jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

@gibonu de la bun inceput am repetat ca nu exista vreo justificare pentru actiunile de tip "spaga" si ca ele nu fac decat sa mentina sau sa agraveze starea de putrefactie in care se afla institutiile publice din Romania. Tu continui sa oferi justificari pentru care faci asta, respectiv insisti ca nu o faci decat in anumite situatii.

 

Nu exista. Indiferent de situatie, nu exista. Si ca o faci tu e alegerea ta, dar motivul pentru care am deschis gura e pentru ca ii incurajezi si pe altii sa o faca, ca si cand ar fi ceva normal. Nu e, absolut deloc nu e. 

 

Eu imi inchei argumentatia aici, ca imi racesc gura de pomana. Ar face bine sa ramana aici discutia, pentru ca cei "tentati" sa dea in continuare spaga nasului (sau altor angajati ale institutiilor publice romanesti) sa se gandeasca de doua ori inainte sa o faca. Sau daca o fac, macar sa isi asume consecintele gestului lor.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, paulrad said:

Eu când n-am fost dispus să stau la coadă imensă printre diverși cetățeni la medicul de familie, nu i-am dat asistentei 5 lei și o cafea să mă bage în față. Am trecut strada la clinica privată, mi-am făcut programare pt. ziua următoare și am dat 350 lei pentru o durere în gât.

 

 

Îs offtopic acuma dar parcă pe aici am citit bancul ăla. 

”Ieri m-am jucat cu nevastă-mea de-a doctoriţa şi pacientul. M-a ţinut în faţa cabinetului 2 ore şi când am intrat m-a re-programat peste 2 luni... Aşa că m-am dus peste drum la privat şi am plătit.”  

 

 

Totuşi, fiind vorba de biciclism, cicloturism... hai bre... Merge să mai dai şi pedale. 

Mersul cu bicicleta pe portbagajul maşinii sau în vagonul din spate nu mai este cicloturism. >:P

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, gibonu said:

CFR Calatori cam are monopol pe aprox. 90 % din reteaua feroviara din RO. Nu am cifre exacte, insa operatorii privati nu sunt extrem de raspanditi in RO, nu poti spune azi ca in orice gara din RO ajunge si un operator privat.

 

CFR Călători nu are monopol, de fapt, pentru că orice operator feroviar de călători poate plăti TUI la CNCFR pentru a avea acces la Infrastructură.

Sigur că CFR Călători a moștenit material rulant mult peste ce au OTF privați ca număr, dar avînd în vedere atitudinea și eficiența acestora din urmă, cred că în curînd nu o să ne doară nici în în cot de lipsa de bunăvoință și viziune din birourile CFR. Tocmai nedînd banu de-o bere la naș îi obligăm:

- fie să ia măsuri de acces, calitate și rentabilitate

- fie să se retragă de pe secția respectivă, să facă loc unui OTF privat, care poate transforma povestea liniei într-una de succes (exemplele sunt numeroase deja)

 

Acoperirea OTF privați, mai ales în sezonul estival, e din ce în ce mai bună, și dacă știu că undeva nu găsesc tren CFR Călători unde să urc liniștit bicla, prefer să nu mă duc și gata. Aleg altă rută (am de unde alege) și mă duc acolo.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 11 ore, EyesOnly said:

Asta nu inseamna ca nu il inteleg pe @gibonu in toate cele enuntate. La un moment dat ajungi sa te saturi sa faci pe Domnul Corectitudine cand, in ultimii 10-20 ani, in jurul tau lucrurile raman neschimbate. 

 

Mersi. Ma bucur sa observ ca nu sunt singurul care s-a saturat sa astepte.

 

în urmă cu 10 ore, alexadi said:

decat sa fortez sistemul sa se schimbe prefer sa dau spaga si sa ramana la fel, ca eu asa imi rezolv problemele

 

Cum as putea eu sa fortez schimbarea sistemului? Cum ii pot eu convinge pe decidentii din CFR Calatori ca posibilitatea de a transporta bicicleta in tren este ceva absolut normal in Europa civilizata? Ar fi utile niste solutii concrete, nu generalitati.

