jules13

ȘTIRI - Transportul bicicletei cu trenul

Recommended Posts

Regulamentul si tarifarea pentru calatoria cu bicicleta in tren, se gasesc si pe adresa celor de la cfr si cea mai inteleapta varianta ar fi ca toti cei care calatoresc cu bicicleta pe tren sa isi scoata la imprimanta pagina in care sunt specificate de mai sus.

Ieri am mers la seful de statie (CFR Timisoara Nord) sa clarific treburile cu intimidarile pe care sefii de tren le aduc calatorilor cu bicicleta, desi ar trebui sa aplice regulamentul si dumnealui mi-a recomandat sa fiu ferm pe pozitie daca "bolovanul" are filmele lui si sa refuz orice astfel de contre din partea lui si cand ajungem in gara de destinatie mergem si confruntam regulamentul.

Situatie si mai neplacuta am avut cand in loc de bilet de bagaj voluminos (unde intra si bicicleta) ma taxat la calator fara bilet.

Mare atentie, biletele ce sunt facute in tren sunt pentru ambele situatii, numai ca la calatorii cu biciclete trebuie precizat in rubrica de mentiuni "transport cu bicicleta pe distanta Lugoj-Timisoara" <-exemplu

Voi face o poza la biletul ce mi l-a facut si veti vedea exemplul.

Am facut un extras din regulamentul de la CFR si va rog sa o printati si sa o aveti la voi cand mergeti cu bicicleta pe tren, astfel veti avea numai de castigat.

In cazul in care nasul este batut bine de tot in casca, ii amintiti sa caute si sa citeasca in regulamentul intern de calator la ARTICOLUL 6, LITERA V (de la vultur) pentru ca acolo gasiti specificatiile legate de transportul bicicletei.

Luati-va notite si dati bataie;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e ca legea se interpreteaza cum vrea nasul / controlorul.

"Conform prevederilor Reglementarilor Proprii ale CFR Calatori de aplicare a Regulamentului privind transportul pe caile ferate din Romania, se precizeaza ca un călător poate lua gratuit în vagoanele clasă o bicicletă pliabilă sau demontabilă, cu condiţia să nu incomodeze pe ceilalţi călători."

Cum poti tu pune bicicleta asa incat sa ocupi locul de bagaj de deasupra unui singur scaun (faptul ca fiecare calator are dreptul doar la locul de bagaj de deasupra scaunului sau scrie in alta parte in regulament) ?

"În cazul trenurilor de persoane şi accelerate formate din vagoane cu spaţii interioare mari ( exemplu: vagoanele etajate – seria 2626), respectiv automotoare (exemplu: Sageata Albastra) se admit la transport biciclete nedemontabile, pentru care se va încasa un tarif / kg prezentat in tabelul de mai jos ( o bicicleta obisnuita se considera ca avand 10 kg) :"

Vagoanele Sageata Albastra si vagoanele etajate de pe vremea lui Ceausescu sunt destul de rare. Restul probabil sunt la categoria "fara spatii interioare mari".

"Călătorul va însoţi şi supraveghea bicicleta pe durata transportului, astfel încât să nu fie incomodaţi ceilalţi călători."

Daca ocupi buda, incomodezi ceilalti calatori.

"In cazul nerespectarii celor de mai sus, se recupereaza tariful de transport prezentat in tabelul anterior si se aplica amenda contravantionala de la 250 – 400 lei, conform HG 203/1994 cu modificarile ulterioare, pentru fapta incadrata la art. 2.10."

Cand iti zice ca te amendeaza cu 400 de lei, cred ca te multumesti si daca iti da bilet cu pret triplu.

Eu am patit odata ca (pe accelerat) de la Ciucea la Cluj nasul ne-a cerut spaga, apoi la 5 minute de Cluj supracontrolul ne-a dat bilet de "persoana" pentru biciclete in tren (adica la pret dublu fata de biletul de "persoana", dar ca doar de la Aghires).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum poti tu pune bicicleta asa incat sa ocupi locul de bagaj de deasupra unui singur scaun (faptul ca fiecare calator are dreptul doar la locul de bagaj de deasupra scaunului sau scrie in alta parte in regulament) ?

Dar si ceilalti calatori pot avea bagaje la fel de voluminoase care ocupa mai mult decat un loc. Ei ce patesc? Iau amenda de la biciclete?

Parerea mea este ca trebuie sa-i explici nasului ca te incadrezi la bagaj voluminos si platesti 5-10 lei dupa caz.

Realitatea este ca unele trenuri NU au conditii de a transporta biciclete si atunci regulamentul nu este si el decat tot un compromis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar si ceilalti calatori pot avea bagaje la fel de voluminoase care ocupa mai mult decat un loc. Ei ce patesc?

