jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

@Traveller

Asa sa fie. 15 lei este un pret foarte bune [pretul minim pentru taxarea in tren, distanta pana la 100 km].

Poate apare si ceva oficial pe site-ul CFR Calatori.

 

@LucianLS

Ciudat, dar nu ma mai mira nimic din realitatea feroviara din RO.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am venit de la CT cu 16089 (Regio Calatori)

 

Avantaje fata de CFR:

Bilet mai ieftin, am platit 50 de lei cu tot cu bicicleta. La CFR ar fi fost 60 + 15.

Spatiu pentru biciclete (mic ce-i drept, dar exista). La CFR nici vorba de asa ceva pe ruta asta.

Nu era sufocat de pomanagii, desi era plin de astia in gara din CT.

 

Dezavantaje:

Nu exista.

 

Din pacate nu circula in extrasezon.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi poate ati stiut, eu abia saptamana trecuta am aflat ca CFR Calatori a majorat (de la 01.07.2019) tarifele pentru transportul bicicletei in trenurile fara vagoane cu locuri pentru biciclete. Adica majoritatea vagoanelor din dotare.

 

Astea sunt noile tarife:

 

image.png.67610c71c24777af69b24ae995dbe7d8.png

Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/intrebari-frecvente/

 

Concret, pentru o distanta cuprinsa intre 100 si 200 km, pretul pentru bicicleta este 45 (patru zeci si cinci) Lei, bani d-astia de acum. 3 Lei per kg x 15 kg (cat se considera in Regulamentul CFR greutatea unei biciclete).

Si mai concret: pe bucata Bucuresti Obor - Medgidia (180 km), pentru mine biletul a costa 19 Lei (cu reducerile oferite de cardul Tren Plus si de biletul cumparat online) iar pentru bicicleta ar fi trebuit sa platesc 45 Lei. Adica de aproape 3 ori mai scump. Noroc ca au fost nasii de treaba, am rezolvat-o cu 20 de Lei.

Tarifele de mai sus se aplica la orice tren (fara vagon cu locuri pentru biciclete) indiferent de tipul trenului.

Asadar, inca o geniala masura romaneasca pentru incurajarea mobilitatii.

 

In final, doar intreb ca prostu': in ce tara normala la cap biletul pentru bicicleta este de aproape 3 ori mai scump comparativ cu biletul pentru calator.

 

Ca fapt divers, in Franta, in toate trenurile (in afara de TGV) transportul bicicletei este gratis. Sau cel putin asa era in iunie 2019 cand am fost ultima data.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am renuntat la acordarea oricarei sanse transportului feroviar roman de acum 30 de ani.

 Aveam vreo 12 ani, am calatorit 100km, intr-un picior, lipit de burduf, inghesuit de zeci de altii ca mine, in mijlocul lui august, imi beam transpiratia ca nu era apa la chiuveta transformata in depozit de bagaje. Am crezut ca e normal, ca asta e situatia si nu e alternativa, ma gandeam la clatitele cu zahar si apa din fantana ce ma asteaptau si am razbit. Mai vedem din cand in cand pe un colt de fereastra lanuri de floarea soarelui in timp ce valuri de fum de tigara imi intrau in ochi, fumatul fiind permis in tren pe atunci si nu facea lumea economie la tutun.

Ulterior, am mai folosit impreuna cu parintii transportul feroviar 2-3 ani, apoi tata a achiztionat o masina mica, cum era expresia, si aia a fost, revelatia. Mai apoi am primit si eu masina mea, Dacia 1310 cu bord de CN, geamuri manuale si ventilator.

Imi platesc biletul poluarii atator ani prin faptul ca 8 luni pe an eu nu calc pedala de acceleratie.

Dar in tren SNCFR, eu nu ma mai urc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut gibonu,

 

Acest lucru l-am aflat și eu când am ajuns în Gara de la Fetești să iau trenul până la Cernavodă.