 

în urmă cu 10 ore, alexadi said:

Da as plati, pt ca mi-as asuma cheltuiala de la inceput. 

 

OK. Astept sa postezi biletele achizitionate in tren, in valoare totala de 150 Lei pentru 3 zile de plimbare.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 10 ore, alexadi said:

Legatura cu low costul e ca acolo biletul de bicicleta e mai scump ca cel de calator

 

Probabil ai fost tu mai norocos si ai prins super oferta. Sau vanezi oferetele. Am zburat cu low cost de mai multe ori in perioada 2016 - 2019 si niciodata nu am platit sub 25 de euro biletul pentru mine.

In plus, comparatia intre companiile low-cost [private, care lucreaza pe o piata concurentiala] si CFR Calatori [un mammut de stat care nu are nicio treaba cu concurenta] nu are rost. Sau, daca vrei sa pastram ideea, [la inceputul lui 2020, la Tarom transportul bicicletei in avion costa 100 Euro iar la Blue Air acelasi serviciu costa 25 de Euro]. Asta ca sa vezi care este diferenta intre statul roman si mediul privat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Cand m-am referit la monopolul CFR Calatori am vrut sa spun ca sunt foarte multe rute pe care operatorii privati nu sunt interesati sa le preai. Nu ca nu le-ar putea prelua ca nu ii lasa CFR Calatori. Sunt cateva lucruri de spus si despre operatorii privati.

 

Crezi ca decidentii de la CFR Calatori au idee de cate bilete vinde nasul in tren? Ma indoiesc ca numara cineva cotoarele de la bilete.

Mi-e teama ca ma amagesc cu ideea ca ar verifica cineva biletele vandute online [macar teoretic pare mai simplu]. Din motivul asta tot timpul [cand tehnic a fost posibil] mi-am luat bilet online pentru mine si bicicleta. Ultima data a fost in octombrie 2019 pe ruta Buc. Obor - Medgidia si retur. Cred ca a fost primul bilet online din istoria liniei.

 

Daca cineva din conducerea CFR Calatori ar fi avut o minima viziune, nu ar fi interzis transportul bicicletelor de Sageata albastra.

 

Intr-adevar, in ultimul an s-a diversificat oferat operatorilor privati. Bravo lor, insa nu ajung peste tot si in multe locuri tot CFR ramane singurul operator feroviat.

Exemplu concret: Miercurea Ciuc - Ghimes, ruta pe care am mers vara trecuta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La nivel declarativ CFR Calatori sta bine, urmeaza sa vedem si la nivel faptic cum va sta.

 

"Azi, 20 aprilie 2021, își începe mandatul noul șef al CFR Călători, Ovidiu Vizante.

 

... principalele coordonate ale mandatului noului director general al operatorului feroviar de stat sunt:

 

– digitalizarea proceselor companiei;

– simplificarea proceselor de achiziționare a biletelor;

– extinderea serviciilor adiționale transportului de călători, de exemplu transportul de biciclete;

– creșterea parcului de vagoane-cușetă și de dormit;

– suplimentarea veniturilor din publicitate;

– elaborarea de pachete de călătorii pentru facilitarea transportului lucrătorilor către centre industriale;

– revitalizarea imaginii companiei."

Sursa si mai multe detalii: https://clubferoviar.ro/noul-sef-al-cfr-calatori/

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, gibonu said:

– revitalizarea imaginii companiei.

 

Cu uniforme inspirate de la Miliţie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt fericitul posesor al unei biciclete tandem...iar acum incep sa vad cam cum as putea sa ma strecor cu mini-trenul in tren :D.

Ca lungime are cca 2.5m din roata in roata, sau 2.15m daca dau jos roata fata, masurata din locul unde se prinde quick releas-ul si pana la roata spate  (roata spate nu ma ajuta daca o dau jos, caci bicicleta are si aripi si portbagaj). 

In principal ma intereseaza trenurile spre Brasov, cam de acolo as intentiona sa planific niste minitururi impreuna cu sotia.

