jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

@EyesOnly

 

Din postarea ta initiala, rezulta ca vrei sa iti iei de pe site-ul CFR bilete "intre doua orase din Germania". Sau cel putin eu asta am inteles.

 

Referitor la biletul internationa din RO spre alte tari, intr-adevar, este un pas inainte din partea CFR Calatori care merita apreciat.

 

In rest, cu ce difera biletul international de cel intern?

Adica, exista vreun motiv special pentru care acest bilet nu poate fi trimis in format pdf pe e-mail si trebuie trimis prin curier sau ridicat din gara?

Pana acum, nu am avut ocazia de a merge cu trenul international.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ajuta pe cineva.

 

Sambata, 23.03.2019, trenul Regio 5005 (plecare din Bucuresti Nord la ora 13:17). Desi pe site-ul CFR Calatori nu apare simbolul pentru bicicleta, trenul era dotat cu un vagon (din doua) cu locuri pentru biciclete.

 

image.png.92e57f5b51f3facd2c8e85866d56c699.png

 

Asadar, cel putin la trenurile Regio ale CFR Calatori pot exista si surprize placute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cînd trebuie returnat un vagon la stația de domiciliu, se mai întîmplă și surprize plăcute.

Chestia asta nu are predictibilitate, din păcate. Și pentru un prestator de servicii, lipsa asta de predictibilitate e o mare lipsă...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Foarte posibil. La statia de domiciliu a vagonului nu m-am uitat.

 

Oricum, nasii mi s-au parut foarte relaxati, nu cred ca era o problema sa ma urc cu bicicleta chiar daca nu ar fi existat acel vagon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 30.03.2019
Bucuresti Nord - Ploiesti Vest cu trenul Regio 16031 operat de Regio Calatori.
 

Bicicleta a stat foarte bine pe culoar [in vagoanele cu locuri speciale pentru biciclete nu am gasit loc].

 

image.png.4b6c61166a5f85a6924dac00ba4d88fb.png


Biletele le-am luat in tren, 11,60 Lei pentru mine si 2,90 Lei pentru bicicleta.

 

Scrovistea - Bucuresti Basarab cu trenul Regio 5010 operat de CFR Calatori.
Inca o surpriza placuta, pentru ca acest tren, desi compus din doua vagoane, avea vagon cu locuri speciale pentru biciclete. 

 

image.png.f938214cf347b461ebe5b8757c59626f.png


Bineinteles, in buna traditie a CFR Calatori, in mersul trenurilor nu apare simbolul pentru bicicleta. Am vorbit cu nasii si mi-au spus ca trenul are permanet vagonul cu locuri pentru biciclete. 


Asadar, pentru trenurile Regio nu cred ca este o problema urcarea cu bicicleta in tren. Mai ales ca acestea pot avea vagoane cu locuri pentru biciclete.
Mai mult, statia de domiciliu a vagonului era Bucuresti Basarab.

 

image.png.18b5e6d37ad0141f9c5c0cf9bd3141a8.png


Vagonul era reconstruit la Electroputere VFU Pascani.
 

image.png.557d60da35def007327700707f82c8f8.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 06.04.2019

 

Trenul Regio 8011, bucata Bucuresti Obor - Ciulnita.

Bicicleta a stat foarte bine in spatiul liber din capatul ultimului vagon.

 

image.png.652aa78ab38edc00f79e585ddd79ed22.png

 

Spatiul de depozitate vazut mai de la distanta.

 

image.png.9805cff384ca3c76cee6de78eabc9671.png

 

Trenul [Sageata albastra] Regio 8585, Slobozia Veche - Ciulnita.

 

image.png.2c5c378b0e3b7cef3a9f3e84f0056c66.png

 

Regio 8024, bucata Ciulnita - Bucuresti Obor, bicicleta a stat foarte bine pe culoar langa usa [vagon etajat].

 

image.png.005740c87265bb6aca831ddf3736565f.png

 

O curea de ratrapa este suficienta pentru a tine bicicleta fixa pe planul inclinat al podelei vagonului.

