i se scade ei din salariu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numărul de bilete de bicicletă din diagramă e limitat, de regulă 2 sau 5 (5 la Desiro cu 120 locuri, 2 la 84-83).

 

Poate imi scapa mie ceva, insa nu inteleg care numar de biciclete este "limitat, de regulă 2 sau 5"

Concret, ca exemplu, in IR 1621 (cel putin la achizitionarea on-line) apar 10 locuri pentru bicicleta.

Se vede mai bine in poza de mai jos:

 

03.jpg

 

 

Momentan, la trenurile care nu apar în sistem cu locuri de biciclete - adică toate trenurile R minus 3001, 3006 şi 3008 + 99% din IR-uri - NU se pot da bilete de bicicletă

 

Nici afirmatia de mai sus nu o inteleg. S-au schimbat regulile din octombrie 2014 pana azi?

Te intreb pentru ca in iulie 2014 mi-am luat fara probleme bilet pentru bicicleta din gara Orsova (pana la Iablanita) iar in octombrie 2014 nu a fost nicio problema sa imi iau bilet pentru bicicleta din gara Medgidia (pana la Murfatlar).

Iar amebele trenuri erau Regio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 locuri pentru că sunt două vagoane 84-96 pe diagramă. Dacă era un singur vagon ar fi fost 5. Dacă era vagon 84-83 erau 2.

Eu în martie 2015 nu am mai putut lua niciun bilet de bicicletă la regio fără dispoziţie specială, cu excepţiile de rigoare (3001, 3006, 3008, parţial 12801 şi 12804). Nici de la Bucureşti Basarab, nici de la Roşiori, nici de la Gara de Nord. Ba chiar şi pentru mers în Vamă anul ăsta nu am putut lua la trenul de noapte (s-au dat bilete de bicicletă doar câteva zile), tot cu dispoziţie scrisă am luat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu în martie 2015 nu am mai putut lua niciun bilet de bicicletă la regio fără dispoziţie specială,

 

Avand in vedere ca pe site-ul CFR Calatori scrie clar ca:

"2. La trenurile Regio se pot transporta biciclete nedemontabile, la clasa a 2-a, pentru care se va achita la casele de bilete un tarif de 5 lei ."

sursa: http://www.cfrcalatori.ro/6020

 

sa intelegem ca la CFR Calatori ce scrie pe site nu mai are nicio legatura cu realitatea?

 

Oricum, lasand la o parte ce scrie pe site si ce spune doamna casiera din gara, nu cred ca este vreo problema sa te urci cu bicicleta intr-un tren Regio.

Nasu' abia astepta sa ii iasa si lui de-o bere.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La trenurile Softrans s-a introdus taxa pentru biciclete. Se plateste jumatate din valoarea biletului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ati motivat cu atitea discutii sa-mi iau bilet online pentru maine ... cu tot cu bicicleta, se intelege

Acum ce-o fi, voi vedea la fata locului ... intra-adevar online asa era afisat, locuri de bicicleta = 2. Oare acum arata unul singur? :)

Am trecut prin ceva emotii cu plata, la cum am vazut ca e facuta aplicatia ... foarte subreda ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes

N-ai ce sa vezi la fata locului, pentru ca nasu' deja stie cate bilete on-line are in tren (inclusiv nr. de biciclete).

In cazul meu, plata s-a facut fara probleme.

 

Asteptam sa ne spui cum a fost.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am vrut sa plec de la Iasi la Vaslui cu Regio si de acolo sa fac un traseul cicloturistic in zona  dupa care sa revin cu bicicleta acasa.

M-am dus vineri seara sa iau bilete si de la casierie mi-a spus ca nu se pot elibera bilete pentru bicicleta pentru ca trenul este sageata. Recomandarea ei a fost sa vorbesc cu nasul pentru biciclete. Am intrebat si daca nu exista loc pentru ele si nasul nu ma primeste eu ce fac? Raspuns: "Pai nu mai mergeti".

 

Doream sa va intreb daca la trenul sageata se poate urca cu bicicleta? N-am chef sa ma si cert cu nasul si sa stric excursia care o voi face weekendul urmator ca cea din acest weekend am modificat-o prin Iasi.
Poate suna stupid ce am intrebat si poate trebuia sa ma sui direct sambata dimineata si sa vad cu nasul cum sta treaba, dar psihologic chiar nu aveam chef de discutii posibil aprinse cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.