jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

în urmă cu 2 ore, majikstone said:

 

Pe de alta parte, raman doi elefanti in camera: unul mic, al faptului ca, cu titlu personal, consideri ca a fost complet justificat si ca nu ai nici o remuscare ca ai mers cu nasul (fapt cu privire la care sa zicem ca e ok sa avem perspective diferite si sa ni le asumam la nivel de individ pe fiecare), dar si cel mare, al incurajarii altora (in special indecisi cu privire la subiectul asta) sa actioneze la fel in situatii similare. Cu asta nu mai pot fi de acord si, cum am spus-o mai sus, a fost motivul principal pentru care m-am bagat in discutie ca musca in lapte.

 

 

 

 

Eu inteleg si unde "bati" tu si sunt de acord in general cu ideea de a nu da spaga. Dar simpla conformare, respectiv sa decidem din start ca nu luam bicicletele in tren, nu va face ca sistemul sa se schimbe. Unii (cu drept de decizie) ar putea intelege ca nu este cerere pentru asa ceva si deci nici nevoie sa schimbe status-quo-ul.

Pe de alta parte, sunt convins ca nu neaparat din biletele de bicicleta ar trai CFR-ul (adica faptul ca banii se duc ca spaga in buzunarul nasului in loc sa se duca legal in bugetul companiei), dar poate realizeaza ca neoferind acest serviciu o parte din oameni renunta efectiv si la calatoria cu trenul.

Si nu vorbim aici de chestii SF sau care necesita investitii ci pur si simplu de o chestie minora. 

Doar statul in bancuta noastra nu va duce la miscarea unui mamut cu asemenea inertie cum este CFR-ul.

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feribotu

 

Daca te ajuta, doua biciclete puse la ultima usa a trenului. Nu stiu daca are relevanta faptul ca vagonul era de clasa I-a.

 

image.png.96bf6d7bf91bc7ff502e084085ab2c05.png

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 21 ore, feribotu said:

Deci depind doar de 2 operatori de transport feroviar, CFR Calatori si Regio Calatori, am vazut ca Astra Transcarpatic chiar daca are ruta spre Brasov specifica clar ca nu ai voie cu bicicleta in tren.

 

Daca te ajuta informatia, pe bucata Bucuresti Nord - Brasov mai circula si Softrans (TGV-ul oltenesc): https://www.softrans.ro/mersul-trenurilor.html

"Transportul bicicletelor se taxeaza cu reducere 50% din pretul integral. Se accepta maxim 4 biciclete, fiind indicat a se transporta in vagonul 3, unde se afla suporturile speciale."

 

Alte detalii nu am.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, gibonu said:

Daca te ajuta informatia, pe bucata Bucuresti Nord - Brasov mai circula si Softrans (TGV-ul oltenesc): https://www.softrans.ro/mersul-trenurilor.html

"Transportul bicicletelor se taxeaza cu reducere 50% din pretul integral. Se accepta maxim 4 biciclete, fiind indicat a se transporta in vagonul 3, unde se afla suporturile speciale."

 

Din păcate nu rezultă de niciunde, cînd cumperi biletul online, dacă mai sunt locuri libere pentru biciclete. Și nu am văzut opțiunea de bicicletă.

Poate am greșit cu ceva, caz în care poate știe cineva să explice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate imi scapa si mie ceva, insa vad ca pe site-ul Softrans exista doar posibilitatea de "Rezervare" nu si cea de "Cumpara bilet online". De Rezervare nu am trecut, deoarece este necesara logarea pe site si nu imi mai aduc aminte parola.

 

Acum cativa ani, la o plimbare spre Zimbrarie, am mers cu TGV-ul oltenesc pana la Ploiesti Vest. Daca imi aduc aminte bine, am facut rezervarea pe site pentru calatori si biciclete iar pretul total al biletelor le-am achitat la nas in tren.

 

In alta ordine de idei, parca era o stire acum ceva timp din care rezulta ca Softrans vrea sa implementeze sistemul de cumparare online a biletului si sa renunte la optiunea rezervarii. Probabil ca pandemia le-a stricat planurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 16 ore, gibonu said:

@feribotu

 

Daca te ajuta, doua biciclete puse la ultima usa a trenului. Nu stiu daca are relevanta faptul ca vagonul era de clasa I-a.