Deci depind doar de 2 operatori de transport feroviar, CFR Calatori si Regio Calatori, am vazut ca Astra Transcarpatic chiar daca are ruta spre Brasov specifica clar ca nu ai voie cu bicicleta in tren.

 

Ma gandesc sa fac dimineata niste drumuri in Gara de Nord, sa vad exact trenurile care pleaca, sa vad vagoanele/ locurile destinate bicicletelor pe aceste trenuri si daca as putea sa o transport fara sa incurc prea mult. Ma gandesc chiar sa cumpar 2 bilete de bicicleta, sa nu fie ca si cum as ajuta eu la falimentul CFR Calatori. 

O solutie ar fi sa pun bicicleta in ultimul vagon, cu gidonul slabit si rotit sa se alinieze cu cadrul, acolo in mod sigur ar avea loc pe latimea vagonului. 

 

Daca cineva are drum spre Brasov in perioada imediat urmatoare, poate ma ajuta cu un feedback...ce spatiu exista la trenurile CFR si Regio pe ruta asta. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Regiotrans abia încap bicicletele să nu stea în drum la îmbarcare/debarcare. Locul bicicletelor este în ultimul vagon numărând de la locomotivă, penultima uşă.

La CFR, unde au locuri pentru biciclete, cred că poţi s-o sprijini de perete, la rastel, dar în nici un caz n-ai cum s-o agăţi aşa cum au fost intenţionate rastelurile. 

 

Vezi https://mersultrenurilor.infofer.ro

La Afişează Câmpuri Avansate să bifezi cu ”loc de bicicletă”

 

Edit: Nu-mi imaginez cum o să urci, să intrii în tren cu aia... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 37 minute, feribotu said:

O solutie ar fi sa pun bicicleta in ultimul vagon, cu gidonul slabit si rotit sa se alinieze cu cadrul, acolo in mod sigur ar avea loc pe latimea vagonului. 

 

Asta pare cea mai buna solutie.

 

Cel putin la trenurile IR ale CFR Calatori (cele cu vagoane salon), din ce am vazut pana acum, suportii pentru bicicleta sunt montati pe peretele lateral al vagonului, astfel incat bicicleta sta pe latimea vagonului. Insa, cei 2,15 m ai tandemului cu roata fata scoasa s-ar putea sa blocheze circulatia pe culoar. O sa caut niste poze cu locurile astea de bicicleta.

 

In trenurile R ale CFR Calatori este aceiasi situatie. Bine, aici se presupunea ca bicicletele stau la veriticala, insa a disparut de mult timp piesa care se baga in interiorul rotii fata pentru a tine bicicleta la verticala.

 

Oricum, va trebui sa te intelegi cu nasul (obicei mult hulit de catre unii colegi de forum) pentru a-ti permite accesul cu tandemul in tren.

Vei fi pus intr-o situatie inedita, deoarece in reglementarea CFR Calatori nu scrie nimic despre tandem, nici ca ai voie nici ca nu ai voie cu el in tren. Iar nasul va fi pus in fata unei dileme, chiar daca tu ai doua bilele pentru bicicleta.

 

Ca sugestie, in special pentru ruta Bucuresti - Brasov, incearca sa eviti plecarea din Bucuresti vineri seara / sambara dimineata si inttoarcerea duminica seara. Aglomeratia este maxima pe aceste trenuri, mai ales vara. Ia ca reper al turei intoarcerea in Bucuresti sambata seara, cand trenurile nu sunt foarte aglomerate.

 

Sa ne spui si noua cum a fost cu tandemul in tren.

 

Bafta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 26 minute, yo6ial said:

La Regiotrans abia încap bicicletele să nu stea în drum la îmbarcare/debarcare. Locul bicicletelor este în ultimul vagon numărând de la locomotivă, penultima uşă.

La CFR, unde au locuri pentru biciclete, cred că poţi s-o sprijini de perete, la rastel, dar în nici un caz n-ai cum s-o agăţi aşa cum au fost intenţionate rastelurile. 