Ei nu patesc nimic. Legile se aplica de catre nas / controlor / politai doar cand vrea el. Si legile sunt astfel facute incat sa nu se poata respecta, adica sa aiba intotdeauna un motiv sa te amendeze / sa bage frica in tine daca te iei de ei. Nu cred ca in Romania exista vreun om care sa fi implinit cel putin 30 de ani si sa fi respectat toate legile.

Nici pentru flotant nu te pandeste politia pe strada, dar odata, cand mergeam noaptea pe ninsoare cu bicicleta, negasind altceva "defect" cand m-a oprit (aveam lampi), a vrut sa ma amendeze pentru ca nu aveam flotant.

Un exemplu de "lege" nerespectata de 99.99% din soferi / "lege" aiurea e reducerea de viteza la 30 la ora din centrul satulul Valeni, jud. Mures, pana pe dealul de dupa iesirea din sat. Cred ca si cu bicicleta "iti e imposibil" s-o respecti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a vrut sa ma amendeze pentru ca nu aveam flotant

asta e tare de tot =)). mai avea putin si te amenda pentru ca nu ai carnetul la tine <:-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vagoanele Sageata Albastra si vagoanele etajate de pe vremea lui Ceausescu sunt destul de rare. Restul probabil sunt la categoria "fara spatii interioare mari".

Daca ocupi buda, incomodezi ceilalti calatori.

Atunci de ce au scos la majoritatea trenurilor, vagonul pentru bagaje ?

Tata cand facea cicloturism in Apuseni si in Maramures, acum 30 ani, isi punea bicicleta in acel vagon. Platea o taxa destul de mica, dar putea sa-si ia bicicleta oriunde in tara, practic.

Vagoanele asemanatoare sagetii albastre, numite automotoare nu sunt chiar atat de rare. Cel putin in zona Brasovului, sunt automotoare vechi aduse din Germania (probabil donate). CFR-ul nu investeste nimic in infrastructura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vagoanele asemanatoare sagetii albastre, numite automotoare nu sunt chiar atat de rare. Cel putin in zona Brasovului, sunt automotoare vechi aduse din Germania (probabil donate).

In "vagoanele de inox" de pe ruta Brasov - Teius, Teius - Cluj, Sighisoara - Odorhei e poate chiar mai putin loc decat in vagoanele romanesti vechi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

csuporj, sarcasmul din frazele nu face altceva decat sa bage frica in oasele celor care doresc sa iasa mai ieftin intr-o calatorie si nu stiu ca tocmai aplicand regulamentul este asa.

Vagoanele etajate, da-mi voie sa te informez, ca s-au modernizat pe la Arad, loc unde, de altfel se fac vagoane, si arata asa (vezi poza) la clasa a 2-a, adica sus!!!

Daca tu esti de acord sa decartezi dupa placul aluia, ca si la nunta, esti liber, dar pastreaz-o pentru tine.

Faptul ca discutam serios si trebuie sa umblam cu foaia regulamentului dupa noi, nu cred ca este o rusine, din contra trebuie sa beneficiezi de un tratament corespunzator (unde-i lege, nu-i tocmeala)

Ca si calator ai datoria, ca in momentul in care ai intrat cu bicicleta, trebuie sa te asiguri ca o pui in asa mod incat sa nu deranjeze pe nimeni, sau daca blocheaza o cale de acces, sa intervii si sa faci loc.

Regulamentul nu este interpretabil, daca ai cap, este doar respectabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulamentul nu este interpretabil, daca ai cap, este doar respectabil.

Probabil nasii si supracontrolorii nu au cap, dar la noi in tara regulamentul e interpretat de cel care e mai sus in pozitie, pe placul lui. Eventual iti da o amenda si umblii de vreo zece ori sa ti-o anuleze (iesi mai scump cu timpul umblat).

De altfel la casa de bilete din Aiud m-i s-a spus ca e absolut interzis transportul bicicletelor cu trenul. Si un nas pe ruta Dej - Sacel a zis ca ne arunca bicicletele din tren, desi ii faceam loc cand umbla pe coridor.

Singurul tren pe care stiu ca pot duce linistit bicicleta e personalul Cluj - Oradea de la 2:40 dimineata, si pe ala doar fiindca e putina lume la ora aia. Si chiar si pe ala, desi eram vreo 8 oameni in tot trenul, nasul a zis ca nu e voie cu bicicleta in tren. In rest nu e afisat nicaieri care tren e sageata albastra, candva personalul Cluj - Oradea de 7:50 era, apoi o vreme cel de 2:40 era, acum nu stiu care e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la protectia consumatorului si rezolvi, este ultima recomandare primita de la seful de statie din Timisoara.

Pe bilet, la mentiuni speciale, daca scrie transport cu "bicicleta pe distanta...", poate sa iti dea 1000 lei amenda, pentru ca regionala iti va deconta diferenta reala !!!

