jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

Nu stiu daca am fost primul, dar am testat noile vagoane chiar vinerea trecuta! A fost chiar impresionant

Au aparut si pe site-ul cfr mai multe detalii + poza. Arata chiar bine si din ce spune Vali sunt faine si utile.

http://www.cfr.ro/calatori

http://www.cfrcalatori.ro/imagini/image/DSCN1780.JPG

• Acc 1745 cu plecare din Bucureşti Nord la 07.30 şi sosire în Braşov la 10.19

• Acc 1746 cu plecare din Brasov la 16.00 si sosire in Bucuresti Nord la 18.53

• Acc 1621 cu plecare din Bucureşti Nord la 09.42 şi sosire în Braşov la 12.54

• Acc 1622, cu plecare din Braşov la 17.15 şi sosire în Bucureşti Nord la 20.25

Acest serviciu este gratuit, iar capacitatea de transport pe vagon este de 8 biciclete şi/sau pana la 24 perechi de schiuri.

Instrucţiunile de asigurare şi de depozitare ale bicicletelor şi/sau ale schiurilor - sunt afişate si în vagon.

:-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am apucat si eu astazi sa testez noile vagoane introduse de CFR, intr-o calatorie Bucuresti -> Sinaia si retur.

Observatiile mele:

- cele 8 locuri pt biciclete sunt foarte foarte inghesuite.. nu vad cum ai putea fixa 8 biciclete (fara sa se atinga intre ele/zgarie etc). In mod decent zic ca ar intra 4-5

- sunt doar 4 locuri (scaune) in acel compartiment, si poti foarte usor sa te trezesti ca n-ai cum sa stai jos (cele 4 scaune putand fi ocupate de indivizi care n-au nici un fel de legatura cu ciclismul). Pe drumul de dus, era cat pe ce sa raman fara loc pt simplul fapt ca m-am ridicat cateva secunde sa asez ghiozdanul langa bicicleta.

Pe drumul de intoarcere, controlorul a incercat sa ma pacaleasca zicandu-mi ca imi trebuie bilet si pt bicicleta (!) si sa imi vanda un bilet de vreo 43 ron. Pt ca stiam ca e un serviciu gratuit, am stat sa ma cert cu el pana s-a lasat pagubas. Dar mi se pare foarte nasol ceea ce a incercat sa faca!

LE: introducerea acestor vagoane mi se pare, per ansamblu, un lucru foarte bun. Pacat ca a fost umbrit de acel controlor...

numa bine

Edited by deathu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nimeni poze reale cu minunea asta de vagon?

Apropo si in Timisoara sunt ciclisti, defapt in toata tara sunt...nu ii anunta nimeni pe mesterii de la CFR? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

LE: introducerea acestor vagoane mi se pare, per ansamblu, un lucru foarte bun. Pacat ca a fost umbrit de acel controlor...

Litera de lege: se poate lua numele respectivului si se poate face reclamatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nimeni poze reale cu minunea asta de vagon?

Am atasat 2 poze facute in spatiul pentru biciclete si schiuri.

Nota: acest spatiu reprezinta cam 1/6 - 1/8 din vagon (aprox 3m lungime). In restul vagonului sunt compartimente normale.

Litera de lege: se poate lua numele respectivului si se poate face reclamatie.

Nu am numele respectivului controlor. Data viitoare, cred ca mi-ar fi util sa am la mine fie o copie a regulamentului, fie numarul de telefon de la relatii cu clientii (daca au asa ceva) sau informatii CFR. As putea, in conditiile in care mai vine vreun controlor cu astfel de pretentii, sa ii zic sa sunam la relatii cu clientii sa lamurim problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am apucat si eu astazi sa testez noile vagoane introduse de CFR, intr-o calatorie Bucuresti -> Sinaia si retur.

salut, vreau sa te intreb si eu ceva: cum ti-ai dat seama care e vagonul special? scria pe el? sau e o regula, ca acesta sa fie mereu primul sau ultimul?

ca ma gandesc ca daca o fi sa ma duc la munte cu trenul asta trebuie sa stiu unde e vagonul, ca sa ma grabesc sa intru in el cum trage trenul la peron, ca sa prind locuri :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Atunci cand cumperi biletul de tren, specifica faptul ca vrei sa iei bicicleta si sa mergi in acel vagon special. Ti se va da un bilet fara rezervare de loc, dar pe care este inscris numarul vagonului cu pricina.

