jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

În contrapartidă, la Regio Trans pe acelasi traseu cls II cost 15.4 lei(sinaia sud H).

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, IonutA said:

contrapartidă

Dicționar de cuvinte recente, ediția a II-a, Ed. Logos, 1997

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci crk, dar nu mai pot edita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, e corect folosit termenul, numai ca sensul asta e mai putin intrebuintat.

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenurile RegioTrans sunt rang Regio, normal că prețul e mai mic.

Trenul Astra e IR, de lung parcurs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am dat seama ce ai vrut să spui cu 97-ele ală. :))

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IonutA

Pe langa ceea ce ti-a spus @Traveller, observ subtilitatea cu halta Sinaia Sud. Adica distanta de 119 km in loc de 121 km pana la Sinaia [gara principala].

Altfel spus, o alta clasa tarifara, prima pana in 120 km, alta peste 120 km.

 

Ca fapt divers, trenul Regio de la CFR Calatori, bucata Bucuresti Nord - Sinaia Sud, tot 15,40 Lei costa.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, doar că Regio Trans este mai prietenos cu cicliștii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IonutA

În general da, dar am avut și surprize..să dorească RegioTransul să plece mai devreme din gară (mai avea un minut de staționare) și să pună trenul în mișcare fix când urci bicicleta în tren.

 

Totodată, de ceva vreme, și cei de la CFR s-au mai dat pe brazdă. R3001 (RE3001 cum apare mai nou pe secțiunea online) are două vagoane pentru bicicliști. Din câte am văzut, tot 5 RON/biclă se taxează. Ultima oară (sâmbătă, 11 martie) am mers cu bilet cumpărat online pentru acest tren CFR și totul a fost în regulă. Problemele CFR-ului apar pe IR (când nu ai vagon pentru biciclete), ceea ce e totuși normal (luând în calcul regulamentele). Crede-mă, prin Europa ești mult mai agresiv tratat și sancționat dacă te urci cu bicicleta într-un tren ce nu are vagon/spațiu special.

Ba chiar te poți urca cu bicicleta regulamentar, iar șeful de tren de la DB (Deutsche Bahn - adică CFR-ul nemțesc) să te trateze de sus și să nu te lase să o depozitezi în spațiul pentru bagaje mari (cum îi lasă pe alții), doar pentru că așa are el chef în dimineața aia.

 

Ca să nu fiu înțeles greșit, nu sunt avocatul CFR (au o tonă de probleme încă), dar vis-a-vis de deschiderea pentru bicicliști lucrurile chiar s-au schimbat. Regiotransul este ok, dar depinde de ora la care vrei să te deplasezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 23 minute, diorgulescu said:

Totodată, de ceva vreme, și cei de la CFR s-au mai dat pe brazdă. R3001 (RE3001 cum apare mai nou pe secțiunea online) are două vagoane pentru bicicliști. Din câte am văzut, tot 5 RON/biclă se taxează. Ultima oară (sâmbătă, 11 martie) am mers cu bilet cumpărat online pentru acest tren CFR și totul a fost în regulă. Problemele CFR-ului apar pe IR (când nu ai vagon pentru biciclete), ceea ce e totuși normal (luând în calcul regulamentele).

... 

Ca să nu fiu înțeles greșit, nu sunt avocatul CFR (au o tonă de probleme încă), dar vis-a-vis de deschiderea pentru bicicliști lucrurile chiar s-au schimbat. Regiotransul este ok, dar depinde de ora la care vrei să te deplasezi.

 

Am constatat si eu aceleasi lucruri. In ciuda problemelor de tot felul pe care le are, CFR a facut niste pasi in directia dorita de toti cei care biciclim si ne folosim de trenuri la ture. 

Important e sa vezi bunavointa si civilizatie, si sa raspunzi la fel.

Greseli fac si privatii, insa cu un personal care se vede ca vrea sa te ajute, nu sa-ti puna bete in roate, poti sa-i scuzi (si sa le lasi niste comentarii constructive).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 21 ore, IonutA said:

Regio Trans este mai prietenos cu cicliștii.

 

Asa o fi, desi vad ca si la RegioTrans mai sunt unele probleme. N-am mers prea mult cu RegioTrans.

Insa cu CFR Calatori am mers ceva si n-am avut niciodata vreo problema sa iau bicicleta in tren (cu sa fara vagon pentru biciclete).

