jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

în urmă cu 3 ore, Nexus said:

Eu am crezut ca totusi prin zona mai circula ceva trenuri care au locuri de bicicleta si atunci plec de la Iasi cu Regiotrans iar de la Brasov faceam prima parte si cam terminam cu zona Brasov, iar de acolo luam un tren pe la Sibiu sau Medias

 

Pai poti foarte bine sa faci ceea ce ai scris mai sus.

De la Iasi la Brasov ai tren direct, apoi de la Brasov [14:38] la Sibiu [18:38] poti merge cu RE 2103 operat de CFR Calatori.

Stiu, este foarte ciudat 4 ore pentru 150 km, dar, in UE, anul 2020.

Si in cel mai rau caz, te va costa 45 Lei pentru bicicleta. Dar in cele mai multe cazuri te poti intelege cu nasul.

 

Bucata Sibiu - Medias o poti parcurge foarte bine pe drumuri judetene. Apoi din Medias ai trenuri directe spre Brasov.

 

Din pacate, asta este situatia actuala din RO pentru mers cu bicicleta in tren.

 

In alta ordine de idei, putin off-topic, sa inteleg ca nu ai / nu poti sa imprumuti o masina?

La doua persoane, daca iei in calcul pretul tren vs masina, s-ar putea sa fie mai atractiva masina. Plus ca ai o mobilitate infinit mai mare comparativ cu trenul.

 

Bafta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu nu am si nici nu as vrea sa imprumut o masina. Nu vreau sa am si grija ei. Multumesc oricum de idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 16 ore, yo6ial said:

Asta cu luat trenul de la Iași la Timișoara ca să ajungi la Sibiu sau Mediaș mi s-a părut de-a dreptul...

 

Eu, de-aș fi în șoșonii tăi, aș trece Carpații cu trenul și de la Brașov,

 

Nu am intrat sa fac calculele, dar cred ca Iasi-Vintu de jos - Sibiu e mai scurt si mai confortabil decat Iasi - Ploiesti - Brasov(repet, doar cred, pentru ca nu am incercat decat prima varianta)

Si, din pacate, Iasi-Vintu-Sibiu e singurul traseu pe care poti ajunge cu trenul in aceasta zona de tara(ca deh, suntem integrati in UE si avem autostrazi si linii de cale ferata de mare viteza)

 

în urmă cu 16 ore, yo6ial said:

Evitând DN1 pe cât posibil, mai ales Șercaia-Sibiu unde e criminal pentru bicicliști

 

https://ridewithgps.com/routes/33119298

Cred ca ai doar vreo 20-25 de km de drum nasol(cu trafic, tiruri si "schumacheri" pe 4 roti). In rest drum judetean cat cuprinde, mare parte din el, vazut recent, de o calitate buna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus

Cu placere.

 

Din pacate suntem la mare distanta fata de Europa civilizata in ceea ce priveste mersul cu bicicleta in tren.

 

In Ungaria exista compresor in vagonul cu locuri pentru biciclete, ca sa nu se osteneasca biciclistii sa dea la pompa in caz ca au nevoie sa-si umfle rotile, in Franta transportul bicicletei in tren (cu exceptia TGV-ului) este gratis, in Germania (ca si in Franta) exista locuri pentru biciclete in trenurile de mare viteza, etc.

Iar in RO, in 95% din cazuri, sigura posibilitatea este intelegea cu nasul, sau, cand asta nu este posibila, plata unui tarif dublu sau triplu fara de biletul pentru calator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate și CFR-iștii gândesc că dacă ai bicicletă... mergi pe bicicletă, dacă ai mașină mergi pe mașină, dacă ai helicopter, te dai cu helicopterul. Nu? Simplu. :D

 

Într-un fel așa văd și eu lucrurile. 

 

În general, în trenuri, abia e loc să treacă doi oameni, unul pe lângă altul.

Mai intrii și cu bicla cu ghidonul de 1m și paniere și te blagoslovesc toți, până la tanti care salută cu cu steagul din haltă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic că tu descrii aici doar alb și negru, dar există și multe nuanțe de gri la mijloc, una dintre ele fiind asta: e o chestiune de civilizație să poți lua bicicleta (cu diverse limitări stabilite de operator) în tren. :)

Nici mie nu îmi place să mă vîr cu bicla într-un tren aglomerat, să stînjenesc călătorii. Pe de altă parte turismul în formula tren+bicicletă e o chestiune deja clasică în țările cu apă ceva mai caldă, de la vest de noi.

