jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

în urmă cu 2 ore, paulrad said:

De toate celelalte dăți ai circulat ilegal. Punct.

 

Corect. Doar cu mentiunea ca nu am putut merge legal nu ca nu am vrut sa merg legal. Este o diferenta.

In rest, nu-i vina mea ca niste geniali din conducerea CFR Calatori au hotarat ca trenul nu mai are locuri de bicicleta desi vine din fabrica cu locuri de bicicleta. Si are si pictograma cu bicicleta pe peretele exterior.

 

în urmă cu 2 ore, majikstone said:

Si da, as prefera sa fac lucrurile enumerate de tine decat sa ma inteleg cu nasul. O scriu aici negru pe alb.

 

Sa presupunem ca faceam ce spuneai tu si aveam o masina cu noi.

In ziua respectiva am pedala aprox. 75 km. Pentru tine asta probabil ca este doar incalzirea, insa pentru mine si restul celor cu care am fost in tura a fost cam maximul pentru o zi.

Toti cei care am fost in tura suntem sedentari, munca de birou, fumatori, mers [atunci] de 2-3 ori pe saptamana la carciuma, etc.

 

In Constanta am ajuns pe la ora 17:00. Ar fi trebuit ca masina sa plece cu 2 insi la Braila ca sa aduca cealalta masina. Din ce spunea Google Maps, cea mai rapida varianta intre Constanta si Braila este pe A2, apoi Fetesti - Tandarei - Braila. 202 km si 2 ore si 24 de minute. Adica dus-intors 5 ore, in conditiile in care totul mergea brici. Timp in care ceilati 3 ar fi stat aiurea in Contanta.

Astfel, la ora 22:00 masinile ar fi fost la Constata, am fi plecat la Bucuresti unde am fi ajuns pe la miezul noptii in cel mai bun caz. Cu tot cu riscurile pe care le implica condusul obosit, cum ar fi adormitul la volan, crestea riscului de accident, etc.

Si toate astea pentru ce? Ca sa ma culc mandru de mine ca sunt io cavalerul dreptatii care se lupta cu sistemul din RO?

 

Fara sa ne complicam cu masinile, la 17:00 am ajuns in Constanta, baietii s-au oprit pe o terasa la spritz, io m-am dus cu bicicleta in portul Tomis, ne-am intalnit la gara, la 19:00 ne-am urcat in tren iar la putin dupa ora 21:00 eram in Bucuresti [am mers cu trenul ala care nu are nicio oprire]. Iar nasului i-am dat 10 Lei de om si toata lumea a fost multumita.

 

In final, fiecare este liber sa faca ce crede de cuviinta. Ma supun oprobiului public aici pe forum pentru fapta anti-sociala de a ma intelege cu nasul in tren atunci cand nu imi pot cumpara bilet pentru bicicleta.

 

L.E. Cand poti, sa ne dai detalii despre husa aia minimalista care se preteaza la carat o bicicleta de 20 kg. Mersi.

 

@MaC®

Hai sa-ti traiasca frantuzoaica [din Germania].

Care a fost numarul maxim de biciclete pe care l-ai transportat in / pe Zafira?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, gibonu said:

Si toate astea pentru ce? Ca sa ma culc mandru de mine ca sunt io cavalerul dreptatii care se lupta cu sistemul din RO?

 

Nu, ci ca sa faci ceva ce ar trebui sa faca parte din normalitate, sau cel putin face parte din normalitatea tarilor civilizate - alea carora le facem referire inclusiv pe topicul asta. Ca sa iti faci datoria de cetatean.

 

Normalitate care inseamna ca regulile sunt reguli si ca cei care ar trebui sa vegheze la respectarea lor nu cer si nu primesc "10 lei de om". Normalitate inseamna si ca cei care vegheaza la respectarea lor mai trec cu vederea cand cineva incalca aceste reguli, dar fara sa "le iasa lor ceva" pentru asta si fara sa le ceara in mod explicit cel care le incalca sa faca o exceptie pentru ei. 

 

Daca in schimb ni se pare ca normalitatea e sa dam nasului "cate 10 lei de om si toata lumea a fost multumita", si e chiar atat de dificil sa renuntam la ea, atunci ne meritam soarta ca natie. Tu nu vezi nimic gresit cu aia 10 lei dati nasului, altcineva nu vede nimic gresit cu spaga data sa-si ia permisul auto sau ca sa scape de suspendarea lui, altcineva nu vede nimic gresit cu spaga data ca sa-i "ia fata" cuiva la internarea in spital, altcineva nu vede nimic gresit cu spaga data sa i se ofere un post caldut pe un salariu colosal intr-un minister. Fiecare trage linie unde are el chef cu privire la ce e normal sau nu sa faca si isi alege ce reguli considera el ca "e normal" sa le respecte si ce reguli nu. 

