jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

2 hours ago, EyesOnly said:

 

Deci 

2 adulti, cu probleme la mansarda de copii mari

+

2 adulti-biciclete, membre de onoare si netagaduit a familiei. 

 

Fiece adult din poza de mai sus(a se numara 4) are patul sau - duamna, domnul, calul duamnei, iapa domnului

 

Bun. Că mă îngrijorasem. :D

Mi-aducea aminte de vremea cînd, obligați de împrejurări, ne-am vîrît 4 adulți cu 4 bicle făcute bucățele într-un Logan MCV.

Presupun că humanoizii vor dormi la etaj.

 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 07.07.2021 at 10:43, gibonu said:

In alta ordinde de idei, daca ajuta pe cineva, mai exista trenul Brasov - Budapesta operat de CFR Calarori care este dotat cu locuri pentru bicicleta.

 

Corect, exista si varianta asta. 

 

VUg5x9o.png

 

Din pacate, eu nu stiam ca au locuri de biciclete la acel tren (cred ca am stiut de fapt, dar am uitat intre timp) si nu am analizat foarte mult aceasta varianta in contextul actual. 

Daca imi aduceam aminte ca pot lua bicicletele poate o luam mai mult in considerare

 

Dar, pentru noi vad cateva mici dezavantaje:

- plecarea din Medias (as fi putut sa o rezolv destul de rapid cu un amic care sa ne arunce pana acolo 2h dus-intors pentru el)

 

- "Bicicletele sunt în responsabilitatea călătorilor, în staţia de plecare, în staţia de corespondenţă şi în staţia de destinaţie, precum şi în timpul călătoriei."

 

Asta pentru mine inseamna ca trebuie sa renunt la vagonul de dormit (sau cuseta) si sa merg la clasa a 2-a. Din experienta altor drumuri, in tara, cu aceste trenuri internationale - vagonul de clasa a 2a e open space, cu lumini care sunt aprinse 24/24 si e groaznic sa dormi in acele conditii. De asemenea, trebuie sa ai grija la fiecare statie sa nu plece careva cu bicicleta ta. 

Acum cativa ani, cand m-am intors de la Viena sau Budapesta, fiind chiar la vagonul de dormit mi s-a atras atentia sa inchid bine usa pe interior. Pentru ca se urca "binevoitori" in tren care incearca sa ciupeasca ce pot. 

Mi-era imposibil sa imaginez cum ar face asta cand vagonul de dormit ar trebui sa fie separat de restul, inchis si cu usile deschise doar in statiile in care sunt programate urcari/coborari + trecere frontiera. 

Ce e fapt concrect - usa de la cabina mea a fost incercata de cel putin 2 ori pe parcursul noptii. 

 

- ora la care aungi in Budapesta: pentru o tura la care as folosi orasul doar ca punct de plecare(nu si vizita planuita o zi/doua pe acolo) merge -> ajungi in gara, te dezmeticesti la o cafea si pornesti la drum. 

 

Overall, financiar vorbind, as fi iesit clar mai bine

- doar 2 bilete in loc de 4

- as fi fost fortat sa merg la clasa a 2a si dispare si diferenta de pret pentru cuseta

- doar 10 euro bilete pentru  biciclete

- cativa lei sau cateva beri  pentru Sibiu/Medias/Sibiu pentru amicul cu masina de asistenta, 

 

On 07.07.2021 at 10:43, gibonu said:

In rest, indraznesc sa intreb acum: care va fi tura pe care o veti face?

L.E. Am postat cam in acelasi timp, am vazut traseul. Bafta si asteptam povestea turei la intoarcere, cand va fi posibil.

 

Ai indraznit deja sa intrebi -> intrebari inutila :P

Indraznesc sa nu iti spun, sa ramana surpriza (nu foarte mare, parerea mea, pe persoana fizica) :)))  :D 

 

Tura pe care am postat-o pe google -> e traseul pe care tre sa vina maestrul majic cu berile alea reci si transpirate :)))

 

în urmă cu 22 ore, Traveller said:

Presupun că humanoizii vor dormi la etaj.