 

în urmă cu 1 oră, diorgulescu said:

Problemele CFR-ului apar pe IR (când nu ai vagon pentru biciclete)

 

Nici aici n-am avut vreodata probleme.

Slabite putin suruburile de la  pipa si aliniat ghidonul parelel cu cadrul apoi bicicleta pusa in primul sau ultimul vagon astfel incat sa nu incurce trecerea dintr-un vagon in altul.

Mai exista si solutia scos roata fata, insa mi se pare prea complicat. Plus ca trebuie sa mai ai grija si de roata.

 

Ca sugestie, atunci cand nu exista vagon pentru biciclete si cand trenul se ia de la capat de linie, nepararat trebuie vorbit cu nasu', explicat situatia si rugat frumos sa te lase cu bicicleta in tren.

Altfel, daca treci pe langa el cu bicicleta si nu intrebi nimic, pe buna dreptate considera ca il sfidezi.

Atunci cand trenul se ia de pe traseul nu ai timp de discutii si este si nasu' constient de asta. Personal n-am avut niciodata probleme cand m-am urcat cu bicicleta dintr-o gara de pe traseu.

 

Desi ma repet, nasu' este constient ca ii iese si lui de-o bere de la biciclisti. Plus ca are o gramada de meseriasi cu care se cearta in tren si este satul de scandal.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un alt lucru pro Regio Trans, persoanele de culoare gălăgioase, nu prea le-am văzut. Așa cum sunt pe regio de la CFR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta tine strict de regiunea prin care presteaza un operator.

Pe Titan Sud - Oltenita, fosta linie a groazei, opereaza TransFeroviar Calatori, nasul e insotit de bodyguard, toata lumea plateste bilet, totul functioneaza civilizat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ajuta pe cineva.

 

"Bilet bicicletă

Bilet pentru transportul unei biciclete nedemontabile se poate achiziționa numai la clasa a 2a la trenurile InterRegio (IR) care oferă astfel de servicii (la care există pictograma corespunzătoare) şi doar împreună cu biletul călătorului.

 

Într-o tranzacție, numărul de biciclete trebuie să fie egal cu numărul călătorilor pentru care se solicită rezervare, deoarece pentru călătorii însoţiţi de biciclete, locurile rezervate se alocă în zone speciale, respectiv în compartimentele sau zonele alăturate spaţiului destinat depozitării bicicletelor. Se pot achiziționa bilete de bicicletă numai pentru rute formate dintr-un singur tren care ofera astfel de servicii (la care există afişată pitctograma corespunzătoare), în limita locurilor disponibile, numai pentru bilete călătorie simplă (nu se pot achiziţiona bilete bicicletă la ofertele dus-întors si minigrup). În cazul în care se doreşte călătoria pe rute complexe formate din mai multe trenuri, pentru a achiziționa biletul de bicicletă online este necesar să efectuați câte o tranzacție pentru fiecare tren în parte din rută.

 

Dacă se dorește achiziționarea de bilete online pentru mai mulți călători, iar numărul de biciclete este mai mic decât numărul călătorilor, este necesară achiziționarea biletelor în mai multe tranzacții. În acest caz în care biletele sunt achiziţionate prin mai multe comenzi online (mai multe tranzacţii) pentru ca locurile să fie rezervate în acelaşi vagon este necesar să se utilizeze opţinunea programului de a solicita locuri într-un anumit vagon (solicitarea de loc/locuri într-un vagon anume, se efectuează completând în câmpul “vagon” din ecranul de rezervare numărul vagonului mentionat la biletul pentru care s-a efectuat rezervarea cu bicicleta).

 

În cazul modificării biletelor online care sunt emise și pentru bicicletă sau în cazul renunţării la călătorie, pe lângă taxele de procesare pentru tarifele de transport şi rezervare ale călătorilor, se reţine suplimentar şi o taxă de 10% din valoare biletului de bicicletă.

 

Informații generale privind transportul bicicletelor se regasesc si pe site-ul www.cfrcalatori.ro "

Sursa: https://bilete.cfrcalatori.ro/vanzare/Biletbicicleta.pdf

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 22.04.2017

 

Bicicleta in trenul RE 9001 (bucata Bucuresti Nord - Vadul Lat).