In ambele trenuri cu care am mers, vagonul pt biciclete a fost spre coada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Atunci cand cumperi biletul de tren, specifica faptul ca vrei sa iei bicicleta si sa mergi in acel vagon special. Ti se va da un bilet fara rezervare de loc, dar pe care este inscris numarul vagonului cu pricina.

In ambele trenuri cu care am mers, vagonul pt biciclete a fost spre coada.

Multumesc de sfat si mai ales de rapiditatea cu care mi-ai raspuns! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

E un inceput bun cu vagonul de biciclete.

Dar sa fie mai multe trenuri daca nu toate, care sa aiba vagon cu cusete pentru biciclete.

Stiti bine ca pentru a ne bucura din plin de o tura plecam in jurul orei 06.00 -07.00, pentru a ajunge in timp util la destinatie (munte).

Daca pleci dupa ora 08.00 din Bucuresti ajungi cam tarziu ca sa mergi pe munte in jurul Brasovului sau mai departe.

La intoarcere spre Bucuresti, pe la orele 17.00 - 18.00 inca suntem pe drum. Asa ca trenurile cu vagoane speciale ar trebui sa fie intre orele 19.00 - 24.00.

Concluzii, necesar:

- daca nu vor avea toate trenurile vagon cu cusete de biciclete, macar cele de dimineata orele 05.00 - 10.00 si cele de seara 19.00 - 24.00 sa aiba.

- pe toate rutele trebuie sa fie vagon cu cusete de biciclete, nu numai pe cele de Bucuresti-Brasov.

- ideal ar fi ca pe toate trenurile posibile, pe toate rutele si la orice ora, sa fie un vagon atasat cu cateva cusete pentru biciclete.

- in vagonul actual nu intra decat cca. 8 biciclete in spatiul destinat, este prea putin loc. Sa existe posibilitatea ca sa parchezi cel putin 30 biciclete, adica un vagon intreg cu scaunele postate langa cate un loc de bicicleta, sau grupate cate 5 locuri langa 5 biciclete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- pe toate rutele trebuie sa fie vagon cu cusete de biciclete, nu numai pe cele de Bucuresti-Brasov.

- ideal ar fi ca pe toate trenurile posibile, pe toate rutele si la orice ora, sa fie un vagon atasat cu cateva cusete pentru biciclete.

Cei de la caile ferate vor fi interesati si de rentabilitate si profit. Poate-si da cu parerea un "mester CFR-ist" :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa asteptam noi profitul.......poate la anul.......

Depinde de noi sa facem o hartie adresata CFR-ului cu sustinerea unor autoritati.

Nu asteptam noi, sa le vina mintea celor de la CFR sa faca ei profit si sa se gandeasca ei la noi.

Trebuie sa fim proactivi si nu doar reactivi. Mergem noi la ei cu cererea.......

Asa ca aici discutam ce vrem si cum sa fie, si apoi mergem la ei.......Hai sa nu demoralizam oamenii, ca la astea suntem buni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cind ai ocazia incearca sa te informezi din ce motive prin tari din Occident unele linii de cale ferata au fost sau sint abandonate. Poate te intereseaza din ce motive in Germania intr-un ICE nu poti transporta o bicicleta cu toate ca cereri sau depus cu gramada. Calatori sint multi, biciclisti sint putini. Tu chiar crezi ca cineva plimba vagoane cu campartimente pentru bicicleta prin Outback asa de "chielea Hipopotamului" chiar daca nu le foloseste nimeni sau doar din ani in pasti ? Sper ca in Ramania si cei de la caile ferate lucreaza dupa alte principii economice decit cele uzuale in perioada cincinalelor. Si ei trebuie sa fie proactivi ca sa nu devina falimentari.

Asta nu are nimic de a face cu demoralizarea oamenilor ci cu realitati economice. Nici in tarile din Occident n-au aparut vagoanele cu compartimente pentru bicicleta de azi pe miine; au existat studii, polluri, proiecte pilot etc. M-as bucura daca in Romania asta s-ar putea realiza altfel, adica, mai repede, mai eficient, mai cu talent si mai cu brio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Functia creeaza organul. Hai sa functionam pe de o parte (sa folosim acele vagoane dar sa si cerem sa fie si alte trenuri dotate), ca sa marim presiunea asupra CFR de a veni cu o oferta mai darnica pentru noi.