 

In mintea mea

- una bucata domn jos stanga

- una bucata duamna sus/mijloc(orice duamna e superioara si tre sa stea deasupra) stanga 

- 2 bucati biciclete jos dreapta, cu o solutie de protectie sub cur. Putin legate ca sa nu ne cada in cap. 

- 4/6 bucati coburi sus dreapta

 

Dar suntem flexibili, dupa cum o sa se aseze lucrurile la fata locului. Important sa fie bicicletele comfortabile. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 22 ore, EyesOnly said:

Overall, financiar vorbind, as fi iesit clar mai bine

 

Daca ar fi trebuit sa aleg, prima optiune ar fi fost alegerea facuta de voi cu bicicletele in cuseta.

 

In functie de tren, cred ca ar mai fi existat posibilitatea de cabina de doua paturi in vagonul de dormit, cu bicicletele (partial dezmembrate) in cabina. Cred ca este loc, parca sunt colegi de forum care au mai facut asta. Nu stiu insa care ar fi diferenta de pret. Plus ca trebuie sa te intelegi cu insotitorul de vagon, ca in mod normal nu ai voie cu bicicleta in cabina.

 

Cu trenul Brasov - Budapesta am mers in 2015, pe bucata Gherla - Miercurea Ciuc. Culmea era in 2015 (nu stiu daca mai este si azi) ca atunci cand am luat biletele online nu aparea si optiunea pentru biciclete (desi trenul avea vagon cu locuri pentru bicicleta).

Era intr-o vineri dupa-amiaza in august, trenul era aproape gol, asa ca am stat langa biciclete. Vagonul este dotat cu niste suporti solizi de teava indoita, astfel incat poti lega sanatos bicicleta de ei. Eventual cu doua antifurturi (U-Lock sau d-ala care arata ca metrul de tamplarie) ca sa asiguri cadrul si ambele roti. Iar saua o poti lua cu tine in vagonul de dormit. Nu ii subsesimez pe hoti, insa imi pare cam greu de crezut ca se urca vreunul cu flexul in tren.

 

în urmă cu 22 ore, EyesOnly said:

Indraznesc sa nu iti spun, sa ramana surpriza

 

Asa este cel mai bine. Doar incercam marea cu degetu'.

Va urez bafta in tura si astept povestea (atunci cand va fi posibil).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, gibonu said:

ctie de tren, cred ca ar mai fi existat posibilitatea de cabina de doua paturi in vagonul de dormit, cu bicicletele (partial dezmembrate) in cabina

 

S-a mai facut, s-a povestit pe aici(cred ca la una din turele pe EuroVelo 6, pe Dunare, cu plecare din Bucuresti)

E putin la risc

- in 2015 cand m-am intors din Viena, as fi avut loc pentru 1 sau 2(cu putin efort) biciclete in cabina

- in 2016 cand ne-am intors din BUdapesta, nicio sansa -> cabina vagonului de dormit avea si cabina de dus la interior. Cabina care mananca o gramada de spatiu. Singura solutie ar fi 2 oameni in patul de sus si 2 biciclete pe patul de jos. 

La momentul respectiv. insotitorul de vagon a plasat bicicletele(dezmembrate si in husele Vaude) in cabina de dus comuna de la capatul vagonului. 

SI ambele variante implica

- intelegerea cu seful de vagon - chestie pe care vreau sa o evit. 

- riscul sa ramai in gara(avand in vedere ca stationarea e de doar 2 minute cand nu pleci din statia de origine)

 

în urmă cu 2 ore, gibonu said:

Nu stiu insa care ar fi diferenta de pret

 

760 aproximativ costa doua bilete la vagonul de dormit Sibiu - Budapesta

- vreo 180 biletul efectiv pe SIbiu - Budapesta

- vreo 200 rezervarea de loc la vagonul de dormit(pe toata ruta, indiferent de unde urci si unde cobori)

 

în urmă cu 2 ore, gibonu said:

Nu ii subsesimez pe hoti, insa imi pare cam greu de crezut ca se urca vreunul cu flexul in tren.

