jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

Am îndoielile mele şi cu privire la cei de la Informatica CFR :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

InterRegional Călători, pe noile rute Timișoara - Oradea și Cluj-Napoca - Sibiu, se adaugă pe lista operatorilor de trenuri prietenoase cu bicicliștii. Iar după ce Regio și CFR au tot tăiat din locurile destinate bicicliștilor, chiar avem nevoie de știri din astea:

https://m.ebihoreanul.ro/stiri/tren-nou-pe-ruta-oradea-timisoara-cu-numai-24-lei-introdus-in-circulatie-de-interregional-calatori-168423.html

  • Upvote 1
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima data am spus ca este o veste buna:

 

"TFC va opera zilnic, începând cu 1 Martie, o pereche de trenuri pe relația București-Brașov și retur.

Trenul RE 100057 va pleca din Gara de Nord din București la ora 6,47 și va ajunge la Brașov după o călătorie de aproape trei ore, la 9,46. Perechea sa, RE 100056, va pleca din stația Brașov la ora 16,24 și va ajunge în Gara de Nord din București după două ore și 50 de minute, la 19,14.

TFC va intra pe această rută cu automotoare Bombardier Talent"

Sursa si mai multe detalii:  https://clubferoviar.ro/concurenta-pe-calea-ferata-bucuresti-brasov/

 

Insa, pe site-ul TFC scrie clar ca: "Pe relația Cluj Napoca - Oradea și retur nu sunt acceptate la transport biciclete în trenurile care nu beneficiază de loc special amenjat (Bombardier tip Talent)."

Sursa: https://www.transferoviarcalatori.ro/ro/pentru-calatori/tarife/biciclete

 

Mi-e greu sa cred ca ramele Bombardier (second hand) au venit din Germania fara locuri pentru biciclete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Locuri sunt. Că și în Desiro Siemens ale CFR sunt locuri, și în automotoarele Regio Călători sunt locuri.

Nu locurile sunt problema, ci bunăvoința. Adică lipsa ei.

Aștept cu nerăbdare abordarea Primăriei cînd o veni vorba de trenurile astea suburbane de pe lîngă București, unde faptul că omul își ia bicicleta cu el ar trebui să fie (măcar pentru un număr de biciclete per vagon) ceva normal. Dar... cine poate să știe?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Tare imi este frica ca proiectul trenului suburban din Bucuresti a murit inainte de a se naste.

 

Ca sa revenim on-topic, este chiar rea-vointa din partea operatorilor feroviari referitor la transportul bicicletei in tren. Adica ii doare la basca ca sunt cativa fraeri care doresc sa poata calatori, pe bani, cu bicicleta in tren. Vor mai trece vreo 10 ani pana cand directiva UE referitor la obligativitatea existentei locurilor pentru bicicleta in orice tren va fi obligatorie si in RO (am vorbit despre ea mai sus).

 

Asa ca nimic nu s-a schimbat, fiecare se descurca cum poate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am remarcat zilele trecute ca in fata garii Arad sint foarte multe biciclete. Am si o poza. 

Oare sint oameni din Arad care vin cu bicicleta la gara si apoi pleaca pe sate cu trenul la lucru? Invers decit fluxul clasic.

Nu-mi amintesc sa mai fi vazut undeva bicicleta in garile oraselor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

Este foarte posibil sa fie oameni care stau in Arad si lucreaza pe langa Arad. Iar de acasa la gara sa vina cu bicicleta.

Poate lucreaza chiar in Timisora (vad ca in intervalul orar 04:37 - 08:21 sunt 7 trenuri care pleaca de la Arad si care, in aprox. o ora, ajung la Timisoara).

Comparativ, cel putin inainte de pandemie, erau foarte multi ploiesteni care lucrau in Bucuresti si veneau cu trenul IR (40 de minute).

 

Fiind vorba de Arad, este posibil ca multi de acolo sa fi lucrat prin Germania sau Austria, sa fi vazut beneficiile pe care le aduc bicicleta si trenul si sa le aplice si la ei acasa.

 

Cel putin in Germania (inainte de pandemie) orice gara avea in fata un numar destul de mare de biciclete, in zone special amenajate pentru asta, indiferent de zi sau ora. Apoi am aflat ca multi nemti au doua biciclete obisnuite (nu cursiere de carbon) si le folosesc pe ambele in aceiasi zi, combinat cu trenul.