Si o data la cativa ani ne revoltam toti in fata televizoarelor, berilor, apei plate sau a gazelor imprastiate nonsalant de jandarmii din Piata Victoriei ca a ajuns tara asta cum a ajuns. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, majikstone said:

 Fiecare trage linie unde are el chef cu privire la ce e normal sau nu sa faca si isi alege ce reguli considera el ca "e normal" sa le respecte si ce reguli nu.

 

Iar suma şi diferenţa acestor opinii se traduce în legislaţia în vigoare şi norma... sau normalul ori ceea ce este în general acceptat de către o majoritate sau o porţiune relevantă de populaţie...

 

Domnilor, situaţia stă în felul următor:

Infrastructura feroviară nu a fost gândită cu biciclişti în minte. Nici măcar cea rutieră.

Numărul de biciclişti care ar dori să se deplaseze cu trenul este extrem de mic şi nu justifică investiţii în vagoane speciale.

Realist vorbind şi gândind, şi mersul ăsta al trenurilor tre să facă bani. Ignorând lipitorile din diversele sisteme cu capital de stat, sistemul feroviar necesită oameni ca să funcţioneze, oamenii necesită salarii, garniturile necesită întreţinere şi reparaţii, toate costă.

Banii vin în mare parte din bilete. O parte vine din subvenţii de stat, adică tot poporul cotizează, vrând-nevând, din taxe, impozite şi accize.  Şi amenzi... să nu uit.

 

Dar majioritatea biletelor vin de la oameni ce nu au biciclete. Au paporniţe, au damigene, au poşete, rucsaci, etc. Au şi salarii mici că altfel mergeau cu maşinile personale.

 

Şi revenind la ce mai latru eu cu normalul şi majoritatea, majoritatea oamenilor de pe planeta asta sunt comozi. Preferă maşinuţa la orice oră din zi şi din noapte. Şi dacă n-au.

Deci este normal ca alte mijloace de transport să nu nu fie populare, să nu aibă foarte mulţi clienţi şi de aici derivând şi degradarea şi dispariţia lor.

 

 

Personal am decis ca în viaţa asta să mă descurc cum pot şi să evit să mă încurc.

Decât să dau la naş mai bine dau la pedale. Şi dacă-mi sare lanţul... dau la bocanc.

 

Fără griji şi fără frustrări cu privire la tot ce nu-mi dau alţii şi ce nu-mi facilitează.

 

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vin si intreb daca nu au bilet de bicicleta, pot sa platesc bilet de bagaj voluminos? Eu zic ca da si atunci ce poate comenta nasu ca in loc de un frigider de 180 cu 60/60 am o bicla de 10-15-20kg si in rest mai mica la volum ca si frigiderul de mai devreme, husa as folosi asa ceva si pentru partea de sus as adapta, la nevoie inca o husa modificata pentru a fi buna pentru partea de sus, as folosi 2-3 chingi si ca sa am si un maner sa zic si asta este. 

 

La nas e cam cu dus si intors acest mic cadou pentru a inchide ochii, de ce zic asta? Pentru ca nu mi se pare corect ca sa nu aiba creeativitate si disponibilitate ca si ei daca incep sa taie bilete pentru biciclete chiar daca nu au vagon nu ii opreste nimeni sa nu faca asta (au bilete pentru bagaj voluminos), ar vedea si sefi ca exista cerere si deci sa bage carbuni in cazul nostru vagoane.

 

De ce as zice pas pt simplu motiv ca salariile la ei sunt mici, dar sporurile nesimtit de mari si se ajunge sa incaseze mai bine ca un angajat bine platit de multinationala pe care il hamalesc astia ca pe hotii de cai, si aici e valabil cam peste tot la stat, toti plang de salariile mici dar uita ca sporurile le dubleaza sau chiar tipleaza si ajung sa incaseze niste salarii de multe ori nesimtit de grase pentru care nu fac nimic. Puteti sa imi sariti in cap, am avut  ocazia sa vad in foarte multe domenii angajati la stat si stiu foarte bine ce  spun. salarii mici sporuri mari = salariu net incasat imens. Deci eu ii cresc lui venitul care nu este impozitat, si care nu ajuta la dezvoltarea infrastructuri de fapt el e interesat sa nu se bage vagoane prin acest mic cadou, ca asa l-ar pierde.