 

Uite de aceea noi nu avem profesia de hoti si eu o au. Pentru ca stiu ce scule au nevoie sa isi faca treaba. Daca as fi hot de biciclete as fi foarte bine dotat. 

 

Si asa am probleme cu somnul, daramite sa mai dorm(daca poti de la becurile aprinse non-stop) cu stresul ca cineva le taie antifurtul si le ia. Sau sa dormim pe rand.....nu tine la drum lung. Pentru 2-3-4 ore e alta poveste. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, EyesOnly said:

cabina vagonului de dormit avea si cabina de dus la interior. Cabina care mananca o gramada de spatiu.

 

Adica cabina aia de dus este atat de mica incat nu poti baga o bicicleta dezmembrata (cu rotile scoase) in ea?

Ca nu prea inteleg cum ai putea face dus in ea.

 

în urmă cu 2 ore, EyesOnly said:

Pentru ca stiu ce scule au nevoie sa isi faca treaba. Daca as fi hot de biciclete as fi foarte bine dotat. 

 

Corect. Sau, cum am mai spus, incuietorile sunt pentru oameni cinstiti, nu pentru hoti.

Insa, daca plecam la premisa asta, nu mai lasam bicicleta nici in camping peste noapte, nici in fata muzeului / magazinului etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 08.07.2021 at 13:45, gibonu said:

poti baga o bicicleta dezmembrata (cu rotile scoase) in ea?

 

:))))) zapacit sunt. Nu mi-am pus problema ca, macar una, pot sa intre acolo. 

 

On 08.07.2021 at 13:45, gibonu said:

nu mai lasam bicicleta nici in camping peste noapte, nici in fata muzeului / magazinului etc.

 

Corect si asta.  Dar tot nu dormi linistit. :). Stiu destule  cazuri concrete in care au fost sau erau cat pe ce sa fie furati in trenul Romania - Bupdapesta/Viena. In special inainte si dupa zona de granita Romania/Ungaria. 

 

Franta/Germania/Austria - rar le legam una de alta peste noapte, in camping.  In 2015, pe Dunare, fiind singur am lasat de multe ori nesupravegheata, fara anti-furt. 

Dar e bine sa nu fortezi norocul, fara a fi exagerat de precaut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant, noi  facem comparații cu lumea civilizată, la noi găsim tot felul de metode de a transporta bicicleta (demontare pe bucăți, roțile ascunse prin orice cotlon de vagon, plata unui bilet întreg pentru bicicletă !). Ar trebui să ne concentrăm pe o strategie activă de exemplu: prezentare în presă a situației, organizarea de proteste la sediul Ministerului Transporturilor sau la sediile companiilor de transport pe calea ferată și de ce nu un marș de protest prin oraș.

 

Nu prea pricep unde au dispărut subit ONG-urile mari iubitoare de mișcarea biciclistică, acum vreo 5-6 ani erau foarte prezente peste tot, chiar și la guvern în vederea înființării „pistelor de biciclete pe trotuare”, acele benzi adezive portocalii de câțiva euro pe metru liniar + manopera la același preț !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ONG-urile au luat covid iar noi, românii, ne descurcăm.

 

Cine are caș destul mai dă o șpăguță, cumpără loc la bicicletă cu preț de călător sau dublu iar cine n-are... dă pedale :>

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ciombypentru ca ar trebui sa fim uniti, dar nu suntem asta e problema. Fiecare isi rezolva problema si gata si ma doare in fund cam asa procedeaza multi. Prin 2016-2017 am mers prin tara cu trenu si am vazut mare parte din ea. Acum in 2021 trebuie sa fac ori vreo smecherie ori o logistica din aia cu luat bilet pana la Bucuresti + cazare acolo si ziua doi plecat spre Brasov. Sau daca nu,  sa platesc cum a spus @yo6ial un loc de bicicleta la pret de calator pe un tren regiotrans. Si la noi odata a fost un mars chipurile sa ne aratam cati biciclisti suntem la numar sa vada politia ca suntem multi. Au venit doar aia care fac iesiri (restul "pantofarii" ca sa zic asa nu a fost nici unul interesat ca el oricum trebuie sa mearga cu masina nu cu bicla). Cand o sa facem precum in nuvela lui Alexandru Lapusneanu "capul lui Motoc vrem" poate vom schimba ceva. Pana atunci schimbam doar degetele de pe o tasta pe alta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus

Concret, cum ar trebui sa fim uniti astfel incat sa poate fi rezolvata problema transportului bicicletei cu trenul la majoritatea operatorilor feroviari?