2. Dar si organul creeaza functia. Cu argumente se poate convinge CFR-ul ca sa mareasca nr. de trenuri cu vagoane speciale, care va atrage ciclistii sa mearga cu trenul.

- Cele doua elemente, organul si functia, depind de noi biciclistii, ce fel de atitudine avem.

Iar cine nu are atitudine, nu are dreptul sa se planga sau sa critice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu propun ca persoanele din Bucuresti care nu sunt ocupate cu scoala si/sau serviciul sa mearga in fiecare dimineata la Brasov cu trenul cu 2 biciclete si 3 placi de snowboard, de persoana, si sa se intoarca seara, bineinteles, platind biletul, nu dand spaga la nas ... desi in acest caz amprenta de carbon pe cap de persoana biciclista ecologista va creste substantial ...

Totusi doar asa vom arata CFR-ului ca suntem multi, ca vagoanele bicicliste sunt foarte necesare; doar astfel vom pune cu adevarat presiune asupra CFR-ului de Calatori!!!

PS: nici vara, in week-end, cand nu ploua, nu o sa vezi 30 de biciclete intr-o garnitura de tren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate doar daca o buna parte din navetistii care folosesc trenurile, ar aduce zilnic si bicicletele cu ei ca sa nu mai faca abonamente la "ratb"-uri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Functia creeaza organul.

2. Dar si organul creeaza functia.

Tradus in termeni economici, cerinta si oferta; mama lui de organ ca-mi strunjesc altu’.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da o sa ajungem in viitor si la 20 de oamnei care urca cu bicicleta in tren. Ca unii mai merg si cu masina personala pe care ataseaza bicicleta.

Unii dintre noi ne gandim la termenul individual, al nostru personal si nu vedem dincolo de egoul nostru. Privim doar pana la bara din fata.

Hai sa vedem dincolo de eul personal. Noi aici ne referim la grupuri mai mari de oameni, care prin acordarea acestei facilitati, se vor putea organiza ture cu grupuri mai mari decat 7 persoane.

Cand am fost la mare pe biciclete cu Mandruta prezentatorul A1, ce bine daca era pentru intoarcere in Bucuresti, seara, un tren cu vreo 30 de locuri pentru biciclete.......

In momentul in care oferta va fi atractiva, atunci acest lucru va atraga ca un magnet si potentialii utilizatori.

Ca un alt exemplu pot da numarul mare de romani care au ales sa faca vacanta la mare in alte tari, pentru ca oferta era mai atragatoare acolo.

Iar Zaco stie foarte bine ce inseamna sa te chinuiesti cu bicicleta in tren, sa o pui in toaleta, pe hol sau in compartiment, so o tot demontezi, sa o zgarii si sa fii injurat de ceilalti calatori, sau sa stai sa o pazesti, indiferent daca ai mai mult timp liber sau nu (care nu sunt ocupate cu scoala si/sau serviciu). Fiecare cu timpul sau liber daca asta deranjeaza pe cineva.

Chestiunea pusa aici in discutie are legatura cu oferta CFR pentru biciclete si nu cu timpul liber la dispozitie.

Pentru asta se poate crea alt topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o veste pentru voi: cred ca au inceput sa bage vagoane de biciclete si pe alte trenuri :D

Vineri am bagat o sosea Brasov-Ploiesti impreuna cu un prieten (cmcnismo) si am avut vagon pentru biciclete si la dus (A1745; trenul era Bucuresti-Satu Mare) si la intors (A1629; Timisoara-Bucuresti).

Primul e trecut si pe site-ul CFR-ului ca are vagoane de biciclete, dar al doilea nu (nici nu ne asteptam sa avem vagon de biciclete la intoarcere!).

Acum vine si o intrebare: e posibil ca aceste vagoane sa fi fost atasate/detasate doar pentru portiunea Buc-Brasov, respectiv Brasov-Buc? (adica la dus sa fi scos vagonul dupa ce trenul a oprit in Brasov; la intors sa il fii adaugat cand a oprit trenul in Brasov)

Oricum, mi-a placut cum au fost facute vagoanele alea. Or avea ele capacitatea mica (8 biciclete), dar sunt facute ca lumea. Mie unul, mi-au placut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florine, acum vreo 2 ani era un vagon intreg special pentru bicle al Cailor Ferate Cehe, lipit la un tren international care mergea si prin Romania de la Curtici la Bucuresti si retur. Ai mers vreodata cu el? Ai platit vreodata bilet ca sa mergi la vagonul ala? Vagonul ala se plimba gol, asa ca normal ca s-a renuntat la el.