Chiar nu inteleg de ce refuzi sa crezi ca este posibil , atata vreme cat exista in Regulamentul lor intern (l-am vazut, cand impreuna cu seful de statie m-am uitat in el) scrie negru pe alb la ART.6, LIT.V................

Omul mi-a spus clar, refuzi orice alternativa adusa de el si la statia de destinatie soliciti regulamentul :o3

Sfatul meu ramana acelasi, scoate la imprimanta ce am spus si ia cu tine:|

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma bag si io ca musca in oala la faza cu regulamentul e interpretabil.

Chiar asa este, daca citesti atent in tren este acceptata o bicicleta pliabila sau demontabila, cu exceptiile de rigoare in sageata si trenurile etajate.CFR vine in cazul asta beneficiul nostru, eu pot sa ii demonstrez nasului ca bicicleta mea e demontabila, e adevarat ca nu si pliabila dar nu sunt obligat.Nu neaparat trebuie sa dau o roata jos ca sa fie demontabila, pot scoate tija de sea => e demontabila, am demontat tija de pe biciceta si mai pot da o mie de exemple cu chestii care se pot demonta de pe bicicleta.Prefer sa ii comentez nasului care in final nu va avea curaj sa imi dea amenda, avand in vedere argumentele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este admisa calatoria si pe desiro(sageata) si pe cele etajate.

Poza pe care am spus ca o fac, la bilete si cum trebuia de fapt sa arate biletul rupt in tren (daca nasul scria ce am scris eu cu rosu, seful de gara imi returna diferenta)

Partea si mai amuzanta este ca astia nu stiu sa scrie si cam asa a iesit un tarif de 18 lei.......

Imagine postată

Si ceea ce (repet) va recomand sa aveti la voi....

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mers cineva cu A1745 recent? Vagonul de biciclete ramane in continuare atasat si dupa Brasov? Ma bate gandul sa merg pana la Sighisoara, si m-ar fi ajutat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi lucru incerc si eu sa-l aflu, ca vreau sa merg la King of Mountain si sa cobor la Copsa Mica. Auzisem ca da. Daca aflu sigur, dau un semn.

Later edit : tocmai m-am intors de la Agentia de voiaj CFR, de unde mi-am luat bilete. Pe A 1745, vagonul 5 este pt bicle si ramane in compunerea trenului si dupa Brasov. Sper sa fie pe bune chestia.

Edited by Traveller
Am fost la agentie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vagonul de biciclete merge pana la capat (Satu Mare). Stiu sigur, pentru ca am mers in el pana acolo de curand (la sfarsitul lui iulie).

Nasul a facut figuri, in sensul ca vroia sa-mi taie bilet pentru bicicleta (probabil pentru ca m-a vazut singur). I-am zis sa mai citeasca regulamentul intern CFR, insa mi-a zis ca il stie si ca trebuie taiat. I-am zis sa ma lase in pace. El a zis ca o sa vad eu cand vine supracontrolul... Supracontrolul a venit, dar n-a zis nimic. Dupa care, faza tare: vine la mine si-mi zice ca a fost el dragut si nu le-a zis celor de la supracontrol sa imi taie bilet, asa ca ar fi cazul sa ii dau o mica atentie ;)

I-am ras in nas si l-am rugat sa se legitimeze. A facut-o, iar eu i-am facut poza cu telefonul la legitimatie. Apoi el m-a intrebat: da' cu ce va ajuta?!? I-am zis ca o sa-i faca o plangere mica, pentru abuz in serviciu. Cu asta l-am calmat definitiv. Mama lui de nesimtit! ;)

Vedeti, nu va lasati "prostiti" de acestii incompetenti! Nu le dati nimic! Asta e buna. Adica eu platesc biletul de tren, da? Normal, trenul ma transporta! Da pe el de ce sa-l platesc? El ce face? Imi cara bicla in spate?

Un calator mi-a zis ca cei care merg spre munte cu vagonul de bicle platesc de cele mai multe ori mici atentii ca sa "fie lasati" sa mearga cu bicla in vagonul de bicle! Pai de ce mai oameni buni?!? Nu mai fiti asa speriati! Dreptatea e de partea voastra, asa ca luati-va in gura cu nesimtitii! Si chiar daca sunteti singuri, tot ii "dovediti", asa ca nu va mai uitati in gura lor de spagari! Am o boala pe ei! In general cei din Sud fac asa. De fiecare data cand nasul era ardelean totul era OK, niciodata nu m-am luat la cearta cu cei din Ardeal, pentru ca ei nu-s disperati dupa "foloase necuvenite"!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Later edit : tocmai m-am intors de la Agentia de voiaj CFR, de unde mi-am luat bilete. Pe A 1745, vagonul 5 este pt bicle si ramane in compunerea trenului si dupa Brasov. Sper sa fie pe bune chestia.