Ce ar trebui sa facem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic că dacă suntem biciclişti, cărora bicicleta le face parte din viaţă, nu doar ne dăm cu bcicleta prin parc, în weekend, 20 de minute...

boicotarea operatorilor ce oferă preţuri sau condiţionări absurde este cea mai la îndemână.

Indiferent de ce inconvenabilităţi crează asta la nivel individual!

 

Iar şpaga şi mica înţelegere trebuie să dispară complet din orice activitate şi interacţiune om-furnizor de servicii, nu doar pe căile ferate.

 

Sunt biciclist. Nu şofer, nu pilot.

Merg cu trenul şi bicicleta pentru a evita unele tronsoane nasoale de drumuri naţionale şi pentru a economisi o jumătate de oră sau o oră când merg acasă la ţară, de exemplu.

În concedii am mers integral cu bicicleta. Touring-ul este chiar o activitate faină.

 

Pentru cei ce merg prin lume şi mai aleg şi trenul sau alte mijloace de transport ca supliment bicicletei, se pot descurca alegând cu atenţie ruta şi transportatorii, eliminând pe cei absurzi sau incompoatibili.

 

 

Când un magazin are preţuri prea mari, mergi la alt magazin, nu?

Iar dacă toţi ridică preţul pentru că s-au înţeles - foarte probabil ”we could do without”.

 

OK, în unele cazuri, scumpirea unui produs sau serviciu este perfect justificată sau justificabilă.

Dar preţul biletului pentru o bicicletă, mai mult de dublul preţului călătorului, nu poate fi justificat în nici un fel, oricum ar pune-o.

Nici măcar dacă ar exista condiţii ireproşabile de transport a bicicletelor. Condiţii care nu există la nici un operator feroviar. La toţi e bătaie de joc.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonu

Concret putem sa dam o petitie prin care ne dorim clar sa putem merge din nou cu bicicleta in tren. Sa se revina cum a fost prin 2016-2017 iar trenurile Desiro sau cele care au deja locuri de bicicleta sa nu mai aiba interzis. Sa se puna pe garniturile de trenuri lungi macar un vagon care sa poata transporta biciclete. Cu ocazia acestei petitii am putea sa vedem cati sunt cu adevarat interesati de aceasta treaba (de aceea acea petitie ar trebui sa fie activa vreo 1-2 luni de zile si transmisa si de pe Facebook).

 

Dupa ce ar completa petitia sa aiba acea persoana posibilitatea sa trimita (modelul respectiv de cerere ca sa zic asa sa fie ceva stas facut de noi) catre CFR Calatori (adica sa fie din mai multe zone ale tarii) o cerere prin care isi doresc sa afle cum pot lua bicicleta in tren de la ei din localitate. (da stiu o sa zicem ca se ascund dupa raspunsurile standard) Dar daca primesc vreo 10000 de cereri sa zicem intr-o perioada mica de timp. Cam ar trebui sa fie putin bulversati. Dupa asta ar trebui trimise mai multe scrisori catre ministru transportului. Sau poate ca miscarea asta ar mai trezi din grupurile de ciclisti din tara desi ma indoiesc.

 

Eventual daca suntem mai multi sa putem vorbi cu televiziunile (aici probabil ca vor conta mai mult cei din Bucuresti) sa il intrebe mai direct pe ministru transporturilor in legatura cu transportul bicicletei. Ideea sa fim mai multi din toate zonele tarii nu doar Bucuresti si atat (de asta am spus de petitie care daca s-ar putea ar fi bine de pus pe Facebook si ori imprastiata asa simplu ori prin facut de reclama de la Facebook). Poate ca nu e perfecta treaba si poate mai sunt alte lucruri de modificat dar cand sunt mai multi poti sa faci ceva sa mearga.