Dacă ar exista măcar o rețea de trasee pe județene unde să poată veni omul nostru relaxat de la Iași la Brașov/Sibiu, ar fi o chestie. Chiar și așa, ar trebuie să sacrifice niște zile de concediu numai ca să ajungă la punctul de start/sosire al turei.  Și timpul de concediu nu e chiar o chestie pe care toată lumea s-o aibă așa, bătînd din palme.

Știu că operatorii feroviari au probleme serioase și noi cu troacele noastre suntem cam ultima roată de la căruță. Totuși, să nu ai cum să pui bicicleta în tren, ca să legi o călătorie între Moldova și Transilvania, decît cu mare greutate, mi se pare trist. Arată cam ce înțeleg oamenii de la noi din conceptul de turism integrat: aveți obiectivele, uite sunt colo. Descurcați-vă pînă la ele și înapoi!

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, yo6ial said:

Mai intrii și cu bicla cu ghidonul de 1m și paniere și te blagoslovesc toți, până la tanti care salută cu cu steagul din haltă.

 

Daca vrem sa fim obiectivi, aici este si vina biciclistilor.

Am spus de multe ori pe topicul asta ca biciclistul poate face un efort minim de a slabi suruburile de la pipa, astfel incat sa alineze ghidonul paralel cu cadrul si bicicleta sa ocupe mai putin spatiu in tren. Si mai ales sa nu incurce circulatia celorlati pasageri. Similar se poate scoate roata fata si se obtine acelasi rezultat.

 

De cateva ori m-am nimerit in tren cu alti biciclisti. Le-am propus sa slabeasca suruburile de la pipa, chiar m-am oferit sa le dau imbusul meu. Insa ei nici nu au vrut sa auda de asa ceva, se uitau la mine de parca le-as fi propus sa le pus flexul si nu imbusul pe ghidon. Nu parea sa-i deranjeza ca ghidonul ii incurca pe ceilati calatori, chiar se uitau urat daca acestia nu faceau suficienta echilibristica inca sa nu le atinga ghidonul.

Adica ideea clasica romanesca: mie sa imi fie bine, de restul nu ma intereseaza.

 

Cu ghidonul aliniat paralel cu cadrul, la capetele trenului [prima si ultima usa], cel putin in vagoanele salon, incap cate doua biciclete la fiecare capat fara a incurca vreun calator. Sunt pe topicul asta poze puse de mine pe tema asta.

 

Cat despre paniere / genti laterale nu chiar varianta slim, acestea se dau jos de pe bicicleta inainte de urcarea in tren. Altfel, trebuie sa fi putin halterofil incat sa poti urca bicicleta incarcata in tren, avand in vedere ca in majoritarea garilor nu exista peroane inalte.

Plus ca odata urcat in tren, este o treaba de minima decenta sa dai jos gentile laterale astfel incat bicicleta sa ocupe cat mai putin loc.

 

In rest, repet, in RO suntem in situatia de noaptea mintii referitor la Sageata Albastra. Trenul vine din fabrica din Germania cu loc pentru bicicleta si simbol aplicat pe caroserie, insa s-au gandit romanii ca nu mai ai voie cu bicicleta in tren, desi multi ani s-a mers, legal, mult si bine cu bicicleta in Sageata Albastra.

 

în urmă cu 1 oră, Traveller said:

Știu că operatorii feroviari au probleme serioase și noi cu troacele noastre suntem cam ultima roată de la căruță.

 

In primul rand, transportul bicicletei se face contra cost, nu gratis, Asa ca nu prea se poate pune problema despre pierderi finanaciare.

 

Cu putina viziune se poate rezolva partial problema.

De exemplu in vagoanele etajate, parca cele facute la Pascani, dotate cu o prostie care vrea sa insemne un bar / loc de luat masa. Adica o placa in loc de masa si alte doua placi mai jos in loc de scaune. Am mai pus eu poze cu asfel de vagoane.

 

Daca s-ar scoate acea prostie care oricum nu ajuta la nimic si s-ar pune niste suporti de bicicleta, ar fi un mare pas inainte.

Iar acei suporti de biciclete sunt doar niste tevi indoite, nu-s vreo inginerie spatiala.