Multumesc pentru ajutor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ biciclaru :

Saptamana trecuta am fost pana la Sinaia, la Cota, tot cu A 1745 in vagonu de bicle.

Atunci n-am avut probleme cu nasu, dar nici nu eram singur, mai erau 2 mesteri cu bicle de AM.

Oricum, de tinut minte tactica ta :-T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biciclaru' RULZ m/

Sa-i arda focu de banditi si pungasi ce sunt, dar nu mai au mult si inceteaza ei cu grozaviile astea :-T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee ce se intampla daca locurile pentru biciclete sunt mai putine decat bicicletele ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee ce se intampla daca locurile pentru biciclete sunt mai putine decat bicicletele ?

saptamana trecuta unul din controlori a bombanit ca pentru bicicletele care nu au mai prins loc trebuie sa se plateasca tichet, dar asta e o aiureala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o tanti la casa de bilete din Predeal, care de fiecare data cand imi iau bilet de acolo (fiind cu bicicleta si solicitand bilet la vagonul de bicicleta), ma intreaba daca am bicicleta si noteaza pe spatele biletului cu pixul (dar fara nici o semnatura sau o stampila) "insotit de bicicleta". A doua oara cand am intrebat-o de ce scrie aceasta mentiune, avand in vedere ca este singura care cel putin pana acum a facut-o (in cazul meu), mi-a replicat ca asa sunt cerintele.

In fapt mie mi s-a intamplat odata, fiind intr-un grup mai mare, sa avem o "discutie" cu doi nasi pe acceleratul cu vagon de bici, discutie care a pornit tocmai de la acest fapt - 4 din noi aveau bilet la vagonul de bici cu mentiunea respectiva, si 3 dintre noi aveau bilet in alt vagon (desi solicitasem la vagonul de bici dar nu mai erau bilete) dar fara mentiunea respectiva.

In final nu am platit cei 10 lei solicitati celor care nu aveau mentiunea respectiva pe spatele biletului, pentru ca ne-am certat cu cei doi nasi.

Totusi nu inteleg de ce tanti respectiva continua sa mentioneze acest lucru pe bilet, avand in vedere ca nu are nici un control cate bilete pentru persoane insotite cu biciclete s-au eliberat. Cred ca as putea si eu sa completez cu un pix lucru asta pe spatele biletului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

saptamana trecuta unul din controlori a bombanit ca pentru bicicletele care nu au mai prins loc trebuie sa se plateasca tichet, dar asta e o aiureala.

Intr-adevar nasii au inceput sa bombane de la un timp cand vad ca sunt mai multe biciclete decat rasteluri si mai ales cand vad ca ai bilet la alt vagon (pentru ca numai erau locuri) decat cel de biciclete.

Deocamdata nu insista (arunca si ei pastila) sa platesc taxa iar eu nu prea ii bag in seama si-mi vad de ale mele... pana cand oare!?

Este o situatie care trebuie clarificata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal,hai ca va zic si eu o mica poveste legata de tren,aceasta saptamina,mai precis luni,am fost impreuna cu un tovaras de pedalat,la buzias pe biticla,neam invartit pe acolo,si dupa masa am hotarat sa ne intoarcem inapoi cu trinu,si surpriza,in tren am urcat,si au venit controlori,2 la numar si pusi pe treaba,ni sa cerut beletu,nu aveam,am zis ca o sa cumparam,si binenteles ca nu avem voie cu biticlele,ca dupa asta sa o dea la intors si sa zica ca ne costa 20 de leuti pentru fiecare mtb,pentru 30 de km,va dati seama ce onesti era ei,dupa o scurta negociere,am redus pretul la 10 lei pentru ambele,una am bagat-o un wc si cealalta la pseudo locul de bagaje.Beletele noastrea am platit ,nici nu se punea problema,dar ei faceau pe victimele,cica ei e corecti,si nu vrea sa piarda painea de la gura,ca e criza acuma,si sa nu aibe probleme,ce a-ati scris acolo cu 30 kile,maxim,noi aveam 20 impreuna,avand biciclete adevarate,nu pegas de fer,si totusi ei sustineau ca daca nu platim la gura lor fomista,ne da jos din tren,acum cativa ani chiar mi sa intimplat asta,si amicului meu i sa intimplat anul acesta,la dat jos la caransebes,ca cica nu are voie cu biticla in tren.

Iertati vocabularul la bascalie,dar sunt nervos,ca tara asta e plina de fomisti,cocalari si banditi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca si daca le fluturi hartiuta de mai jos pe la nas, tot n-are nici un efect. Pentru ca ei oricum fac ce vor, si nu tin cont de nici o lege. "Da' mie ce-mi iese ca iti urci mata trotineta in tren ? "

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.