 

La noi in oras de exemplu s-a lamurit cam cati doresc sa mearga cu bicicleta prin oras. A facut cineva o miscare asemanatoare cu asta si din cei 5000 de oameni care vai pareau interesati de acea pagina care vorbea de biciclete doar 300 de oameni au semnat pana la urma acea cerere. Ceea ce la un oras ca Iasi a aratat ca de fapt prea putina lume doreste sa se faca ceva.

 

@yo6ial 

Stilul de a tot ocoli cfr-ul cand n-ai optiuni sa stii ca merge de minune (tot ce spun de acum incolo trateaza ca pe o ironie).

 

La noi in Moldova avem cele mai multe trenuri cu locuri de bicicleta (adica doar Iasi Bucuresti nici macar nu avem pana la Vatra Dornei unde ar fi "Valea Prahovei" a Moldovei inainte mai era pe Iasi -Constanta cand erau trenurile verii dar au spus ca e prea mult asa ca au scos si de acolo).

Pe Strava  toti cei din Iasi cand se deplaseaza in excursii mai lungi aleg trenul ca ai de unde sa alegi (au fost acum cativa ani un grup care mai organiza iesiri cu trenul si bicicleta in rest toti merg cu masinile daca vor sa mearga undeva). Pe scurt in afara de 2-3 care mai ies putin si fac probabil scheme de scoate roata si dezasambleaza bicla total/partial sau alte smecherii restul merg doar cu masina.(ultima fraza e pe bune nu misto) Poate ca au mai mers cu trenul Regiotrans, dar probabil ca acum daca preturile au crescut nu stiu cat vor mai dori sa mearga cu trenul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petițiile se efectuează printr-un proiect legal susținut de semnăturile olografe a cel puțin o sută de mii de cetățeni majori, cu drept de vot. 

 

Petițiile online nu au nici o valoare juridică iar piața liberă a bunurilor și serviciilor nu permite interferarea legii decât când este vorba de protecția consumatorilpr sau datoriile către bugetul de stat. 

 

Deci nu se pot produce legi ce să oblige operatori să aplice anumite tarife pentru unele servicii sau să ofere anumite servicii câtă vreme acestea nu aduc atingere drepturilor cetățenești, umane sau siguranței publice, etc, etc, etc. 

 

Piața liberă este guvernată de cerere și ofertă, transportul unui vehicul cu alt vehicul nu este un drept fundamental. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca petitiile online nu au o valoare juridica dar poti sa iti faci o idee de cati oameni sunt interesati de aceasta problema.Acei 300 de oameni am depus o cerere primariei prin care doream ca in bugetul din acest an sa prinda si niste bani pentru niste piste de bicicleta.Atat timp cat nici prin lucruri simple nu au fost oameni interesati chiar crezi ca prin strans semnaturi reale ai putea sa faci ceva? Sunt deschis la idei ,dar ma indoiesc ca vor fi prea multi interesati cu adevarat.Iar cererea si oferta este cam vrajeala .

Ca daca era asa de mare oferta (adica prin Bucuresti sigur sunt mult mai interesati decat prin Iasi) ei ar fi trebuit sa faca ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La nivel local, de oraș, comună, sat, se pot face cereri, sesizări, demersuri și de către o singură persoană, cu succes și rezolvare. *Numai bani să nu ceri. ;)

 

Dar aici e vorba de doleanțele a câtorva sute... spre una mie bicicliști, la nivel național. Adică 0,05% din populația țării, deci un eșantion... insignifiant. 

 

Și crede-mă că știu cum e căci am și eu frustrările asociate apartenenței la astfel de eșantioane insignifiante și ne reprezentative...

 

Și din punctul de vedere al operatorilor feroviari, bicicliștii sunt insignifianți și mai degrabă incomozi. 

