jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

Vad ca a ramas in vigoare acel tarif special cu bicicleta de 15 kg, deci nu se interzice nimic, doar ca o sa coste ceva mai mult.
Imi aduc aminte ca anul trecut pentru Buc - Cta am platit 90 de lei (60 locul si 30 bicicleta), iar pentru Cta - Lehliu 22 de lei pentru bicla. Deci pentru un Buc - Bv probabil o sa fie tot vreo 30 de lei la IR fara vagon special.
La R nu cred ca vor fi probleme, mica tocmeala cu nasul e la ordinea zilei acolo.

 

9knz1t.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

 

Multumesc pentru link.

Poate imi scapa ceva, insa n-am vazut nicaieri sa scrie ca in trenurile Regio nu mai este permis transportul bicicletei, asa cum scrie pe site-ul CFR Calatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte știu eu , tarifele CFR pentru biletele emise „în tren” sunt cam de două ori mai mari decât cele cumpărate la casa de bilete/net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Șase trenuri Regio care vor circula pe ruta Bucureşti – Braşov şi retur vor avea în compunere vagoane adaptate pentru transportul bicicletelor.
La toate trenurile se pot transporta gratuit bicicletele pliabile la clasa 1 şi a 2-a sau schiuri la vagoanele de clasa a 2-a, ca bagaj de mână, în limita spaţiului disponibil bagajelor de mână, cu condiția să nu incomodeze pe ceilalți călători (o bicicletă pliabilă sau o pereche de schiuri de persoană).
La trenurile Interregio, călătorii care doresc să circule cu biciclete nepliabile/nedemontabile o pot face dacă în compunerea trenului există un vagon dotat constructiv cu spaţiu special amenajat pentru fixarea şi transportul bicicletelor.

 

https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/noul-mers-al-trenurilor-2018-2019/

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, au lăsat-o mai moale. 

3 perechi de Regio etajate cu vagon de bicle. 

Treaba e...  cred că mai există și alte linii pe care oamenii ar mai vrea să ia bicicleta, nu numai Valea Prahovei.

În fine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ca la știri, tara e cam București și cam unde merge grosu de bucureșteni în concediu. Restu e la diverse. Totuși poate pana în primăvara își vor mai schimba ideile deși slabe șanse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 13 ore, Traveller said:

Treaba e...  cred că mai există și alte linii pe care oamenii ar mai vrea să ia bicicleta, nu numai Valea Prahovei.

 

Ca sa parafrazez o reclama celebra, pentru restul trenurilor exista intelegerea cu nasul.

Plus, sa nu uit: alegerea zilei de plecare / sosire in functie de programul de mers cu trenul al studentilor.

 

Cica RO este tara membra UE iar anul de afara este (aproape) 2019.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu sunt pe stilul înțelegerii, vreau condiții. M-am saturat sa tot fac ditamai logistica când îmi doresc sa mai merg prin tara. Prin Valea Prahovei de Moldova cunoscuta sub numele de Tara Dornelor trenurile erau puse cu vagoane mai puține și eram tot timpul priviti ca mari infractori și brusc atunci lumea nu încăpea de noi și biclele noastre. Daca înainte era cum era și le băgăm biletul în fața, acum cu aglomerația studenților cât și cu vagoanele puse la mișto clar nu mai pupam nimic. Și asa spre restul tarii (adică Brașov) era doar trenul de la Regiotrans unde pui bicla. Am spus ca sper ceva dar nu prea cred, dacă tot în lista schimbărilor puse de CFR pe site era trenul Iași - Mangalia ca și cum uite ce va oferim. Țin minte ca într-un an la mare am trebuit sa schimbam trenul ca nu era direct și am nimerit în tren cu alții cred ca din București. Am stat ca sardinele. Atunci era bine......

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus

Si noi vrem conditii, si noi vrem sa platim 5 sau 10 Lei pentru bicicleta. Nu cred ca este cineva aici pe forum care sa prefere intelegerea cu nasul in locul a maxim 10 Lei biletul pentru bicicleta in trenul IR.

Din pacate, avand in vedere situatia reala, de multe ori intelegerea cu nasul este singura solutie (bineinteles nu si atunci cand trenul este luat cu asalt de catre studenti).

 

Cat despre "eram tot timpul priviti ca mari infractori și brusc atunci lumea nu încăpea de noi și biclele noastre" ati aliniat ghidoanele paralel ca cadrul / scos roata fata, asfel incat bicicletele sa ocupe mai putin loc in tren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu la toate și doar ghidonul, dar și atunci nu știu cum se intampla ca tot pe la ușa aia ii palea pe toți sa coboare/urce, iar dacă coboară și ei acolo cu tine te tot zoresc ca na dacă pleacă trenul și ei nu au coborât. Eu vorbesc de tren care ar fi trebuit sa aibă 3 vagoane pentru numarul de călători prezenți atunci, dar avea 2. Despre vagoane supraetajate dar schimbate în vagoane simple și păstrat același număr. Asta era înainte măcar aveam un bilet acu și studenți și doar la mica înțelegere rezulta pentru mine doar Iasi Brașov cu Regiotrans.