 

YhPxLE-B5ME0BF-6F_E1Dtsn3OEycbCzDfRwxdsP1FT5sRLWJ3STKtocg_oQvII-M4vA3k0LzgRR1Lr_l1_xFlX0X8vvfvoXtGXmO1b_73LFVfyMxX8eUj7W6SSoKHXZ9mC2Js-031L5hZ67XV_2dqT2IQmA9tfXbhTdoyYoy-bKw_eKCHTqhOqnNz1Vi-D1avGLWUmOxU3_osg3WNpOOayIe9n4IfWh6COf0aet-wyAp2YYwYet7rNRaFCRItyK0BmF-jq6VBRIE_PU35zI7VPUGjO7DwAnF12XSpUGMFPY0p9c6Ifrv7wFIGsDyCioEWpXw764v6yCe7AS9YdyaRe02q7tZ7gwMxuPbKeIaHCYkjvPdmZHE9PZSrxb3GEtZD3Gz01aSG8zXaZbCHAGGWHko80xHjSeaD-K-0q5z3OLCNhpMFA4K3SxAcBfEvQbC9y5M5AprZSgyKJTCHvdw24W-VJcOFBOlKntHXM8jxpWtMLZgBD8mxwIV1kCvOkR0KhTZ39O1MRp766ZdYDNVVct6VTbGj98lNrjWbexsVa70dAawjblX2EqXnt1T2Dpx5SaxrY1bOLmqrTNlm0wmXCUWNWNLEgaATGzYWrX-Op0JtKYmh4U=w603-h804-no

 

Fiind vorba despre un tren Regio Express, viteaza acestuia ajunge si la aproape 100 km/h (undeva dupa Chiajna).

 

UBLo4C-4Gi0sV37RR8oWkrIdMk3hP5HwcRtmJSLawmRgbmQUYl_EDUtsdjukkgjSGiKi3EACj1ekbjV80xok0ty323k1FdsuXTgoMxYZj_bRSw3jUg6IsHaH09SbFXdlgF1yD5mX-yIIF9LwoAjLKuMpCpLVJsDM0qIGzumbw0KietFHeUN7pRPSxI28EkIU_0IuXppIaQQlVYfqub-TlOll-m1yZe5JC44t9Xrwr8_gfzzmHcAWDU2MlFUoEiQYgbd05_lb4qoCpHTuLs8Evcr1OoeKaxswfjswmXo2LckrtmjZP2tdLEofdD3le3Sd63E_gQ2as-cAsu-PCW5fH1qsq4x72_zlOtoeBpxy5DJdvE4IJOQkwXPJjeMyz1uQfFUOMdDiQnePcLyDk8NyHduj3iAcYLU2XUp6HbkzxpUy8sxDdfSWi6p57TRaYFmS8Xj5tDyz7FvUaingV3sRNlprEFQbHTXRXFddft4L1xYsTCHcOw6MrirK87Ux6grdNQQVapGdE8-1ChUnLOCM-RJXM1GK_oErRjaWaAR425--TtSgIxEXqTgSCBk6hkdeuUfvq-oOqRdkKTJpY9zsLYs7in3TEOWo-NTTFHzFwzvaQRhWqrlT=w453-h804-no

 

Si in trenul Regio 9348 (bucata Vlasca - Bucuresti Nord).

 

lPcS4Ll3_DF2Ng6nQK9XfWoGkoQdqKKAJ0B2Gf3hNbVYqZyz85sSUHSeVb1JzbzCvBeRPHcXo93uObNj9jxnBtG3Ck_QwHfixR-QPrHO9oLmk5jKVmQ2HiaB3qrEuyfshOI6TlCUSdI7z1ZeoTlwj3napYYjTfbrGAscQUO9DZRLTMSOHP7a3MSYi8YEQRRuREdoy-sq8_HQo6_0x_px7zf_ibNkDVQZaFykOeO68ENc5IHS-v8-Fjmz6R-U0V-1HmANXGQBltIUPpdCi74L8hYSkA62_JKYX6ggh-kdVxfBgj97uz7mRkOHVC1T-D-3A0irYfQngpHAjCi2Ddw4iIfd6jWvVd3IErrVlizlTYK7tGxMnJ_G5zHEtYPsG6wbXG98ATzlzqz_HSogehJ3p_siSgcYjQ_x6NKJ73v_2RFQUF3NFGzfK9oSxPVTQEYX12_3qtjRDKacitG1ZTSVjKSvdUrF4RfNEySE7tNxWlNQH5geZBYrEWu33sWIrbqjdGWRJKPVnJYl0o-ZYSUvHugSxd7h9YtKuQdXmOruRX1QlHo51ubRoh9iPZRsln0Iu80Wbw3TEG62fvFXhllU5m5SdjHRq1kYmfj13IzcF5nAfnW9gqx2=w1072-h804-no

 

Trenul Regio 9348 este o Sageata Albastra care circula doar sambata si duminica. Sambata seara era aproape gol, nu cred ca erau 10 calatori in total.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-au reparat podul dar au dat drumul partial la circulatie.

