Guest

Singlespeed (unde, cine, ce)

Recommended Posts

Eu mergeam cu 42-15 într-o vreme şi era cu opinteli la plecarea de la stop - aş zice că 46 - 16 e prea mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cel mai mult de picioare si de cum ti se pare confortabil. Eu merg de ani de zile cu 53/16; am mers o vreme cu 52/18 si mi se parea prea putin (atentie, e vorba de ssp nu fix); majoritatea ar zice ca e imens raportul asta dar pt Bucuresti mie mi se pare perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din curiozitate: cei cu rapoarte d-astea gen 53/18, 46/16 etc., v-ati monitorizat cadenta? Cam ce valori medii are intre doua semafoare mai indepartate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadenta nu mi se pare asa importanta in oras. Bineinteles, nu trebuie sa iti fortezi genunchii, dar asta tine iarasi de forta si exercitiul picioarelor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oricat de fortoase ar fi picioarele, cadenta nu ar trebui sa scada sub 90-100 rpm. De aceea ma mir de rapoartele de mai sus. Cu astfel de rapoarte eu as merge cu 45-50 km/h. Dar nu am forta necesara pentru asta. 25 km/h mi se pare suficient pentru Bucuresti. Iar pentru viteza asta eu folosesc un raport de 2. Acum o suta de ani, cand cochetam cu ciclismul, cei de la CSS1 mi-au spus sa meg in cadenta. Mi s-a parut aiurea, credeam ca depun efort inutil. Ulterior am descoperit avantajele frecventei ridicate de pedalat, atat dpdv al protejarii muschilor si articulatilor, cat si dpdv al accelerarilor mult mai rapide (de ex mediul urban, in cazul de fata). Repet: daca ai cadenta sub 90, ar trebui sa te gandesti la alt mijloc de locomotie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar nu sunt de acord cu ce zici. In primul rand, cu 53/16 la 90 cadenta nu ajungi nici la 40 la ora...ca sa ajungi la 50 iti trebuie 120. In Bucuresti, unde numeri dealurile pe degete, poti sa mergi lejer cu 30/35 (drumul meu zilnic, spre exemplu, inseamna cam 25 km dus/intors, 90% pe bulevarde mari). Problemele sunt cu pornirile de pe loc (si aici depinde foarte mult cata forta ai in picioare si/sau daca te deranjeaza ca pornesti ceva mai greu) si traficul. Culmea, in trafic mie imi place mai mult sa am un raport mare pentru ca imi da mai multa stabilitate; s-ar putea sa fie doar o impresie dar pe mine ma ajuta. De sfaturi de genul "la ciclism mie mi-au zis..." sau "mai bine te lasi" nu cred ca are nimeni nevoie. Cauta pe forumuri din afara si vezi ca sunt o groaza care merg cu rapoarte din astea in oras fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

48/16 aveam la velodrom. E adevarat, eram junior. Dar totusi erau probe de viteza. Seniorii buni foloseau 52/16. La viteze de 65 km/h. Poti sa mergi si cu cadenta 40. Dar asta nu inseamna ca e bine. Chiar daca majoritatea forumistilor, din lumea intreaga, faca asta. Ca a venit vorba de net: toate tutorialele despre pedalat promoveaza cadenta ridicata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calculeaza tu aici http://www.surplace.fr/ffgc/ si vezi ca pentru 65 km/h cu 52/16 iti trebuie o cadenta un pic cam maricica. Inseamna ca pe o cursiera cu foaia mare si pinionul de 11 daca ai avea picioare aproape ai sari suta pe plat. Bravo!

 

Si, dupa cum ziceam, orasul e una, velodromul si soseaua din afara orasului sunt alta. In oras ai alte probleme...nu imi imaginez de ce ai vrea sa pedalezi cu cadenta de peste 100 in oras; vreau si eu sa vad cum face cineva asa ceva strecurandu-se printre masini si fara sa transpire ca porcul. Te asigur insa ca nu merg cu cadenta 40, asa cum ii banuiesti tu pe toti fraierii care nu au luat lectii de ciclism. Pana una alta, pentru mersul in oras, prefer oricand sa citesc un forum pe care scriu oameni care fac asa ceva zilnic decat sa ma uit la vreun tutorial de timetrial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pe plat, cu 54/11 poti atinge suta.