 

image.png.96bf6d7bf91bc7ff502e084085ab2c05.png

 

Thanks, stiu locul asta de la ultimul vagon, deseori am legat bicicleta aici. Doar ca pana acum era o bicicleta "normala", tandemul insa va ocupa un pic spatiul de la ambele usi. Fiind insa o sigura bicicleta, in mod sigur usile vor ramane accesibile, o sa ma asigur ca o sa fiu acolo in special in statii si sa pot ajuta calatorii care s-ar simti incomodati de bicicleta, fie ca este la coborare sau la urcare. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feribotu

Cu placere si sper sa te ajute poza.

 

Cum este prins porbagajul spate la tandem?

Daca este prins ca la bicicletele obisnuite, poti scoate tijele cu care se prinde de cadru si poti slabi putin prinderile de langa ax. Astfel, vei putea apropia portbagajul de cadru / tija seii si pe timpul transportului il poti lega cu un soricel (colier de plastic) de cadru / tija seii. Avantajul este ca mai castigi cativa centimetri care s-ar putea sa faca diferenta in tren (am folosit metoda asta la transportat bicicleta cu avionul in husa Vaude; cu portbagajul montat pentru drum, nu ar fi incaput bicicleta in husa).

Plus scos aripa spate in cazul tau.

 

In rest, ma gandesc ca tandemul il poti pune pe o oarecare diagonala a spatiului de la capatul vagonului, in functie de parte pe care se cobora din tren. Daca imi aduc bine aminte, pe bucata Bucuresti - Brasov exista peron doar pe o parte a trenului, nu-i ca in multe haltele unde cobori pe ce parte vrei, in functie de unde ai casa fata de calea ferata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, portbagajul este clasic, totusi sper sa nu fie nevoie sa fac asta, in special partea cu scosul aripii. Mai degraba scot roata fata si o leg de cadru.

Ok, in caz extrem, daca trebui sa scot ambele roti si sa umblu si la portbagaj si aripa spate ca sa o pot baga pentru ca altfel nu incape, as face-o. Dar eu cred ca intra si fara sa fac miscarile astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feribotu

Cand mergi in gara sa vezi cum arata vagonul, ia o ruleta cu tine. Sau o sfoara de 2,5 m lungime. Astfel, vei stii exact despre ce este vorba.

Daca te ajuta cu ceva informatia, din ce am vazut un ultimii ani, trenurile IR spre Brasov au vagoane moderne, in sensul ca usa (automata) se deschide si culiseaza pe exteriorul vagonului. Astfel, scapi de usa care se deschise in interiorul vagonului si are nevoie de un spatiu suplimentar in interior.

 

Sa scoti roata spate nu este o optiune. Odata scoasa roata spate va trebuie sa scoti (din ureche, nu si din cablu) schimbatorul de ponioane. Altfel nu vei putea pune bicicleta pe sol / podeau trenului, pentru ca schimbatorul depaseste planul cadrului tandemului. Iar odata scos schimbatorul, trebuie scos si lantul. Sau macar infasurat pe cadru si prins cu soricei (coliere de plastic).

 

Iar roata fata nu cred ca trebuie sa o legi de cadru. Mergand cu tandemul, va mai fi cineva cu tine care poate tine roata fata. Apoi, odata imbarcat, o poti pune intre tandem si usa spate / peretele vagonului.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, bineinteles ca iau si ruleta cu mine sa masor ce si cum :)

 

O sa imi "stric" 3 dimineti, vad ca trenurile cu locuri de bicicleta (deci la care pot cumpara bilet pentru aceasta) sunt cam urmatoarele:

- Ora 6:10 - CFR Calatori - R 3001

- Ora 7:00 - CFR Calatori - IR 1631

-----------------------------------------------------------

- Ora 8:41 - Regio Calatori - R 16031

- Ora 9:12 - SoftTrans - R-E 15931

- Ora 9:55 - CFR Calatori - IR 1623

------------------------------------------------------------

- Ora 11:05 - Regio Calatori - R 16033

- Ora 12:15 - CFR Calatori - IR 1645

-------------------------------------------------------------

 

In fiecare din cele 3 zile in circa o ora o sa vad cele 2-3 variante si apoi decid. O sa discut si cu nasii, inclusiv sa vad care din ore sunt mai putin aglomerate (atat prin prisma bicicletei dar si ca suntem inca in pandemie). As prefera trenurile IR de la CFR sau cel de la SoftTrans, care nu opresc decat in statiile principale. Cele R de la CFR si Regio Calatori opresc in foarte multe statii si poate fi ceva mai stresanta calatoria.