 

Vezi https://mersultrenurilor.infofer.ro

La Afişează Câmpuri Avansate să bifezi cu ”loc de bicicletă”

 

Edit: Nu-mi imaginez cum o să urci, să intrii în tren cu aia... :P

 

Am mers si eu cu Regio Calatori, dar eram doar cu cursiera. Intr-adevar, spatiul lor pentru biciclete este destul de mic, bicicletele trebuie sa le pui aliniate la perete iar tandemul in mod sigur ar bloca cu totul usa de pe latura respectiva. 

La CFR exista unele vagoane in care ar incapea lejer (am fost cu un astfel de tren catre Sibiu), dar la fel, aliniata pe perete. Pe suporti este exclus, plus ca de obicei sunt doar 2-3-4 suporti iar daca sunt mai multe biciclete, tot aliniate pe perete se pun. Am mers deseori asa cu CFR Calatori, rareori au fost cazurile cand au fost biciclete putine astfel incat sa pun bicicleta vertical.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

34 minutes ago, gibonu said:

obicei mult hulit de catre unii colegi de forum

 

Deci sa incurajezi in repetate randuri incalcarea flagranta si cu premeditare a legii e ceva normal si acceptabil, dar daca cineva atrage atentia oamenilor sa respecte legea si sa nu ofere mită unor angajati ai unei institutii publice, facem misto de ei ca hulesc un obicei. Credeam ca daca eu las balta subiectul o sa lasi si tu balta insistenta cu privire la incalcarea legii prin "intelegeri cu nasul", dar nu a fost cazul.

 

Bun, e bine ca admitem fara sa vrem ca normalitatea in Romania e mita si coruptia si ca faptul ca "unii colegi de forum" insista asupra respectarii legii e evenimentul inedit ce trebuie scos in evidenta si luat in deradere. E bine ca putinii oameni care mai folosesc forumul asta ca sursa de informare sunt incurajati de un moderator sa incalce legea, in timp ce un membru oarecare este luat in zeflemea pentru faptul ca incearca sa educe aceiasi oameni sa gaseasca solutii alternative legale.

 

Sa vedem cine mai ramane sa stinga lumina. Pe forum, in Romania, dupa caz... 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 57 minute, gibonu said:

 

Asta pare cea mai buna solutie.

 

Cel putin la trenurile IR ale CFR Calatori (cele cu vagoane salon), din ce am vazut pana acum, suportii pentru bicicleta sunt montati pe peretele lateral al vagonului, astfel incat bicicleta sta pe latimea vagonului. Insa, cei 2,15 m ai tandemului cu roata fata scoasa s-ar putea sa blocheze circulatia pe culoar. O sa caut niste poze cu locurile astea de bicicleta.

 

In trenurile R ale CFR Calatori este aceiasi situatie. Bine, aici se presupunea ca bicicletele stau la veriticala, insa a disparut de mult timp piesa care se baga in interiorul rotii fata pentru a tine bicicleta la verticala.

 

Oricum, va trebui sa te intelegi cu nasul (obicei mult hulit de catre unii colegi de forum) pentru a-ti permite accesul cu tandemul in tren.

Vei fi pus intr-o situatie inedita, deoarece in reglementarea CFR Calatori nu scrie nimic despre tandem, nici ca ai voie nici ca nu ai voie cu el in tren. Iar nasul va fi pus in fata unei dileme, chiar daca tu ai doua bilele pentru bicicleta.

 

Ca sugestie, in special pentru ruta Bucuresti - Brasov, incearca sa eviti plecarea din Bucuresti vineri seara / sambara dimineata si inttoarcerea duminica seara. Aglomeratia este maxima pe aceste trenuri, mai ales vara. Ia ca reper al turei intoarcerea in Bucuresti sambata seara, cand trenurile nu sunt foarte aglomerate.

 

Sa ne spui si noua cum a fost cu tandemul in tren.

 

Bafta.

 

Cum ziceam si colegului mai sus, in mod clar nu imi fac sperante sa o pot pune vertical intr-unul din suportii aia. O varianta ar fi vagoanele acelea etajate, in spatele vagonului este un spatiu in care cu siguranta as putea-o rezema. Acolo sunt si niste locuri fata fata in fata la niste masute, as putea sta acolo ca sa o supraveghez sau sa fiu acolo daca deranjeaza pe cineva. 