Adică m-am dus la gara am luat bilet pentru mine și când am cerut bilet și pentru bicicletă (ăla de 15lei), mi s-a spus că dacă trenul nu este prevăzut cu loc pentru bicicletă (și nici un tren către mare nu era prevăzut cu loc de bicicletă) nu poate să îmi dea bilet și trebuie să cumpăr din tren de la controlor, bilet la supra preț (45lei). Am rămas mască.

Norocul a fost că nici la dus nici dar mai ales nici la întors nu m-a întrebat controlorul de bicicletă.  Ori pentru că era distanța mică (20km) ori din alt motiv, am scăpat doar cu biletul de călător.

 

Dar măcar spre munte vagoanele sunt prevăzute cu loc de bicicletă și nu ai nici o emoție chiar dacă este cam mult 15lei pe sens, doar pentru bicicletă.

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Invitat special

S-au mai schimbat lucrurile si la CFR Calatori. Insa, prea putin si prea lent. Pe bucatile Bucuresti Nord - Constanta si Bucuresti Nord - Brasov trenurile IR merg bine, chiar as putea spune aproape la nivelul Europei civilizate (ma refer la trenuri clasice nu la cele de mare viteza).

Concret, vagoanele sunt curate, bine incazite / recite, scaunele confortabile, etc. Plus toaletele care de asemenea sunt foarte curate, apa curge la chiuveta si (de cele mai multe ori) gasesti sapun si servetele de hartie pentru stes mainile. La toate astea se adauga posibilitatea achizitionarii online a biletului de tren.

 

Timpii de parcurgere ai traseului sunt si ei ok. Putin sub doua ore pana la Predeal mi se pare chiar foarte bine.

Ca fapt divers, iarna asta am stat de vorba cu unii la capatul superior al partiei Auzuga iar oamenii mi-au spus ca au parcurs, cu masina, bucata Bucuresti - Azuga in 5 (cinci) ore. E drept, a fost si un accident urat pe DN 1 in dimineata respectiva.

 

Insa, cum spuneam la inceput, mai sunt multe de facut.

 

P.S. Mai exista si operatorii feroviari privati, in cazul in care te ajuta informatia.

 

@IonutA

Probabil s-a blocat doamna casiera din Fetesti cand a auzit de bicicleta. In cazul tau, tariful corect pentru taxarea in tren ar fi fost 30 de lei (distanta sub 100 km, conform tabelului postat mai sus).

Oricum, bine ca sunt nasii de treaba.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut @gibonu e neplăcută știrea ta si da, intr-adevar, sunt foarte puține trenuri cu vagoane pentru biciclete, deci e naspa.

Nu e clar la cu ce tren ai fost dar consider ca la tine a fost un caz de tren regio sau trenul respectiv nu avea locuri pentru biciclete. 

Trebuie sa ne luam biciclete pliabile special pentru CFR sau sa-i bombardam cu petitii la relatii clienti.

 

Pe site-ul CFR Calatori scrie asa:

 

1. Călătoria cu tren Interregio

....

La trenurile IR la care se oferă serviciu de transport biciclete (la care există pictograma corespunzătoare în Mersul Trenurilor de pe site-ul www.cfrcalatori.ro) se pot lua la transport biciclete nepliabile, pentru care se va achita la casele de bilete un tarif de 15 lei.

2. La trenurile Regio nu se mai oferă serviciu de transport bicicletă.

3. Pe toate trenurile se pot transporta GRATUIT biciclete pliabile la clasa 1 şi a 2-a sau schiuri la vagoanele de clasa a 2-a, ca bagaj de mână, în limita spaţiului disponibil bagajelor de mână, cu condiția să nu incomodeze pe ceilalți călători (o bicicletă pliabilă sau o pereche de schiuri de peroană).