Iar pe pista, cu 52/16 poti atinge 65km/h. Iar mers lejer cu 52/16 in oras inseamna 50km/h (daca esti Armstrong in vremurile lui bune). La fel cum un 32/16 inseamna 30 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu intelegi ce zic. Mi se pare stupid sa ne comparam cu ciclistii profesionisti sau cu astia care prind suta pe autostrada in spatele tirurilor. Cadentele mari nu sunt pentru muritorii de rand, mai ales combinate cu raport mare; cele ATAT de mari ca cele la care tot faci referinta nu prea sunt pentru muritorii de rand indiferent de raport. Din moment ce e vorba de ssp si mers prin oras mi se pare aberant sa vorbim de cadente mari si, repet, chiar >= 100 mi se pare prea mult. Dar asta tine cel mai mult de preferinte fiecaruia, bineinteles, fara a exagera (problema ta, cadentele de 40). Pentru mine, 90 e arhisuficient si ajung la atat numai pe linii drepte relativ lungi. La fel cum refuz sa-mi iau carboane si duraaceuri doar pentru ca citesti peste tot pe net ca astea ar fi mai supersmechere, refuz sa ma raportez la Armstrong si altii ca el si zic ca e mai bine sa-ti descoperi singur limitele si preferintele.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limita ar fi viteza. Asta deosebeste muritorii de rand de sportivi. Cadenta de ciclist profesionist o poti capata fara nici o problema. Repet: cu viteza e mai greu. De ex 53/16 la 90 rpm ai 37.5 km/h. Cam mult as zice. Cel putin pentru mine. La viteza asta eu transpir si imi dau bojocii afara indiferent de cadenta. Plus ca mi se pare chiar periculoasa in mediu urban din cauza faptului ca majoritatea automobilistilor, cand vad o bicicleta, se asteapta sa nu aiba mai mult de 20km/h. Iar treaba cu pastrarea mai bine a echilibrului printre masini cu o cadenta mica, chiar nu o inteleg.

Bineinteles, pana la urma este vorba de preferinta fiecaruia. Dar, in afara de faptul ca la o cadenta mai mare transpiri mai mult la aceeasi viteza fata de o cadenta mai mica, alt dezavantaj eu nu vad pedalatului cu cadenta mare. Din contra, numai avantaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mod corect trebuie sa te obisnuiesti sa pedalezi la presiune mai mica cu cadenta mai mare ca sa protejezi muschiu si articulatiile, dar in oras nu vreau sa dau din picioruse ca hamsteru la rotita sa transpir, ca nu o sa folosesc bicicleta in spandex si o sa fiu in blugi in tricou de bumbac etc nu vreau sa fiu fleasca, vreau sa pedalez lejer si eficient sa am o viteza de 22 23km/h si o plecare de pe loc nu prea grea, cat despre rampa sunt scurte si le pedalez in picioare. 

am ales un angrenaj de la shimano alfine de 45 t, il astept sa vina si sa il pun pe bicla, sa vedem ce o iesi, sper sa fie ce trebuie, are cumva cineva pe aici un ghidon de cursiera potrivit pt un ssp (cat mai curbat) sau un ghidon de pista? eventual bullhorn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dap. daca nu ceva similar, sau chiar unul clasic de cursiera dar mai curbat, similar cu cele de pista

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau iei unul de cursiera, il intorci si il tai.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oricat de fortoase ar fi picioarele, cadenta nu ar trebui sa scada sub 90-100 rpm. De aceea ma mir de rapoartele de mai sus. Cu astfel de rapoarte eu as merge cu 45-50 km/h. Dar nu am forta necesara pentru asta. 25 km/h mi se pare suficient pentru Bucuresti. Iar pentru viteza asta eu folosesc un raport de 2. Acum o suta de ani, cand cochetam cu ciclismul, cei de la CSS1 mi-au spus sa meg in cadenta. Mi s-a parut aiurea, credeam ca depun efort inutil. Ulterior am descoperit avantajele frecventei ridicate de pedalat, atat dpdv al protejarii muschilor si articulatilor, cat si dpdv al accelerarilor mult mai rapide (de ex mediul urban, in cazul de fata). Repet: daca ai cadenta sub 90, ar trebui sa te gandesti la alt mijloc de locomotie...