 

Referitor la nas, vreau sa ma duc inainte cu 2-3 sapt sa vad trenul si unde as putea-o pune, inclusiv sa vb cu nasul despre asta.

Daca insa trenul are vagon de bicicleta (si spre Brasov sunt cateva care au acel marcaj in mersul trenurilor) si pot cumpara bilete de bicicleta, nu o sa ma rog de el daca este reticent. Sunt un tip impaciutor de obicei si (aproape) mereu am gasit intelegere sau am oferit intelegere nasului - au fost cazuri in care aveam bilet de bicicleta dar trenul in ziua respectiva nu avea vagon de biciclete, sau de la casa de bilete se vandusera mult mai multe bilete de biciclete decat locuri fizice in vagoul respectiv, etc. 

Dar chiar daca el nu este de acord (si nu cred ca in final nasul este cel care ofera interpretarea legala a termenilor si conditiilor de transport la CFR), eu tot o sa ma urc cu tandemul in tren, cred ca este si de datoria noastra sa popularizam astfel de probleme, astfel incat decidentii sa cunoasca problemele. Daca asta inseamna vreo amenda, eu sunt dispus sa o platesc, dar si sa fac demersuri astfel incat problema sa fie cunoscuta. Nu ma refer aici neaparat la mersul cu tandemul in tren (am vazut parerea colegului ca asta poate fi considerat un moft) ci la bicicleta in general...cred ca popularizarea anumitor probleme poate face ca acestea sa ajunga si la urechior celor care decid. Altfel, prin intelegerea cu nasul noi putem circula cu trenul (si da, am facut si eu asta de nenumarate ori cand nu am avut posibilitatea sa cumpar bilet), dar decidentii nu vor avea o reprezentare corecta a cererii pentru astfel de servicii de transport. 

 

In ceea ce priveste zilele de tura, mereu am incercat sa fiu in contratimp cu aglomeratia sau cel putin sa plec si sa ma intorc in cursul saptamanii, astfel sa evit transportul in weekend cand este mai aglomerat. 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu n-aş avea încredere în suporţii ăia verticali că nu-mi bulibăşesc janta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, yo6ial said:

Eu n-aş avea încredere în suporţii ăia verticali că nu-mi bulibăşesc janta...

 

Eu de fiecare data cand mi-am atarnat bicicleta intr-un carlig de genul ala, l-am infofolit bine cu banda adeziva. Mai putin prima oara, cand am descoperit ca intr-adevar poate lasa urme pe janta. De atunci am luat mereu cu mine o rola de banda adeziva cu care am bandajat carligul inainte sa atarn bicicleta.

 

Da, inclusiv in trenurile din Franta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

Partea cu "hulitul" a fost o gluma, facuta in ideea ca aici pe forum este o atmosfera relaxata, un mediu colegial, nu este aula academiei si nici redactia de la Dilema Veche.

Daca nu ai perceput-o ca o gluma, imi cer scuze public.

 

In rest, vad ca scurt-circuitul de comunicare dintre noi persista, in sensul ca nu reusesti sa intelegi ceea ce vreau sa spun. Respectiv ca de fiecare data cand a fost posibil mi-am luat bilet pentru bicicleta si ca de cateva ori, cand nu a fost posibila intelegerea cu nasul din cauza de supracontrol, am achitat pe loc tariful oficial de cateva zeci de lei pentru care am primit chitanta (sunt aici pe forum poze cu chitantele respective, daca are vreo relevanta).

 

Eu te inteleg pe tine ca dupa cativa ani de trait in Europa civilizata sa condamni orice tentativa de incalcare a legii. Asa am facut si eu dupa ce am stat doar 3 saptamani in Olanda, in 2005. Iar acum 16 ani, cand nici macar nu eram in UE, situatia era mult mai rea in RO comparativ cu cea de azi. Nu ca azi ar fi perfecta si ca nu este loc de mai bine.