Vagoanele folosite in prezent mi se par foarte bine gandite. Este loc suficient atat pentru biciclisti, cat si pentru amatorii sporturilor de iarna sau persoanele cu bagaje voluminoase. Nu trebuie neaparat sa iti pui bicicleta in carlig. Daca toate carligele ar fi ocupate, oare nu ai gasi loc in vagonul ala in care sa iti pui bicicleta?

Daca se intampla vreodata ca 30 de oameni sa mearga undeva organizat cu bicicleta si au nevoie si de transport cu trenul, iar acei oameni sunt dispusi sa plateasca biletul, cred ca CFR-ul va accepta sa suplimenteze vagoanele speciale in ziua respectiva, daca ii anunti din timp si platesti biletul anticipat. Doar nu or sa plimbe cei dela CFR zi de zi vagoane goale degeaba de la Baia Mare la Constanta doar pentru simplul fapt ca o data pe an Mandruta se va intoarce de la mare cu bicicleta in tren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaco,

Numai de dragul de a infrunta pe cineva nu trebuie totusi sa recurgi la tertipuri stii tu de care. Asteptam si idei pertinente si inteligente......

Rezolvarea nu sta in tinerea evidentei mele cat merg eu cu trenul sau nu. Merg cu trenul numai in situatii extreme, cand ploua afara sau ne prinde noaptea pe undeva, sau distanta este foarte mare (la concursuri). In general merg pe sosea pana la destinatie si inapoi.

Poate te risti tu sa cumperi 30 de bilete si sa vezi daca se suplimenteaza trenul cu inca un vagon de biciclete.:)

Pai daca era asa usor, inseamna ca nu mai au rost discutiile de aici pe aceasta tema, problema este ca si rezolvata. Auziti baieti, zaco a gasit rezolvarea. Mergem la casa de bilete si gata, vagonul este al nostru....:rolleyes:

Iar aia cu Mandruta este rautacioasa. Da, un om sau mai multi (30) au avut si atunci nevoie de un vagon special de biciclete. Dar sunt si alte ocazii in care, stii si tu, chiar avem nevoie de vagon special.

Hai sa privim in ansamblu si nu doar la bara din fata, la 1 m si sa avem putina viziune si imaginatie, uzand si de experienta ecumulata si din "lectiile invatate".

Vagoanele speciale sunt necesare pentru atragerea, incurajarea mersului cu bicicleta, pentru (Scop):

- cicloturisti ca si noi (in crestere numerica) care folosim in mod uzual trenul, dar si pentru cei straini (sa vada ca exista aceasta posibilitate);

- studenti care merg acasa zilnic sau in week-end si pot folosi biciclete in oras, la scoala sau spre acasa;

- navetistii zilnici care pot folosi bicicleta pentru deplasare in restul drumului;

- organizarea de ture de mai mare amploare (cu nr. mare de persoane) precum tura la mare de 1 Mai cu Mandruta, Intalniri la de Balea Transfagarasan, Intalniri la Mare, Intalniri la Baile Herculane..........

- drumul spre locatiile pentru concursuri (in ultima perioada aproape in fiecare week-end a fost cate un concurs);

- psihologic vorbind, cand se va face si o campanie de informare publica adecvata (de catre CFR sau de noi biciclistii) privind existenta acestor vagoane speciale pentru biciclete, atunci exodul de la Mare sau Munte sau alte locuri de atractie va fi mutat de pe Masinile personale, pe Trenuri. Sau poate ca noi nu vrem asa ceva.;)

Iar diferenta de cost al CFR, pentru atasarea unui vagon special, nu este asa mare, este suportabila. Si asa sunt trenuri care merg cu vagoanele (mai multe vagoane) goale. Investitia se amortizeaza in timp.