 

Și trebuie să recunoaștem că foarte mulți, excesiv de mulți bicicliști sunt de-a dreptul mojici. Nu respectă nici o regulă rutieră, nu circulă cu mininum de considerație pentru ceilalți oameni, fie pe jos, la volan sau pe biciclete, etc. 

 

Și dacă chiar n-am habar de nici o statistică cu privire la câți bicicliști circulă pe carosabil sau pe poteci într-o manieră civilizată versus câți nu, văd cu ochii mei că foarte mulți nu au în vocabular cuvântul "responsabil"

 

În tren? Uni își pun bicicletele cu atât de multă nonșalanță că sunt sigur că au existat plângeri din partea unor pasageri că au căzut biciclete pe ei sau că s-au lovit de ele.

 

Din astea rezultă că bicicliștii au piste cu stâlpi și mașini pe ele, ba pe trotuar, pa pe carosabil, ba încep și se termină în plop, doar pentru că în alte țări ale UE au procentaje mai mari de bicicliști în rândul populației. Nu din alte motive. Și pentru că nepoțelul are firmă de drumuri-poduri și face el marcajele. 

 

Soluția soluțiilor este să ne bucurăm de libertatea bicicletei și să profităm de aceasta cât o mai avem. Adică pedale... Pentru că numărul bicicliștilor n-o să crească prea spectaculos sau prea curând. 

Nu se convertește nimeni de frica șoferilor. Șoferii nu ar urca pe bicicletă de frica șoferilor. Copiii cresc și vor ca bicicleta să facă vrum-vrum cu adevărat nu doar din gură. 

 

Și rămân cei puțini, ciudați sau săraci care trăiesc pe bicicletă alături de cei care se dau prin parc și apar la știrile de la cinci. 

 

Legi noi, din voință populară, de la 100000 de susținători în sus.

Cu nume, prenume și mâzgălitură. 

 

Asta... iscălitură. 

 

Și nu se face cu ingresie în piața liberă. 

Că e liberă și e normal să fie așa. 

Acum e cerere de locuri pe scaun, în tren, cu poșetă, rucsac sau paporniță. Asta e vasta majoritate șu vasta majoritate este servită. 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cam așa merg duamnele la cușetă.

Șeful de vagon nu a zis nici pas, ne-a ajutat puțin la urcare și a zâmbit când ne-a văzut cum ne deplasam rapid pe lângă tren, să ajungem la vagonul lui.

 

image.png.639b22635200b58bb8f63d7191c872ef.png

 

https://photos.app.goo.gl/i6WEfvtSeT5W1v7f8@gibonuas aprecia daca faci un upload la poza undeva și să schimbi link. De pe telefon, acu rapid nu prea am cum. Mulțam fain!

 

 

 

Edited by gibonu
Rezolvat
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EyesOnly

Foarte tare combinatia si multumesc pentru poza. Nici nu a fost nevoie sa dezmembrati bicicletele

Din ce se vede in poza, este foarte generos locul in cuseta de 4 paturi. Cu putina vointa [cel mult scos pedalale] incap 3 biciclete. Iar pretul cusetei de 4 impartit la 3 devine si mai atractiv.

 

Si foarte frumos ca seful de vagon nu a comentat nimic.

 

Bafta in tura.

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata la intoarcere in Bucuresti din Campina am vazut biciclete si intr-un vagon de Regio Calatori, desi oficial nu mai accepta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17.07.2021 at 23:56, gibonu said:

@EyesOnly

Foarte tare combinatia si multumesc pentru poza. Nici nu a fost nevoie sa dezmembrati bicicletele

Din ce se vede in poza, este foarte generos locul in cuseta de 4 paturi. Cu putina vointa [cel mult scos pedalale] incap 3 biciclete. Iar pretul cusetei de 4 impartit la 3 devine si mai atractiv.

 

Si foarte frumos ca seful de vagon nu a comentat nimic.

 

Bafta in tura.