 

Insa incearca sa ma intelegi si tu pe mine ca m-am satutat sa astept de peste 20 de ani ca un lucru absolut normal si banal din Europa civilizata (respectiv mersul in tren cu bicicleta, cu bilet platit pentru bicicleta) sa existe si in RO. Si ca m-am saturat sa ma supun unor decizii halucinante adoptate de niste factori de decizie de la CFR Calatori compet debransati de la realitatea din RO si cea din UE.

Cer doar un lucru banal si realizabil fara vreun efort financiar sau tehnic prea mare, nu cer TGV pe relatia Bucuresti - Oltenita. Am spus de cateva ori ca si Bulgaria (unde infrastructura este la fel de praf ca in RO iar materialul rulant per total la fel de invechit) a rezolvat elegant si eficient problema transportului bicicletelor in tren. Si imi vine sa urlu ca lupu' la Luna ca in RO nu se poate rezolva acesta problema.

 

La fel, te rog incearca sa intelegi ca scopul celor scrise de mine pe acest forum este acela de a oferi o minima documentare pentru cineva care vrea sa faca o tura in zona / traseul / regiunea respectiva. Si ca din punctul meu de vedere, oferirea a cat mai multe detalii este importanta la o documentare si il ajuta pe cel care citeste poveste turei.

Am spus si repet: nu pot fi ipocrit incat in tren sa ma inteleg cu nasul iar pe forum sa spun ca am platit tariful (haluciant) oficial.

 

L.E. Si in final, incearca sa ne intetelgi pe noi, cei din RO si problemele cu care ne confruntam atunci cand vrem sa ne urcam cu bicicleta in tren pentru a face cicloturism. Au mai fost colegi de forum care ti-au spus acelasi lucru ca si mine. Ai tot vorbit despre solutii alternative, dar de multe ori aceste solutii nu exista sau nu pot fi puse in practica, pentru ca nu toata lumea poate pedala pe distante lungi, nu toata lumea are masina, nu toata lumea are la dispozitie un numar nelimitat de zile de concediu, etc.

 

Multumesc.

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, feribotu said:

nu cred ca in final nasul este cel care ofera interpretarea legala a termenilor si conditiilor de transport la CFR

 

Din cate stiu, denumirea oficiala a nasului (sau a unuia dintre nasi cand sunt doi intr-un tren) este cea de sef de tren. Sigur iti pot spune ca cel care dirijeaza trenul este nasul (seful de tren) pentru ca el da semnalul de plecare din statie (bineinteles cand linia este libera), el se asigura ca toti calatorii au urcat / coborat, in caz de accident (dupa locomotiva) lui i se face proba alcool-test primul, etc.

Asa ca, din cate inteleg, pe peron, inaite de urcare in tren nasul (seful de tren) este cel care ofera interpretarea legala a termenilor si conditiilor de transport la CFR.

 

In plus, cearta cu nasul iti poate aduce si o amenda (am inteles ca acum sunt destul de mari) de incalcare a ordinii publice, pentru ca in fiecare gara (nu halta) exista un post de politie TF (transport feroviar).

La un moment dat am intrebat-o pe o doamna nasa ce face daca un nebun se apuca sa o bata in tren. Mi-a spus ca se fereste cat poate apoi suna la prima gara unde urmeaza sa opreasca trenul iar pe nebun il va astepta politia pe peron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, raspunsul asta e mult mai clar si constructiv, si il apreciez ca atare, mai ales ca vine cu o clarificare implicita a unei diferente fundamentale intre mesajele transmise de tine pe acest topic.

 

Faptul ca ai relatat ca ai "mers cu nasul" in anumite situatii e un subiect. Sunt de acord ca a fi ipocrit si a minti cu privire la asta nu e o solutie, si cu siguranta nu acolo bat.