Mai tarziu de 12 nu ma mai uit, as ajunge prea tarziu in Brasov si as pierde ziua respectiva. Cu trenul de 12:15 as ajunge in jur de ora 15 si as putea planifica o mini-etapa care macar sa ma scoata din Brasov. 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu discuti azi cu nașii dar partizile trenurilor se schimba zilnic, depinde de turnus ca sa stii cînd mai nimerești aceeasi partidă cu care discuți.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

Din ce scrie mai sus, inteleg ca omul discuta cu nasii despre gradul de aglomerare al trenului, nu despre aranjat transportul tandemului.

 

@feribotu

Daca te ajuta infomatia, mai exista si trenul R 3003 (cu vagon pentru biciclete) Bucuresti Basarab (07:46) - Brasov (11:27).

La fel, pentru "scos" din Brasov, poate te ajuta trenurile Regio Calatori spre Zarnesti sau Bretcu.

 

Ar mai fi trenul sezonier (29.05 - 12.09) Bucuresti Baneasa - Brasov, insa asta pleaca tarziu din Bucuresti, la ora 17:51. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să nu uit, la Regio Călători, dinspre Braşov spre capitală, vagonul cu biciclete devine primul, de la locomotivă, pentru că staţia din Braşov e staţie terminală, ca în Bucureşti Nord. Vagoanele rămân pe loc şi ataşează altă locomotivă în capătul opus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brașovul nu e stație terminală.

Alta e treaba, fiind nod feroviar din care se poate veni și pleca la București, Covasna, Miercurea Ciuc, Sighisoara și Sibiu, depinde de unde vine și unde pleacă automotorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pentru trenul respectiv. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci serios... cine are tupeu să-și agațe bicla de astea?

IMG-20210425-205035.jpg

 

 

Regiotransu a avut (are) azi 70min întârziere și mi-am făcut declarația până la 22...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 21.04.2021 at 17:49, gibonu said:

Cum este prins porbagajul spate la tandem?

Daca este prins ca la bicicletele obisnuite, poti scoate tijele cu care se prinde de cadru si poti slabi putin prinderile de langa ax. Astfel, vei putea apropia portbagajul de cadru / tija seii si pe timpul transportului il poti lega cu un soricel (colier de plastic) de cadru / tija seii. Avantajul este ca mai castigi cativa centimetri care s-ar putea sa faca diferenta in tren 

 

Te rog, ignora sugestia asta care nu are legatura cu realiatatea.

Am vazut pozele cu tandemul si portbagajul ne depaseste roata spate. Bine, nici la bicicleta mea portbagajul nu depaseste roata spate, dar probabil eram cu capul in traista atunci cand am scris.

Scuze pentru dezinformare.

 

On 23.04.2021 at 13:23, yo6ial said:

Să nu uit, la Regio Călători, dinspre Braşov spre capitală, vagonul cu biciclete devine primul, de la locomotivă, 

 

Poate imi scapa ceva, insa nu vad care este relevanta informatiei de mai sus?

Cu ce ma afecteaza faptul ca vagonul cu locuri pentru biciclete este primul, la mijlocul trenului sau ultimul?

Important este ca acest vagon exista la unele trenuri si ideal ar fi sa existe la toate. Din punctul meu de vedere, ar putea sa-l puna si in fata locomotivei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziceam doar pentru că eu m-am încurcat o dată, vagoanele nu sunt numerotate per se, simbolul bicicletei nu e din cale afară de evident și când mergi din Brașov spre București, vagonul cu bicle e la locomotivă iar în sens invers este în capătul opus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 5 ore, gibonu said:

 

Te rog, ignora sugestia asta care nu are legatura cu realiatatea.

Am vazut pozele cu tandemul si portbagajul ne depaseste roata spate. Bine, nici la bicicleta mea portbagajul nu depaseste roata spate, dar probabil eram cu capul in traista atunci cand am scris.

Scuze pentru dezinformare.

 

 

Don't worry, are ceva sens, in ideea ca portbagajul depaseste axul vertical tras prin zona butucului spate. Adica daca as fi dat roata jos, ramanea portbagajul si aripa spate care tot ar fi depasit zona terminala a furcii spate.

Oricum, sa dau jos roata spate mi se pare prea mare bataie de cap, cum spuneai si tu trebuie atentie si la schimbatorul spate. Sper ca acei cca 35cm sa nu fie atat de problematici si la nevoie, sa pot face acest lucru scotand doar roata fata.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW, CFR Calatori vine in sprijinul biciclistilor.