Reluare legătură feroviară Grădiștea-Giurgiu: 6 trenuri Regio, tip Săgeata Albastră, vor asigura zilnic transportul pasagerilor pe ruta Grădiştea – Giurgiu și retur, 3 trenuri pe direcţia dus şi 3 trenuri pe retur. Traseul are prevăzute opt opriri iar distanța parcursă este de aproximativ 1 oră și 20 de minute. 

 

https://www.cfrcalatori.ro/ro/comunicate/907-reluare-legatura-feroviara-gradistea-giurgiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au mai mers in formatul asta o vreme, dupa care au inchis linia din lipsa de pasageri.

Nici nu stiu cum sa clasific mutarea asta. Ca problema de baza, adica legatura directa a Bucurestiului cu restul coridorului paneuropean feroviar IX spre sud, tot nu au rezolvat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ajuta pe cineva, referitor la CFR Calatori:

 

"Începând cu data de 14 iunie puteţi cumpăra bilete online cu cel puţin 6 ore înainte de plecarea trenului!

Tipărirea biletului online nu este obligatorie! Identificarea în tren are loc în baza ID-ului (codului) biletului electronic care poate fi notat / fotografiat și a unui act oficial de identitate (Carte de Identitate, paşaport, permis de ședere)."

 

Sursa informatiilor si mai multe detalii: https://www.cfrcalatori.ro/ro/noutati-informatii/938-bilete-online-cu-cel-putin-6-ore-inainte-de-plecarea-trenului-noutati

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de transportul bicicletelor, regulamentul a fost modificat, fiind eliminat conceptul demontabil/nedemontabil cu pliabil/nepliabil:

https://www.cfrcalatori.ro/ro/servicii/servicii-biciclete

 

Numarul de biciclete nepliabile transportabile la clasa a 2-a pe trenuri Regio este limitat la 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

Numarul de biciclete nepliabile transportabile la clasa a 2-a pe trenuri Regio este limitat la 4.

 

Nu m-am prins exact: se refera la Regio care nu au vagoane cu loc special de biciclete, 4 nepliabile pentru tot trenul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Traveller said:

Legat de transportul bicicletelor, regulamentul a fost modificat, fiind eliminat conceptul demontabil/nedemontabil cu pliabil/nepliabil:

https://www.cfrcalatori.ro/ro/servicii/servicii-biciclete

 

Numarul de biciclete nepliabile transportabile la clasa a 2-a pe trenuri Regio este limitat la 4.

 

Mai jos specifica ca se pot transporta pliabile gratuit si numarul lor e limitat de spatiul la bagaje.

 

Teoretic, ar fi 4 pe tren. Ceea ce e o nebunie si sper ca e ceva typo...Poate ar trebui intrebati pe FB or so.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă-ntreb și io ca prostu'...
Să fie cumva "rodul" vajnicilor bicicliști de la AVP? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Mookyama said:

Teoretic, ar fi 4 pe tren. Ceea ce e o nebunie si sper ca e ceva typo...Poate ar trebui intrebati pe FB or so.

 

A facut asta @Dr2005 pe FB, mai exact l-a intrebat pe Iosif Szentes, director general CFR Calatori, care are cont de FB si e activ.

N-am vazut vreun raspuns, poate ne mai tine el la curent.

 

Cu atitudini din astea restrictive, biciclistii o sa se cam indrepte spre privati (care, din pacate, nu au intotdeauna cel mai fericit orar sau impun schimbarea trenului - fara ca asta sa fie vina lor).

 

Cat despre AVP, ei isi vad de treaba lor, nu am retinut daca si cand fac consultari cu publicul, atunci cand se pregatesc de initiative din astea cu impact la scara larga.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.