 

Daca vrei sa incasezi in cazul de fata CFR suplimentar pentru bilete e necesar ca  sa creeze oferta adica sa puna la dispozitie posilitatea pe toate rutele de asa ceva, si pe urma o sa vada ca intr-un termen mai scurt decat isi inchipuie o sa aiba cerere mare de asemenea bilete. E si o lipsa de viziune si creativa a celor de la conducere si a celor de la executie, ca poate ala din birou nu  stie ca se cere ca ala de jos nu ii spune, dar si ala din birou nu spune as putea lua bani si asa, ca daca trenul merge gol si eu mai incasez si de aici 15 lei, sunt luati nu pierduti. 

 

Da da oferta se creeaza inainte de cerere si ea genereaza cererea, sa vedem cati bani s-au bagat in reclame si alte studii pt masinile electrice si pe urma au inceput sa si apara. Creeaza nevoia si pe urma ofera produsul pentru nevoia creeata.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, alexadi said:

Eu vin si intreb daca nu au bilet de bicicleta, pot sa platesc bilet de bagaj voluminos?

 

Tocmai asta e singura variantă, dar costă mult mai mult decât "10 lei de om". De aici a și pornit discuția.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea este sa te primească și dacă plătești bicicleta ca bagaj voluminos ca dacă ai sansa să ramai pe peron...... Iar dacă pui o husa, dar tot platesti ca bagaj voluminos atunci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu "te primeste" desi ai respectat regulile in vigoare, se cheama abuz in serviciu sau macar exces de zel. Daca primesti o amenda in mod nejustificat, se numeste tot abuz in serviciu sau exces de zel. Daca te mai si agreseaza verbal sau fizic in incercarea de a te da jos din tren sau de a te impiedica sa urci in tren in mod abuziv... Ai un motiv in plus sa chemi politia, sau sa il inviti chiar pe el sa o faca.

 

Mitul asta ca "nasul" e sef pe mosia lui numita garnitura de tren si ca el e judecator, juriu si executor, modificand si aplicand regulile selectiv, ar trebui sa dispara. Ca nu e. E un angajat al unei institutii care are un regulament scris negru pe alb si care nu se schimba in functie de toanele sau de foamea controlorului prezent in garnitura.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din păcate am avut situații din acestea. În zona Moldovei nu erau vagoane nici în perioada cu bilete de bicicleta, dar pe trenurile regio te puteai sui cu bicicleta în orice tren chiar dacă nu avea locuri. Țin minte ca odată abia când am ajuns mai in zona Brașovului și ne-am suit ca pana acum în tren, iar nasul a venit supărat la noi ca de ce nu ne-am dus la vagonul cu loc pentru bicicleta și noi pana atunci nu am văzut vagon etajat cu loc de bicicleta am rămas cam blocați(ca la noi prin zona ne certau doar ca ne suiam in tren cu bicla deja ca ne-am suit la vagonul care nu trebuie era extra mega level) . Iar legat de partea de cu refuzatul(acum sa zicem ca am scăpat cumva de studenți) dar dacă studenții mai mergeau moca chiar crezi ca ne mai luau?

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, gibonu said:

@MaC®

Hai sa-ti traiasca frantuzoaica [din Germania].

Care a fost numarul maxim de biciclete pe care l-ai transportat in / pe Zafira?

 

Dacă îmi amintesc bine, 3 pe acoperiș plus una înăuntru, cu roata față scoasă.

 

Acuma, scopul discuției noastre nu e să supunem pe nimeni oprobriului public (să facem public shaming, cum zic anglo-saxofonii), doar ca, în afara cazurilor de urgență, cînd sistemul nu îți oferă alternative, să ne obișnuim să facem lucrurile reglementar. 

O să mai curgă multă apă pe Dunăre, pentru că locuri special amenajate n-or să fie din abundență prea curînd, dar măcar atitudinea obtuză a CFR Călători poate om reuși să o schimbăm.

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 21 minute, Traveller said:

 

Dacă îmi amintesc bine, 3 pe acoperiș plus una înăuntru, cu roata față scoasă.

 

 

Nu contribui, doar ma laud. 

Cand aveam Logan, duceam si 5 pe acoperis si 3 pe suport de haion. Cealalta masina era un Tico si caram si bicicletele lor :D

  • Upvote 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.