Guest

Singlespeed (unde, cine, ce)

Recommended Posts

... la brooks de ex o sa si uiti exact cat ai dat pe ea pt ca efectiv isi merita toti banii ... chiar e f confortabila .... sau e asa de tare si incomoda la inceput incat dupa ce te lupti cu ea cateva sute de km si se lasa te simti ca in puf .

Se pare ca tu nu cunosti parerea expertilor :D, spre exemplu domnul dinsul scrie (probabil din proprie experienta):

...si ce sa am de invatat de la el ? sa-mi zica sa imi pun sa de acu' 100ani ?

sau dubiile nestiuitorilor :D:

[quote=axe">

Curat murdar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@'claudel1974'

iiihaaaaa!!!!!

misto! mai ales ca ai si improvizat.

sper tie sa-ti iasa, insa mie nu mi-a iesit. ma refer la prinderea intinzatorului, si-anume ca l-ai prins fix (cu surubul strans). fix asa am facut si eu, a sat o vreme buna, insa cum am sarit o mica bordura s-a lasat in jos. am strans tare-tare, insa tot degeaba, la un moment dat tot cadea. ce-am facut?! am mai pus o saiba pilita pe-acolo astfel incat intinzatorul sa poata culisa lejer in sus si-n jos. si-apoi am prins cu niste cleme de-alea de plastic. (asta cu clemele am furat-o de la un ss'ist-trialist). de ce n-am revenit la setarile originale, adica sa pun arcul initial?! pt ca intindea prea tare lantul. asa cum e acum il intind cat vreau. plus ca acum intinde lantul de jos in sus, astfel mai multi dinti ai pinionului sunt in contact cu lantul. scuzati jegul din foto...

freewheel-15T-BMX l-ai pus pe un butuc simplu, normal, nu? de-ala pe care initial se pune o caseta de-aia pe filet de 7viteze, nu? daca-i asa, eu stiu ca filetul freewheel-ului este mai mare decat cel al butucului. a ramas putin filet din freewheel, nu? vreau sa-i fac unui prieten asa, si ma intrebam daca-i ok...

peace&loveee :(

Imagine postată

Edited by 100%vegetarian

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit ca peste iarna sa imi transform bicicleta in singlespped cu un cost cat mai mic. Asa ca am inceput prin a folosi un pinion de freewheel 15T (de BMX) si lantul corespunzator.

Bad chainline, pinionul ar trebui sa stea mai in exterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bad chainline, pinionul ar trebui sa stea mai in exterior.

Asa e, singura varianta e sa schimb butucul sa trec la unul pentru caseta sau la unul special pentru SSP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFF TOPIC

f tari tancurile astea .... arata minunat

si la postvelo (tot in linkul lui frank) sunt niste biciclete f dragutze ... dar astea militare sunt cele mai tari

15 000 km in 6 luni cu o bicicleta de 66 de ani (Leipzig - Baikal - Japonia):

http://www.radsherren.de/pics/baikal/thumb.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu bicicleta aia ??????!!!!!!! vai saracul ! bravo lui .

Share this post


Link to post
Share on other sites

fantastic .... bicicleta, pozele, peisajele, oamenii si mai ales tipul care a facut "plimbarea" asta ... nici nu stiu ce sa zic cand vad atata hotarare

cel mai probabil nu o sa am niciodata timp/rezistenta/determinare/pricepere sa ma arunc la asa un drum dar imediat ce aduc la forma finala bicicletele pe care le am acum ma apuc sa-mi fac una de touring :(

multumesc pt link :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul se plimba de la Leipzig pina-n Japonia, altul zboara peste alpi de la Watzmann pina la Mont Blanc renuntind la viteze (saracii de ei ;-)) si cred ca nimeni o sa sustina ca asta nu se poate numi mers cu bicicleta :

http://www.singlespeeder.de/contenido/cms/upload/fotoalben/2004_laengsalpenueberquerung/index-0002.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul se plimba de la Leipzig pina-n Japonia, altul zboara peste alpi de la Watzmann pina la Mont Blanc renuntind la viteze (saracii de ei ;-)) si cred ca nimeni o sa sustina ca asta nu se poate numi mers cu bicicleta :

http://www.singlespeeder.de/contenido/cms/upload/fotoalben/2004_laengsalpenueberquerung/index-0002.htm

mamaaa, ce fotografii, ce "atmosfera"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu inteleg sa renunti la viteze de dragul artei, ca bicla sa fie mai usoara, mai simpla, mai ieftina poate dar nu inteleg sa renunti la viteze si sa mergi pe munte mai ales la urcare. Asta-i deja prostie, se pune intrebarea : de ce ?!!!

Propun atunci sa renuntam la becuri si sa traim la lumanare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da e chestia doar de atitudine, de ceea ce simti ca vrei sa faci. E alegerea omuli cu ce merge si unde. Eu zic ca sunt chiar de laudat oameni de genul. Poate sa mearag cu o bicla de 100 de ani sau cu ce vrea el.