 

Iar legat de studenți știu ca pe tren Suceava Iasi era măcel înainte. Acum nu vreau sa îmi imaginez. Ziceai ca Suceava se muta la Iași. Acum cu gratuitate sigur e asa. Ce înțelegere sa mai fie pentru bicle? Am mers în toate condițiile pe tren n-am avut pretenții, dar măcar aveam un bilet cu care puteam sa închid gura la oameni. Nu am chef sa stau la tocmeala, asta în cazul în care se poate. Poate se va mai schimba ceva cu am spus în postul de mai sus, poate dar nu cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform noului mersului online (infofer.ro și Softrans), după 9 decembrie, apar următoarele trenuri cu spațiu de biciclete, cu plecare din București Nord:

06:22 - R 3001 (CFR) - spre Brașov

08:05 - IR 1586 (CFR) - spre Brașov

08:25 - IR 1573 (CFR) - spre Buzău

08:40 - R 16031 (Regio) - spre Brașov

09:23 - IR 15931 (Softrans) - spre Brașov

09:55 - IR 1623 (CFR) - spre Brașov

10:12 - IR 15051 (TFC) - Ploiești Sud

11:40 - R 16033 (Regio) - spre Brașov

12:40 - IR 15053 (TFC) - Ploiești Sud

14:37 - R 15149 (TFC) - Ploiești Sud

15:20 - IR 15071 (TFC) - Ploiești Sud

17:20 - R 15003 (TFC) - Ploiești Sud

18:06 - R 16035 (Regio) - spre Brașov

19:24 - IR 15935 (Softrans) - spre Brașov

19:47 - R 15135 (TFC) - Ploiești Sud

20:52 - R 16037 (Regio) - spre Brașov

21:50 - IR 15057 (TFC) - Ploiești Sud

 

Cu plecare din București Basarab:

07:45 - R 3003 - spre Brașov

 

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus

Prea curand nu se va schimba ceva. CFR Calatori are probleme majore cu numarul vagoanelor disponibile care sa poata fi atasate la trenuri. Asa ca vagoanele dotate cu locuri pentru bicicleta, din pacate, nu sunt o prioritate.

 

@Traveller

Pare ca inforer.ro da niste erori.

Mai exista (noul mers) IR 1587 cu loc pentru bicicleta, care pleaca spre Constanta la ora 20:10  (initial trenul pleaca de la Brasov la ora 16:53).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus

Cu unele mici exceptii [Bucuresti - Constanta / Campina] infrastructura feroviara este cam praf, asa ca nu are niciun rost sa importi vagoane noi gandite sa mearga cu 160 km/h ca apoi sa le plimbi cu o viteza medie in jur de 50 km/h.

Ca bani pentru asemenea vagoane nu exista e alta problema.

 

Asa ca asta e, ne descuram cu ce avem [aranjat cu nasu, ferit de studenti, etc].

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odată cu noul Mers, Astra Transcarpatic introduce o pereche de automotoare pe ruta de zi București - Brașov:

https://www.astratranscarpatic.ro/mersul-trenurilor

 

Le-am scris pe FB, întrebîndu-i dacă au și facilități pentru transportul bicicletelor. Mi-au răspuns că nu au. Deci rămânem cu cele de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Cam ciudata atitudinea celor de la Astra.

 

Vad ca IC2 pare gandit cu locuri pentru biciclete (sageata rosie):

 

image.png.f88d60ee693aa712a6bf9676dc071c3c.png

Sursa: http://mobilitate.eu/astra-trans-carpatic-titu/?fbclid=IwAR2_tMucpoMhgo5UKT_wPez6kzjmJwEWWg8K3YZNwjjZgfo1_zJMegLRpik

 

Tot din link-ul de mai sus rezulta ca IC2 va fi folosit si pe bucata Bucuresti - Brasov.

 

Comparativ cu cei de la Astra, Softronic a reusit sa gaseasca loc pentru 4 biciclete in TGV-ul oltenesc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum incercati voi sa transportati bicicletele in tren, dar eu stiu de pe site-ul CFR ca daca la achizitionarea biletului declari si bicicleta, platesti o taxa suplimentara de 10 lei la trenurile Inter Regio. Inainte a fost si  la Regio 5 lei, dar serviciul a fost scos. Daca nu o declari si se regaseste in tren atunci se schimba foaia. La trenul Softrans stiu ca, costa jumatate din pretul biletului de calatorie, dar puteai lua pana la 4 biciclete in suma respectiva.