 

image.png.3af997f1af9a8296b3a668b22f6dc2ac.png

 

Si o curea elastica pentru bagaje pentru a tine bicicleta la orizontala.

 

image.png.1a72ba6e755ec29cd40dfcb7328c9784.png

 

In toate cele 3 trenuri nu am avut absolut nicio problema sa urc cu bicicleta si sa ma intelg cu nasii.

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers sambata cu Regio pana la Ploiesti si am fost placut surprins sa vad ca au schimbat vagoanele cu unele moderne. (automotoare frantuzesti). Nu am apucat sa fac poze la exterior, dar puteti vedea cum arata in articolul asta. Vagoanele de bicicleta (2 la numar) arata cam asa

 

sSg1qnb.jpg.

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fane Deraior

Interesant acel tren (rama) Alstom clasa X 72500 al Regio Calatori. N-am avut pana acum ocazia sa merg cu el.

Spre Brasov cei de la Regio Calatori merg si cu trenurile mai vechi, depinde ce noroc ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automotoarele astea sunt chiar civilizate, am mers și cu, și fără bicicletă. Problema, din punctul nostru de vedere, e că în rastel e loc de 4 bicle, iar la vară cred că o să fie bătaie pe ele.

Nici loc de trecere pentru ceilalți călători nu prea e.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

Automotoarele astea sunt chiar civilizate, am mers și cu, și fără bicicletă. Problema, din punctul nostru de vedere, e că în rastel e loc de 4 bicle, iar la vară cred că o să fie bătaie pe ele.

Nici loc de trecere pentru ceilalți călători nu prea e.

 

Si nici rotile profilate nu incap in sistemul ala de prindere a bicicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Mai exista trenurile de la CFR Calatori (dotate cu vagoane cu locuri pentru bicicleta) care pleaca din Bucuresti Nord. Plus trenul de la Softrans (e drept, aici pot fi transportate doar 4 biciclete).

De asemenea, mai exista trenul Regio 3003, Bucuresti Basarab (07:45) - Brasov (11:33), cu vagon pentru biciclete si posibilitate de achizitionare online a biletelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine că există alternative.

Și mai sunt și trenurile TFC:

R.  15163 - Bucuresti Nord (07:56) - Titu (09:03) - Tirgoviste (09:47)

IR. 15061 - Bucuresti Nord (08:32) - Brazi (09:20) - Ploiesti Sud (09:36)

IR. 15051 - Bucuresti Nord (10:12) - Brazi (11:02) - Ploiesti Sud (11:18) - Buzau (12:30)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, sunt un membru nou pe acest forum!

Unde as putea gasi o lista mai completa cu trenurile care accepta biciclete?

Sunt interesat de o prima calatorie din Bucuresti la Baile Herculane la sfarsitul lunii. 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, bine ai venit!

 

O listă completă nu există, din păcate. Trenurile cu compartiment special pentru transport e biciclete nu sunt prea multe. În general găsim pe București - Ploiești - Brașov, mai puțin în rest. .

Pentru Băile Herculane ai putea doar:

- să iei IR 1591, cu vagon de bicicletă (București 06.30 - Craiova 09.42)

- să continui pe bicicletă

SAU

- să te sui în 2 trenuri Regio, unde nu ai loc de bicicletă, dar fiind rang Regio ai o șansă:

R 9505: Craiova 12.08 - Orșova 15.27

R 9557: Orșova 16.21 - Băile Herculane 16.43

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stefan78

Sau mai poti lua unul dintre cele 3 trenuri IR (IRN-ul este cam peste mana datorita orele de plecare si sosire) pana la Baile Herculane si te intelegi cu nasul.

Inainte de a te urca in tren, il rogi frumos sa te lase cu bicicleta in tren, ii dai de inteles ca ii iese si lui de-o bere, ii spui ca te urci la unul dintre capetele trenului si ca vei alinia ghidonul paralel cu cadrul astfel incat bicicleta sa ocupe cat mai putin loc in tren si sa nu incurce deplasare altor calatori.

