Guest

Singlespeed (unde, cine, ce)

Recommended Posts

Guest

De ce se dau unii bikeri cu o singura viteza ? Well, aceasta intrebare nu voi putea sa o raspund intr-o singura fraza, fiindca singlespeed inseamna mult mai mult decat un singur pinion si o singura foaie, legate de un lant.

Cunoastem proverbul: „uneori mai putin inseamna mai mult“, singlespeed aduna toate calitatile ciclismului: corp, putere, trairi, simplitate, istorie, pasiune si nu in ultimul rand duritate mentala. Singlespeed aseaza o simpla iesire intr-o alta dimensiune a ciclismului, in alta dimensiune a gandirii, singlespeed ofera o alta atitudine, o alta gandire atunci cand te afli in fata unui obstacol mental si fizic si iti dovedeste contrariul gandit pana atunci. Toate aceste cuvinte ar fi fost imposibil de rostit, fara sa aflu pe propriul meu trup ce inseamna singlespeed.

Dar sa trecem de la teorie la fapte: lumea se da cu singlespeed din pasiune, moda a aparut cred ca dincolo de Ocean, la postasii americani si s-a raspandit relativ rapid, infectand si scena offroadului, in ziua de astazi se castiga curse de cyclocross si de mountainbike pe bikes cu o singura viteza, se nasc cluburi de singlespeed, se nasc echipe ce alearga curse pe bikes cu o singura viteza, ba mai mult unii pornesc in expeditii de cicloturism pe un singura viteza.

Majoritatea celor care vor citi acest mic reportaj il vor lua numai ca pe un simplu articol. El este scris ca introducere pentru cel mai mare pesimist dintre voi.

UNDE?

Un singlespeed poate avea avantaje chiar in momente culminante ale unei curse. Cu ssp se poate merge tare pe plat si pe catarare, daca raportul este ales in functie de relief, traseu, putere fizica si mentala. Pe sosea se folosesc rapoarte mai mari, un ssp se renteaza in zonele valonate sau de campie, portiunele de plat se ruleaza de obicei cu frecvente inalte, micile ridicaturi ale reliefului se parcurg in putere. In general ssp nu este dedicat turelor foarte lungi, el se potriveste turelor cu durata maxima de trei ore. Raportul se alege in principal pentru a favoriza urcarile, daca ele exista in traseu. Indeosebi pentru biciclatul prin orase de campie, unde orice a doua viteza este una in plus, ssp este cel mai ideal lucru.

CINE?

In principal, un singlespeed are avantaje pentru cei ce stiu ce au de facut si au pedalatul in reflex. Pe sosea si in oras, ssp poate fi incercat de oricine. Offroad, el nu e indicat pentru incepatori, pe cand pe cei avansati ii ajuta sa-si imbunatateasca tehnica, stilul de gandire, puterea fizica si mentala. Cu un singlespeed rulezi frecventa pe plat si mergi in putere pe urcare, cele doua „pietre“ ce stau la baza conditiei fizice.

CE?

Orice bicicleta poate fi transformata intr-un ssp. Ea devine in primul rand mai usoara, mai putin sensibila la defectiuni, mai directa si mai usor de pus in miscare. Am explicat deja la topicul de ssp, tipuri de extensoare, tipuri de terminatii, rapoarte, etc....

Am fost motivat de un precen de-al meu din Bucuresti, care este in preliminarile de luat un 29er ssp, a scrie acest mic articol. Nu pot decat sa va sugerez si voua, celor ce citesc aceste randuri, sa incercati, doar atat, incercati.....e simplu.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar lungile discutii cu gabee m-au facut sa ma gandesc serios la SSP. Si asa Bucurestiul nu e pentru MTB sau orice altceva cu mai multe viteze.

O sa incerc sa imi convertesc Gary Fisher-ul din 27 sp intr-un SSP. Sa vedem cum va iesi. Asta cu siguranta se va intampla si pentru faptul ca am vandut shifterele si deraiorul de spate. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Asa ca sport la SSP si celorlalti bikeri mioritici!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar eu o sa-mi fac un ssp pe baza de cadru de cursiera.

Nu prea se pupa cu relieful Iasului, unde vezi multe indicatoare cu 10%.