 

4. Dacă la verificarea legalității călătoriei personalul de tren constată călători care sunt însoțiți de o bicicletă și nu prezintă biletul de transport bicicletă, se va aplica tariful pentru bagaje voluminoase, pentru zona kilometrică corespunzătoare legitimației de călătorie a călătorului (o bicicletă se consider că are 15 kg). 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Perfidus

Scuze, nu am mentionat ca era vorba despre un tren RE (Regio Express). Daca nu ma insel, in Bucuresti Obor nu ajunge trenul IR.

 

In rest, treaba este clara: daca trenul (indiferent de tipul acestuia) are vagon cu locuri pentru bicicleta, tariful este 15 Lei. Daca nu are (majoritatea cazurilor) tarifarea bicicletei se face in baza tabelului postat mai sus.

 

Asadar, inca o perfomanta a managementului romanesc. La tarifele astea, CFR Calatori nu ia niciun ban pentru ca, de cele mai multe ori, calatorii se inteleg cu nasii.
Daca ar fi existat un pret corect pentru transportul bicicletei si cu posibilitate de plata online / la ghiseu, atunci ar lua CFR-ul banii in locul nasilor.

Pentru ca tot am vorbit despre management.

La Regio Calatori (operator privat) tarifele pentru bicicleta sunt:
"1-100 KM 2,90 Lei
>100 KM 4,80 Lei
" (doar de aproape 10 ori mai putin comparativ cu CFR Calatori)
Sursa: https://regiocalatori.ro/wp-content/uploads/2018/09/Tarife-bagaje-biciclete-01-februarie-2018.pdf


La Softrans, adica TGV-ul oltenesc:
"Transportul bicicletelor se taxeaza cu reducere 50% din pretul integral. Se accepta maxim 4 biciclete, fiind indicat a se transporta in vagonul 3, unde se afla suporturile speciale."
Sursa: https://www.softrans.ro/tarife.html

Bucuresti Nord - Medgidia cu tren IR, tarfiul pentru bicicleta este 22 Lei.

La TFC Calatori:
"tariful unic pentru transportul unei biciclete se va majora, iar acesta va fi în valoare de 7,00 lei, indiferent de distanța parcursă de un singur tren."
Sursa: https://transferoviarcalatori.ro/tarife/biciclete.html

 

La Interregional Calatori nu m-am uitat, ei nu ajung la Bucuresti.

 

L.E. Oarecum similar cu managementul genial de la Tarom, unde transportul bicicletei cu avionul costa 100 Euro / segment de zbor, cumparativ cu Blue Air un acelasi serviciu costa doar 25 de Euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fapt divers:

Anul trecut existau operatori privați pe segmentul Fetești - Cernavodă și îmi amintesc că am plătit biletul în tren pentru bicicletă 8 lei și pentru mine 4 lei dar anul acesta nu mai existau operatori privați.

 

Dacă ușor, ușor o să dispară operatorii privați de pe diferite tronsoane, atunci se subînțelege de ce își permite CFR Călători să facă regulile jocului după bunul plac, fără ca să țină cont de ceilalți concurenți.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Operatorii privați merg pe București - Constanța doar în sezonul estival, cu excepția Astra TransCarpatic, care văd că are în continuare o pereche de trenuri.

Din păcate nu transportă biciclete, deocamdată.

 

image.thumb.png.7d421a6bb73aa307d3e19ed462c30a24.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IonutA

In completare la ceea ce ti-a spus deja @Traveller, operatorii privati care au avut curse spre Constanta in sezonul estival [aproximativ 15.06 - 15.09] au fost RegioCalatori si Softrans.

Cat despre Astra, pe langa faptul ca nu transporta biciclete, am inteles ca au si mari probleme cu trenurile, anulari dese, etc.

 

In rest, poti sta linistit, operatorii privati nu vor dispare. Ei beneficiaza de subventie per calator transportat si per km parcurs, adica pot plimba trenul gol si tot ies in profit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 9 ore, gibonu said:

In rest, poti sta linistit, operatorii privati nu vor dispare. Ei beneficiaza de subventie per calator transportat si per km parcurs, adica pot plimba trenul gol si tot ies in profit.