Deci, concluzionez cu conditiile care trebuie sa le indeplineasca, in opinia mea, aceste vagoane speciale de biciclete:

1. La fiecare tren sa fie atasat cate un vagon special de biciclete, indiferent ca este Personal sau Rapid sau altul, pe toate rutele (asa cum este sau ar trebui sa fie vagonul Restaurant);

2. Pretul biletului persoanei sa fie mai ieftin cu un anumit procentaj daca mergi cu bicicleta, iar pentru bicicleta gratis;

3. Acest vagon sa aiba capacitatea de parcare pentru cel putin 20-30 biciclete;

4. Scaunele pentru posesorii bicicletei sa fie pozitionate la o distanta care sa permita vizualizarea propriei biciclete;

5. Vagonul sa fie incalzit (in momentul de fata pe scaunele de langa biciclete te congelezi de frig).

Si lista poate continua.

Ia uite. Aceste propuneri le putem face si fara atac la persoana sau alte mojicii.

Si inca o data, hai sa privim mai departe, sa vedem tot ansamblul, sa avem viziune mai larga, spre viitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FEDERATIA BICICLISTILOR DIN ROMANIA

str.Sperantei nr. 5 ap. 11 BUCURESTI

tel. 021-3159811, 0744-576836, 0722-736694

contact@biciclisti.ro www.biciclisti.ro

14.11.2008

COMUNICAT:

BICICLETE IN TREN

CFR Calatori face in sfarsit inca un pas spre normalitate

Salutam recenta initiativa a CFR CALATORI de a mai face inca un pas

spre revenirea la normalitate, in directia asigurarii posibilitatii

luarii bicicletelor in tren: Au fost introduse primele vagoane

adaptate pentru transport de biciclete. Deocamdata doar in doua

trenuri, pe relatia Bucuresti-Brasov si retur, asa cum rezulta din

anuntul CFR Calatori redat in ANEXA 1. Este un pas foarte mic din

punct de vedere cantitativ, dar speram ca e doar inceputul si ca se va

extinde rapid si pe alte rute o asemenea oferta.

Amintim ca aceasta noua si mult-asteptata initiativa a CFR Calatori,

de a introduce vagoane cu spatii dedicate si pentru biciclete, este o

continuare si o completare calitativ superioara a initiativei lansate

cu cateva luni in urma privind admiterea luarii bicicletelor in

trenurile care, desi nu au spatiu special amenajat in acest sens,

permit fizic si luarea bicicletelor, fara a incomoda calatorii. (

Detalii in anuntul CFR redat in ANEXA 2).

Consideram ca CFR CALATORI trebuie sa continue demersurile in acesta

directie incat, intr-un termen rezonabil, sa fie din nou posibila

luarea bicicletei ca bagaj in toate trenurile interne si

internationale de calatori, in orice zi, pe toate rutele, intre

oricare doua statii de cale ferata, fara formalitati complicate si la

un nivel bun de siguranta si comoditate (ca acces pe peron, urcare si

coborare din tren si securitate in timpul transportului).

Apreciem gratuitatea actualei oferte promotionale si consideram ca ea

poate fi benefica pentru reatragerea biciclistilor ca si clienti CFR.

Nu consideram ca este esentiala pe termen lung mentinerea gratuitatii,

dar este foarte important ca pretul pentru transportul biciceltei sa

fie rezonabil, nedepasind 15-25% din valoarea biletului de transport

pentru persoana in cauza.

Opinam ca, pana la generalizarea prezentei vagoanelor cu spatii

dedicate pentru biciclete, CFR Calatori poate veni, pe termen scurt si

cu un minim efort, in intampinarea nevoilor biciclistilor si altor

calatori care au bagaje mai voluminoase, prin eliminarea sau

modificarea grilajelor care separa orizontal in doua parti

mini-compartimentele de bagaje de la capatul multor vagoane (fostele

spalatoare).

Daca respectivele grilaje ar lipsi sau ar fi prevazute cu balamale, ca

sa poata fi ridicate la nevoie la perete, s-ar putea plasa vertical in

aceste spatii cate 2-3 biciclete, fara a fi nevoie de alte amenajari,

si astfel fiecare vagon de tren de acel tip ( foarte raspandite pe

accelerate, dar si pe alte categorii de trenuri) ar permite luarea a

4-6 biciclete fara alte investitii si adaptari...