 

1. Călătoria cu tren Interregio

Sunt admise la transport biciclete nepliabile NUMAI la trenurile care au în compunere tipuri de vagoane cu spaţiu special amenajat (din punct de vedere constructiv) pentru transportul de biciclete . Se admite o singură bicicletă de persoană.

Trenurile Interregio care oferă serviciul de transport pentru călătorii însoţiţi de bicicletă, le puteţi afla la casele de bilete ale CFR Călători sau consultând Mersul trenurilor de pe site-ul nostru www.cfrcalatori.ro (trenurile cu vagoane în care se pot transporta şi biciclete au la „Servicii” simbolul pentru biciclete) .

Pentru călătorii însoţiţi de biciclete, la trenurile cu regim de rezervare care oferă serviciu de transport biciclete, se alocă locuri în compartimentele alăturate spaţiului destinat depozitării acestora.

La trenurile IR la care se oferă serviciu de transport biciclete (la care există pictograma corespunzătoare în Mersul Trenurilor de pe site-ul www.cfrcalatori.ro) se pot lua la transport biciclete nepliabile, pentru care se va achita la casele de bilete un tarif de 10 lei.

2. La trenurile Regio nu se mai oferă serviciu de transport bicicletă.

3. Pe toate trenurile se pot transporta GRATUIT biciclete pliabile la clasa 1 şi a 2-a sau schiuri la vagoanele de clasa a 2-a, ca bagaj de mână, în limita spaţiului disponibil bagajelor de mână, cu condiția să nu incomodeze pe ceilalți călători (o bicicletă pliabilă sau o pereche de schiuri de peroană).

4. Dacă la verificarea legalității călătoriei personalul de tren constată călători care sunt însoțiți de o bicicletă și nu prezintă biletul de transport bicicletă, se va aplica tariful pentru bagaje voluminoase, pentru zona kilometrică corespunzătoare legitimației de călătorie a călătorului (o bicicletă se consider că are 15 kg).

În cazuri bine justificate în care gradul de ocupare al trenului respectiv este aproape de 100% sau peste, personalul de tren poate interzice îmbarcarea călătorilor cu biciclete, dacă aceștia NU posedă bilete de bicicletă pentru trenul respectiv.

 

https://www.cfrcalatori.ro/transportul-bicicletelor-si-schiurilor/

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Biciclistul_81

 

La CFR Calatori bicicleta "o declari" daca trenul [R sau IR] este dotat cu "vagoane în care se pot transporta şi biciclete au la „Servicii” simbolul pentru biciclete".

Daca trenul nu are in compunere astfel de vagoane [adica majoritatea trenurilor], de la casa de bilete sau online, nu iti poti cumpara bilet pentru bicicleta si ramane valabila varianta intelegerii cu nasul.

 

La Regio Calatori, biletul pentru bicicleta costa 2,90 lei pentru o distanta sub 100 km si 4,80 Lei pentru o distanta peste 100 km:

https://regiocalatori.ro/wp-content/uploads/2018/09/Tarife-bagaje-biciclete-01-februarie-2018.pdf

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://bileteinternationale.cfrcalatori.ro/ro/booking/search

 

Preluat de pe Digi24.ro - CFR Călători informează că, de la începutul acestui an, a deschis vânzarea online pentru bilete de călătorie internațională. Pentru efectuarea călătoriei cu biletele internaționale cumpărate online, călătorul trebuie să intre în posesia acestor documente de transport fie prin ridicarea lor dintr-o stație CFR, fie prin livrarea prin curier, la alegerea călătorului în momentul efectuării comenzii. 

 

La cautarile pe care le-am facut eu (intre doua orase din Germania)  nu am reusit sa vad vreo optiune pentru a selecta si bilet de bicicleta, dar cred ca erau majoritatea trenuri la care nu aveai nevoie de bilet special

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EyesOnly

Pentru Germania, nu ai fi mai simplu sa iti iei bilet de pe site-ul DB?

Macar acolo stii sigur ca biletul il primeste imediat prin e-mail, format pdf, fara sa fie nevoie de "ridicarea lor dintr-o stație CFR, fie prin livrarea prin curier".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident. Așa am făcut și o să mai fac. 

Doar că mi s-a părut interesant că încearcă cat de cat sa fie mai accesibile aceste bilete :)

Am mai făcut drumuri Viena - Sibiu sau Budapesta - Sibiu cu trenul, la întoarcerea din ture. Și nu aveam posibilitatea să iau online acele bilete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.