Guest

Singlespeed (unde, cine, ce)

Recommended Posts

Parerea mea e ca mai bine va luati biciclete cu "viteze"si se rezolva toate problemele astea de cadente optime, raporturi de xy : z = n,zt, plecari de pe loc, transpiratie, pante, vant de fata, vand te spate si alte cele.

Da, numai ca atunci or sa apara alte probleme de genul : nu-mi schimba bine deraiorul, freaca lantul de cusca deraiorului de foi, cum se regleaza, cand schimb si in ce viteza etc. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, numai ca atunci or sa apara alte probleme de genul : nu-mi schimba bine deraiorul, freaca lantul de cusca deraiorului de foi, cum se regleaza, cand schimb si in ce viteza etc. :)

 

Bicicleta e o masinarie foarte eficienta dar prea complicata pentru unii, de aceea le recomand mersul pe jos...face piciorul frumos/cu varice dupa caz.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la bicicletele cu viteze, teoria cadentei ramane aceeasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa terminam odata cu discutiile astea in contradictoriu poate ma lumineaza si pe mine cineva cu un raspuns la urmatoarea problema care ma tot framanta : de ce pinion, foaie, lant pentru viteze nu se potriveste cu pinion, foaie, lant pentru SSP ca doar orice lant ar trebui sa aiba pasul de 1/2 inch, nu? Caci am pus pe SSP meu o un angtrenaj Shimano la care am lasat doar o singura foaie de 36 de dinti din cele 3 pe care le avea, am pinion de 18 dinti DICTA si lant KMC de SSP, insa problema e ca foaia de la angrenaj nu "se pupa" chiar perfect cu lantul in sensul ca atunci cand apas mai tare pe pedala dreapta se simte un fel de vibratie in brat. Sigur problema nu este de la pedale caci am verificat. Sper ca problema sa se rezolve de la sine dupa mai multi km datorita uzurii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt aliniate, pe aceeasi axa, sau foile nu sunt perfect rotunde (nu exista asa ceva oricum), cu cat o foaie este mai rotunda, cu atat este mai scumpa sau ai lantul prea intins.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate lanturile au aceeasi distanta intre role (1/2') dar unele sunt mai subtiri decat altele: pt 10 speed, 9 speed sau  3/32'(adica pentru ssp "subtire" sau 5 speed). Cel mai gros lant de bicicleta e de 1/8'(pentru max speed <):)). Poate folosesti lant prea subtire si placa de angrenaj si/sau pinionul sunt pentru lant de 1/8(grosime) x 1/2(distanta intre role care este fixa, dupa cum am spus mai sus).

 

Daca folosesti lant subtire de ssp, 3/32' si ai placa sau pinionul gros pentru lant de 1/8' problema nu o sa se rezolve de la sine, ci in scurt timp lantul se va rupe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantul este de 1/8' dar foaia este pentru viteze ( are acele striatii pe ea ) . Cred ca asta ar fi problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantul este de 1/8' dar foaia este pentru viteze ( are acele striatii pe ea ) . Cred ca asta ar fi problema.

 

Esti sigur ca lantul e de 1/8'? Scria asta pe abalajul produsului? Eu am luat teapa o data cu un lant ambalat in punga. L-am intrebat expres pe vanzator daca e lant de 1/8 si cand  am ajuns sa-l montez am constatat ca era de 3/32.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ca lantul e de 1/8'? Scria asta pe abalajul produsului? Eu am luat teapa o data cu un lant ambalat in punga. L-am intrebat expres pe vanzator daca e lant de 1/8 si cand  am ajuns sa-l montez am constatat ca era de 3/32.

Asta este lantul : http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=6206. Dar ce inseamna de fapt 1/8' ca sigur nu reprezinta latimea caci 1/8inch= 3,175mm care ar fi prea putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colnago PR82, ce rost are lantul de pe pinionul fix?

 

DragosG foaia si pinionul sunt aliniate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colnago PR82, ce rost are lantul de pe pinionul fix?

 

DragosG foaia si pinionul sunt aliniate?

Da sunt aliniate. De fapt vibratiile se simt doar cand apas mai in forta pe pedala dreapta. Cand merg constant la drum intins nu se mai simte nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta este lantul : http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=6206. Dar ce inseamna de fapt 1/8' ca sigur nu reprezinta latimea caci 1/8inch= 3,175mm care ar fi prea putin.

 

 

Este latimea minima masurata in interiorul zalelor. Se pare ca ai eliminat posibilitatea ca lantul sa nu fie compatibil. Ar mai putea fi un concurs de factori intre lipsa de aliniere placa-pinon si lantul intins excesiv. Daca apesi cu degetul "burta" lantului de jos in sus ar trebui sa se poate misca minim 1 cm. Daca lantul nu are deloc burta si cand il apesi simti ca e foarte tensionat mai da-i drumul putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este latimea minima masurata in interiorul zalelor. Se pare ca ai eliminat posibilitatea ca lantul sa nu fie compatibil. Ar mai putea fi un concurs de factori intre lipsa de aliniere placa-pinon si lantul intins excesiv. Daca apesi cu degetul "burta" lantului de jos in sus ar trebui sa se poate misca minim 1 cm. Daca lantul nu are deloc burta si cand il apesi simti ca e foarte tensionat mai da-i drumul putin.