Si mai simplu: nemtii au putut sa puna astfel de suporti in ICE [sunt cateva poze pe pagina anterioara] insa romanii nu pot face acelasi lucru intr-un tren Regio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De putut s-ar putea, dar pentru că nu reprezentăm vreo prioritate și nici vreun grup majoritar sau cu gura mare, chiar și șefii cu viziune se ocupă de alte chestii mai urgente sau mai importante și lasă la urmă sau uită complet de biciclete. 

Cred că singura asociație care a purtat o discuție cu Ministerul/CFR a fost AVP, dar și aceia au făcut-o strict în folosul grupării lor, nu la modul general.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai mers cineva in ultima luna cu trenul pe ruta Bucuresti Brasov? Cat de aglomerat este in vagoanele de biciclete?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbind de luna trecută, în general, pe tronsonul Sinaia-Brașov, parcurs în ambele sensuri de vreo șase ori cu Regiotrans, nu prea mi-aș face griji pentru loc de bicicletă. 

Între două și cinci persoane, cu un maximum de șase, într-o sâmbătă. 

Când sunt peste cinci, merge să-ți duci bicla în următorul vagon. Controlorii chiar recomandau asta celor ce nu-și mai găseau loc în vagonul desemnat dat toate sunt identice, biletul la biclă e plătit, nu e bai. 

Majoritatea ce vin din Brașov sau București coboară în stațiile dintre Sinaia și Predeal. 

 

Cu CFR-ul e bătaie de joc, nu merită nici efortul considerației. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare o veste buna. In Europa civilizata deja se apllica, ramen de vazut cand se va conforma si CFR Calatori, care nu sta prea bine la transportul bicicletelor in tren.

 

""Negociatorii Consiliului și ai Parlamentului European au ajuns joi la un acord provizoriu cu privire la reforma propusă a drepturilor călătorilor feroviari.

 

Acestea vor încuraja companiile feroviare să ofere servicii mai multe și îmbunătățite. În spiritul Green Deal, pasagerii vor avea dreptul să își ia bicicletele la bordul trenurilor, ca regulă generală. Pentru a facilita acest lucru, companiile feroviare vor trebui să creeze un număr adecvat de spații pentru transportul bicicletelor la bordul trenurilor lor. "

Sursa si mai multe detalii: https://clubferoviar.ro/bilete-pentru-intreaga-calatorie-si-biciclete-la-bordul-trenurilor-noile-drepturi-ale-pasagerilor/

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EyesOnly

Postarea ta despre TEE am mutat-o in topicul dedicat discutiilor pe teme feroviare. Acum o gasesesti aici:

 

Sta mai bine acolo, aici era putin off-topic.

 

Multumesc.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 7 minute, gibonu said:

Sta mai bine acolo, aici era putin off-topic.

 

Danke, bitte, gracias, merci!

 

Stiam ca exista un topic dedicat dar, din prea multa adormire, nu am reusit sa il gasesc. 

 

Sa traiesti o mie de ani, bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Club Feroviar ne anunță că, începînd cu noul Mers al Trenurilor (din 12 decembrie 2020), operatorul privat Trans Feroviar Călători (TFC) intră pe cîteva noi rute:

- trenuri de rang R pe relația București Nord - Lehliu Gară

- trenuri de rang IR pe relația București Nord - Constanța (- Mangalia)

- trenuri (IR/R) pe relația București Nord - Titu - Tîrgovițte - Pietroșița (după ce o perioadă ele au fost limitate la Fieni) 

- trenuri R pe relația București Nord - Roșiori

- trenuri R pe relația Cluj Napoca -Tîrgu Mureș 

  • Upvote 1
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știu dacă va avea vagon cu suport de biciclete, dar începînd cu 12 decembrie va exista în Mersul trenurilor un IC al CFR Călători (la tarif de IR) Constanța - București - Brașov, cu timp de parcurs total de 4 h 20 minute: https://mobilitate.eu/dan-costescu-brasov-constanta/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11.11.2020 at 2:28, Traveller said:

- trenuri de rang IR pe relația București Nord - Constanța (- Mangalia)

 

Cu precizarea ca asta este un tren sezonier, in perioda iunie - septembrie.

Asadar, pentru turele de primavara si toamna din Dobrogea, tot CFR Calatori ramane de baza.

 

Cat despre locurile pentru bicicleta, la CFR Calatori se mai intampla sa ai bilet pentru bicicleta [cumparat online] insa trenul sa nu aibe in compunere vagon cu astfel de locuri. Am patit-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vagon din ăla cu holul de 1m și podeaua la 1m de peron?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ăla. 

