Guest

Singlespeed (unde, cine, ce)

Recommended Posts

Ce poti face, e sa-ti alegi unul dintre pinioanele din grup si pui distantiere in locul grupului, astfel incat sa ai aliniere foaie-pinion perfecta, in capat strangi cu un lockring.

 

LE: ceva de genul.

 

18yOdMP.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

El are butuc pe filet, nu pe caseta, distantierele se pot pune doar pe caseta.

Eu am pus pinion Shimano pe filet si am luat un angrenaj Mighty de 90 de lei pt SSP, lant half link pt SSP si nu am avut nici o probema cu alinierea

Sent from my S30 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai daca pun un pinion freewhell shimano si in locul foii mici o pun pe cea mare nu se aliniaza lantul? lantul actual pot sa l scurtez sau e obligatoriu sa cumpar unul nou?

pai daca pun un pinion freewhell shimano si in locul foii mici o pun pe cea mare nu se aliniaza lantul? lantul actual pot sa l scurtez sau e obligatoriu sa cumpar unul nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poti sa pui foaia mare in locul celei mici, e vorba de diametre diferite ale cercurilor care trec prin gaurile suruburilor de prindere a foilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La agrenajele de șosea 2x sunt ambele pe 110 sau 130, probabil de ăsta are. Încearcă să lași foaia mare la locul ei și vezi cum se aliniază; ce a zis Purix mai sus e parțial corect, de pus poți pune un distanțier sub pinionul pe filet în măsura în care pinionul se înfiletează pe suficiente spire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poti sa pui foaia mare in locul celei mici, e vorba de diametre diferite ale cercurilor care trec prin gaurile suruburilor de prindere a foilor.

N-am inteles. Ce cercuri trec prin gaurile suruburilor? Eu zic ca poti monta o foaie in locul celeilalte. Doar ca trebuie sa pui niste saibe care sa inlocuiasca grosimea placii care va dispare. Evident, in cazul unui angrenaj triplu, nu poti monta foaia mare sau pe cea mijlocie in locul celei mici si nici invers. Dar foaia mare si cea mijlocie se pot inversa intre ele. Iar la un angrenaj dublu nu e nici o problema.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, am avut in mod fals impresia ca ar avea triplu. Daca are dublu si placile sunt demontabile, merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pune foaia mare in locul celei mici e posibil ca foaia sa frece in cadru. Se poate rezolva prin inlociurea monoblocului cu unul cu axul mai lung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da taz, ai dreptate! am verificat azi si daca pun foaia mare in locul celei mici loveste in cadru. nu m-am gandit la lucrul asta. deci inca o problema. trebuie inlocuit si monoblocul. pentru ca nu ma pricep imi pare tare complicat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca loveste in cadru, ce rost mai are sa muti foaia mare? Inseamna ca se aliniaza cu pinionul in pozitia ei actuala. Micile retusuri de aliniere le faci din pozitia pinionului. In paranteza fie spus, la singlespeed/fixie nu ai nevoie de foaie mare, ci de foaie mica, pt ca nu te dai cu bicla pe velodrom, in competitii.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

m am obisnuit sa merg pe 52 17 si din cauza asta vroiam sa pastrez foaia mare. foarte rar schimb pinionul, iar la plecarea de pe loc nu pot sa zic ca mi este greu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu cum e pe un pas mare: simti cum lucreaza muschii si iti da senzatia ca esti puternic dar, de fapt, nu faci nici un bine muschilor. E ca si cum te-ai duce la sala si ai baga din prima zi 100kg pt bicepsi sau 200kg pt genoflexiuni. Pt Bucuresti, o placa de 52 ar merge cu pinion de 26 sau mai mare. Dar asta e alta discutie. La SS nu adaptarea angrenajului e neaparat o problema, ci pinionul. Si alta chestie: pune un lant nou si de calitate. Lanturile ieftine se uzeaza inegal si vei avea probleme cu tensionarea lantului.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti face ceva mai interesant. Pui monoblocul cu axul cel mai scurt, cu care spiderul pedalierului fara foaie montata nu loveste in cadru,iar foaia mica (39 sau 42) o pui in locul celei mari. Astfel pedalele sunt mai apropiate si poti pedala cu picioarele drepte. Nu stai cracanat. E un detaliu minor dar care conteaza foarte mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu e vorba de viteza sau de putere pentru ca fizicul nu mi permite. am 120 de kg si nu cred ca pot avea pretentia ca sunt un mare ciclist. imi place doar sa merg cu bicicleta si ca atare o folosesc pentru a merge la munca (30 km zilnic) si in weekend ca sa ies noaptea prin oras. ideea este ca am incercat cam toate rapoartele si cu foaia mica parca pedalez in gol. daca lantul nu este aliniat perfect ce se poate intampla? daca ar fi sa schimb butucul cu unul dedicat pentru single speed ce m ati sfatui sa aleg? am vazut novatec sau sturmey archer in jur de 150 ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in primul rand nu ai cum sa pui pinion freewheel pe filet pe butuc Maillard. Sunt si greoaie, nu sunt precum acele kituri de adaptare ssp dedicate butucilor cu caseta.