Lantul se misca cel putin 1 cm cand il apas transversal. Sa inteleg ca nu exista posibilitatea ca foaia pentru viteze sa nu fie compatibila, caci asta mi-a zis cineva de la kerobike?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantul se misca cel putin 1 cm cand il apas transversal. Sa inteleg ca nu exista posibilitatea ca foaia pentru viteze sa nu fie compatibila, caci asta mi-a zis cineva de la kerobike?

 

la kerobike am avut experiente foarte nasoale. nu vreau sa dezvolt subiectul.

 

lantul trebuie intins in asa fel incat sa verifici ca este bine intins in orice moment al rotatiei pedalelor. foaie care sa nu fie nitel excentrica nu vei gasi. daca nu pricepi ce inseamna asta atunci vezi ca apasand cu un deget pe lant la mijlocul distantei intre foaie si pinion incat cu celalata mana sa misti incet, cu atentie, pedalierul vei constata ca degetul tau care apasa 'transversal' pe lant si ar trebui sa il tina intins se va misca oleaca 'transversal'. adica in sus si in jos.

 

ideea e ca lantul sa fie intins cat mai mult dar totusi sa aiba minim 5mm miscare in sus si in jos pt acel moment despre care vorbeam. bineinteles, va fi mai mare acel joc/burta/slack in alte momente. piratu povestete ca lantul ar trebui sa aiba nu mai mult de 1 cm spatiu de miscare in sus si in jos ca sa zici ca nu risti sa scape de pe foaie si pinion. dar foaia ta poa sa fie de asa fel incat sa nu fie asa ceva posibil.

 

reiterez: intinde lantul ca pt 5mm slack minim. vezi cum merge bicla. daca inca iti scapa atunci mai incearca sa verifici ceva:

da jos lantul de pe foaie si pinion si aseaza bicicleta in asa fel incat sa te uiti de la 1-2 metri din spatele ei pt a vedea daca se aliniaza bine foaia cu pinionul.

 

inca ceva, cadrul - chainstays si seatstays - flexeaza in sarcina mai mult sau mai putin, in functie de tipul bicicletei. merita sa incerci lant de 8 viteze pt cadrele obisnuite tocmai din acest motiv. pt muritorii de rand flexarea laterala, in anumite limite, e de folos si nu am sa explic acum de ce. nu numai cea verticala ci si cea laterala. doar cea torsionala ar fi de dorit sa fie zero pt orice cadru.

 

nu in ultimul rand, pastreaza-ti lantul curat si uns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la kerobike am avut experiente foarte nasoale. nu vreau sa dezvolt subiectul.

 

lantul trebuie intins in asa fel incat sa verifici ca este bine intins in orice moment al rotatiei pedalelor. foaie care sa nu fie nitel excentrica nu vei gasi. daca nu pricepi ce inseamna asta atunci vezi ca apasand cu un deget pe lant la mijlocul distantei intre foaie si pinion incat cu celalata mana sa misti incet, cu atentie, pedalierul vei constata ca degetul tau care apasa 'transversal' pe lant si ar trebui sa il tina intins se va misca oleaca 'transversal'. adica in sus si in jos.

 

ideea e ca lantul sa fie intins cat mai mult dar totusi sa aiba minim 5mm miscare in sus si in jos pt acel moment despre care vorbeam. bineinteles, va fi mai mare acel joc/burta/slack in alte momente. piratu povestete ca lantul ar trebui sa aiba nu mai mult de 1 cm spatiu de miscare in sus si in jos ca sa zici ca nu risti sa scape de pe foaie si pinion. dar foaia ta poa sa fie de asa fel incat sa nu fie asa ceva posibil.

 

reiterez: intinde lantul ca pt 5mm slack minim. vezi cum merge bicla. daca inca iti scapa atunci mai incearca sa verifici ceva:

da jos lantul de pe foaie si pinion si aseaza bicicleta in asa fel incat sa te uiti de la 1-2 metri din spatele ei pt a vedea daca se aliniaza bine foaia cu pinionul.

 

inca ceva, cadrul - chainstays si seatstays - flexeaza in sarcina mai mult sau mai putin, in functie de tipul bicicletei. merita sa incerci lant de 8 viteze pt cadrele obisnuite tocmai din acest motiv. pt muritorii de rand flexarea laterala, in anumite limite, e de folos si nu am sa explic acum de ce. nu numai cea verticala ci si cea laterala. doar cea torsionala ar fi de dorit sa fie zero pt orice cadru.

 

nu in ultimul rand, pastreaza-ti lantul curat si uns.

Mersi pentru indicatii dar pana la urma am rezolvat problema punand angrenajul vechi care avea foaie de SSP mai lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa detaliezi avatajele flexarii laterale?