 

Să menționăm că nici unul nu prea plimbă trenurile goale de la o vreme încoace. La din contra, am avut probleme în a găsi loc unde să stăm 5 inși cu biclele acum 2 săptămâni în Regio la ora 8.40, sâmbăta, spre Brașov. Așa că nu doar că nu vor dispărea, dar vor trebui să își mărească parcul de vehicule.

Astra va trebui să facă totuși ceva, că par neserioși cu atâtea anulări ale automotoarelor. Doar trenul de lung parcurs Arad - București - Constanța a avut un parcurs constant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am butonat puțin site-ul astra trans carpatic și merge destul de greu, mai ales căutarea trenurilor, orele de plecare nu mă avantajează și faptul că nu au loc de bicicletă iar este un minus în eventualitatea în care merg cu bicicleta la mare.

Deci, pe acestă rută, de bază este tot CFR Călători (mai ales dacă mergi în extra sezon cum fac eu).

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Se mai intampla ca si operatorii privati sa plimbe trenurile goale, doar pentru a incasa subventia.

Exemplu concret: trenul TFC Calatori pe bucata Ploiesti Sud - Targoviste, unde este un singur tren pe zi. Am fost de doua ori pe ruta asta (in drum spre Zimbrarie) si nu era nimeni in tren. E drept ca s-a intamplat de fiecare data intr-o zi de sambata.

 

Cat despre marirea parcului de vehicule la operatorii privati, asa sa fie, insa ma cam indoieiesc ca sunt dispusi sa faca investitii.

 

Iar despre Astra, la ce te poti astepta de la unii care au cumparat niste ciurucuri (IC 2) pe care danezii oricum le dadeau la tocat. Plus faptul ca inca nu si-au pus problema de locuri pentru biciclete.

 

In alta ordine de idei, am mai spus pe aici. Exista trenul Regio 3003 Bucuresti Basarab (07:45) - Brasov (11:33). Dotat inclusiv cu 6 locuri pentru biciclete si posibilitatea de achizitie online a biletului.

 

@IonutA

Pentru Constata, poti folosi trenurile Regio care pleaca din Bucuresti Obor. Calatoria pe ruta asta sigur nu este plictisitoare. Revin cu detalii in topicul Canalul Dunare - Marea Neagra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anul trecut m-am întors de la mare (Constanța) cu bicicleta, într-un tren regio ce ducea la Obor și era prea colorată pentru mine atmofsera și a durat și mult, ca să mai repet experiența.

Dar a fost bine că încă mai puteam să iau bilet pentru bicicletă din gară chiar dacă trenu nu avea locuri de bicicletă.

:)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai avem si vesti bune (sper ca numarul de vagoane este real, nu scos din burta):

 

"Prezentare de vagoane modernizate la CFR Călători.

Este vorba de 54 de vagoane modernizate în anul 2019 la întreprinderile de profil din România.

Trebuie menționat faptul că unele vagoane modernizate sunt dotate și cu spații special amenajate pentru transportul bicicletelor și al schiurilor."

Sursa si mai multe detalii: https://clubferoviar.ro/vagoane-modernizate-la-cfr-calatori/

 

Ar fi interesat de stiut exact cate din cele 54 de vagoane modernizate au spatii speciale pentru transportul bicicletelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La asta se mai adaugă o serie de noutăți de la intrarea în vigoare a noului Mers:

https://www.economica.net/noul-mers-al-trenurilor-cfr-calatori-introduce-trenuri-suburbane-pe-rutele-bucuresti-fundulea-si-bucuresti-buftea_175694.html

 

Să le vedem puse și în practică.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Corect, astept si eu sa fie puse in practica

Am pus comunicatul CFR Calatori (referitor la schimbarile aduse de noul mers al trenurilor) in topicul dedicat discutiilor pe teme feroviare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata, 09.11.2019


Trenul Regio 15163, Bucuresti Nord [07:56] - Targoviste [09:47] operat de catre TFC Calatori.