Adica pleca de acasa pe prima bicicleta, o lasa la gara, lau trenul, ajungea in orasul in care muncea, lua bicicleta a doua lasata in gara cu o seara inainte si calare pe ea se ducea la munca. Adica o economie substantiala la abonamentul de transport urban. Ca sa nu ma vorbesc de masina, combustibil, pret parcare, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte interesant asta cu doua biciclete.

 

Ma indoiesc sa naveteze cineva de la Arad la Timisoara si invers. 

Circul destul de des de la Arad la Timisoara cu trenurile de naveta 2608 si 2610.

Navetistii din Arad coboara la Sag si Vinga. Sint tot mai rari, tot mai rari.

Mai urca in Aradul Nou navetisti pentru ruta spre Periam.

Trenurile pe sectie intirzie acuma, se intirzie unul pe altul la cruci. De citeva zile Aradul Nou - Ronat Tr. Gr.D este cu 70km/h toata linia.

Intrarea iesirea din Gara de Nord e cu 15 km/h peste macazuri (din gara pina la pasarela de la Solventul.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan tm

 

Nici io nu stiam de combinatia cu doua biciclete, ma tot miram pentru ca vedem biciclete gramada in fata garilor din Germania (indiferent de zi sau ora). Insa, vorbind cu unul si altul, pana la urma s-a gasit unul sa ma lamureasca si sa-mi explice combinatia celor doua biciclete.

 

Tot in Germania vedem ca surubul care strangea tija de la sa de cadru nu avea o maneta, ci o piesa mai complicata si mai rotunda (nu puteau pune cheia din trusa de scule pe ea). Nu intelegea ce este, pana cand m-am intalnit cu un biciclist neamt pe Transfagarasan (pe vremea cand nu era invadat de ursi). Omul avea soricaria asta, l-am intrebat ce este, iar el mi-a explicat si aratat ca surubul care strage tija de la sa este de fapt un antifurt, care se actioneza cu o piesa speciala. Adica un cap al piesei intra pe surubul rotund  de pe bicicleta iar celalat capat era actionat cu o cheie, parca de 10.

 

Ideea acestui antifurt era sa nu fie furata saua atunci cand bicicleta este lasata pe strada, in parcarea de la gara, etc.

 

Despre calatoriile cu trenul in zona Arad - Timisoara, stii tu mai bine. Eu doar am prespus cate ceva. Spere rusinea mea, nu am fost niciodata la Arad iar Timisora am vizitat-o doar cateva ore.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Începând din 03.05.2022 este permis accesul bicicletelor în trenurile Regio Călători cu următoarele tarife:

1-70 km - 5 lei/bicicletă

peste 70 km - 10lei/bicicletă

Sursa facebook regio calatori

  • Upvote 2
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nexus

Multumesc pentru informare.

Acum informarea despre biciclete este disponibila si pe site-ul Regio Calatori: https://regiocalatori.ro/wp-content/uploads/2022/05/Afis-tarif-3-mai-2022.pdf

Plus pe pagina de start a site-ului.

 

Pare ca cei de la Regio Calatori si-au revenit, adica au realizat ca tarifele aberante pentru biciclete sunt in directa contradictie cu ceea ce se intampla in Europa civilizata. Bravo lor, sper sa ne se schimbe.

Oricum, tarifele pentru biciclete sunt super rezobabile (comparativ cu 30 Lei / bicicleta la CFR Calatori pentru 0-100 km).

 

Acum am verificat, la CFR Calatori nu s-a schimbat nimic referitor la biciclete. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deocamdată nu se reflectă și în posibilitatea de a cumpăra bilet de bicicletă online, opțiunea nu apare.

Probabil e încă prea devreme și se lucrează la asta (sper).

 

în urmă cu 1 oră, gibonu said:

Pare ca cei de la Regio Calatori si-au revenit, adica au realizat ca tarifele aberante pentru biciclete sunt in directa contradictie cu ceea ce se intampla in Europa civilizata.

 

Nu mai era vorba de tarife, din decembrie 2021 accesul cu biciclete nu mai era permis deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Ar fi bine sa existe si bicicleta la optiunile online. Deocamdata vad ca sunt disponibile doar adult, copil si caine. Ar fi excelent sa existe optiunea online si pentru biciclete, vedem ce se mai intampla.

Habar n-aveam ca au interzis accesul cu bicicleta din Decembrie 2021. Dar acum, dupa schimbarea asta radicala, chiar sunt de apreciat cei de la Regio Calatori.