 

am zis foarte clar: pt muritorii de rand flexarea laterala, in anumite limite, e de folos

 

asta trebuie sa insemne ca muritorii de rand au ceva defecte in ce priveste tehnica pedalarii, nu? si un q factor mai labartat totodata...

 

am cautat pt tine cu motorasele de cautare de pe interwebs cautand ca timpul consumat pt a-ti raspunde sa nu fie prea mare nici pt mine care scriu si nici pt tine care citesti:

When the bottom bracket is pushed to the side, it stays there until the force that was holding it there is released. So at the top of the pedal stroke the bottom bracket starts its sideways move and at the bottom of the stroke it returns to neutral. In returning to neutral it applies that returned energy to the drive train and then to the road. This flex and return smoothes out our power transmission to the ground, making acceleration smoother and optimizing traction.

 

mai departe nu o sa continuu cu explicatii, argumente, etc. sper ca te-ai prins care e ideea. daca nu... mai cauta si in alte parti.

 

LE: presupunem ca materialul din care e facut cadrul se preteaza la deformari (flex) elastice. excludem aliajele pe baza de aluminiu spre exemplu pt ca oboseste materialul la stres/flex repetat mult mai repede decat aliajele clasice din otel. otelul este deci de referinta, toate celelalte se raporteaza la otel. ma rog... cica se mai fac arcuri si din aliaj de titan dar asta ar fi alta discutie si chiar vreau sa ma opresc de la a divaga in sase directii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi, am citit articolul. Era suficient un link. N-am inteles insa partea cu pierdutul timpului, poti detalia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in legatura cu alinierea foii cu pinionul, am urmatoarea situatie:

butuc de pista pe cadru de road, pinionul freewheel este mai in interior decat foaia, angrenajul este un alfine hollowtehc si am aliniat prin indepartarea unui distantier de la angrenaj si a adus foia mai aproape de cadru cu totu, insa odata cu asta angrenajul este decalat cu 4 mm de pe centru cadrului adica distanta dintre bratul pedalier drept si furca cadrului este de 1,4mm iar cea dintre bratul stang si furca stanga a cadrului este de 1,8 mm, 

am o problema din punct de vedere al descompunerii fortelor sau e ok daca il las asa? sau ar fi mai indicat sa aliniez hollowtechul la fix si sa reglez aliniamentu din foaie si bolturi cu distantieri etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca erau 4 centimetri mai era cazul sa te ingrijorezi, dar îs milimetri! Cu siguranta fortele nu ti se vor descompune. The Force is strong in you!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

puteai sa fi gugaluit un singur minut si ai fi gasit articolul. am zis sa te ajut si sa pierd ceva timp, chiar daca probabil nu ramai cu nimic din chestia asta.

(adica sa pui in google cuvintele: lateral frame flex advantages)

 

dar nu inteleg de ce pui asemenea intrebari, poti detalia?

 

e randul meu sa te intreb pe tine: in ce fel iti va afecta deciziile tale, ca cumparator si vanzator pe piata, acest minunat fapt, ca stii ca flexibilitatea cadrului are nu numai dezavantaje (cum ar fi, evident, stabilitatea redusa in viraje) dar si acest marunt avantaj (repet, o flexibilitate nu prea mare ci in anumite limite), mai ales pentru cei care nu stapanesc tehnica pedalarii la cadenta ridicata? ca s-a discutat despre asta pagina trecuta, comenta cineva ca el nu vrea sa transpire pedaland in cadenta ridicata si tocmai de-aia recomanda prin oras cadenta redusa si raport mare.

 

ai devenit mai destept? daca da, atunci ma bucur. daca nu atunci am pierdut timpul.

 

detaliaza, te rog. raspunde la tampita mea intrebare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in legatura cu alinierea foii cu pinionul, am urmatoarea situatie:

butuc de pista pe cadru de road, pinionul freewheel este mai in interior decat foaia, angrenajul este un alfine hollowtehc si am aliniat prin indepartarea unui distantier de la angrenaj si a adus foia mai aproape de cadru cu totu, insa odata cu asta angrenajul este decalat cu 4 mm de pe centru cadrului adica distanta dintre bratul pedalier drept si furca cadrului este de 1,4mm iar cea dintre bratul stang si furca stanga a cadrului este de 1,8 mm, 

am o problema din punct de vedere al descompunerii fortelor sau e ok daca il las asa? sau ar fi mai indicat sa aliniez hollowtechul la fix si sa reglez aliniamentu din foaie si bolturi cu distantieri etc?

 

piciorul drept (talpa, adidasu) va fi cu 0.4cm mai departat de bratul pedalier, asta e tot. ai scris 1,4mm respectiv 1,8mm dar cred ca trebuia sa fi scris centimetri, nu milimetri.

 

daca ai saua lata incat sa iti fie ok sa ai q-factor ca de 158mm in loc de 150mm cat e minim atunci esti ok. daca ai saua ingusta insa... s-ar putea sa ai un oarece disconfort.

 

alfine are q factor minim de 150mm. am adaugat 2x4mm ca sa ajung la 158mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.