Pot sa spun ca am experimentat pe propria-mi piele ca cele scrise mai sus sunt adevarate. Dupa ce am marit raportul de la 2 la 2.375 la bicicleta de oras am inceput sa simt o solicitare mai mare la muschi si articulatii iar viteza de plecare de pe loc s-a redus drastic ( lucru extrem de nedorit in traficul din Bucuresti ). Acum am schimbat iarasi raportul la 2 ca vorba ceea : "mai binele e dusmanul binelui..."  Cu raport 2 am o viteza de aproximativ 25 km/h la o cadenta de 90 de rotatii pe minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e ca si cand ai merge la sala sa ridici greutati si ai ramane permanent la ganterele de 5 kile pentru ca ti se pare ca alea mai grele te solicita prea mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica eu la 46 sa imi pun pinion de 23? Hah! :( Culmea e ca am incercat unul de 21. M-am facut de ras, am dat in gol si nu am realizat nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Parca in oras era vorba de utilitate, nu de imbunatatit performante. Parca nu vroiam sa transpiram sau sa atingem performante de ciclist profesionist. Pentru muschi exista sosele, home trainere, sali de forta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreibelcic,

 

Nu mai imi bat capul sa-ti explic ceva din moment ce e clar ca nu vrei sa intelegi. E drum lung de la a nu depune aproape nici un fel de efort pana la a dori sa te bati cu profesionistii. Sa inteleg ca daca te-ai apuca de sala te-ai abona la revistele alea cu musculosi, ai baga prafuri la greu, ai zice ca aia care nu imping 200 la piept sa se care dracului acasa si te-ai da zilnic cu ulei pe tot corpul...Of. Noi restul, d-zeu cu mila.

 

Revenind la cadenta: Sheldon Brown zice ca e ok intre 70 si 90. Tind sa-i dau dreptate. Plus ca ma indoiesc ca multi chiar isi dau seama cat de mare e de fapt cadenta de 90 si cred ca sunt undeva in "marja optima" de 90+ cand de fapt sunt pe la 70-80. Dar ma rog...nu toti ne visam in Le Tour.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum e cu gantele, haltere, uleiuri si prafuri. Dar la bicicleta, daca am sub 90rpm, mai bine ii pun un motor. Si o sa merg subturat, pentru consum redus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asta e ca si cand ai merge la sala sa ridici greutati si ai ramane permanent la ganterele de 5 kile pentru ca ti se pare ca alea mai grele te solicita prea mult.

La urma urmei fiecare merge cum i se pare mai comod , ca doar nu suntem la Olimpiada. Ceea ce imi place indeosebi la acest raport ( 2 ) este ca am un demaraj foarte bun , lucru extrem de util cand ma strecor printre coloanele de masini. Plus ca eu am o bicicleta de oras pe care cand stau am coloana perpendiculara pe sol si mi s-a parut foarte greu cand aveam raportul 2,375 sa ma ridic in pedale la plecare mai ales ca nici pozitia ghidonului nu ma ajuta datorita geometriei cadrului de oras. Intr-adevar daca as avea un SSP de tip bicicleta de sosea nu as opta pentru raport 2 ci mai degraba un 42 : 16 = 2,625.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca mai bine va luati biciclete cu "viteze"si se rezolva toate problemele astea de cadente optime, raporturi de xy : z = n,zt, plecari de pe loc, transpiratie, pante, vant de fata, vand te spate si alte cele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.