 

Categoric, cu putina voința, incap și 3. As spune că ar trebui scoase ceva roti, dar în rest e ok.

Mulțam! Să auzim de la foarte bine in sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 ore, LucianLS said:

Sambata la intoarcere in Bucuresti diN Campina am vazut biciclete si intr-un vagon de Regio Calatori, desi oficial nu mai accepta.

 

Alea nu erau biciclete! Erau bagaje voluminoase. :))

 

Sâmbătă, la 3, am plecat cu Softrans spre Sinaia alături de alți 4-5 bicicliști, cam fiecare pe cont propriu, nu grup și cred că toți cu bilet luat online. 

 

Evident, controlorul început scandalul că "maxim patru biciclete!"

 

Păi stai așa, tati... ce facem aici? Ne-am luat biletele în avans fără a avea posibilitatea de a vedea câte locuri de bicicletă sunt deja ocupate. La pasageri e clar, vedem ce locuri sunt disponibile dar biletul bicicletei se dă numai în tren și nu era ca și cum eram un grup ci fiecare cu... țoacla lui.

 

S-a mai calmat și ne-a luat banii pe bilet, la fiecare. 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12.07.2021 at 13:28, yo6ial said:

boicotarea operatorilor ce oferă preţuri sau condiţionări absurde este cea mai la îndemână.

Indiferent de ce inconvenabilităţi crează asta la nivel individual!

 

Iar şpaga şi mica înţelegere trebuie să dispară complet din orice activitate şi interacţiune om-furnizor de servicii, nu doar pe căile ferate.

 

Altfel spus, sa renuntam la a face ture de cicloturism in RO. Sau, in cel mai bun caz, sa limitam acele ture doar acolo unde binevoiesc operatorii feroviari (de stat / privati) sa ofere locuri pentru bicicleta in tren. 

 

In cazul asta, spaga si mica intelegere sunt rezultatu direct al policilor idioate de a limita (ca sa nu spun respinge) accesul cu bicicleta in tren.

Caz concret: turele din luna aprilie pe care le-am facut in Dobrogea in ultimii ani. Cel putin pana acum, in aprilie doar CFR Calatori oprezea trenurile dintre Bucuresti si Dobrogea. Iar in august nu merg sa fac ture in Dobrogea, pentru ca nu vreau sa plec in Legiunea Straina.

 

Asadar, singura posibilitate pentru a face acele ture ramane intelegerea cu nasul. Desi mi-ar fi placut foarte mult sa pot plati biletul pentru bicicleta si sa nu mai fie nevoie sa apelez la bunavointa si disponibilitatea nasului. Si cred ca toti colegii de forum ar fi facut la fel.

 

On 13.07.2021 at 17:14, Nexus said:

Concret putem sa dam o petitie prin care ne dorim clar sa putem merge din nou cu bicicleta in tren.

 

Cum bine s-a mai spus pe aici, petitia online nu are nicio valoare juridica. Este doar praf in ochi pentru a masca lipsa de disponibilitate pentru a face un anumit lucru.

Concret, stii vreo problema care s-a rezolvat in baza unei petitii online? Ca io nu stiu, dar sunt constient ca nu le stiu eu pe toate.

 

Daca vrem sa incercam ceva cat de cat fezabil, asta ar fi sa stabilim un text standard, pe care fiecare sa-l trimita catre Ministerul Transporturilor, cu Posta Romana si confirmare de primire.

Stiu ca asta suna cidat in anul 2021, insa, din pacate, scrisoarea cu cofirmare de primire este singura "sperietoare" pentru functionarul roman, pentru simplu motiv ca nu ii poate refuza primirea si este obligat sa formuleze un raspuns (exista chiar un act normativ emis de Guvern pentru gestionarea si solutionarea petiilor).

Iar atunci cand la registratura MT se vor primi cateva mii de scrisori intr-o saptamana, s-ar putea sa conteze.

 

Insa, ca sa revenim in realitate, cati dintre noi sunt dispusi sa mearga la Posta, sa stea la coada, sa dea de la ei niste bani (parca 8 Lei este pretul de expedire a unui plic care contina o foaie A4, cu confirmare de primire)? Incearca tu sa afli un numar, apoi eu redactez un text pe care il pun aici in dezbatere / completare / etc.