Sau ar putea sa meara si cu asa ceva:

http://hubstripping.wordpress.com/2008/08/21/chain-was-yesterdaycarbon-drive-belt-is-today/

Ce parere aveti despre asa zisul viitor al "unicei viteze"?

As dori sa va aud parerile unora dintre voi, in special al celor care macar utilizeaza, sau macar au utilizat in copilarie o bicicleta de genul, ma refer la bicicleta ssp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta-i deja prostie, se pune intrebarea : de ce ?!!!

... sau Lifestyle ;).

P.S. Plimbatul prin Bucuresti cu un MTB full suspension, frine disc hidraulice si 27 de viteze cum se numeste ? Prostie ? Moft ? Lifestyle ?

Sau o fi cumva inteligenta concentrata ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate e o provocare sa cuceresti nush ce munte doar cu un singur pinion si cu picioarele din dotare

de ce ar face cineva asta? nu stiu ... pt ca asa vrea .. pentru ca poate ... pentru ca il tin picioarele ... si astea sunt primele raspunsuri care mi-au trecut prin cap

de ce ai zice tu despre optiunea altora ca e o prostie? (desi nu e nici o presiune asupra ta sa faci acelasi lucru)... asta e mult mai greu de inteles

cred ca e o prostie mult mai mare sa te plimbi prin herastrau cu 27 de viteze cand tu de fapt n-ai nevoie decat de una ca sa-ti faci plimbarea aia de 2 km (tine/tu erau asa .... in general ... nu faceam referire la cineva anume)

ps:

acum vad ca mi-a luat-o frank inainte cu exemplu cu mtb /full susp /disk/schimbatoare de ultima generatie plimbate agale pe trotuarele din buc ... plus ca in afara faptului ca bicicletele sunt neadecvate mai au si "rideri" pe masura care cred ca cea mai mare rusine pt un extrem e sa se aseze cu curu pe sa ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai vedeti, v-ati raspuns de fapt singuri. Exact, asa se face de fapt, pe munte cu 27 viteze si in Herastrau cu single. In rest e ......, saracii !:cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dude vad ca perseverezi ... si nu prea inteleg de ce

27 de viteze si suspensie full prin jurul blocului e clar o prostie infioratoare

un singur pinion pe varfu muntelui e cu totul alt film

vezi ca e netul plin de avantaje si dezavantaje la ssp si fix pt toate bicicletele posibile ...clar ca exista si dezavantaje dar lumea nu se arunca asa usor sa spuna ca e o prostie

uite in graba asa iti dau un paste de pe wikipedia

A single-speed bicycle is generally cheaper, lighter, and mechanically simpler than its multi-geared equivalent. Without derailleurs or other gearing systems, there are fewer parts on the bicycle that require maintenance. Replacing gears and chains on a single-speed bicycle is significantly cheaper. This is particularly advantageous when biking in muddy and gritty conditions which would wear out the expensive components of a geared bike.

The drivetrain efficiency of a single-speed can be greater than today's typical multi-geared bicycles. A straight chainline, lack of chain drag from rear derailleur jockey pulleys, and lack of chainrings, ramps and pins all improve efficiency. As a single rear cog takes less space than the typical seven to ten cogs present on most multi-geared rear cassettes, rear wheels can be built with little or no dish, which is inherently stronger.

Single-speed bicycles are characterized by a simple and uncluttered look.

la dezavantaje oamenii aia au trecut doar :

smaller range of efficient speeds at which the bicycle can be pedaled

typically lower top speed of bicycle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici e locul celor cu un singur pinion.Ca ne place sa nu ,e problema noastra.

Ca si natura umana unii se multumesc cu putin ,altii nu se satura niciodata;)

Hai sa le lasam la sspisti threadul curat.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dude

"dude" in romana sau engleza ?!

Si fii-miu imediat ce a intrat la liceu, dude-n sus dude-n jos, ce naiba mai baieti ca a trecut sezonul !

Acum, revenind la oile noastre, cred ca oricine si-ar dori la un urcus zdravan o foaie mica si un pinion maaaaaaaare. Si eu intentionez sa-mi fac un single dar pentru oras si plimbarici. Daca vreau sa alerg, iau cursiera, pt turism, ciclocross sau trekking iar pt munte mtb., sa nu incurcam lucrurile !

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca oricine si-ar dori la un urcus zdravan o foaie mica si un pinion maaaaaaaare.

OFFTOPIC: axe, te-as putea contrazice ;) vara asta am mers toata vara cu foaia mare pe MTB. Si am urcat destule cu asta (inclusiv niste catarari de vreo 5 km cu panta medie de 7-8%, o catarare de 10% panta medie si vreo 1-2 km lungime, o strada din cluj de 20% panta medie - pentru cunoscatori, strada Rosetti - si multe alte cele). N-am simtit nevoia de a cobori pe o foaie mai mica decat mai pe la inceputul sezonului, cand nu prea eram in forma.