 

image.png.99f07c3e003c52419263be4c8d45c488.png


Locul pentru biciclete.

 

image.png.c27ddc8b631c68fa6de677af8fac69bb.png

 

image.png.e911e05303080a181f92ad01708040d2.png


Biletul pentru bicicleta a costa 7 Lei [pret unic la TFC Calatori].

 

image.png.f7de2c630a715c06c81a1e08183a3625.png

 

Comparativ, la CFR Calatori biletul pentru bicicleta ar fi costat 30 de Lei, adica de 4,28 ori mai mult comparativ cu TFC Calatori.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingenios folosit spațiul pentru biciclete.

 

Să înțeleg că CFR nu are loc de biciclete în trenul către Tîrgoviște și îți taxează bicicleta la kg/km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, nu au nimic dedicat pe ruta asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faza asta am patit-o la mare si dus si intors, nu au loc pt bicle si se taxeaza la bagaj. Nasul nici nu stia, mi-a cerut initial bilet,apoi la bagaj costa enorm 300 km xxx, am scapat cu o spaga mica si gata. Unii comentau ca nu am voie in tren cu ea,dar aveau la bagaje de ziceai ca se muta cu tot cu casa. Am stat langa ea, aveam coburii plini si am lasat locul de pe bilet liber.  Dar greu frate, parca zici ca transportam droguri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol că nu au locuri pe ruta către Tîrgoviște.

 

Legat de combinația mare, tren și bicicletă, am mers o singură dată și nu mai merg.

Dacă te țin picioarele mergi pe bicicletă!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IonutA

Pana la Targoviste poti merge cu bicicleta in tren cu TFC Calatori:

https://www.transferoviarcalatori.ro/mersul-trenurilor/388-bucuresti-nord-titu-targoviste.html

 

Exista inclusiv posibilitate de achizitionare online a biletului pentru calator [la bicicleta n-am vazut sa existe, insa iti iei biletul din tren, de la nas].

 

image.png.d002135c027b0177ce972cfb0c027c8f.png

 

Plus ca este mai ieftin, comparativ cu 18 Lei cat este la CFR Calatori.

 

Cat despre CFR Calatori, au ajuns deja in situatia, cel putin ciudata, in care nu se permite accesul cu bicicleta, desi trenurile [Siemens Desiro - Sageata Albastra] sunt marcate din fabrica cu locuri pentru biciclete.

 

image.png.fd9563c419f367a4c00269585a19035b.png

 

image.png.15408d816f2acee8657e16ff86b9892d.png

 

image.png.4e6973bbcdb442e060bd17caf98e296b.png

 

Probabil celor de la CFR Calatori nu le-a spus nimeni ca in Europa civilizata se poate transporta bicicleta in automotor, desi acesta nu este dotat neapat cu suporti / rasteluri pentru biciclete.

 

Franta, iunie 2017.

 

image.png.6e5f69a3168cc06007b55aa956fe3d79.png

 

Germania, iunie 2018.

 

image.png.6a7b00c67c9473d00eb1299f8ccebaa3.png

 

Asadar, suntem pe drumul cel bun.

 

@megabicicleta

Conform tarifelor actuale ale CFR Calatori, pentru o distanta pana la 300 km, indiferent de tipul trenului, biletul pentru bicicleta costa 60 Lei [4 lei per kg x 15 kg greutatea standard a bicicletei].

 

Pentru mers la mare, in timpul sezonului estival [aproximativ 15.06 - 15.09] cel putin anul asta au exista si trenurile de la Regio Calatori si Softrans, in care nu este o problema sa iei bicicleta.

Plus trenurile de la Astra TransCarpatic, insa acolo nu exista posibilitatea de transport a bicicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc pentru informație!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.