Plus ca o petitie trebuie sa contina nume, prenume si adresa. Iar de aici se vor trezi multi ca va fi o tragedie daca MT afla ca stau pe strada X, la nr. Y.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gibonuAm spus si mai sus daca nu au valoare juridica poate fi facuta ca un fel de "Studiu de fezabilitate rapida " ca sa zic asa.Putem sa vedem cati oameni ar fi interesati cu adevarat de problema asta ,pe ei am putea sa ii rugam acolo in petitia aia sa trimita un email catre CFR sau CFR calatori prin care sa ceara pentru rutele lor locuri de bicicleta si trimita un plic cum ai spus tu catre MT pentru a cere un raspuns.Cumva ar fi informati si cei de la CFR ca sunt oameni care au cerut(adica exista cerere cum s-a spus mai sus ca exista cerere pentru locuri de bagaje) si prin plic cei de la MT sa vina sa dea vreun raspuns.Daca la cei 10-20000 sau cati o fi de plicuri trimise si e-mail-uri date tot nu se da nimic pozitiv.Atunci am putea sa vedem cu vreo televiziune dar care sa prezinte clar problema nu cum a fost la tv ca na bicla mea foarte scumpa nu are 15 kg.Iar ca sa revin la realitate daca nimeni nu are chef sa faca aia sau ailalta ca e spionat atunci nu cred ca se va schimba nimic niciodata.

 

Cum si la Iasi cand din 5000 de oameni care nu trebuiau decat sa copie un text si sa il trimita primariei daca doreau sa aiba piste si doar 300 au raspuns pozitiv asta arata ca nu prea se doreste sa se schimbe nimic.Ca primaria dadea un mesaj prin care spunea ca a fost receptionat acel e-mail deci cumva nu ai trimis mesajul asa de forma.Din ce am vazut am reusit totusi sa obtinem banii pentru acele piste de bicicleta. Ideea era ca daca 2-3 se plang dar marea masa de oameni nu doreste sa trimita un e-mail si un plic nu prea cred ca se vor schimba prea multe.Doar daca vine UE-ul si zice nu ai tren cu locuri de bicla platesti nu stiu ce taxe astronomice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 20 ore, gibonu said:

 

Insa, ca sa revenim in realitate, cati dintre noi sunt dispusi sa mearga la Posta, sa stea la coada, sa dea de la ei niste bani (parca 8 Lei este pretul de expedire a unui plic care contina o foaie A4, cu confirmare de primire)? Incearca tu sa afli un numar, apoi eu redactez un text pe care il pun aici in dezbatere / completare / etc.

Plus ca o petitie trebuie sa contina nume, prenume si adresa. Iar de aici se vor trezi multi ca va fi o tragedie daca MT afla ca stau pe strada X, la nr. Y.

 

Eu o trimit chiar si cu nota de inventar sa pot sa arat ce am in plic la nevoie.

 

PS: Fa un topic separat ca sa nu incarcam aici si facem acolo discutia, eu trimit la posta si cred ca nu doar un plic sa mai gasesc eu niste doritori, am niste musterii care imi completeaza si semneaza si eu le depun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alexadi

Aproximativ de cati "musterii" este vorba, care sa fie dispusi sa semneze acea petitie pe print?

Asta in ideea de a avea macar un numar teoretic, ca sa stim despre ce este vorba in propozitie.

 

Nu este o problema deschiderea unui topic separat. Insa, daca ne adunam 10 insi, petitia respectiva este fix zero, nu va avea niciun efect. Si vom fi tratati ca niste nebuni care se plictisesc pe acasa.

 

In alta ordine de idei, cati dintre colegii de forum ar fi dispusi sa semneze si expedieze prin posta o astfel de petitie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre 5 si 10 musterii, cam pe aici oameni pe care ma pot baza. Daca macar cei activi in forum am trimite ar fi ceva oameni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.