 

Am mai citit ca te gandesti la alt butuc. Dar iti intra in cadru unul nou? Pentru ca Maillard erau sigur mai scurte decat 130 mm de azi.

 

Dar ce intelegi prin singlespeed? Inteleg ca ai vrea sa mergi pe o foaie si un singur pinion dar vrei sa renunti si la schimbatoare? Tie nu iti sare lantul de pe foi la socurile intalnite pe drum in acest moment datorita schimbatorului fata care tine lantul pe foaie.

 

Chiar daca aliniezi foaia cu pinionul dar elimini schimbatorul fata, etc. nu ai sa poti sa mergi pentru ca iti va sari lantul la primul hop. Si sa zicem ca scurtezi lantul ca sa-l tensionezi (asta in cazul in care iti iese calculatia zalelor) dar o sa fie nasol la impins in pedale

 

Toate angrenajele de single speed pe care le vezi prin magazine, chiar daca sunt "pe patrat" sunt pentru alt tip de lant cu un alt "pas" (acum imi scapa "cifrele) si cu dinti ceva mai inalti tocmai ca sa nu-ti sara lantul.

Deci angrenaj ssp nou 150 lei, lant de ssp 30 lei si iti trebuie si pinion pentru lantul respectiv inca 50 lei ... dar pe ultimul cum il pui? Trebuie sa faci alta roata, sa gasesti alt butuc, alte spite, hai sa zicem ca poti refolosi janta dar mai platesti si manopera, mai te costa 150 lei, sa zicem. Crezi ca merita toata investitia asta ca sa faci un "downgrade"?

 

Eu zic sa lasi Maillard asa cum e, face parte din "history" si daca esti un ssp "purist" si vrei sa nu mai schimbi pinioanele poti sa blochezi lantul pe pinionul respectiv cu coliere de plastic pentru fire electrice. Dar oricum eu nu am inteles niciodata motivatia asta sa elimini pinioanele, nu se stie niciodata cand ai nevoie de ele. :)

 

Vad ca esti din Bucuresti, poti sa vii intr-o zi sa-ti arat despre ce vorbesc pe cyc-ul meu sspizat.  

 

Si nu in ultimul rand, cum a mai spus altcineva inainte, asta e o greseala clasica de incepator sa mergi pe raport mare, e doar o obisnuinta in acest moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Toate angrenajele de single speed pe care le vezi prin magazine, chiar daca sunt "pe patrat" sunt pentru alt tip de lant cu un alt "pas" (acum imi scapa "cifrele) si cu dinti ceva mai inalti tocmai ca sa nu-ti sara lantul.

 

Toate lanturile de bicicleta au acelasi pas (juma de tol) si acelasi diametru de role (5/16 toli) de cel putin 100 de ani. La un SS e doar mai gros si placa are dintii mai inalti. Atat.

Daca tot e vorba despre un SS urban, se poate adapta o aparatoare de lant pe post si de chain catcher. Oricum, conditia e ca urechile cadrului sa fie orizontale ca sa poti regla intinderea lantului, iar lantul sa nu fie uzat inegal. Astfel nu mai are cum sa sara de pe foaie la nici un hop, chiar si fara chain catcher si fara dinti inalti la foaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva un atelier in tara care face cadre custom sau modificari la cadre? Ma bate gandul sa-mi fac o bicla cu transmisie pe curea si am nevoie de o modificare la un dropout facuta cu cap si stil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noul meu Single speed:

26816380771_d27f3c4028_c.jpg26279461503_00401d5ec0_c.jpg26849916686_7b79d0f1c3_c.jpg

Echipare Shimano 600 tricolor+butuci Sante

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corespunzator, regulamentar, pe barosaneala, cum ne place noua.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproape perfect, nu-i stă bine la boss-ul gol:

 

utX9xQe.png

Interesante,dar de unde comand asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.