Dar nu-i nimic, va fi o bicicleta de plimbat nu de fugit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inceput si eu un proiect de SSP (poate cu posibilitatea de conversie in fixie) pt. Bucuresti. Intr-adevar nici o viteza in plus nu are rost intr-un oras plat.

In schimb pt. MTB calea corecta mi se pare Rohloff, care ofera oarecum simplitatea, look-ul curat si fiabilitatea unui SSP dar nici nu te dai jos sa impingi... Asa ca punem la pusculita.

Revin cu poze cand e gata SSP-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cioc

acum nu poti spune ca "Cu ssp se poate merge tare pe plat si pe catarare," pentru ca nu e asa...

daca raportul e prea mic dai in gol pe plat si pe coborare,

daca e prea mare nu poti sa urci calumea,iar in timp iti distrugi genunchi,pe langa transmisie.

e foarte ok single speed la city bike,dirt,trial (nici nu stiu de ce te-ai complica cu viteze) dar la xc,dh,4x... no way. e mai mult "fitza" la aste,fara suparare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La winter race Gabee a venit cu SSP ... si a mers bine, deci se paote merge cu ssp si la XC. Ar mai fi inca o cursa sau 2 la care s-ar mai putea merge cu ssp. Daca esti suficient de bun si pe traseul de paltinis mergi cu SSP ca acolo nu te vad eu ca dai la pedala pe coborare http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/biggrin.gif mai degraba pe urcare ...

concluzia mea: merge SSP-ul si la XC, depinde de traseu, pas si alte mici amanunte :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

ciocule, "si" te rog sa-l iei ca si "sau/si". Atat, mai departe, nu te contrazic, caci este bine sa fie si persoane contra 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

putin mai am, putiiiiin si o sa-mi termin de mesterit ssp-ul. in curand o sa va arat niste poze. chiar acum asta fac, mesteresc de vre-o doua ore, insa mai am oleaca. acum sunt intr-o pauza de mancarica (nu va ganditi la cine stie ce, doar niste mere bune). pe curaaand :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MBS

@gabee, ai putea sã refaci acest articol (inclusiv PRO/CONTRA-urile) dar din punctul de vedere al unui biciclist "amator", care dacã participã vreodatã la un concurs nu o face cu scopul sã iasã în top?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

ok, am sa incerc, insa imi dai voie mai intai sa iau pranzul si trei ore de sosea cu ssp. merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergeti voi cu un single speed de la Sibiu la Balea Lac, daca e asa bun single speed-ul. Cu Pegasul nu am putut merge nici pe ruta Sighisoara - Targu Mures. Sau pentru cei din Cluj recomand Someseni - Zorilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergeti voi cu un single speed de la Sibiu la Balea Lac

esti cam pe dinafara .... noi vb de ceva tu de altceva ... in fine ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MBS

ok, am sa incerc, insa imi dai voie mai intai sa iau pranzul si trei ore de sosea cu ssp. merci

Poftã bunã ºi spor la pedalat. :D

Nu-i nici o grabã, când ai timp (azi/mãine/poimãine/peste o sãptãmânã...)

Sunt curios deoarece eu nu prea am gãsit motive pro ssp

P.S. Te invidiez, deoarece sunt bolnav (rãcit) ºi nu pot sã ies din casã la o plimbare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Am scris ceva de pasiune, si voi deja incepeti cu avantajele si dezavantajele, de parca am fi la piata de masini accidentate, rebuturi de vest. Singlespeed inseamna pasiune, inainte de toate, inseamna lifestyle, lumea se da cu un gear numai din pasiune si pune avantajele si dezavantajele pe locul secund.

Bineinteles ca in cele mai multe cazuri ai dezavantaje, definitiv atunci cand compatriotul de tura este la acelasi nivel ca si tine. Insa nu asta conteaza in principal, ci "feelingul singlespeed si mirarea celor care te vad ca nu-ti pot face nimic, desi au linii de zece". Am spus ca nu sugerez incepatorilor mersul pe ssp, decat prin orash, si nu-l sugerez nici celor care-s puternici in fleanca si slabi in bulan, celor ce se cred experti, dar ei habar n-au ce inseamna apasatul in pedala, si se agata pe carari de padure ca niste legume uscate, blocandu-ti drumul.