 

Pentru alinierea ghidonului paralel cu cadru, fie:

- scoti roata fata;

- slabesti suruburile de la pipa (personal prefer varinata asta).

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

17.04.2019

 

Trenul IR 1521, bucata Bucuresti Nord - Dragasani.

 

image.png.31e7e347d2be03c2b39292f11278d1b0.png

 

Pentru mine aveam bilet cumparat online, pentru bicicleta urma sa ma intelg cu nasul [nu exista posibilitate de online la acest tren]. Inainte de a ma urca in tren am vorbit cu omul iar acesta mi-a spus ca biletul de bicicleta va coasta 30 de Lei.

 

Bicicleta in tren.

 

image.png.be2c046d21aa1daec40ee67a9b633178.png

 

Inainte de plecare trenului din Bucuresti Nord, a aparut nasul ca sa-mi emita biletul pentru bicicleta. I-am spus ca nu am nevoie de bilet, insa el mi-a raspuns "E mai bine sa-ti dau bilet".

Traducerea: va fi supra-control asa ca ia biletul de la mine pentru ca este mai ieftin comparativ cu pretul la care as fi fost tarifat de catre supra-control. Nasul a avut dreptate, aproape imediat dupa plecarea din Bucuresti au aparut doi supra-controlori.

 

Biletul pentru bicicleta.

 

image.png.8cd2955702eb5b239b0d49029ccaa93e.png

 

Greutatea standard a bicicletei este 15 kg conform regulilor CFR Calatori. Plus tariful per kg in functie de distanta.

 

image.png.7ef7471e79af1966b3b0f1c95812a837.png

Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/intrebari-frecvente/

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 10 ore, gibonu said:

Pentru mine aveam bilet cumparat online, pentru bicicleta urma sa ma intelg cu nasul [nu exista posibilitate de online la acest tren]. Inainte de a ma urca in tren am vorbit cu omul iar acesta mi-a spus ca biletul de bicicleta va coasta 30 de Lei.

 

De curiozitate, biletul pentru tine cat a costat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreo 60 de lei probabil ca l-a costat. Si eu am platit 30 pentru bicicleta cand am fost la Constanta, am mai si spus-o pe aici in iarna cand incepuse toata discutia cu interzicerea bicicletelor in tren. Cu exceptia cazurilor cand trenul e ticsit cu calatori, n-o sa-ti interzica nimeni sa te sui cu ea, doar ca in anumite cazuri, in fuctie de destinatie, nas sau rangul trenului, vei plati ceva mai mult.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EyesOnly

Biletul pentru mine a costat 43,42 Lei, cu reducere 30% (25% in baza cardului Tren Plus si 5% reducere standard la achizitia online). Daca as fi cumparat biletul de la casa de bilete ar fi costat 59,60 Lei.

 

L.E.

In completare la ceea ce a spus @Action:

 

"Dacă la verificarea legalității călătoriei personalul de tren constată călători care sunt însoțiți de o bicicletă și nu prezintă biletul de transport bicicletă, se va aplica tariful pentru bagaje voluminoase, pentru zona kilometrică corespunzătoare legitimației de călătorie a călătorului (o bicicletă se consider că are 15 kg).

 

În cazuri bine justificate în care gradul de ocupare al trenului respectiv este aproape de 100% sau peste, personalul de tren poate interzice îmbarcarea călătorilor cu biciclete, dacă aceștia NU posedă bilete de bicicletă pentru trenul respectiv."

Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/transportul-bicicletelor-si-schiurilor/

 

Tariful pentru bagaje voluminoase l-am postat eu mai sus.