 

Pe de alta parte, raman doi elefanti in camera: unul mic, al faptului ca, cu titlu personal, consideri ca a fost complet justificat si ca nu ai nici o remuscare ca ai mers cu nasul (fapt cu privire la care sa zicem ca e ok sa avem perspective diferite si sa ni le asumam la nivel de individ pe fiecare), dar si cel mare, al incurajarii altora (in special indecisi cu privire la subiectul asta) sa actioneze la fel in situatii similare. Cu asta nu mai pot fi de acord si, cum am spus-o mai sus, a fost motivul principal pentru care m-am bagat in discutie ca musca in lapte.

 

Mai mult, perspectiva mea asupra aplicarii si respectarii legii (inclusiv in cazul drumurilor cu trenul) mi-am format-o de dinainte sa plec in Franta si nu are nici o legatura cu debransarea de la realitatea din Romania. Are legatura cu convingeri pe care le am din frageda pruncie si pe care nu am ezitat sa mi le manifest inclusiv in cele cateva drumuri facute cu bicicleta si cu trenul in Romania inainte de 2012. Asta in caz ca nu era clar de ce sustin ceea ce sustin.

 

In concluzie, as aprecia ca dincolo de relatarile factuale ale experientelor personale avute cu transportul bicicletei pe tren, inclusiv a situatiilor in care a trebuit sa recurgi la intelegerea cu nasul ca alternativa la plata celor cateva zeci de lei de taxa de bagaj voluminos, sa nu mai incurajezi lumea sa faca acest lucru ca si cand ar fi ceva banal, normal si chiar recomandat. Cu atat mai mult cu cat respectiva recomandare vine si din partea unui moderator, nu doar a cuiva care chiar a batut tara si chiar si alte tari in lung si in lat cu bicicleta (urcata in tren sau nu). 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 1 oră, majikstone said:

Eu de fiecare data cand mi-am atarnat bicicleta intr-un carlig de genul ala, l-am infofolit bine cu banda adeziva.

 

Ca alternativa, se poate folosi si burete pentru izolat tevi. Se gaseste la orice magazin de bricolaj si costa cativa lei o bucata de 2 metri, din care se pot taia cateva zeci de centrimetri cu care sa se izoleze carligul din tren.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta nu merge decât la ultra-ușoare. 

Spuma aia e o risipă și poluare inutilă, altfel. Se strivește ușor, rămâne strivită și nu pică în sarcina călătorului remedierea neajunsurilor mijlocului de transport. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yo6ial banda adeziva rezista. Am mers de vreo doua ori in decurs de cateva saptamani pe aceeasi ruta cu un tren regional aici in Alsacia si am dat peste acelasi vagon de biciclete in ambele dati. Banda adeziva era tot unde am pus-o eu cu doua saptamani inainte, cam muncita, dar inca pe baricade. Ori asta ori cineva a avut aceeasi idee ca mine si a folosit tot banda galben-verde in cantitati generoase =D>

 

Sure, nu e in sarcina calatorului sa remedieze neajunsurile mijlocului de transport (nici macar in tari cu iarba verde), dar e un mic pret platit pentru a-ti pastra jantele cat de cat intacte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

Referitor la elefantul mic: nu consider ca a fost complet justificat si am oarecare remuscari pentru ca a trebuit sa ma inteleg cu nasul. Insa asta a fost singura solutie, nu aveam alta alternativa.

 

Referitor la elefantul mare: ca pasionat de cicloturism nu pot sa incurajez oamenii sa nu faca ciclotursim. Nu le pot spune "Da, ar fi frumos sa faci o tura in zona X, insa din pacate nu se poate pentru ca CFR Calatori a decis ca nu te poti urca cu bicicleta in trenul care vine din fabrica cu locuri pentru biciclete. Nu mai bine te apuci de pescuit? Ca (deocamdata) cu undita te poti urca in orice tren. Si undita nu este considerata ca are 15 kile".

 

Nu am spus niciodata ca intelegere cu nasul "ar fi ceva banal, normal si chiar recomandat". Am spus doar, ca de multe ori, este singura solutie daca vrei sa faci cicloturism in RO si in alte zone in care CFR Calatori nu a binevoit sa aibe vagoane cu locuri pentru biciclete.