In cele mai putine cazuri un ssp are avantaje fata de un geared-bike, caci sunt mii de factori ce pot influenta. Dar atat timp cat Jesse si Marko Lalonde alearga pe ssp la Elite in curse de nivel inalt in USA, si se plaseaza intotdeauna pe primele locuri, ssp ramane inca in cursa.

Si aici il contrazic pe campeanu, ssp se renteaza indeosebi la cyclocross si la offroad, deoarece acolo sunt viteze mai scazute decat pe sosea, iar la vale nu pedalezi, ci esti ocupat cu tehnica.

Unde poate fi un ssp castigator?

1. pe trasee scurte, tehnice, nervoase, cu multe urcari si coborari scurte si abrupte

2. la maratoane de 50km, numai cu urcari si coborari

3. pe trasee valonate si plate

Dar noi nu vb acum ca si cum toti am fi profis si ne gandim sa ne bagam in curse cu ssp, noi vorbim numai despre a incerca ce inseamna asta pe propria noastra piele, si daca nu ne place, nu ne dam, dar mai intai incercam, si apoi comentam.....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

-mai demult am dat jos schimdatorul fata, din manete am scos cablurile celor doua schimbatoare, si am instalat asta ca sa pot schimba doua viteze (bineinteles, intr-o pauza de padelat)

-acum cateva zile am schimbat manetele de frana, am pus unele simple.

-azi am demontat angrenajul, am dat jos cele trei foi (28-38-48 ), si am pus una singura de 42.

-tot azi am dat jos schimbatorul spate si restul ingineriei, si am pus un intinzator de lant simplu, cu un singur brat. am incercat tot felul de variante de al face fix, fara arc. mi-a iesit ceva de care sunt multumit, sa vedem daca este si fiabil.

-tot ce mai am de facut este sa dau niste pinioane jos, o sa las cred ca 3. asta ca sa elimin tot ce nu folosesc, sa fie mai usurica (caci tare se poarta), si..., important, s-arate cat mai basic, simpla, cat mai coo 8) ool

Dupa ce termin ultimile retusuri voi pune niste poze. Poate pe unii i-am speriat, nu va asteptati la cine stie ce bucata de bicla, este doar o kona-dew cu piese modeste.

Un lucru care-mi place tare la SSP, este atunci cand pornesc, mai precis cand ma ridic din sa. Imi place pedalatul ala cu frecventa joasa care usor-usor incepe sa creasca.

:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergeti voi cu un single speed de la Sibiu la Balea Lac, daca e asa bun single speed-ul. Cu Pegasul nu am putut merge nici pe ruta Sighisoara - Targu Mures. Sau pentru cei din Cluj recomand Someseni - Zorilor.

inainte sa fi vorbit trebuia sa vezi un om care poate sa mearga pe ssp. eu unul, cand am vazut cum poate sa mearga gabee la cluj winter race, chiar si in tura de recunoastere inca, sa nu mai vorbesc de cursa, am ramas mut :shock: ssp nu e pentru toata lumea, dar daca inveti sa ii utilizezi adevaratul potential vei fi mai mult decat surprins

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era bine sa fi invatat cand aveam numai Pegas. Poate mai mergeam in vreo tura de deal cu el. Pe plat (Sighisoara-Odorhei) a fost bun, dar la deal, chiar si in oras, nucu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai csuporj...tu ori nu ai coeficientul de inteligenta necesar ca sa intelegi ori faci pe prostul in mod absolut genial.

Denumirea acestui subforum este "Tehnica si Lifestyle".

Gaby a precizat pe topicul asta de cateva ori ca vorbeste sespre ssp ca si mod de viata nu in incercarea de a impune ssp in fata sistemului cu viteze.

Sunt sigur ca daca cineva iti spune ca sunt oameni care urca pe everest fara masca de oxigen si fac aclimatizare o luna jumate o sa spui ca sunt tampiti, mai bine sa ia oxigenul cu ei cum fac majoritatea si sa angajeze un milion de serpasi sa le care bagajele.

Ce nu intelegi tu este ca ssp-ul este "altceva". Tocmai din acest motiv sunt oameni incearca experienta ssp.