 

y4mUo6KIjETsSDv17bLW0CWCVWd2DMk1QjQUa0bX

 

În toamna asta au reușit, după mult timp, să ajungă din nou la 1000 de vagoane funcționale.

Cu numărul de vagoane care au și spațiu de bicle nu știu cum stau.

La licitația pentru automotoare se lucrează încă (dar și dacă le achiziționează și restricționează accesul cu bicle, cum au făcut practic pe Desiro, tăt dracu ăla e).

În fine, poate că sub presiunea privaților și a publicului o să devină mai buni decît sunt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, yo6ial said:

Vagon din ăla cu holul de 1m și podeaua la 1m de peron?

 

Depinde de unde te urci in tren.

Mai sunt halte cu peron scurt / fara peron, astfel incat este posibil ca podeau vagonului sa fie la peste 1 m fata de sol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă refeream mai mult la locul pe hol și lângă ușă unde n-au loc să treacă doi adulți, unul pe lângă altul. Înălțimea față de peron era doar ca indicator suplimentar pentru descrierea acelor vagoane cu holuri și partiții cu câte 6-8 locuri. CFR au și acele bo waggon (bou vagon :D ) unde, în general e log liber în exces și s-ar mai face dacă ar demonta băncuțele alea anti "stat prea mult acolo" ce erau destinate fumătorilor acu 50 de ani. 

 

Acu câteva luni m-am urcat în trenul greșit și mi-am amintit de copilărie, cu vagoanele alea stupide. Noroc că am coborât la prima să iau următorul tren, cel pentru care aveam bilet. 

 

Și mie nu-mi mai pasă acum de trepte... bicla urcă singură :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yo6ial

Pana la configuratia vagoanelor, spatiul de pe hol sau acele bancute total inutile, CFR Calatori a reusit performanta, cred unica in lume, de a interzice accesul cu bicicleta in trenuri care vin din fabrica cu locuri pentru biciclete, pictograma in exteriorul vagonului, etc (ma refer la Sageata Albastra).

 

Sunt curios cum ar reactiona un neamt sau un austriac cand vede pictograma cu bicicleta insa i se spune ca accesul cu bicicleta este interzis. Ca deh, asa stiu romanii sa incurajeze transportul alternativ.

Plus pretul astronimic pe care trebuie sa-l platesti pentru bicicleta, acolo unde trenul nu are in compunere vagoane cu locuri pentru bicicleta. Adica majoritate trenurilor din RO (ale CFR Calatori)

Partea buna este ca nasii sunt de treaba si pentru o suma nu prea mare, poti calatori cu bicicleta in tren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe 15 noiembrie 2018, Parlamentul European recomandase ca orice tren să aibă minim 8 locuri dedicate bicicletelor.

https://ecf.com/news-and-events/news/will-there-be-better-conditions-bicycle-carriage-european-trains

 

De atunci nu cred că s-a materializat această recomandare, ba chiar CFR Călători a procedat contrar, precum zici.

Sper să vedem niște schimbări în bine. Deocamdată le vedem doar la privați. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Pai prea curand nu vom vedea schimbari in bine la CFR Calatori.

Se fac aproape 2 ani de cand ARF se chinuie sa organizeze o licitatie pentru rame regionale si pana acum rezultatul este zero barat. Chiar daca maine ar finaliza licitatia, tot dureaza aprox. 2 ani pana vin si trenurile. Din cate stiu, niciun producator de material rulant nu sta cu marfa in curte, pregatita de livrare a doua zi dupa castigarea licitatiei.

 

Apoi, ar fi interesant de vazut daca acele trenuri vor avea, la livrarea finala (nu in proiect / caiet de sarcini) si locuri pentru biciclete. Avand in vedere cazul Sageata Albastra, nu ma mai mira nimic la romani.

 

In context, ar fi interesant de aflat daca vagoanele modernizate care au intrat in flota CFR Calatori (cele cu care au ajuns la 1000 de vagoane) au si locuri pentru biciclete.

Eu n-am gasit vreo informatie in sensul asta. Daca stie cineva mai multe, il rog sa nu ezite.

 

In rest, pentru transportul bicicltei cu trenul raman operatorii privati sau intelegerea cu nasul de la CFR Calatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La CFR, șeful de gară semnalizează cu bricheta. Deci, da, nici eu nu văd schimbări prea curând. Schimbări în bine, evident. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.