 

Cat despre batut in lung si lat tara si alte tari cu bicicleta, mai este mult pana departe. Chiar si in RO, mai sunt o gramda de ture de facut, din Banat in Dobrogea si din Maramures in Oltenia. Din fericire, la capitoul potential pentru cicloturism stam foarte bine. Mai rau stam cu intelegerea fenomenului din partea decidentilor.

Iar despre ture externe, nu as avea probleme sa astern instantaneu pe hartie planurile pe care le am pe urmatorii 20 de ani.

 

în urmă cu 1 oră, yo6ial said:

Spuma aia e o risipă și poluare inutilă, altfel. Se strivește ușor, rămâne strivită

 

Asa o fi. Io folosesc acel burete de izolat tevi de ani de zile la carat caiacul pe masina (caiacul are 19 kg iar cu el pe masina merg cu aprox. 110 km/h pe autostrada). Pana acum doar s-a tasat putin in zona de contact dintre caiac si bara.

Oricum, era doar o sugestie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 1 oră, gibonu said:

 

Din cate stiu, denumirea oficiala a nasului (sau a unuia dintre nasi cand sunt doi intr-un tren) este cea de sef de tren. Sigur iti pot spune ca cel care dirijeaza trenul este nasul (seful de tren) pentru ca el da semnalul de plecare din statie (bineinteles cand linia este libera), el se asigura ca toti calatorii au urcat / coborat, in caz de accident (dupa locomotiva) lui i se face proba alcool-test primul, etc.

Asa ca, din cate inteleg, pe peron, inaite de urcare in tren nasul (seful de tren) este cel care ofera interpretarea legala a termenilor si conditiilor de transport la CFR.

 

In plus, cearta cu nasul iti poate aduce si o amenda (am inteles ca acum sunt destul de mari) de incalcare a ordinii publice, pentru ca in fiecare gara (nu halta) exista un post de politie TF (transport feroviar).

La un moment dat am intrebat-o pe o doamna nasa ce face daca un nebun se apuca sa o bata in tren. Mi-a spus ca se fereste cat poate apoi suna la prima gara unde urmeaza sa opreasca trenul iar pe nebun il va astepta politia pe peron.

 

Cred ca m-ai inteles gresit, intentia nu este sa ma cert cu personalul din tren.

Ci doar sa-i fac sa inteleaga ca pe un tren cu locuri de bicicleta pe care CFR vinde bilete speciale pentru biciclete, nu ma poate restrictiona doar pentru ca "asa crede el" sau asa interpreteaza niste reguli. 

Atata timp cat nu scrie ca nu ai voie cu o bicicleta tandem si atata timp cat eu dau dovada de bun simt cumparand 2 bilete de bicicleta (chiar daca faptic edte doar una singura), am asteptarea sa gasim o solutie prin care toata lumea sa fie multumita: ei au vandut bilete, eu beneficiez de serviciul platit iar restul pasagerilor sa nu fie vadit incomodati de bicicleta (ca sigur vor fi si de-aia care stau in alt vagon dar ii incomodeaza fix bicicleta mea). Doar ca le-as spune asta nasilor nu inseamna ca ne certam. Daca interpretarea lor va fi alta, atunci as vrea sa aflu si parerea cuiva superior in ierarhie, nu inseamna ca nu ii respect, insa ei doar aplica niste reguli facute de altii. Iar cei care au facut regulile nu au pus limita de dimensiune pentru bicicleta. Nu vreau sa ma folosesc de asta ca o scapare, ci chiar sa inteleaga ca poate fi un serviciu dorit de unii clienti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feribotu

N-am avut nicio secunda senzatia ca vrei sa te certi cu nasii. Plus ca avand doua bilete pentru bicicleta, nu cred ca vei avea probleme sau ca iti va face nasul probleme.

Spun doar ca experienta cu tandemul in tren va fi una inedita si total noua (cel putin pentru mine). Si astept sa ne spui cum a fost.

Cel mai tare sunt curios de cum va reactiona nasul cand te va vedea cu tandemul pe peron.

 

Sper sa revin mai tarziu cu niste poze cu locurile pentru bicicleta din tren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.