 

Asadar, avand in vedere cele de mai sus, precum si experienta mea de saptamana trecuta, inteleg ca te poti urca cu bicicleta in orice tren cu conditia sa platesti tariful pentru bagaje voluminoase. Singura exceptie este atunci cand trenul este foarte aglomerat (grad de ocupare de 100% sau peste).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Un preț de 30 de lei pentru o biclă în trenul CFR-ului mie mi se pare exagerat. Nu credeam că au ajuns în halul ăsta de disperare și faliment !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ciomby

Pretul nu este fix, depinde de distanta pe care o parcurgi cu bicicleta in tren.

 

In cazul meu a fost cu 20 de Lei mai mult comparativ cu situatia in care trenul ar fi avut vagon cu locuri pentru biciclete.

 

Ca trenul era o Sageata albastra in care in anii trecuti se putea transporta fara probleme bicicleta, cu bilet online, e alta problema.

La fel, trenul este marcat din fabrica cu semnul pentru bicicleta, insa azi acesta situatie este ignorata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 16.04.2019 at 12:30, Traveller said:

Salut, bine ai venit!

 

O listă completă nu există, din păcate. Trenurile cu compartiment special pentru transport e biciclete nu sunt prea multe. În general găsim pe București - Ploiești - Brașov, mai puțin în rest. .

Pentru Băile Herculane ai putea doar:

- să iei IR 1591, cu vagon de bicicletă (București 06.30 - Craiova 09.42)

- să continui pe bicicletă

SAU

- să te sui în 2 trenuri Regio, unde nu ai loc de bicicletă, dar fiind rang Regio ai o șansă:

R 9505: Craiova 12.08 - Orșova 15.27

R 9557: Orșova 16.21 - Băile Herculane 16.43

 

Multumesc pentru raspuns!

Am ales in final sa folosim un suport prins de haion pentru 2 biciclete, iar cea de-a 3-a sper sa intre in masina cu jumatate de bancheta rabatata! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@gibonu nu am mers pana acum cu trenul si cu bicicleta dar as vrea sa fiu pregatit in caz ca o voi face. Nelamurirea este: in cazul in care trenul nu are vagon/spatiu dedicat pentru biciclete, totusi se poate lua, legal si fara explicatii suplimentare, bicicleta?

Pentru ca in print screenul din postarea ta de mai sus cu obiecte interzise litera B zice "obiecte de natura sa stanjeneasca sau incomodeze calatorii" si  cred ca in cazul unui tren aglomerat bicicleta intra in aceasta categorie.

Edited by gibonu
Am adaptat putin postarea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Din experienta mea, in astfel de situatii, iei confirmarea de la controlor ca poti sa te urci cu ea, apoi iti da bilet pentru bicicleta (cum e in poza de deasupra print-screen-ului) si astfel esti legal. 

Eu tot timpul inteleg astfel - daca controlorul ti-a emis bilet pentru bicicleta a decis ca nu stanjenesc si nici nu incomodez calatorii. 

Edited by gibonu
Am adapat putin postarea

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Invitat special

Acum este undeva in zona gri mersul cu bicicleta in tren (fara vagon pentru bicicleta). Din cate inteleg, decizia este a nasului. In cazul in care el nu vrea sa te lase cu bicicleta in tren, nu prea ai cum sa te urci, adica nu ii poti invoca vreun articol din regulament in sprijinul tau.

 

Insa practic, in ultimii ani nu am gasit niciun nas care sa-mi interzica accesul cu bicicleta in tren, indiferent de cat de aglomerat a fost trenul (am prins chiar si un tren extrem de aglomerat, care pleca vineri seara de la Bucuresti la Constatna).

Iar odata urcat in tren cu bicicleta sunt doua optiuni, la alegere nasului: fie te intelgi cu el (mai ieftin) fie iti elibereaza bilet pentru bicicleta (mai scump).

 

Ca sugestie, daca te urci la capat de linie (tren fara vagon pentru biciclete), neaparat vorbeste cu nasul inainte. Nu este bine sa te gaseasca el in tren cu bicicleta, fara sa-l fi intrebat in prealabil.

 

Daca mai ai nelamuriri, nu ezita.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.