 

Ca la CFR Calatori pare ca nu se intampla nimic, tot aceiasi dinozauri au ramas. Noroc ca sunt nasii de treaba si te poti intelege cu ei pentru bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine nu mai contează deloc. 

M-am înțărcat de trenulețe. 

 

Plec când vreau, mă întorc când vreau, dacă vreau... \m/

  • Haha 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yo6ial

Pentru tine n-o mai conta, insa pentru altii conteaza foarte mult sa se poata urca cu bicicleta in tren. Si sa nu fie nevoie sa se inteleaga cu nasul, ci sa plateasca un tarif rezonabil pentru bicicleta.

Iar "altii" inseamna de la cei care fac plimbari de cateva ore, eventual insotiti de copii, pana la cei care fac ture de mii de km. Ca sa nu mai aduc in discutie faptul ca orice stat responsabil prefera sa aibe cat mai multi cetateni care sa se plimbe cu bicicleta in loc sa mearga la mall si sa se indoape cu junk-food.

 

Plus ca urcatul bicicletei in tren este ceva banal in Europa civilizata. Pana si bulgarii ne-au dat rusine la capitolul asta.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc mult Domnului „gibonu” pentru anunțul legat noile tarife încasate de CFR pentru transportul bicicletelor! Chiar eram interesat dacă au apărut schimbări în bine pentru bicicliști.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ciomby

N-ai pentru ca. Din pacate nu pot spune "cu placere" pentru la CFR Calatori nu s-a schimbat nimic referitor la transportul bicicletelor in tren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am studiat din nou dacă s-a schimbat ceva și la CFR-eu legat de tarifele pentru transport biciclete: - nimic nou -

în cazul meu, până la Medgidia cu Regio 8001 = 190 Km, tarif călător, clasa 2 = 23,95 lei și pentru că nu există spațiu  special pentru transport biclă, voi fi taxat la „bagaj greu” adică 15 kg x 3 lei = 45 lei ! (bicla are cam 8 kile, să iau cântarul cu mine ?)

total 68,95 lei

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ciomby

Io nu mai astept de mult timp vreo schimbare in bine la CFR Calatori referitor la transportul bicicletelor.

Cantarul il iei degeaba, normativul CFR Calatori conteaza, nu realitatea.

Bugeteaza 45 Lei pentru bicicleta in caz de supra-control. Daca nu va fi supra-control (asta stie nasul inainte de a pleca trenul din Bucuresti), te vei intelege cu el, cred ca scapi cu 20 - 25 Lei pentru bicicleta.

 

In alta ordine de idei, daca pleci la Medgidia in perioada 13.06 - 18.09.2022, poti merge cu trenul TFC Calatori nr. RE 10085, Bucuresti Nord (12:55) - Medgidia (15:06). Au un tren si dimineata spre Constanta, insa nu opreste in Medgidia (opreste doar la Fetesti si apoi la Constanta).

Tarif bicicleta: 7 Lei

 

Ar mai fi de vazut la Softrans, insa vad ca vor avea un alt mers al trenurilor incepand cu 10.06.2022.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu plec pe 24 mai, am optat pentru Regio Călători până la Constanța, plecare gara Buc. Băneasa ora 10.05, tarif biclă 10 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ciomby

Sa fie intr-un ceas cu cuc.

 

In completate, poate mai ajuta si pe altcineva, vei merge cu trenului RE 11082 (operat de Regio Calatori) Brasov (07:24) - Mangalia (13:53).

Perechea lui este RE 11084, Mangalia (14:36) - Bucuresti Baneasa (17:53) - Brasov (20:44).

Trenul este unul sezonier, circula pana pe 18:09.2022.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă vreți să mergeți cu trenul și bicicleta aferentă de la Cluj spre zona munților Vlădeasa vă recomand Transferoviar: 9,50 lei biletul + 7 lei bilet de bicicletă până la Poieni.

CFR-ul, vrând să încurajeze mersul cu bicicleta, îți ia 30 lei pe bicicletă și 6,80 lei pe bilet până la Huedin.

  • Upvote 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Stie cineva daca unei biciclete pliabile i se aplica regimul de transport general al bicicletelor cu trenul sau se pot considera bagaj simplu? Eu as vrea sa merg cu trenul  , apoi am treba la vreo 8 km de gara si as vrea sa folosesc o pliabila pe distanta asta.                  Tks in avans !

Share this post


Link to post
Share on other sites

toți operatorii zic că pliabilele pliate complet nu costă nimic în plus la bilet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

E ok daca merge asa.tks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.