Si mai ia o pauza cu pegasul tau obosit. Ala nu era ssp, era o joarsa cu care te dadeai de fun.

Si cu asta am terminat off topicul (scuze serifului gabee)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg ca-i lifestyle si ca ii faina senzatia sa mergi cu o bicicleta foarte buna simplista. Ce am vrut eu sa zic e ca daca ai bani doar de o singura bicicleta (ca romanul obisnuit), in general e mai bine sa ai una cu viteze, decat una fara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Inteleg ca-i lifestyle si ca ii faina senzatia sa mergi cu o bicicleta foarte buna simplista. Ce am vrut eu sa zic e ca daca ai bani doar de o singura bicicleta (ca romanul obisnuit), in general e mai bine sa ai una cu viteze, decat una fara.

de acord 100%, cine are doua bikes, dintre care una mai pt "spart", pe aia o poate incerca "ssp" :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MBS

Deci singurul motiv pentru care lumea merge cu ssp-uri este cã vrea sã fie altfel decãt restul, sã iasã în evidenþã... Echivalentul ar fi ca sã mergi cu "multi speed" dacã toþi folosesc ssp.

Inteleg ca-i lifestyle si ca ii faina senzatia sa mergi cu o bicicleta foarte buna simplista. Ce am vrut eu sa zic e ca daca ai bani doar de o singura bicicleta (ca romanul obisnuit)' date=' in general e mai bine sa ai una cu viteze, decat una fara.[/quote''] de acord 100%, cine are doua bikes, dintre care una mai pt "spart", pe aia o poate incerca "ssp" :wink:

Douã sunt încã prea puþine, una pentru asfalt ºi una de offroad. Pãrerea mea îi cã de la patru în sus îþi poþi permite biciclete "specializate".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

OFFTOPIC

In engleza textul loveste mult mai tare decat tradus:

Winning the Chequamegon 40 is no easy task. But winning it on a singlespeed bicycle is unthinkable. That is until Jesse Lalonde (Gary Fisher 29/BKB) powered his way up last hard climbs in the closing miles and descended down into Telemark Resort alone in the lead, holding off former champions Brian Matter (PCW/Trek) and Steve Tilford (HRRC/Trek). And he did it with just one gear.

Lalonde rode a 36-16 gear on a rigid 29er, becoming the first rider to win the Chequamegon Fat Tire Festival on a singlespeed. “It was only a matter of time,” Lalonde said about his singlespeed win. Marko Lalonde, Jesse’s younger brother and teammate, finished fourth, also on a singlespeed. Their extraordinary rides in the 25th annual Chequamegon Fat Tire Festival illustrate that just one gear is all that’s needed to win a bike race.

A hard and fast course kept the field bunched together the entire race. “It was a super strategic race,” said Travis Brown (Trek/VW) who rode a cyclocross bike. “It would string out, then regroup, like a road race.”

According to Matter, who won the race in 2004, the course was “really fast”, which allowed a group of a dozen riders to stick together until Lalonde made his decisive move. “I should have been sitting on Jesse’s wheel. He was the guy to beat.”

-secretul fratilor Lalonde este: unul are un raport dur, unul mai soft, si lucreaza impreuna, in functie de relief, si unul castiga :shock: 8) , de mentionat mai este ca Travis Brown este un profi mai profi decat oricare rider, se da de cel putin 20ani pe bike, a participat la olimpiada......

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta-i SSP-ul meu URBAN 8)

-------------------------------------

operatiunea cu cele trei pinioane ramase am facut-o la SportBikeCenter, Ion Mihalache 126 (bucuresti). am lasat trei in caz de voi dori vreodata sa schimb raportul. acum merg cu cel din mijloc, 17, si langa el sunt 15 si 20. foaie este de 42. intinzatorul de lant l-am facut fix; i-am eliminat cateva piese, i-am adaugat o saiba. de ce-am facut asta... nu am cine-stie-ce argumente... asa m-am gandit eu, imi place mai tare ideea sa stea fix, fara sa se balangane (daca este o greseala, va rog sa-mi spuneti). in mare cam asta-i... eu sunt foarte mandru de bicla mea... posibil in viitor va primi niste upgradari, insa nu neaparat...

enjoy :wink:

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now