ONTOPIC: desi eu sunt mare "schimbator de viteze" si nu m-as vedea pe un singlespeed, sunt altii care nu sunt deranjati de prezenta unei singure viteze. Iar bicicletele astea au avantajele lor clare. Dezavantaje? Nu poti urca transul pe ele? Nu cred ca cei care au singlespeed-uri au doar o singura bicicleta (ssp). Si aici incep sa se rezolve problemele ;) Si eu mi-as face un singlespeed ca a doua bicicleta, din aceleasi motive mentionate mai jos: masa mai mica, fiabilitate mai mare, mai putini hoti atrasi. If I ever had the chance...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am impresia ca l-am vazut azi pe atmospheric pe la ora 1 la Piata Victoriei. Era cu inca un prieten. Si ambii pe SSP-uri. Unul dintre ele era un Colnago Mexico daca nu ma insel:mrgreen:

Am citit ca foarte multi pro folosesc ssp-urile ca bicla de iarna pentru a avea o frecventa ridicata tot timpul. Iti alegi un raport prietenos 39*18 sau 39*19 si uite super bicla de rulaj de iarna. Nu te intereseaza zecile de euro dati pe pinioane , lant .

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) nu eram eu ... eu azi am fost cu sputnikul galben

si nici vreun cadru colnago nu am ... desi m-ar incanta nespus

cred ca i-am vazut si eu zilele trecute pe baietii de care zici .. pe la arcul de triumf ... unu avea drop-uri fara ghidolina si mi-au sarit in ochi ... abia dupa aia am vaz ca erau pe single

maine ies cu aia subtirica sa o alerg putin ;)

39/19 cred ca e prea mult ... chiar si pt antrenament & stuff ... eu merg acum pe 44/16 si e destul de lejer si asa

Edited by atmospheric

Share this post


Link to post
Share on other sites

39-18 pe balon de 23 la frecventa 110 inseamna cam 29-30 la ora. La rulaje se presupune ca nu mergi mai tare de atat. Acum io pentru mine nu mi-as pune raport mai mic dar fiecare cu nebuniile lui. La frecventa 100 inseamna cam 27km/h.Poate un 39*17 ar fi mai indicat. Dar oricum pe acolo mi-as pune eu raportul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

incep prin a zice inca odata ca am postat ca boul la topicul tuning@art by Levy .. sper sa-l stearga moderatorii de acolo ca eu nu pot ... pare rau :oops:

in alta ordine de idei

update cu ssp-ul meu :) .. forma finala ... cred

roti - cercuri mavic, butuci shimano 105, (gumele or sa fie schimbate zilele astea :D

Imagine postatăImagine postată

Imagine postatăImagine postată

Imagine postatăImagine postată

pipa - ttt

Imagine postatăImagine postată

manete frana avid fr5

Imagine postatăImagine postată

ghidon - promax carbon

Imagine postatăImagine postată

angrenaj - campagnolo foaie de 44

Imagine postatăImagine postată

tija sa - campa

Imagine postatăImagine postată

sa - san marco aspide

Imagine postatăImagine postată

frane - mafac

Imagine postatăImagine postată

pinion 16 t + distantiere

http://img525.imageshack.us/img525/3450/dscf9731vv0.th.jpghttp://img525.imageshack.us/images/thpix.gif

si rezultatul final

http://img209.imageshack.us/img209/8157/dscf9743wm5.th.jpghttp://img209.imageshack.us/images/thpix.gif

http://img525.imageshack.us/img525/2531/dscf9742rn1.th.jpghttp://img525.imageshack.us/images/thpix.gif

poze mai mari pe http://www.flickr.com/photos/9084736@N07/

astept pareri/sfaturi/sugestii

sper ca n-am exagerat cu pozele dar cred ca am ajuns la forma finala si am zis sa cer o parere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa bicla! Eu totusi m-as indrepta spre un ghidon de cursiera :) dar cum o folosesti in oras mai mult e mai comod asa.

Pe bicicleta mea am o pipa 3t la fel numai ca este pantografiata Ernesto Colnago. ? Ghidonul este cu prindere pe 25.8?

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ... de 25 e ghidonul

am incercat cateva sapt cu ghidon de cursiera .. si chiar daca nu mai folosisem asa ceva pana acum nu am renuntat din prima si am tot zis ca ma obisnuiesc .... dar naveta mea zilnica de 30 de km e orin oras si la ore cu trafic destul de aglomerat asa ca il gasesc mai practic pe asta drept ... parca am un control mai bun si mai multa siguranta la franare ... e posibil sa fie doar obisnuinta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea , e ca arata muuuult mai bine cu ghidonul alb , de cursiera .

http://www.flickr.com/photos/9084736@N07/3018084495/in/photostream/

Ala drept si de carbon , parca e asaaa un pic nelalocul lui , iar cel de cursiera sigur e mai ingust pentru strecurat in trafic , si cu pedalele alea cu ratrape ... fooaaaarte tare ! In rest - OLDSCHOOL curat , adevaraciune mare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.