Regetam ca, in contrast cu majoritatea tarilor europene, in Romania

dupa 1990 s-a redus treptat si cantitativ si calitativ, pana la totala

disparitie (de la 1 ianuarie 2007), a posibilitatii de a lua oficial

biciclete in trenurile de calatori, pe fondul neglijarii generalizate

de catre autoritati a transportului feroviar, in ciuda protestelor si

solicitarilor noastre si ale altor organizatii preocupate de

promovarea utilizarii bicicletei, de turism activ si de transport

durabil. Astfel ca, in ultimii ani, Romania a fost una din ultimele,

daca nu chiar singura tara europeana in care nu era permisa luarea

bicicletelor in vreun tren de calatori...

Ne bucuram ca demersurile noastre insistente din ultimii ani nu au

ramas fara ecou la nivelul CFR Calatori si speram ca dialogul se va

mentine si amplifica. In acest sens ne exprimam in continuare

disponibilitatea de a sprijini CFR Calatori cu know-how pe tema luarii

bicicletelor in tren, beneficiind de bogata experienta la care avem

acces in calitate de organizatie membra a Federatiei Europene a

Biciclistilor, in cadrul careia subiectul "bicicleta in tren" este de

multi ani o prioritate.

Speram ca initiativele CFR Calatori lansate in acest an in directia

adaptarii la nevoile biciclistilor, desi sunt inca la un nivel foarte

redus, vor continua si se vor amplifica rapid si semnificativ, atat

calitativ si cantitativ, tinand cont si de buna practica in domeniu

existenta in aproape toate tarile europene si de obligatiile

institutie prin recenta Directiva adoptata de UE pe aceasta tema.

RADU MITITEAN

presedinte - Federatia Biciclistilor din Romania (FBR)

director executiv - Clubul de Cicloturism NAPOCA (CCN)

ANEXE

ANEXA 1:

ANUNT din noiembrie 2008 de pe site-ul CFR CALATORI privind

introducerea primelor vagoare cu spatii dedicate pentru biciclete:

ANEXA 2:

ANUNT din vara anului 2008 de pe site-ul CFR Calatori privind

introducerea admiterii bicicletelor in anumite trenuri care nu au

adaptari specifice dar dispun de spatiu fizic (extras)

ANEXA 1

=============================

http://www.cfr.ro/calatori/

Anuntiri de Ultima Ora

Acum cu bicicleta si schiurile in tren, pe ruta Bucuresti-Brasov

CFR Călători informează pasagerii că, începând cu data de 13 noiembrie

2008, va fi introdus permanent, în compunerea unor trenuri de pe ruta

Bucureşti Nord – Braşov şi retur, câte un vagon prevăzut cu spaţii

pentru biciclete şi/sau schiuri, astfel:

• Acc 1745 cu plecare din Bucureşti Nord la 07.30 şi sosire în Braşov la 10.19

• Acc 1746 cu plecare din Brasov la 16.00 si sosire in Bucuresti Nord la 18.53

• Acc 1621 cu plecare din Bucureşti Nord la 09.42 şi sosire în Braşov la 12.54

• Acc 1622, cu plecare din Braşov la 17.15 şi sosire în Bucureşti Nord la 20.25

Acest serviciu este gratuit, iar capacitatea de transport pe vagon

este de 8 biciclete şi/sau pana la 24 perechi de schiuri.

=============================

ANEXA 2

============================

http://www.cfr.ro/calatori/

Prima Pagina / Informatii Utile / Intrebari frecvente / Transportul bicicletelor

Transportul bicicletelor

Conform prevederilor Reglementarilor Proprii ale CFR Calatori de

aplicare a Regulamentului privind transportul pe caile ferate din

Romania, se precizeaza ca [...] in cazul trenurilor de persoane si

accelerate formate din vagoane cu spatii interioare mari ( exemplu:

vagoanele etajate seria 2626), respectiv automotoare (exemplu: Sageata

Albastra) se admit la

transport biciclete nedemontabile, pentru care se va incasa un tarif /

kg prezentat in tabelul de mai jos ( o bicicleta obisnuita se

considera ca avand 10 kg) :

Zona km. lei/kg.

I 1 -100 0,50

II 101-200 1,00

III 201-300 1,10

IV 301-400 1,40

V >400 1,50

Calatorul va insoti si supraveghea bicicleta pe durata transportului,

astfel incat sa nu fie incomodati ceilalti calatori.

=============================

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.