 

"Ia-ți bicicleta cu tine în timpul liber!

 

4 mai 2021

 

Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor de călătorie, CFR Călători precizează posibilitățile de transport pentru biciclete astfel încât să vă puteți petrece timpul liber așa cum vă doriți:

 

Bicicletele pliabile/demontabile pot fi transportate gratuit, pe toate tipurile de trenuri, la clasa 1 şi a 2-a ca bagaj de mână, în limita spațiului disponibil.

 

Bicicletele nedemontabile pot fi transportate contra cost doar la trenurile care oferă acest serviciu, fiind semnalat printr-o pictogramă, uşor de recunoscut, ce apare la căutarea/afişarea trenurilor în aplicaţiile online Mers Tren Trafic Intern şi Cumpără bilete de tren online. Costul biletului pentru o bicicletă nedemontabilă este 15 lei și poate fi cumpărat online sau de la casele de bilete din stații și agenții CFR Călători.

 

Pentru călătorii însoţiţi de biciclete la trenurile cu regim de rezervare care oferă serviciu de transport biciclete, se alocă locuri în compartimentele alăturate spaţiului destinat depozitării acestora.

 

În cazul grupurilor organizate de bicicliști, aceștia trebuie să depună o solicitare cu minim 72 de ore înainte, astfel încât direcțiile de specialitate să poată lua măsuri pentru organizarea transportului în funcție de materialul rulant disponibil.

 

În cazuri bine justificate în care gradul de ocupare al trenului respectiv este aproape de 100%, personalul de tren poate interzice îmbarcarea călătorilor cu biciclete, dacă aceștia NU posedă bilete de bicicletă pentru trenul respectiv.

 

Dacă la verificarea legalității călătoriei pasagerii însoțiți de biciclete nu prezintă biletele de transport bicicletă, li se va aplica tariful pentru bagaje voluminoase, pentru zona kilometrică corespunzătoare legitimației de călătorie a călătorului (o bicicletă este evaluată ca având 15 kg)."

Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/ia-ti-bicicleta-cu-tine-in-timpul-liber/

 

Desi are un nou director general, CFR Calatori mai arata inca odata ca este total debransata de la realitate. Comunicatul de mai sus este copy-paste cu ceea ce exista pe site de cativa ani.

 

Singura exceptie este fraza ref. grupuri organizate de biciclisti. Sunt tare curios cum va reactiona CFR Calatori cand va primi, cu 72 de ore inainte, o cerere de 50 de locuri de bicicleta pe relatia (aleasa la intamplare) Bucuresti - Predeal intr-o zi de sambata. Va scoate din palarie niste vagoane cu locuri pentru biciclete?

 

In rest, nimic nou. S-a dat comunicat, s-a bifat ca s-a facut treaba, sa mai taca dracu' din gura aia de la UE cu toate prostiile lor de genul bicicleta in tren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana când UE nu o sa amenințe cu blocarea fondurilor europene dacă nu sunt îndeplinite anumite cerințe (și apoi cu blocarea pe bune a banilor). Și asta ma refer la orice nu doar la locuri de bicicleta în tren. Nu o sa se facă nimic cum trebuie. Doar scuze ca nu se poate asa sau invers. Da na după asta o sa zică lumea ca e tiranie și ca UE e nașpa etc etc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am folosit în minin vacanța de Paște trenul de la Regio Călători pe ruta București - Sinaia. Era un tren tip săgeată cu 3 locuri pentru bicicletă, era curat, îngrijit dar prea mic rastelul. La întoarcere au fost stivuite bicicletele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IonutA, vreo sansa sa incapa o bicicleta tandem in spatiul destinat bicicletelor?

Ma gandesc la varianta sprijinit de laterala vagonului, nicidecum in rastel.

Are cca 2.5m lungime (sau 2.15 cu roata fata scoasa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îmi pare că tu cauți o rezolvare acolo unde, din păcate, nu exista una.

Din toate tipurile de vagoane in care am vârât biciclete de-a lungul vremii, nu îmi vine in minte nici unul unde să poți depozita liniștit un tandem.

Nu știu, poate doar printr-un concurs favorabil de împrejurări...

La trimiterea și înapoierea bicicletei prin curier te-ai gândit? Asta in timp ce tu și consoarta va deplasați cu trenul.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.